כלכלה

מתכנני פיננסים מהטכניון מצאו את הפירצה להשאיר מאות אלפי שקלים בכיס, ולמקסם את התשואה

מי שאמר שהדאגות הכלכליות נגמרות כאשר מגיעים לגיל בו השגנו הון מכובד, בית ומשפחה – שיקר. מסתבר שגם אנשים מבוססים ממעמד כלכלי גבוה חושבים בכל לילה כיצד לא לאבד מה שהשיגו בעמל רב בטלטלה הבאה בשוק? כיצד לעזור יותר לילדים? כיצד לגרום לכסף ״לעבוד קשה״, כך שלא יצטרכו לעבוד עבורו עד היום האחרון? כיצד לשלם פחות מס למדינה, שרוצה ביס גדול (מדי) מכל מה שייצרו? וכיצד ניתן להעביר את הדאגות לאדם אחר, בזמן שהם נהנים מההישגים שלהם? נפגשנו עם שניים ממתכנני הפיננסים המובילים בישראל כדי לברר האם קיים פתרון. האם הצלחנו? התשובות בפנים  

דניאל איבגי  06.09.20 // 16:00

ויטלי פלוטינסקי (שותף) ואור פוריה הם צמד מתכננים פיננסים בעלי הסמכה בינלאומית בחברת "NETO", סוכנות הפיננסים הפרטית הגדולה ביותר בישראל. כנראה שבנוסף להיותם המתכננים הפיננסים המובילים בסוכנות, הם גם המתכננים היחידים בישראל שיכולים להגיד שברשותם תואר בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון, שילוב מעניין שלמרבה ההפתעה התברר כדבר שנתן להם יתרון עצום בתחום. 

בנוסף, אפשר לומר שחלק גדול מהצמיחה חסרת הפרופרציות של "NETO" (צמיחה של 35% לשנה, בשנים האחרונות), מונחת על הכתפיים של שני הג׳נטלמנים האמורים, אשר מנהלים מילארדי שקלים ומובילים מאות משקיעים להצלחות חסרות תקדים.

לטענתם, ברגע שלמתכנן ולמשקיע יש אינטרס משותף ומודל השקעה חכם, אפשר ליצור תשואות דו ספרתיות בכל שנה למשך 20 וגם 30 שנים, אפשר להרוויח בשוק יורד, אפשר לחתוך (משמעותית) את המסים שמשלמים ואפשר אפוא להכפיל ולשלש את ההון של המשקיע.

זאת הדרך שהובילה אותם למצב בו עד היום בכל ההשקעות האלטרנטיביות שהם שיווקו ללקוחות, לא היו השקעות שלא החזירו למשקיעים את מה שהתחייבו להם – שזאת נחשבת להצלחה פנומנלית בעולם הזה. 

יצאנו לדבר עמם על הנושא שמעניין כל אדם שמרגיש שההון בו הוא מחזיק, לא מספק לו את החופש לו הוא חלם – כיצד לגרום לכסף לעבוד קשה יותר!

ויטלי מימין ואור משמאל: ״המסלול הפיננסי היחיד שיצר 8-14% תשואה ב-30 שנים האחרונות״

ויטלי, אור, תגידו לי… למה שאדם אשר הגיע למצב בו הוא מחזיק הון מכובד, יצטרך תכנון פיננסי?

״שאלה מצוינת ידידי! כמובן שקיימות מספר סיבות ואנחנו נמנה את שתי הסיבות העיקריות.

הסיבה הראשונה, היא שלא משנה כמה כסף יש לך, אתה רוצה שהוא יעבוד יותר קשה. למה הכוונה? לדוגמה, אדם שמחזיק בהון של 7 מיליון שקלים. בנוסף, הוא מכניס מעבודה עוד כ-700,000 שקלים בשנה. אדם כזה, היה רוצה שהכסף שהוא מחזיק יתן לו תשואה נוספת של לפחות ברמה שהוא מכניס מעבודה. כלומר, 10% תשואה בשנה. מסכים? 

בשלב מסוים אנשים מבינים שהם רוצים שהכסף שצברו יספק להם סוג של חופש, ושחרור מהלחץ שהם חייבים לעבוד כדי להכניס כסף. 

הסיבה השנייה, כדי שהכסף לא יאבד מערכו. אני אתן דוגמה כדי להיות ברור יותר… אם לפני 20 שנים היית הולך עם 5 שקלים למכולת, מה היית יכול לקנות? המון דברים נכון? והיום אתה לא יכול לקנות אפילו את הדברים הפשוטים כמו לחם וחלב. כנ״ל לגבי נדל״ן, דירות שלפני 20 שנים עלו 500 אלף שקלים היום עולות 2 מיליון. אנחנו מבינים מכך שהכסף מאבד מערכו ככל שהזמן עובר, מה שנקרא גם אינפלציה.

לכן, אנשים מבינים שהכסף שלהם חייב לעלות בערכו, יותר מהר ממה שהוא מאבד מערכו. כך יוכלו לשמור על מה שהשיגו לעוד שנים רבות. כך שיוכלו לעזור לילדים או לנכדים והאפשרויות כמובן לא נגמרות…״

כן, כמובן שאלה נקודות חשובות מאוד. אבל למה לא להשקיע אצל היועץ בבנק או בבית ההשקעות וזהו?

״תראה, תיק השקעות שמנוהל דרך הבנק, בין אם אתה, היועץ או בית השקעות מנהל את הכספים… בכל המקרים הנ״ל אתה חשוף להרבה סוגים של עלויות.

החל מעמלות קנייה ומכירה, עמלות ניהול חשבון, עמלות ניהול ניירות ערך, עמלות עו״ש וכל פעולה נוספת כלולה בעמלה. העמלות האלה פוגעות קשות בתשואה שלך. בנוסף לכך,  קיים ״אירוע מס״ בכל מכירה. במילים פשוטות, אם קנית נייר ב-100 דולר, ומכרת אותו לאחר מכן ב-120 דולר – אוטומטית בעת המכירה מנוכה מס רווחי הון של 25%. 

בגדול, אפשר להמשיל את ניהול התיק דרך הבנק לסיפר של סבתא בישלה דייסה…

המשקיע ״בישל דייסה״ (הרוויח בהשקעה שלו). מכאן הבנק לוקח חלק מהדייסה, המדינה גובה אירוע מס שזה עוד חלק מהדייסה, דמי ניהול גבוהים בקרן הנאמנות שזה עוד חלק מהדייסה, עמלת הפצה שזה עוד חלק מהדייסה, כך גם עמלת הנאמן ואם בחרנו בתיק מנוהל, אזי יש צורך בהוספת דמי הניהול שאותו בית השקעות אוכל מהדייסה. ונחשו מה?

רק למשקיע לא נשאר…״

אור וויטלי: ״אם קנית נייר ב-100 דולר, ומכרת אותו לאחר מכן ב-120 דולר - אוטומטית בעת המכירה מנוכה מס רווחי הון של 25%״

אוקיי, אז מה בדיוק שונה בתכנון פיננסי לעומת הבנקים ובתי ההשקעות?

״האמת, לשאלה הזאת חיכינו 🙂 הסיבה הראשית היא שקודם כל ולפני הכל בתכנון פיננסי אישי, קיימת התאמה אישית ומדויקת של פתרונות השקעה עבור כל משקיע באופן ספציפי. כלומר, אדם שיש לו הון של 4 מיליון שקלים וחלום לייצר תשואה של 30,000 בחודש, ולשמור על שווי ההון שלו… יצטרך תמהיל השקעות שונה מאדם שיש לו הון של 500,000 שקלים, וחלום להגיע להון של 10 מיליון שקלים ב-15 השנים הקרובות. מסכים?״

כן בוודאי!

״לעומת זאת בבנקים ובבתי השקעות עובדים לפי תבנית די קבועה, כשהאינטרס של הגוף הפיננסי עומד בראש ובראשונה. לבנק לדוגמה, אין אינטרס שתקבל את ההטבות מס שיוצאים…  

אך כשמדברים על תכנון פיננסי אישי, למתכנן וללקוח יש אינטרס משותף – להרוויח. למה? מהסיבה שהרווח של המתכנן מגיע מתוך הרווח הנקי שהוא יצר ללקוח, ולא מעמלות על כל פעולה קטנה שמבצע עבורו. למעשה, המשקיע מקבל אדם שהתפקיד שלו הוא לדאוג לו יותר. כי אם הלקוח מרוויח יותר, אנחנו מרוויחים יותר. אנחנו מכניסים בהתאם למה שהלקוח מכניס. הלקוח מכניס יותר, אנחנו מכניסים יותר.

בנוסף, נושא השירות והזמינות. באופן אישי אני יכול לומר שיש לי לקוחות שמדברים איתי ב-12 בלילה ובשבת בבוקר. ותמיד מקבלים מענה מקצועי מהאיש הכי מקצועי ולא נציגת שירות בת 25 שצריך לחכות 4 שעות שתענה, ולא יכולה לתת לך ביטחון מה קורה עם התיק.

עוד נקודה היא העדכונים. לדעת למה השוק עלה או ירד, לאן לדעתנו השוק הולך, טבלת ביצועים של כל החברות. בתכנון הפיננסי אצלנו לדוגמה אתה אפילו תראה בדיוק את התוצאות של כולם ככה שתוכל לדעת שאני לא עושה עליך ״סיבוב״. אתה מקבל את התוצאות הטובות ביותר בלי קשר למה שאני מקבל.

כמובן שבתכנון אני יכול להציע לך מגוון השקעות אלטרנטיביות, ולא רק את שוק ההון. השקעות בנדל״ן או כל אפשרות אחרת בהתאם למטרות, למצב ולתיק שלך נבחנות היטב ומוצעות לך כדי להבטיח הגעה ליעדים.״

נשמע מדהים! עכשיו תגידו, יש דרך לעזור גם לאלה ש״רק״ רוצים להפחית בכמות המיסים האדירה שהם משלמים?

״וודאי. אנחנו מתמחים בתיקוני מס, ובהחלט מסוגלים לעזור לאנשים להוציא יותר מהכסף שלהם. רק לצורך הדוגמה, נספר לך על אחד הפתרונות שרבים שומעים עליו ואנחנו משתמשים בו באופן יומיומי עבור המשקיעים שעובדים איתנו.

הפתרון הזה נקרא ״תיקון 190״. התיקון הזה לחוק מאפשר לגמלאים שעברו את גיל 60, להפקיד בעצם כל סכום (עד 8 מיליון שקלים) בקופת גמל חדשה עם תשלום של 15 אחוז מס נומינלי בלבד (כלומר מס שלא מתחשב במדד), במקום 25 אחוז מס. מה שאומר פער של 10 אחוזים לטובת המשקיע. כך משקיע שהפקיד 2 מיליון שקלים בקופה הזאת, ומחליט לפדות אותה לאחר 10 שנים – יחסוך בקלות 300-400 אלף שקלים בתשלום המיסים שלו. 

אגב, לתיקון 190 יש עוד הרבה הטבות נוספות ששוות הרבה למשקיע… אנחנו משתמשים בתיקון הזה כדי לחסוך מאות אלפי שקלים ולפעמים גם מיליונים עבור הלקוחות שעובדים איתנו. 

בנוסף לתיקון 190, ישנם עוד כלים רבים שאנחנו, יועצי המס שלנו, רואי החשבון שלנו ועוד אנשי מקצוע שעובדים איתנו משתמשים בהם כדי לספק את השירות הטוב ביותר. כאשר חיסכון של מאות אלפי, ומיליוני השקלים מתשלום מיסים הוא אחד השירותים האהובים עלינו באופן אישי.״

אור וויטלי: ״אנחנו משתמשים בתיקון הזה כדי לחסוך מאות אלפי שקלים ולפעמים גם מיליונים עבור הלקוחות שעובדים איתנו״

ואם אני כבר מטופל אצל סוכן ביטוח, יש עדיין צורך במתכנן פיננסי אישי?

״בגדול, אם היית מגיע לקבל ממני שירות ושואל את השאלה הזאת, הייתי אומר לך: בוא נבדוק את המצב הנוכחי שלך… אם הפורטפוליו הנוכחי שלך מצויין (זאת כמובן נוכל לבחון לאחר בדיקה מקצועית בלבד.), ואם אתה מקבל שירות טוב, ואם הסוכן זמין עבורך, ואם אתה מקבל עדכונים יזומים לגבי התיק שלך והמצב באופן כללי – אז אין סיבה שתעזוב אותו.

מאידך, סוכני הביטוח לעיתים קרובות לא מספיק מקצועיים בתכנוני מס. בנוסף, הם גם לא עובדים עם השקעות אלטרנטיביות. אני לא בא לפגוע בשם של אף אחד, ולא מכליל את כל סוכני הביטוח, אך חייב לציין שרבים מסוכני הביטוח מוטים לטובת גופים פיננסים כאלה ואחרים בגלל העמלות שהם מקבלים מהן. תוסיפו גם שלרוב סוכן ביטוח לא עושה את הבקרה השוטפת על הפורטפוליו (ההצעה) והנכסים בהם הלקוח מושקע כמו שאנחנו עושים.״

טוב, אז אחרי ששכנעתם אותי לעבור לתכנון פיננסי אישי, תוכלו לומר לי מי מתאים לשירות כזה?

״שאלה נהדרת. בגדול כל מי שרוצה להגיע לתשואות גבוהות מצד אחד, להקטין סיכון מצד שני, לשלם פחות עמלות, לשלם פחות מיסים, לקבל שירות אישי, מי שרוצה התאמה ספציפית בין התיק לבין המטרות והיעדים שלו. 

בנוסף, הייתי אומר שהדרישה המינימלית היא הון של 500,000 שקלים להשקעה. כמובן, שככל שההון גדול יותר, ההזדמנויות שנפתחות בפני המשקיע הן גדולות יותר. והון ראשוני מצוין שיאפשר מקסום אדיר של התוצאות יהיה בערך בגובה של 2 מיליון שקלים.״

אוקיי, אז איך מתחילים?

״תראה, למרות שאנחנו מאמינים בעצמנו ובשירות שלנו ב-10,000%, אנחנו גם מאמינים שמשקיע צריך להבין היטב לפני כל החלטה פיננסית שהוא מקבל. לכן, הכנו סדרת הדרכות וידאו קצרה וחביבה שאנחנו ממליצים לכל משקיע לראות לפני שהוא יוצא לדרך. ״

מלאו את הפרטים בטופס, לחצו אישור וצפו בסדרת ההדרכות של ויטלי ואור:

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »