בריאות

"אחרי שהתרגלתי לחיות עם כאבי הגב, נולדתי מחדש!" - מה סוד הקסם של שיטת הפילאטיס השיקומי שמאפשרת חיזוק שרירים ללא כאב כבר מהטיפול הראשון?

משנות ה-90 ולמרות הקידמה ברפואה, ישנה עליה של 50% בתלונות על כאבי גב. זה גורם לכך שישראלים רבים נאלצים "להתרגל לכאב" לאחר שניסו פתרונות רבים שלא היטיבו עם מצבם. איריס פילאטיס, מדריכת פילאטיס מכשירים ושיקום, טוענת שאפשר אחרת. לדבריה, שיטה מוכחת מאפשרת להתעמל ללא כאב ולהביא לחיזוק השרירים ולריפוי מכאב, חוסר נוחות ומגבלת תנועה, גם אחרי שנים של סבל. אמת או אגדה? יצאנו לבדוק

דניאל איבגי  3.6.21 // 10:15

"לא האמנתי, תוך חודש וחצי נפטרתי מכאבי גב שסבלתי מהם במשך יותר מ-8 שנים!" מספרת אורית, בת 70 מנהריה, "אני יכולה לחזור להרים את הנכדים, ללכת לשחות בקאנטרי ולטייל בערב עם הילדים בלי להרגיש שאני מתפרקת. באמת נולדתי לחיים חדשים, וזה אחרי שחשבתי שכאבי הגב שלי רק ילכו ויחמירו וכבר ראיתי את עצמי מרותקת לכורסא בבית עד סוף חיי, עם בקבוק חם מתחת לגב התחתון ומלא תלונות".

לפי מחקרים ונתונים רפואיים נמצא שככל שהגיל עולה, כך עולה בהתאם הסיכוי לכאבי גב כרוניים, בעיות של פריצות דיסק ובלט וכן מחלות של עמוד השדרה (שינוי בצורת עמוד השדרה). רבים מאתנו מניחים שזה רק הגיוני שגוף מזדקן יחוש בכאבי גב, צוואר, ברכיים ושורש כף היד, אך האמת שזה לא כך. בכלל, עם העלייה בתוחלת החיים, הכאבים מפריעים לאיכות החיים המגוונת של גמלאים, שלאחר שנות עבודה ארוכות רוצים ליהנות: לטייל, ללכת לחוגים ועוד.

"מה שמבוגרים רבים לא יודעים," מגלה איריס פילאטיס, בעלת סטודיו לפילאטיס שיקומי במושב רגבה, "הוא שבאמצעות עבודה נכונה ושיטה מוכחת, אפשר להיפטר מהכאב, לחזור להתעמל ולחיות כמו צעיר! גם אלה שבעקבות מחלה או פציעה השתנו חייהם, יכולים להיעזר בשיטת הפילאטיס השיקומי כדי לשפר את איכות חייהם ולחזור עד כמה שניתן לחיים רגילים. זה פשוט מחולל פלאים לגוף ולנפש וכל מי שהתנסה יגיד לך את זה".

איריס פילאטיס, מדריכה בשיטת הפילאטיס השיקומי כבר יותר מ-11 שנה, מתעמלת לשעבר בענף התעמלות המכשירים והתמחתה בלימודי נטורופתיה ולימודי פילאטיס מכשירים ושיקום בשיטת Stott פילאטיס במרכז ההכשרה של דניאלה מלאך.

 

טוב איריס, מתחת אותי מספיק, על איזה שיטה מדובר ומה כל כך מיוחד בה??

"מדובר בשיטה שנקראת 'פילאטיס שיקומי' והיא כוללת תרגילים ומכשירים מעולם הפילאטיס, כולל שיטות טיפול שעובדות על שרירי הגוף השונים ומביאות לתוצאות מדהימות של אימון ללא כאב כלל. 

זה מדהים, אנשים כל כך התרגלו לכאב, חיים איתו ומונעים מעצמם את כל הנאות החיים. תארי לך להיות בת 60, 70 ולהיות מרותקת לבית בגלל כאבים, מתסכל, נכון? את לא יכולה לעזור לילדה עם הנכדים, לא יכולה להצטרף לחברים בחוג קרמיקה או ברידג' שלא לדבר בכלל על לטייל. אפילו לשבת על הספה לקרוא ספר כואב לך, או לעמוד ולבשל. איזה מן חיים אלה? שנים שלמות עבדת ואת לא יכולה ליהנות מהפנסיה!

לעומת זאת, מספיק שהיית מקדישה שעה פעם בשבוע לפילאטיס שיקומי, וכל החיים שלך היו נראים אחרת. חשוב להבין: בגיל השלישי, אנחנו רוצים כל הזמן לשמר פעילות, לעבוד גם על סיבולת, כח ושיווי משקל, לעבוד על הגדלת טווחי התנועה ועל מסת שריר. איך התנועה מרפאה? לפי היגיון פשוט. כאב נוצר כשנפגעים טווחי התנועה, היכולת לשלוט בשרירים ובתנועה. אחד מעקרונות השיקום הוא שינוי דפוסי תנועה שגויים כדי לחזק את השרירים מבלי לפגוע במפרקים וליצור גוף מאוזן שיכול לנוע בקלילות ובטבעיות ללא כאב".

אוקיי, אז איך פילאטיס שיקומי מחזק את מערכת השרירים ואיך זה בדיוק מרפא לי את הכאב?

"היופי הוא שהשיטה מתאימה לכל מטופל ולקשת רחבה של פתולוגיות ובעיות שריר ושלד, ולכן מתאימה לשיקום מפציעות, מחלות ניווניות, טרשת, פרקינסון, פריצות דיסק ועוד. הבסיס הוא פילאטיס בשיטת סטוט (Stott) שמטרתו לשקם את הגוף

איך זה קורה בפועל? באמצעות מכשירי פילאטיס ומגוון תרגילים, דרך לימוד נשימה נכונה המחזקת את הסרעפת ושרירי הליבה ומזרימה חמצן בצורה נכונה לתאי הגוף, כל אלה ועוד מובילים לשליטה מדויקת יותר בתנועה ובגיוס השרירים כך שהם מתחזקים בצורה אופטימלית. העומסים שהקשו על הגוף כבר לא מפריעים, והגוף יכול להתמודד ולנוע ללא כאב.

וכך הטיפול משיג שני יתרונות מדהימים: הראשון, לא כואב לך! את יכולה לחזור לכל הפעילויות שעשית בעבר ויותר מזה – מערכות השרירים יודעות לעבוד בסנכרון, מה שאומר שתרגישי צעירה שוב, נמרצת, עירנית וחזקה. 

השני, הגוף פשוט בריא, מה שמשפר לך את כל איכות החיים – את קמה רעננה משינה טובה בלילה וגם לאורך היום דפוסי התנועה הטבעיים של הגוף הופכים נינוחים יותר: את יכולה להרים את הנכדים, או שקיות מהסופר בלי עזרה, את יכולה להתכופף בקלות, לקום ולשבת בזריזות. הכל בא לך בקלות, כך שאת מרגישה עצמאית יותר, לא צריכה להימנע משום פעילות והנכדים תמיד מתגאים שאת הסבתא הכי קולית שיש!"

איריס: "מגוון תרגילי תנועה בטווחי תנועה ללא כאב, מאפשרים חיזוק של מערכות הליבה של הגוף"

נשמע מעניין, אז איך אדע שמתאים לי לעבור את הפילאטיס השיקומי? מה אם ממש כואב לי?

"היופי הוא שזה מתאים לכל מי שסובל מכאבים, בכל גיל. גם אם מדובר בפציעות ישנות, בכאבי שרירים עקב תאונות, במחלות כרוניות וכמובן מחולשת שרירים בגילאי 60, 70 ומעלה. אפשר להתחיל גם כשהכאב הוא קל בלבד, ובמיוחד כשהכאב מונע תפקוד יומיומי כמו נהיגה, התרוצצות עם הנכדים ועוד.

גם מקרים חמורים מגיעים אליי ומקבלים מענה. למשל הגיעה אליי אישה אחרי שחלתה בסרטן השד וטיפולי הכימותרפיה הרסו לה רקמות גוף וגרמו לעייפות ולחולשה תמידיים. היא סיפרה בדמעות שגם אחרי שהיא ניצחה את המחלה, הגוף שלה היה כל כך כאוב שהיא הרגישה שבר כלי. היא לא הצליחה להרים את היד, בקושי הצליחה להתיישב, גם לשכב במיטה כאב לה, ממש מצב סיעודי את רואה?

היא הגיעה אליי בעקבות המלצה כך שתוך 10 שיעורים והצלחנו לחזק באופן הדרגתי את שרירי הליבה, למשל על ידי נשימה סרעפתית נכונה שעוזרת לייצוב עמוד השדרה ולאיזון עבודת השרירים סביב חוליות הגוף. מידת הכאב, המתח ואי הנוחות של הגוף השתפרו פלאים. היא חשה ביטחון בגוף, הרגישה חיונית ואנרגטית וחזרה לפעילויות שאהבה לעשות, התחזוקה הנכונה של הגוף הביאה להחלמה מהכאב!

היום היא מתפקדת רגיל, עצמאית, עם ביטחון ונהנית מהחיים. בזכות המקרה הזה הבנתי את הכוח של השיטה, יש כאן טיפול, שיקום, ריפוי אמיתי. ברגע שהיא אמרה לי 'למרות שניצחתי את הסרטן, רק אחרי הטיפולים באמת חזרתי לחיות' הרגשתי 'בום' בלב. אני לא אשכח את זה בחיים. זה מסוג הדברים שממש נוגעים בך, בשביל זה אני קמה בבוקר. לעזור לאנשים להבין שאפשר לחיות ללא כאב עם טיפול נכון.

חנה, מטופלת של איריס: "הייתי מאוד נפוחה, לא היה לי ביטחון, לא הייתה לי יציבות, לא יכולתי להרים ידיים, אפילו להרים ספר, לא יכולתי לשבת על המיטה, הייתי צריכה עזרה... היום אני בנאדם רגיל, אני מתפקדת, אני חזרתי לחיים".

אגב, לא מדובר רק בטיפול לאחר מחלה או פציעה. מכיוון שהשיטה מטפלת בשלד כמו גם בשריר וביציבה של הגוף, היא יכולה להקל על כאבים ולמנוע הדרדרות במצב. למשל הייתה אצלי אישה שסבלה מכאבים עזים בשורש כף היד. האורתופד המליץ לה לעבור ניתוח והיא רצתה להימנע מזה. לאחר מספר טיפולים אצלי היא כבר הרגישה הקלה ברמות הכאב, עשתה בדיקה נוספת ומסמך רפואי הוכיח שאין צורך בניתוח מכיוון שהסיבה לכאב טופלה, לא רק הסימפטום. מדהים, נכון?"

שניה, משהו לא ברור לי. אם כל תנועה קטנה כואבת לי, איך אני אעשה את תרגילי התנועה האלה?

"שאלה מצוינת. הרבה אנשים מכירים פילאטיס ויודעים שמדובר בהתעמלות אבל מפחדים שיכאב להם ולכן נמנעים מזה. זאת בעיה גדולה כי ברוב המקרים כאב נוצר בגלל חוסר בתנועה כמו ישיבה ושכיבה ממושכות שלא מפעילות מספיק את השרירים כך שהם נחלשים, או בדפוסי תנועה לא נכונים – למשל הרמת משקל שמעמיס על מערכת השלד-שריר ויוצר כאב כי שרירי הליבה לא תומכים בשלד ולא מייצבים את הגוף.

כך נוצר מעגל: כואב לך כי את לא מתאמנת, ואת לא מתאמנת כי כואב לך. אבל כאן מגיע החידוש הענק של הפילאטיס השיקומי. השיטה שלי מאפשרת לעשות אימון פילאטיס שלם, כולל חיזוק השרירים וייצוב הליבה ושאר הדברים הטובים שגורמים לך בסוף להיות אדם בריא וחזק יותר – בלי לחוש בכאב כלל".

אוקיי, להתעמל בלי כאב בכלל נשמע לגמרי בשבילי! אז איך זה קורה בפועל?

"קודם כל, אני מתשאלת אותך על כל ההרגלים והעיסוקים הרלוונטיים שקשורים לתנועה ולכאב שלך. כולל היסטוריה רפואית, מבדקי כאב ואבחון יציבה. בבדיקה פרטנית בסטודיו אני מוצאת את עמדת המוצא שממנה לא כואב לך, לרוב על ידי שימוש באביזרי פילאטיס הקיימים בסטודיו ותומכים היטב בגוף שלך כדי שנוכל להפעיל את השרירים ללא כאב כל הדרך לכיוון הריפוי. 

מכשירי הפילאטיס המגוונים ושלל האביזרים הקיימים בסטודיו, מאפשרים לימוד מחודש של הגוף והמוח לגייס את השרירים בצורה נכונה ובזמן הנכון, כמו להפעיל גלגל שיניים משומן שהתנועה שלו זורמת וחלקה, בלי להתקע. חוסר התיזמון בין גלגלי השיניים הוא היוצר את הכאב. למשל השימוש בכדור גדול, מאפשר להפעיל שרירים ללא כוחות כבידה בעומס נמוך, ללא נשיאת משקל, בקצב איטי ובטווחי תנועה קטנים שלא מעוררים כאב. השרירים מתחזקים מהעבודה אך הגוף לא חש בכאב, זה עובד כמו קסם!

איריס פילאטיס: "הסטודיו מאובזר במגוון מכשירי הפילאטיס ובאין ספור אביזרים כדי להתחיל להתעמל ללא כאב!"

דרך נוספת המקלה על כאב ומשתלבת עם שיקום היא שיקום רקמות, שיטת טיפול שנקראת 'רכבות אנטומיות'. מדובר על שיטה שעובדת על רקמת 'הפאשייה', רקמה שעוטפת את כל השרירים בגופנו. כשהרקמה הזאת לא מאוזנת, היא משפיעה על יציבת הגוף ויכולה ליצור כאב וחוסר איזון.

ביצוע השיטה מתרחש במגע שבו בעזרת הידיים הולכים לאורך רקמות השרירים כדי להגמיש אותן. שרירים מחוברים זה לזה דרך הרקמה, מעטפות השריר הולכות לאורך ולרוחב כל הגוף כמו פסי רכבת, מכאן שם השיטה. 

לאט לאט, הרקמה המכווצת נרפית, איזון הגוף משתנה והכאב פוחת משמעותית! לפעמים מתחילים בעבודה הרקמתית ולפעמים משלבים אותה בהמשך. מדהים לראות איך אחרי מספר מפגשים יש שינוי בטווח התנועה של המטופל והוא אינו חש כאב".

איריס: "פיתוח מערבי מהפכני המבוסס על פתיחת רקמות מה שמגדיל את טווח התנועה ומפחית את סף הכאב"

אבל מה אם כבר ניסיתי פיזיותרפיה וזה לא עזר לי? למה שדווקא הפילאטיס השיקומי הזה יעזור?

"אל ייאוש. אני יודעת שבכל הנוגע לכאבי שרירים, הרבה רופאים מפנים לפיזיותרפיה, אבל זה לא תמיד מספיק! הרי מה קורה? פיזיותרפיה היא רק חלק מהתהליך. היא פוגשת את הכאב החזק, האקוטי ומטפלת בו. אבל הרבה פעמים, לא יהיה טיפול במקור האמיתי של הכאב שהוא מעבר לפציעה ונוגע גם בהרגלים היומיומיים שלך. 

איך את עומדת? איך את נושמת? איך את מתרוממת משכיבה? יש כאן דפוס תנועתי שלם שכמה עיסויים של פיזיותרפיה לא תמיד יפתרו עד הסוף, או יפתרו באופן זמני עד שהכאב יחזור שוב – כי דפוסי התנועה לא השתנו. 

כאן בדיוק מגיע הקסם של שיטות הפילאטיס השיקומי. באבחון שאני עושה לך, אני לא מסתכלת רק על האזור הפצוע והכואב, אלא בודקת את כל דפוסי התנועה שלך, מתחקרת אותך על ההרגלים שלך, מצלמת אותך הולכת ומתיישבת כדי להראות לך אילו תרגילים לבצע בבית, ובטיפולים עצמם אני עובדת איתך גם על האזור הכואב במנחים שלא יכאבו לך, וכן באזורים אחרים בגוף שמשפיעים על הכאב שלך בלי שאת בכלל יודעת. במשך תהליך זה הגוף שלך מסגל דפוסי תנועה נכונים יותר, מה שמביא לחיים ללא כאב!"

חיים ללא כאב זה בדיוק מה שחיפשתי, אז תוך כמה זמן גם מחוץ לטיפול יפסיק לכאוב לי?

"כבר מהטיפולים הראשונים תחושי בשיפור בפעילויות היומיומיות שלך, בשינה ובירידה ברמות הכאב. זה כמובן תלוי במצב הראשוני שאיתו הגעת.

הרבה מהמטופלים שמגיעים אלי לטיפול פרטי בפילאטיס השיקומי, גם נשארים אחר כך בסטודיו ומצטרפים  לשיעורים הקבוצתיים. הם כבר לא סובלים מכאבים, אך רוצים להמשיך לחזק את השרירים ולתחזק את המרץ שהם מרגישים, הם נהנים מהחברה, מהאווירה הטובה ומהספורט! משיעור לשיעור הם מתחזקים, הגמישות נשמרת וגם החיוניות. מדהים לראות חבר'ה מבוגרים כל כך שמרגישים צעירים ונמרצים.

כשאני רואה את התוצאות האלה אני באמת מרגישה גאווה. מטופלים מספרים לי שהם מרגישים חזקים יותר, יכולים ללכת מרחקים ללא כאב, לעמוד לאורך זמן ואפילו להרים את הנכדים בלי להתעייף. בגיל מבוגר לחיות ללא כאב זאת איכות החיים הכי טובה שאפשר לבקש, ממש להיוולד מחדש".

 

נגה, מטופלת של איריס: "ממקום שבקושי יכולתי לשבת או לקום שלא לדבר על הלילה שלא יכולתי לישון… אני נושמת אחרת, ישנה יותר טוב".

אוקיי זה נשמע מעולה, אז מה אני עושה כדי לבוא להתאמן אצלך בשיטת הפילאטיס השיקומי?

"הצעד הראשון הוא ליצור איתי קשר כדי לקבוע פגישת ייעוץ בסטודיו. בפגישה נשוחח על מצבך הרפואי, על הרגלי היומיום שלך, תחביבייך ואורח חייך. נתאם ציפיות ונבנה עבורך תוכנית טיפול אישית.

המטרה שלי היא לעזור לך לשפר את המודעות הגופנית כדי שתוכלי לאמן מחדש ולחזק את השרירים החלשים, למצוא דפוסי תנועה נכונים יותר ובכך להוריד את רמות הכאב, כך שתוכלי לחזור לפעילויות היומיומית והנאות החיים שמגיעות לך: לטייל עם הנכדים ולהרים אותם על הידיים, לצאת לרקוד, להסתובב ולא למנוע מעצמך שום פעילות, פשוט כי לא כואב לך יותר!"

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »