עסקים

תוכן מקודם

מה הסיפור שלך? הפתרון שעצמאים ובעלי עסקים לא מכירים ויכול ב-30 שניות ללכוד את העין, לרגש בלב ולהפוך מתעניינים ללקוחות משלמים

ליאת מייה לומברוזו, צלמת אומנותית מסחרית וחברתית, זוכת אות הנשיא לצילום חברתי, מספרת לנו על השיווק החם ב-2021 שמטרתו לספר את סיפורם של עצמאים ועסקים קטנים ובינוניים, ויכול להקפיץ להם את העסק תוך חצי דקה בלבד

מור משרקי  08.01.21 // 17:15

"משבר הקורונה הביא עצמאים ובעלי עסקים להבין ששיווק 'מפה לאוזן' פשוט לא מספיק ," מספרת לי ליאת  מייה לומברוזו, "אבל האמת? שגם שיווק בדיגיטל לא מספיק, אם לא מציגים נכון את הסיפור שמאחורי העסק".

ליאת מייה לומברוזו (46) כבר 15 שנה בתעשיית הצילום והוידאו, עיתונאית שעבדה עם גלובס, דה-מרקר, לאישה ועיתונים ומגזינים מוכרים אחרים, יודעת על מה היא מדברת. היא הציגה בתערוכות בארץ ובעולם – לונדון, ניו יורק ומילאנו, יזמה פרויקטים חברתיים מתוקשרים וזכתה באות הנשיא לתואר 'צלמת חברתית'. 

היא הקימה מיזם וידיאו ארט בנושא התמודדות עם סרטן השד, יזמה תערוכה המתעדת נשים נפגעות תקיפה מינית, הקימה מיצג לחייל שנפל בצוק איתן ומלבד כל פועליה החברתיים, היא מעניקה שירותי צילום לאנשים פרטיים, לחברות ולעסקים כמו גם למוסדות ממשלתיים דוגמת המשטרה, צה"ל, שב"ס ומשרד החינוך. 

ליאת מייה לומברוזו (46) בתחום הקולנוע והוידיאו כבר 15 שנה, צלמת חברתית ומקצועית.

"אחרי שכל כך הרבה אנשים וסיפורים עברו דרך העדשה שלי," סיפרה לי ליאת בראיון, "הצלחתי להבין מה עצמאים ובעלי עסקים תמיד מפספסים כשהם מנסים לשווק את עצמם דרך הדיגיטל, ואפילו מצאתי לזה מענה שנתן ללקוחות שלי קפיצה אדירה בעסק, דווקא בתקופה הכלכלית הקשה הזאת".

נשמע מסקרן, אבל קודם כל תגלי לי: מה עצמאים ובעלי עסקים מפספסים בשיווק הדיגיטלי שלהם?

"תראי, משבר הקורונה הביא אותנו לנקודה שבה כל השירות, השיווק והנגישות שלנו מול הלקוחות הם באמצעות הדיגיטל. אבל גם כאן צריך להבין לעומק מה תופס אנשים, איך אפשר גם בשיווק דיגיטלי שהוא לכאורה מרוחק, לקרב אליך את האנשים, את המתעניינים הפוטנציאליים ולהפוך אותם ללקוחות משלמים.

וכאן מגיעה הנקודה שאני רוצה להעביר ושהרבה עצמאים ובעלי עסקים לא תמיד מבינים אותה לעומק: לשים תמונה, או להתחיל להסתבך עם טקסטים בשיווק הדיגיטלי, זה הרבה פחות אפקטיבי. לעומת זאת, סרטון, גם של חצי דקה, יכול לתפוס ישר את תשומת הלב ולתת בדיוק את כל מה שצריך לדעת על העסק".

מה זאת אומרת? למה דווקא סרטון תדמית יוכל לייצג אותי טוב יותר מתמונה או מטקסט?

"בסרטון יש איכות שמועברת ישר ללב, בלי תיווך. זה המימד הכי ישיר, הכי משקף. תחשבי שאני אספר לך במילים איך נראה פרפר או אתן לך לראות תמונה שלו, לעומת זה שאני אראה לך וידיאו של פרפר כשהוא עומד על פרח, שותה צוף, עף… זה ממחיש הרבה יותר טוב את מה שרוצים להעביר.

בכלל, תמונה נעה תופסת הרבה יותר את תשומת הלב והמיקוד של העין. מעבר לזה שצילום כשלעצמו יכול לספר את הסיפור שלך, לשים את העסק במרכז הבמה ובאור הזרקורים. עצמאים ובעלי עסקים לא מבינים שאם הם לא יספרו את הסיפור שלהם, אף אחד לא יכיר אותם. היום אם אתה לא ויראלי – אתה לא קיים".

"צילום יכול לספר את הסיפור שלך, לשים את העסק במרכז הבמה ובאור הזרקורים," ליאת מייה לומברזו.

מה, וזה כל הסוד, סרטון של כמה שניות שמציג אותי ואת העסק פשוט יביא לי עוד לקוחות?

"לגמרי ככה. בואי אני אספר לך על כמה מהלקוחות שלי שתביני איזה שינוי זה הביא להם בעסק:

הייתה אצלי מטפלת רגשית רב-תחומית שבמשך שנים עבדה רק על סמך ביקורות והמלצות, אבל בקורונה הכל נעצר והלקוחות כבר לא הגיעו. היא עשתה איתי סרטון תדמית ועליתי על הייחוד שלה, ליווי שהוא 'יד ביד', עיצבתי את האלמנטים בסרטון בהתאם והפצנו אותו ברשת. כמות הפניות הייתה פסיכית, כבר אין לה זמן לדבר איתי מרוב שהיא עמוסה בעבודה. למרות הקורונה, למרות הכל, מאפס נראות היא הפכה למוכרת.

עוד דוגמה, מעולם אחר לגמרי: היה אצלי משרד עורכי דין שבגלל הקורונה ירדה להם משמעותית העבודה. הם אמנם המשיכו להעניק שירותים אונליין אבל הלקוחות לא הגיעו. עיצבתי להם סרטון תדמית שהציג אותם עובדים בצורה דיגיטלית, זה הפך להיות ויראלי מהר מאוד והם הגיעו למצב שהם לא רק פתחו מחדש את המשרד, אלא פשוט קרסו מרוב עבודה וקיבלו לקוחות מכל הארץ. 

אגב, בסרטון הזה שילבתי ראיון של אחד מעורכי הדין של המשרד שמתמקצע בתאונות דרכים, וזה גם הביא לו לקוחות מדויקים שהתאימו למה שהוא היה צריך. ככה זה, ברגע שבאים אליי מראש עם רעיון סגור, אני עורכת את הסרטון בהתאם וזה כבר מביא לקוחות שבאמת ישלמו".

וואלה, אז אם אני מצלמת לעסק שלי סרטון לבד דרך הטלפון, זה גם יכול להביא לי פיצוץ של לקוחות?

"אי אפשר בכלל להשוות את זה לצילום מהטלפון, מדובר בצילום ועריכה מקצועיים. תתמקדי במקצוע של העסק שלך שבו את הכי טובה, ותני למקצוענים בצילום לעשות את העבודה שלהם. זה כמו שתיתני למאמן כושר שלך להגיש בשבילך תביעה, או שעורך הדין שלך יעביר לך אימון. תזכרי שזה סרטון תדמית! צילום לא איכותי ייצור לך תדמית שלילית וחבל. וגם בצילום צריך לקחת מישהו שיודע להוציא יותר מתמונה איכותית. 

לא כל אחד יודע לצלם תמונה שהיא יותר מתמונה, להביע עומק ולחבר רגש מעבר למה שרואים. אני בתחום הזה כבר 15 שנה, הצגתי בתערוכות ויזמתי פרויקטים חברתיים. אם יש מישהי שיודעת להביא את הסיפור שמאחורי כל איש וכל עסק, זאת אני. כמו שאני יודעת איזה זווית צילום תצא הכי טוב בתמונה, אני אדע להוציא ממך את הייחוד וה-Essence (המהות) של העסק שלך, כדי לשקף אותם הכי טוב בצילום".

אבל זה רק סרטון, לא הבנתי איך זה מביא לי לקוחות? כבר עדיף לעשות קמפיין לידים בפייסבוק…

"טעות! תראי, הרבה אנשים שרוצים לשווק את עצמם פשוט הולכים ועושים קמפיין לידים בפייסבוק ואז מביאים אפס תוצאות. למה? כי אף אחד לא שולף את האשראי שלו בגלל משפט ותמונה מגוגל. אנשים רוצים לדעת למי הם משלמים, רוצים להכיר אותו, לשמוע את הסיפור שלו. זה ישתקף לקהל הכי טוב דרך סרטון.

זה כמו שאנשים קונים יותר ממותגים בעלי שם, גם אם הם יקרים, מאשר מחברה לא-מוכרת. יש כאן עניין של תדמית: צריך את הוידאו הנכון שיעביר הכי טוב את הסיפור של העסק שלך, צריך סלוגן גאוני וזכיר. הדברים האלה כל כך קריטיים וזה א'-ב' של שיווק דיגיטלי. סרטון תדמית נותן לך את זה בעסקת חבילה. אל תעשי סתם קמפיין לידים, תשימי סרטון תדמית ותגרמי לאנשים להכיר אותך כדי שישלפו את האשראי".

אוקיי, ומה בדיוק יהיה בסרטון תדמית של העסק שלי, איך זה בעצם נראה?

"אז ככה: סרטון תדמית הוא בין 30 שניות ועד 2 דקות, ומכיל תמונות סטילס שלך שנצלם אצלי בסטודיו, לפעמים גם עם קטע וידאו קצר. את הכל אני משלבת ביחד בעריכת וידאו ארט בועט ומגניב וסלוגן שמתמצת את המהות של העסק. את הסרטון הזה תשימי אחר כך בכל מדיה שתרצי, בתמונת הנושא בפייסבוק, בלינקדין, באתר, בכרטיס ביקור דיגיטלי, באינסטגרם. זה הפנים של העסק וזה שמייחד אותך מהמתחרים.

אני אוהבת להגיד שסרטון תדמית יכול לקפסל, מלשון קפסולה, את העסק שלך. מספר שניות שמכילות את האופי של העסק והמסר שאת רוצה להעביר. הייחוד פה הוא שאני מוציאה את הסיפור ממך כבר בתשאול שבמהלך סשן הצילומים בסטודיו. מאיפה הגעת, למה את עושה את מה שאת עושה, מה את יכול לתת ובקיצור, מה הסטורי שלך ושל העסק. כל מי שרואה את זה מתחבר אלייך אוטומטית ומחפש לשמוע עוד".

"דרך העדשה שלי אפשר להוציא את הסיפור הכי טוב שלך," ליאת מייה לומברזו.

אה, יפה. ככה זה בעצם מתחבר לפרויקטים החברתיים שאת יוזמת בתערוכות שלך, לא?

"כן, משם אני מגיעה. בפרויקטים שלי אני מחפשת את הסיפורים שמאחורי האנשים, מצעידה אותם לבמה ולאור הזרקורים ומעבירה דרך התמונה את המסר שלהם. זה בדיוק מה שאת צריכה כדי לעשות שיווק נכון. 

את אולי חושבת שאת לא מספיק טובה, למרות שהשקעת זמן וכסף ללמוד ולצבור ניסיון במקצוע שלך. חכי, עצרי רגע, זה לא שאת לא טובה. את פשוט לא יודעת לספר את הסיפור שלך, להעביר את זה ללקוחות שלך. הם צריכים להבין מאיפה את באה, לאן את הולכת, מה את מציעה להם. בשביל זה אני צריכה לצלם אותך בדיוק בנקודה הנכונה, מהזווית הנכונה, ולהעביר את הסיפור שלך בצורה הכי מדויקת וקולעת שיש".

נשמע מעולה, אז אם אני רוצה לקבל סרטון תדמית ייחודי לעסק שלי, מה אני צריכה לעשות?

"דבר ראשון את יכולה להשאיר את הפרטים בטופס הזה, אני אוכל לחזור אלייך ולשמוע מה הסיפור שלך ושל העסק. בשלב הבא נקבע פגישת היכרות, אפשר גם בטלפון או 'בזום' ובה אני אשאל אותך יותר לעומק על החלומות שלך, השאיפות בעסק, כדי שנוכל למצוא ביחד את המהות והייחודיות שלך בתחום. 

אחר כך תגיעי אליי לסטודיו, יש לי פה מאפר וסטייליסטית שיפנקו אותך ואז נערוך כמה סדרות של צילומים. הסטודיו סופר מאובזר. אני עובדת עם המצלמה הכי חדישה של סוני, יש מסך ירוק וטלפרומפטר להקראת טקסט תוך כדי צילום וידאו. כל מה שצריך כדי להוציא סרטון תדמית מושלם. 

תוך יומיים כבר תקבלי את מה שצילמנו, ויהיה לך 'בנק' תמונות סטילס מקצועיות לכל פלטפורמה שתרצי. בהמשך אשלח לך את סרטון התדמית ונערוך אותו עד שתהיי מרוצה. בסופו של דבר יהיה לך ביד כלי שיווקי מדהים שיספר את הסיפור של העסק שלך בצורה מדויקת כמו קרן לייזר, ויביא לך פניות בלי בכלל להתאמץ".

רוצים לקבל סרטון תדמית מקצועי שיספר את הסיפור של העסק שלכם ויהפוך מתעניינים ללקוחות משלמים?

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »