נדל"ן

לראות ולא להאמין: זה פתרון השיפוץ שהופך מבנה סדוק ומתפורר לפנינת נדל"ן עם שווי נכס בשמיים, ו'על הדרך' חוסך אלפי שקלים ופותר בעיות מתמשכות של קור ורטיבות

אלפי בניינים בישראל סובלים מסדקים בבטון ונשירות טיח: פגם אסתטי המהווה גם סכנה ממשית לחיי אדם ונזקים שעולים אלפי ש"ח. יצאנו לבדוק עם יורם אלבס, מומחה לשיקום ואיטום מעטפת בניין, מה הפתרון שיכול להשיג לדיירים תוצאות של תמ"א 38 בלי הריסה ובלי להוציא אותם מהבית

מור משרקי 13.3.21 // 10:00

"כבר שנים יש לנו סדקים בפינות של הבניין," מספרת טליה, בעלת דירת מגורים בחולון, "בהתחלה התעלמנו, אבל כשהטיח התחיל לנשור בכמויות וללכלך את הכניסה הבנו שיש פה בעיה. אני ועוד שכנה גם סובלות מרטיבויות מתמשכות בבית, סיוט! כל חורף אותו סיפור, הבית קפוא, צריך לשים דליים איפה שמטפטף. כבר שפכנו מלא כסף על בעלי מקצוע וכלום לא עזר".

טליה לא היחידה שמתמודדת עם כשלי איטום בבניין. סדקים בבטון, טיח נושר, רטיבויות וקור, הן רק חלק מהבעיות שקיימות היום בנכסי נדל"ן, ישנים וחדשים כאחד. לרוע המזל, דיירים בבניינים אשר לא ניתן לבצע בהם תמ"א 38 (כאלו שלא ישנים מספיק, או שלא מתאימים להריסה ולפינוי בינוי), מעדיפים להתעלם ממה שהם חושבים כפגם אסתטי. אך במקום "לחסוך" את ההוצאות, נגרמים נזקים חמורים ויקרים בהרבה.

"זה לא 'רק' סדקים בבניין, זה הפסד כלכלי!" מזהיר יורם אלבס, מומחה לאיטום נדל"ן, שיפוץ ושיקום מעטפות בניינים כבר 30 שנה, "במקום להתעסק בשטויות בתוך הבית, רהיטי איקאה או יותר עציץ פחות עציץ, כל בעל דירה חייב להתעורר על עצמו ולהסתכל על קירות הבניין מבחוץ, כדי לאתר את הבעיות האלה בזמן לפני שהוא מוכר את הדירה בהפסד של 30-40% מהערך שלה רק כי לא טיפל בה בזמן! 

והחדשות הטובות: ממש לא צריך לצאת מהדירה ולעשות פרויקט תמ"א 38 בשביל ליהנות מבניין חזק, אטום היטב ושנראה מיליון דולר. היום אפשר תוך 6 חודשים להפוך גם את הבניין הכי מתפורר לפנינת נדל"ן ששווה עד 25% יותר מערך הדירה המקורי!"

 
 

יורם אלבס: "שיפוץ ושיקום של מעטפת בניין זה פוטנציאל אדיר להשבחת נכס"

יורם, באמת אפשר להגדיל את ערך הנדל"ן בצורה כל כך משמעותית תוך 6 חודשים בלבד?

"בטח! זה כמובן תלוי במצב הראשוני של הנכס. יש בניינים שעוברים את התהליך בחודשיים ויש כאלה שלוקח להם 8-10 חודשים, אבל בסוף ערך הנדל"ן עולה משמעותית. תבין את המשמעות: אם הנכס שלך כרגע שווה לדוגמה 1.2 מיליון כי הוא סובל מבעיות איטום, מתפורר ונראה די מיושן, פתרון השיפוץ הזה מאפשר לך תוך זמן קצר להגדיל אותו ל-1.8 מיליון לפחות.

אתה מבין שזה שווה לך עוד 600 אלף ש"ח בכיס? כמו לקנות עוד דירה בבאר שבע להשקעה, בזכות טיפול קטן! ועל הדרך נפטרת מבעיות חוזרות ונשנות במעטפת הבניין (כלומר בקירות החיצוניים ובגג) כמו רטיבויות ובעיות איטום, שעלו לך עד היום המון כסף בתיקוני ליקויים".

רגע, איך אני אדע שהבניין שלי צריך את זה בכלל?

"אז יש מי שחתיכת טיח אחת נושרת והם מבינים שצריך טיפול מעמיק, ויש מי שיגיעו אליי רק כשחלקים שלמים מהבטון יתפוררו, וחצי מהברזל שבעמודי היסודות יתנפח ממים ויעקם את כל המבנה. הרבה מבעלי נכסים, אם הם גרים בבניין בעצמם ואם הם משכירים אותו, לא מודעים בכלל לחומרת הבעיה.

הם מעדיפים להתעלם מסדקים בבטון או מטיח נושר ולהזמין בעל מקצוע בכמה מאות שקלים שיסדר להם פתרון זמני וזול. ואז מה קורה? בא החורף והבעיות חוזרות ומחמירות. זה כמו לטפל בצינון עם טישו: אולי עצרת את הנזלת לכמה רגעים, אבל בלי טיפול רפואי אתה תמצא את עצמך בסוף עם דלקת ריאות. בשורה התחתונה, בעלי נכסים לא מספיק מקצועיים ולרוב 'חוסכים' על פתרון אמיתי, מה שעולה להם ביוקר כמובן".

תעשה לי רגע סדר. למה זה כל כך קריטי? אז שיהיה סדק בבטון, שינשור הטיח, מה הביג דיל?

"אוהו, יש הרבה ביג דיל ואני אסביר. כשהטיח ישן הוא מתחיל להתפורר, להתנפח, להתנתק מהקיר ולנשור. סדקים בבטון זה כבר רציני. בתוך עמודי הבטון של הבניין יש ברזל שמחזק אותם. לברזל יש נפח מסוים, ברגע שחודרים מים או חמצן למבנה היצוק, הוא מחליד, מה שאנשים מכירים כ'קורוזיה'. הנפח של הברזל גדל, מתנפח ושובר את הבטון. הקורוזיה ממשיכה להתפשט, כמו וירוס, לשאר התשתיות של הבניין.

יורם אלבס: "ברזל חלוד שובר את הבטון וזה מחליש בצורה מסוכנת את יסודות המבנה"

בלי טיפול, היסודות של הבניין נחלשים והבטון בסכנת התפוררות ונפילה. אז סדק קטן בעמוד אולי לא יפיל את כל הבניין, אבל סדקים חמורים יכולים להשפיע על החוזק של המבנה וזה כבר עניין בטיחותי. תאמין לי, אתה לא רוצה להיות בעלים של דירה שמתפרקת, מסכנת את הדיירים שלה ואת כל מי שעובר בסביבה."

אוקיי, עם בטיחות באמת לא משחקים. אז מה הפתרון?! נשמע ששפכטל וטיח זה לא מספיק...

"זאת אחת הטעויות הכי גדולות שעושים אגב, קילוף טיח מתפרק או מילוי סדקים בעזרת שפכטל ושיפוץ שטחי של חיפוי חדש. אני רואה פתרונות סרק כאלה כל הזמן, ואז אנשים מתפלאים שכל שנה הסדקים צצים שוב. זה לא סתם, יש כאן בעיה חמורה ביסודות ובמעטפת של הבניין שצריך לפתור מהשורש! 

פעם אחת הגיעו אלינו דיירי בניין עם פתרון ממש יצירתי. הם סבלו מנשירות טיח רציניות לחניה של הבניין, מה שלכלך להם את הרכבים. כשבאתי ובדקתי את המעטפת, ראיתי שב-3 הקומות הראשונות הייתה שקיעה של המבנה. נחש מה הדיירים רצו לעשות כדי לפתור את זה? להתקין רשתות של ברזל על הקיר שיתפוס את הנשירות של הטיח, לפני שהוא נופל להם על הרכבים.

אתה מבין?! שהאוטו יישאר נקי, אבל זה שהבניין מתמוטט? לא נורא. זה עניין רציני, מחלקים קנסות על מבנים שמסוכנים לציבור, עם מרפסות שהולכות ומתפרקות, משהו יכול ליפול ואתה לא יודע מתי ועל מי. ואז מוציאים צו פינוי לבניין ואין ברירה אלא לשלם פי 10 יותר מהשיקום שהיה אפשר לעשות בהתחלה".

בשביל זה יש תמ"א 38, לא? שישקמו את הבניין על חשבוני, למה שאני אשקיע בזה כסף?

"בוא נתחיל מזה שלא כל בניין היום יכול לעבור תמ"א 38. יש בניינים שסובלים מנזקים משמעותיים ולא עונים על ההגדרות הצרות של תמ"א. למה להתפשר על בניין מתפורר רק כי אי אפשר לעשות לו פינוי בינוי? שיקום ושיפוץ מעטפת הבניין נותן לך מענה מצוין: תיקון פגמים קריטיים ביסודות, שיפור האיטום של המבנה ויצירת חזית יפה שגורמת לך לרצות לחזור הביתה.

יותר מזה, אם תהליך של תמ"א 38 דורש המון בירוקרטיה, חתימה מול קבלנים, סחיבה של שנים וצורך בשינוי שגרת החיים שלך במקרים של הריסה ופינוי בינוי – כאן אין לך את זה בכלל! אתה ממשיך לגור בבית רגיל, אין שום סחבת של 'מסמכיאדה' והכי טוב, תוך 6 חודשים בממוצע אתה זוכה בבניין שנראה חדש!"

בתמונה: יורם אלבס

וואלה, אז בעצם זה גם מתאים לבניינים יחסית חדשים בני 10-15 שנה שאי אפשר לעשות בהם תמ"א?

"בדיוק! לצערנו במדינת ישראל בניה איכותית היא לא תמיד סטנדרט. אני אתן לך דוגמה, אחד הלקוחות שלי בעל דירה בבניין חדש לגמרי, עם חיפוי צבעוני באמת יפהפה, אבל סבל מלא מרטיבויות. למה זה קורה? בניין בנוי על גבי אדמה והיום בונים רבי קומות – זה משקל עצום, עוד בלוק, עוד לבנה, עוד יציקה, עוד ברזל. 

מי גשם מרטיבים את האדמה, הצפיפויות בה משתנות, ומכוח הכבידה – הבניין שוקע. אם אין בסיס חזק של הבניין אז השקיעה לא אחידה ויכולה להיווצר שבירה של הבטון. יש גם עניין של מיקום גיאוגרפי, חצי ממדינת ישראל יושבת על חוף, והמליחות של האוויר והלחות מהים יוצרות גם הן בעיות של קורוזיה. ככה גם בניינים בני 20, 30 שנה בלבד סובלים מבעיות רטיבות, איטום וסדקים – זה דורש תיקון מאסיבי במיידי!"

אבל יורם, תיקון כזה מאסיבי למרות שהוא זריז ויעיל יותר מתמ"א, עדיין דורש את הסכמת כל הדיירים?

"נקודה חשובה. בהחלט צריך את הסכמת כל הדיירים לתיקון כזה, אבל מנסיוני, הרבה יותר קל להשיג הסכמה כוללת כשאין את כל הסירבול הממושך והארוך של תמ"א 38. תחשוב על זה: לא היית מסכים ל-6 חודשים של תיקונים חיצוניים לבניין שלא משפיעים על שגרת היום שלך אבל שווים לך המון כסף?"

כשאתה מנסח את זה ככה… כן, רק שלא הבנתי איך שיפוץ מעטפת בניין שווה לי כסף??

"או, יפה. אז ככה: חוץ מעניין הבטיחות, בעיות ביסודות ובמעטפת של הבניין עולות לנו הרבה כסף! איפה זה מתבטא למשל? בבעיות איטום. כל חורף מחדש הדירה מרגישה קפואה והרטיבות חוזרת. דיירי בניינים מוציאים בממוצע אלפי שקלים מדי שנה רק על אינסטלטורים וטכנאים לתיקונים חוזרים, שלא לדבר על חשבונות חשמל וגז מנופחים בגלל הפעלה מיותרת של מערכות חימום מרכזיות, מזגנים והסקות.

וכל זה? כי הבניין לא אטום טוב. ככה פשוט. המומחיות שלנו היא לשים דגש על איטום המעטפת כחלק מהשיקום והשיפוץ של הבניין, כך שנפטרים אחת ולתמיד מהתקלות החוזרות כל חורף, ומכל אלפי השקלים שהן עולות לנו… 

חשוב להבין: אם המבנה לא מצופה בחומרים המתאימים, בידוד טרמי למשל, אז הוא יתקרר במהירות. לכן כל מערכות החימום והטכנאים שבעולם לא יעזרו, צריך לפתור את הבעיה מהשורש. רק חבל שאנשים מתעוררים בחורף כשהם מרגישים את הבעיה, ולא מבינים שהנזקים ממשיכים כל השנה".

יורם אלבס: "בעיות רטיבות ממושכות נגרמות בגלל איטום לקוי של מעטפת הבניין"

רגע אחד, אתה אומר לי שגם בקיץ כשלא יורד גשם עדיין נגרמים נזקים לבניין?

"ממש ככה. מספיק שחדרו מים לאלמנטים יצוקים שבתוכם יש ברזל, נוצרת קורוזיה, וברגע שהברזל חטף את ה'צינון' שלו, הוא יושב בתוך היציקה וממשיך לפורר את הבטון היצוק. לבניין לא משנה שהחורף נגמר, ברגע שנקודת חלודה נוצרה בברזל, הקורוזיה ממשיכה להתפשט בתוך היציקה כמו מחלה מידבקת, גם בקיץ, ואז בחורף הבעיה לא רק תחזור, אלא גם תהיה חמורה יותר! 

לכן שיקום ושיפוץ מעטפת הבניין נדרש כדי לפתור אחת ולתמיד את הבעיות הללו ועל הדרך לשמור על הבניין בטיחותי ועמיד גם ל-20 השנים הבאות. שים לב שאני מדבר איתך על שיקום מאסיבי החל מיסודות הבניין עצמם וכלה באיטום של המעטפת, קירות הבניין החיצוניים והגג. אין טעם לתפור חור במכנס אם אתה נכנס לשיח קוצים, צריך לדאוג לאיטום מראש כדי שהמים לא יחדרו לקיר או ליסודות מלכתחילה".

אז אתה אומר ששיקום ושיפוץ של מעטפת הבניין בלי לדאוג לאיטום לא שווה כלום, מה ההבדל בעצם?!

"שיקום של מעטפת הבניין הוא קריטי לחיזוק ולשימור של היסודות. אבל זה נכון שצריכה להיות פה גם מומחיות באיטום כדי להביא לתוצאה מושלמת. במקום רק לתקן את הסדקים, בעל מקצוע מומחה יודע לאטום את המבנה עם חומרים גמישים, בנוסף לציפוי הסופי כדי שהמים לא יחדרו בעדו. ככה הברזל לא יחליד, הבטון לא ייסדק וישבר, וגם לא תהיה ספיגה של מים בקיר שיקררו את חלל הבית".

יורם אלבס: "צריך להיות מומחה איטום כדי להביא לתוצאה מושלמת מבחינת יסודות ומעטפת הבניין"

אוקיי, וזה מה שיעלה לי את הערך של הדירה? בסך הכל שיפוץ ואיטום של יסודות ומעטפת בניין?

"ברור! אתה לא יכול לדרוש 7,000 ש"ח שכירות על דירת שני חדרים מתפוררת בבניין סדוק ומתקלף. אז אתה תשכיר ב-5,000 בקושי וגם תשלם כל שנה עוד 4,000 ש"ח תיקוני טיח ורטיבות. מבין? הפסדת 2,000 ש"ח קבוע בשכירות כל חודש וגם תצטרך לרדוף אחרי בעלי מקצוע ולשלם להם כל חורף על בעיות חוזרות. 

אבל ברגע שאתה משקיע בחיזוק היסודות, שיפוץ הכניסה, איטום מיטבי – זה הופך את כל התמונה. לא רק שהנכס נראה עכשיו מיליון דולר כאילו הלבשת אותו בחליפה של 'ארמאני', הוא גם עמיד, מחוזק ויישמר לך ל-20 השנים הבאות! אתה יכול בכיף להשכיר את הדירה ב-7,000 ש"ח שזה אלפיים יותר, כל חודש! תכפיל ב-12 חודשים, רווח של 24 אלף שקל שגם נשמר לך עשורים קדימה. ועל הדרך נפטרת מהתעסקות מעיקה בתיקונים חוזרים ונשנים לדיירים. שורה תחתונה, לא לשפץ את מעטפת הבניין זה הפסד לא נורמלי.

בדיוק בגלל זה, זאת תמיד טעות להזניח ולא לטפל בזמן בעיות של איטום במעטפת הבניין או סדקים ביסודות. לא רק שאתה מפסיד את הערך של הנכס ושובר את הראש כל פעם לתקן ליקויים קטנים – בסופו של דבר כשיהיה מאוחר מדי ותהיה חייב לתקן את העניין, זה יעלה לך פי 10 יותר וגם ייקח הרבה יותר זמן, עוד הפסד אדיר של זמן שכירות! לכן כל כך קריטי לתפוס את הבעיה לפני שהיא מחמירה".

אוקיי הבנתי למה מבחינה כלכלית זה קריטי. אבל מה אם אני בעצמי גר בדירה ולא משכיר אותה?

"אז זה אפילו עוד יותר חשוב! לא דיברנו על העניין האסתטי של השיפוץ ואיכות החיים שלך כרגע. בסופו של דבר הבית הוא המקום הבטוח, המבצר שלך. לא היית רוצה לחזור אליו בכיף אחרי יום עבודה ארוך? לגדל את הילדים בבניין יפה? שהכל נקי, מחוזק, שהחזית של המבנה עם גימור מרשים? השיפוץ של המעטפת נותן מראה אחר לגמרי לכל הבניין. פתאום יש שביל מסודר, להגיע ולהרגיש בית

זה משפיע על המורל! יש יחסי גומלין בין הנפשות שגרות ובין הבניין, גם לו יש נשמה. זה ברזל ובטון אבל יש פה חיים. כל הכסף שהשקענו בקניית הנכס, הכסף שאנחנו משקיעים בתחזוק היומיומי של הבית, אם זה רהיטים או כל דבר אחר. אתה לא רוצה להרגיש שאתה נהנה מזה באמת, שההשקעה שווה?"

אני אגיד לך מה, בתכל'ס, חשוב לי שהבית יהיה יפה, לא אכפת לי איך נראה שאר הבניין. לא ככה?

"שמע, הדירה שלך יכולה להיראות כמו מתוך ז'ורנל אופנה אבל כל עוד המעטפת של הבניין לקויה, אתה תסבול בה. גם ברמה הכי בסיסית: להיכנס לחדר מדרגות שכולו ג'יפה, הטיח סדוק, סימנים של אופניים… זה מוריד לך את ההנאה מהבית, לא משנה כמה יפה תהיה הדירה, יבאס אותך לחנות את הרכב מתחת לבניין שנראה פח. גם מביך להזמין חברים ואורחים לבית כזה, שלא לדבר על פגישות עסקיות רציניות יותר.

יורם אלבס: "אחרי שיפוץ מעטפת, כל הבניין נראה אחר! מבניין סדוק ומתפרק לבית שכיף לחזור אליו מהעבודה"

הסביבה משפיעה על התחושה שלך יותר ממה שאתה חושב. זה כמו זמזום שמפריע לך ואתה רגיל אליו, ואז מישהו מפסיק אותו ופתאום שקט! ככה זה שיפוץ של הבית, רק אחריו מבינים כמה כיף לחזור הביתה. ואז גם השכנים שומרים על סדר וניקיון. כמו שאחרי שטיפת רצפה לא נעים להיכנס עם נעליים וללכלך? אותו דבר".

וואלה שכנעת! אז מה אני עושה כדי לקבל שיפוץ ושיקום למעטפת הבניין שלי ולהגדיל את ערך הנכס?

"הדבר הראשון שצריך לעשות זה לעדכן את ועד הבית שייצרו אתנו קשר. מכיוון שמדובר בהשפעה על כל הבניין, ההתנהלות שלנו היא מול ועד הבית ודורשת את הסכמת הדיירים. אבל כמו שאמרתי, מי לא יסכים להעלות את ערך הבניין שלו במאות אלפי ש"ח ועוד ליהנות מאיכות חיים מצוינת ומבניין שנראה מיליון דולר?

לאחר שוועד הבית יוצר אתנו קשר, אנחנו מתקשרים ושומעים מה הבעיה, האם יש עניין בטיחותי, אסתטי, אולי רטיבויות. בהמשך נגיע לבניין ונעשה את הבדיקות שלנו, נמדוד את המבנה. לפעמים יש סדקים בבניין גבוה, אז גם יש לנו שירות של סריקת קירות בניין באמצעות רחפן. בהמשך נגיש לך חוות דעת כללית לגבי המלצות לטיפול, יחד עם הגשת הצעת מחיר בהתאם למצב המבנה. 

תהליך השיקום והשיפוץ עצמו לרוב נע בין 2-6 חודשים בלבד. זה תלוי כמובן בגודל המבנה, במצב של הנכס, בגישה אליו ועוד. אבל בסופו של דבר, אתה מקבל שלוש תוצאות עיקריות: הבניין בטיחותי למתגוררים בו וגם לעוברי אורח בסביבה. הבניין אסתטי, נראה טוב, כיף לחזור הביתה מהעבודה ואיכות החיים של הדיירים נשמרת בלי קור, נזילות, רטיבות או עובש. 

בתחום הנדל"ן, כל אחד צריך להיות קצת איש עסקים: להשקיע 10 ולקבל 100. כל הכסף שאנחנו שופכים על הנכס שלנו, אם בקנייתו ואם בתחזוקתו, חייב להתבטא בכך שנרגיש בטוחים ומוגנים – ביתנו הוא מבצרנו".

 

ועדי בתים, מעוניינים להגדיל את שווי ערך הבניין לשמור על עמידות המבנה לאורך זמן וליהנות מבניין אסתטי ונוח יותר? השאירו פרטים כאן:

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

האישה מאחורי הקלעים של שוק הדירות בישראל מחזיקה רשימות המתנה של מאות רוכשים

שוק הנדל"ן רותח – כך תמיד אומרים, אבל כשפרויקטי נדל"ן צצים כמו פטריות אחרי הגשם והופכים את השוק לרווי ותחרותי, כיצד יכול יזם להבטיח מכירה מיטבית של הדירות במינימום עלויות שיווק? ראיון בלעדי עם שרון דידי, האישה שמאחורי המיזם המצליח "דירות בשושו", עם חשיפת הסוד שיכול להציל לכל יזם נדל"ן את הפרויקט – למכור מקסימום דירות למשקיעים מובילים, בלי לשבור את הראש ולהסתבך עם משווקים חיצוניים

לכתבה »

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

האישה מאחורי הקלעים של שוק הדירות בישראל מחזיקה רשימות המתנה של מאות רוכשים

שוק הנדל"ן רותח – כך תמיד אומרים, אבל כשפרויקטי נדל"ן צצים כמו פטריות אחרי הגשם והופכים את השוק לרווי ותחרותי, כיצד יכול יזם להבטיח מכירה מיטבית של הדירות במינימום עלויות שיווק? ראיון בלעדי עם שרון דידי, האישה שמאחורי המיזם המצליח "דירות בשושו", עם חשיפת הסוד שיכול להציל לכל יזם נדל"ן את הפרויקט – למכור מקסימום דירות למשקיעים מובילים, בלי לשבור את הראש ולהסתבך עם משווקים חיצוניים

לכתבה »