נדל"ן

דור נוימן: "ייעוץ משכנתא זה קריירה לכל דבר שעושים באהבה עד הסוף, או לא עושים בכלל"

שוקל להיכנס לעולם ייעוץ המשכנתאות ומתלבט אם ואיפה ללמוד? בזמן שקורסים תיאורטיים בתחום צצים לאחרונה בכל פינה ומבטיחים לנו בלי למצמץ "כסף קל", דור נוימן טוען שהדרך היחידה להצליח בענף לאורך זמן היא להתמסר 100% ל"קריירה במשרה מלאה" ולבצע סטאז' מעשי עם ליווי צמוד ומקיף. האם מדובר במהפכה? יצאנו לבדוק.

דניאל איבגי  20.12.20 // 17:00

"יועץ מתחיל אצלנו סוגר את העסקה הראשונה שלו אצלנו תוך 60 יום". זה המשפט שקשה לשכוח מתוך הראיון המלא שערכתי עם דור נוימן, שתקראו בדקות הקרובות.

בניגוד לרוב הגופים בארץ שמלמדים ומכשירים יועצי משכנתאות באופן תאורטי בלבד, נוימן (30) הוא בעלים שותף בחברת "מסלולים" שמתמחה בייעוץ משכנתאות וטיפלה עד היום ביותר מ-5000 תיקים. לחברה שהולכת וגדלה יש נכון לרגע זה 14 יועצים שמטפלים בשנה בכ-1000 תיקים, ככה שכל מה שתשמעו פה היום מגיע ישירות "מהשטח".

שפגשתי את נוימן לראשונה, ראיתי בחור צעיר (נשוי+2), סרן בצה"ל יוצא יחידה מובחרת, שלמרות שהגיע לתחום בטעות, אי אפשר שלא להרגיש את האהבה שלו למקצוע והרצון שלו לעזור לכמה שיותר משפחות בישראל. ואכן ששאלתי אותו מה המאפיין הראשון של יועץ משכנתאות איכותי, הוא מיד ענה לי בלי להתבלבל "אדם שאוהב אנשים".

"ייעוץ משכנתאות זה קריירה, אין פה כסף קל או לעשות מכה וללכת. מצד שני, אין פה תקרת זכוכית. השמיים הם הגבול."

בישראל היום יש כ-86,000 משכנתאות שניתנות בשנה (בהיקף של כ-60 מיליארד שקלים), כאשר משכנתא ממוצעת עומדת על 690,000 שקלים. בשוק שבו רוב האנשים לא מבינים יותר מדי, מילה אחת לא במקום לבנקאי יכולה לעלות ללקוח ללקוח מאות אלפי שקלים, ויועץ טוב יודע למנוע בדיוק את זה.

בנוסף, בארץ יש חוק "מחזור משכנתא" שאומר שכל בעל משכנתא יכול בכל רגע נתון לקחת את המשכנתא שוב (מחדש) בתנאים יותר טובים. בתקופה שבה הריבית שואפת לאפס (0.1%) כמו היום, כל מי שלקח משכנתא בתנאים שבדיעבד הם לא הכי טובים, יכול לחסוך עשרות מאות אלפי שקלים "בלחיצת כפתור". בקיצור, יש פה גן עדן ליועצי המשכנתאות בישראל עם קהל פוטנציאלי של מאות אלפי משפחות.

לכן, זה לא מפתיע שרבים מחפשים את הדרך הטובה להצטרף לתחום שלא מספיק לגדול ולהתפתח, אבל משום מה למרות ההזדמנות הגדולה – רק מעטים באמת זוכים לעבוד בתחום ולהתפרנס בכבוד לאורך זמן. למה זה קורה? את זה בדיוק יצאתי לחקור.

לדברי נוימן, "אנשים חושבים שמספיק לעשות קורס תאורטי של 3 חודשים וזהו – אפשר לצאת לשוק ולהתחיל לגרוף משכורות של 50,000 שקל בין לילה. לצערי אין דבר יותר שרחוק מהאמת."

אז מה כן?

"שמע, אני יודע שהיום יש קורסים שמציעים 'כסף קל' בכל פינה. בוא תעשה איביי, בוא תעשה שיווק שותפים, בוא תהיה מנעולן בשעה ביום. אני מצטער לאכזב את כל מי שקורא עכשיו, אבל אי אפשר להצליח פה בשעה ביום, וגם אי אפשר להפוך למומחה תוך 3 חודשים."

אז מבחינתך, מי שמחפש תוספת הכנסה בנוסף למקום העבודה זה לא בשבילו?

"נכון מאוד. אני יודע שזה טרנד היום להבטיח 'הכנסה נוספת', אבל מצטער, ייעוץ משכנתא זה לא המקום בשביל הדברים האלה. זה קריירה לכל דבר, בתחום יוקרתי עם אופק של עשרות שנים קדימה. זה תחום שלוקח בו זמן לבנות מוניטין ושם של 'מומחה' (גם מול לקוחות וגם מול הבנקים). ויודע מה? אני לא מכיר יועץ משכנתאות אחד טוב שבאמת מתפרנס בתחום שלנו והוא עושה את 'על הדרך' ולא במשרה מלאה."

אתה אומר בעצם שאני צריך תואר באוניברסיטה כדי להצליח כיועץ משכנתאות?

"לא, מה פתאום. עדיין מדובר במקצוע חופשי ואצלנו יועץ חדש סוגר עסקה לרוב תוך 60 יום, ככה שזה כן יחסית מהיר. אבל מה שכן, אותו יועץ בחיים לא היה עושה את זה בלי הסטאז' הקשוח שהוא עובר ורק עם ידע תאורטי איכותי. זה פשוט בלתי אפשרי."

רגע, בלבלת אותי. אפשר להצליח פה מהר או לא? 🙂

"מבחינת זמן? אתה יכול להתחיל להביא עבודה תוך 60 יום. אבל… אתה חייב הכשרה מעשית, תאוריה לבד שלומדים בקורסים בסיסיים לא תיקח אותך לאן שאתה רוצה להגיע. ייקח לך שנה לתפוס את הכל ולשלוט בכל מה שצריך לדעת, בין אם מדובר בעבודה מול הבנק ובין אם מדובר בעבודה מול הלקוח (ויש הרבה מה לדעת). מה שכן, תוך כדי הלימודים מתחילים להביא עבודה ופרנסה, שזה כיף."

ולמה לדעתך כל כך מעט אנשים שלומדים את התחום באמת עובדים בו אחר כך?

"שמע, נגעת בנושא קצת עצוב, כי אין יום שעובר שאני לא מקבל קורות חיים מאנשים שעשו קורס בתחום במכללה כלשהי ורוצים לעבוד אצלי. יש אנשים טובים בחוץ שמתים להצליח, אבל הם פשוט לא מקבלים את כל הכלים. לראות כמה סרטונים על סוגי ריביות לא הופך אותך ליועץ משכנתאות."

"כל 14 היועצים אצלנו בחברה התחילו כתלמידים שלי שבהתחלה לא יידעו מה זה ריבית. היום חלקם עושים גם 25,000 שקל בחודש."

למה אתה מתכוון? מה הם לא יודעים?

"תבין, ייעוץ משכנתאות זה מקצוע פרקטי. אתה צריך להבין מי האדם שמולך, להכיר את הבנקים, תמהילים, ריביות, להתאים מכל האופציות את האופציה שהכי טובה ללקוח שלך. ואת זה? אי אפשר ללמוד רק בכיתה או בסרטון. כמו שכדי להפוך לשף אתה צריך להכין מלא אוכל ולקבל ביקורת, או כדי לדעת לפרוץ מנעול צריך להתאמן על זה שוב ושוב, או כדי להפוך לרופא צריך לטחון שעות במיון – ככה פה כדי לטפל בתיק של לקוח צריך לקפוץ לבריכה ואשכרה לעשות את זה שמישהו מחזיק לך את היד."

סליחה שאני שואל, אבל מה כל כך מסובך פה? זה לא להריץ כמה מספרים וזהו??

"[דור צוחק] זה בסדר, אתה שואל כי אתה פשוט לא מכיר את התחום שלנו. למעשה, ליועץ המשכנתאות יש 2 חזיתות. האחת, מול הבנק והשנייה – מול הלקוח. 

מול הבנק, אתה צריך לדעת להגיש תיק בצורה מסודרת, לעשות מכרזי בנקים, לנהל משא ומתן עם הבנקאית. ובת'כלס, בהתחלה כיועץ מתחיל לא יהיה לך שום מוניטין והבנק יתייחס אליך בהתאם ככה שתצטרך להמתין שעות על הקו מול פקיד שלא ממש סופר אותך (זה למה צריך גוף כמונו עם מוניטין וקשרים). בנוסף, צריך לדעת לתכנן תמהיל כמו שצריך ולבדוק איך למקסם את התנאים שאפשר להציע ללקוח.

ומול הלקוח? זה כבר סיפור אחר לגמרי. פה צריך לדעת איך לדבר עם הלקוח, איך להגיע אליו בכלל ואחר כך איך למכור לו ולסגור חוזה. איך לגבות תשלום, איך ללוות אותו ועל מה לעדכן אותו בתהליך ככה שלא יהיה מופתע. איך לתחקר אותו, איך לבנות לו תמהיל נכון, איך לשכנע את כל הנוגעים בדבר, ועוד ועוד.

את זה אי אפשר ללמוד מתוך ספר או סרטון. אלה דברים שחייבים 'להתלכלך' איתם בשטח עם ליווי צמוד של יועץ שמתקן אותך וצוות שלם שנותן לך גב."

אוקיי. אז מה הפתרון בעצם? מה אתה מציע?

"קודם כל, להתייחס לזה בתור קריירה ולהקדיש לזה 100% מהזמן והאנרגיות. דבר שני, להתכונן לתהליך לימוד מעשי של משהו כמו שנה. דבר שלישי, אם אפשר, לקבל מעטפת מלאה שדוחפת אותך ודואגת לכל הצרכים של היועץ."

הזכרת כמה פעמים את הנושא של ה'סטאז' אצלכם, למה אתה מתכוון?

"כל הדברים שאמרנו מקודם בתור חובה לדעת כדי לא להיכשל כמו כולם? אצלנו בהכשרה מקבלים את כל זה ויותר. יועצים אצלנו מקבלים פניות איכותיות מאנשים שרוצים לקחת משכנתא, ככה שכאב הראש של השיווק יורד כמעט לגמרי. אגב, יש כאלה שנהיים תותחים אחרי 6 חודשים ויש כאלה שצריכים תמיכה וחיזוק גם אחרי שנתיים, וזה בסדר גמור. 

דבר שני, יש לנו מחלקת בנקאות שהיא כלי עזר אדיר ליועצים. סגרת לקוח? במקום לרדוף אחרי הבנק 24/7 ולריב עם הפקידה, יש לנו מחלקה שלמה של בנקאיות שיעשו את זה בשבילך. יבדקו לך על הריביות הכי טובות. 

דבר שלישי, מי שעובד תחת המותג שלנו נהנה מ'כוח קנייה' של 1000 תיקים בשנה. בגלל כמות הלקוחות האדירה, יש לנו בנקאית צמודה בכל בנק גדול שזמינה לנו לכל מה שצריך, שלא לדבר עם תנאים מועדפים שאנחנו יכולים להשיג ללקוחות.

דבר רביעי, ליועץ המתחיל שמצטרף אלינו, יש תמיכה מכל הכיוונים. כל יועץ מקבל פגישה שבועית עם מנכ"ל החברה, יש לכל היועצים קבוצת ווצאפ ככה שכל יועץ חדש מקבל מענה וחיזוקים מיועצים מנוסים ש'מחזיקים לו את היד', יש לנו סמינרים של מכירות, פגישה שבועית, השתלמויות, גישה לכל התוכנות שלנו לניהול משרד נוח. במילים אחרות, יש פה כל מה שצריך כדי להצליח."

"אחרי שאתה עובר סטאז' מעשי מקיף של 3 חודשים ויודע איך לנהל תיק ולסגור עסקה עם לקוח, אני יכול להבטיח לך שלא תצטרך לשלוח קורות חיים לאף אחד כדי לחפש עבודה."

האמת תכננתי לשאול אותך במה אתם שונים מהמתחרים, אבל נראה לי שדי ענית לי 🙂

"מה שונה? כל ה-14 יועצים שעובדים איתי אלה אנשים שהכשרתי מאפס, חלקם עושים 25,000 שקל כל חודש ובלי לחץ. מעבר לסטאז' וההכשרה המעשית כמו שדיברנו, אני חושב שההבדל העיקרי בינינו לבין אחרים הוא שאנחנו באמת עסק שנותן שירות של ייעוץ משכנתאות, ולא עוד מכללה שרק באה ללמד.

הכסף שלנו הוא בלתת שירות ללקוחות, ולכן יותר מהכל והדבר שהכי ח-ש-ו-ב לי להדגיש, הוא שאצלנו מערכת היחסים עם התלמיד רק מתחילה כשהתלמיד מצטרף לקורס! בגלל שאנחנו אחר כך מעסיקים את התלמידים שלנו במשך שנים (שאחר כך משתמשים בשם של המותג שלי ומייצגים אותי), האינטרס היחידי שלנו הוא להוציא תלמידים מרוצים שיהפכו ליועצים מעולים מהשורה הראשונה. זה ההבדל הראשון והאחרון ביני לבין כל השאר."

תשמע, זה נשמע כמו משהו מדהים. מי זכאי להנות מהתענוג הזה?

"אז זהו, יש קאטץ'. זה לא מתאים לכל אחד. אני מחפש כאמור אנשים שאוהבים לעזור לאחרים, אנשים שרוצים קריירה לכל דבר ועניין, ולא סתם עוד התעסקות 'על הדרך'. מי שמחזיק מעצמו אדם ישר ואמין ושזה לא קלישאה בשבילו. אנשים רעבים עם תשוקה להצליח, לא אכפת לי בן כמה אתה או אם אתה גבר או אישה, הדבר היחיד שאכפת לי זה הנכונות שלך לעבוד קשה ולהצליח עם כוונה להפוך את המקצוע הזה לקריירה אמיתית ולא סתם 'לדפוק מכה וללכת'. 

בוא נסכם את זה ככה, צריך שיהיה לך רצון להצליח שהוא גדול יותר מהפחד מהכישלון! והאמת? אני באופי שלי אדם ישיר, אם אתה לא מתאים לתחום אני אגיד לך בפנים (אבל בחיוך) שאתה פשוט לא מתאים." 

נשמע הוגן. ועבודה בסיום ההכשרה אתם מבטיחים?

"בוא נגיד ככה, אין מצב בעולם שאחרי שתסיים את ההכשרה שלנו תצטרך לשלוח קורות חיים כדי שיקבלו אותך לעבודה. כל 14 היועצים אצלי בחברה התחילו פה כתלמידים שבהתחלה לא ידעו אפילו מה זה ריבית, ככה שבין אם תרצה להמשיך איתנו או בדרך עצמאית – עבודה תהיה לך. מה שכן, אם אתה האיש המתאים בשבילנו, תקבל חזרה פי 10 ויש לך את כל הקרקע להצליח ולבנות קריירה מפוארת פה במסלולים. אצלנו גם היועצים מקבלים ממני פניות באופן שוטף של אנשים רלוונטיים, ככה שאין פה תקרת זכוכית, השמיים הם הגבול."

וואלה. וכמה זמן ההכשרה הכל כולל הכל?

"תראה, זה נורא תלוי בבן אדם. את התאוריה יש כאלה שעוברים ב-3 שבועות ויש כאלה שלוקח להם 3 חודשים. אח"כ הסטאז' המעשי לוקח 3 חודשים (בשלב הזה כבר מתחילים לעבוד ולהרוויח) ובסוף הסטאז' אם הוכחת את עצמך אז נקבל אותך לעבודה אצלנו."

בהחלט זמן סביר, אהבתי. עכשיו תגיד, אם אפשר לשאול... על מה כל ה"באזז" סביב התחום הזה? תמיד משכנתא היה נראה לי עוד תחום אפור שכזה, לא?

"תראה, לא בכל התחומים היום יש סיפוק אמיתי ואשכרה עזרה לאנשים ותמיכה בקהילה. בעולם שרוב האנשים כל בוקר קמים לעבודה בלי חשק, בתחום שלנו כל יום אתה עוזר להציל או לקדם משפחה אחרת. זה ממש שליחות. הקסם פה זה השילוב בין ההכנסה הגבוהה לבין הערך האדיר ללקוח וההערכה מהצד שלנו.

אחרי שבאנו למשפחה והצלחנו להוזיל לה פתאום את המשכנתא ב-100,000 שקל, אנחנו זוכים להערכה עצומה. ומעבר לכסף נטו, זה כיף. בנוסף, הכסף שיועץ המשכנתאות מרוויח זה תמיד מתוך החיסכון שלו ללקוח, כלומר אין פה דבר כזה 'לקוח לא מרוצה'. אם אין חיסכון, אין עסקה ואין תשלום. זה בעיני Win-Win אמיתי."

פגז. ומי שרוצה לבדוק התאמה למסלול ההכשרה, מה הצעד הבא מבחינתו?

"פשוט מאוד. הכי טוב להשאיר פרטים כאן בטופס שבתחתית העמוד הזה וניצור קשר לתת את כל הפרטים ולבדוק התאמה. אם אתה נמצא מתאים להכשרה, יוצאים לדרך במיידי ותוך כמה חודשים אתה הופך לחלק מהצוות שלנו ומתחיל להביא פרנסה הביתה."

דור, היה מעניין ומלמד. תודה על הזמן.

"בכיף. מספיק שעזרתי למישהו אחד להבין מה מצפה לו ולקבל החלטה נכונה לגבי העתיד, ועשיתי את שלי."

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

האישה מאחורי הקלעים של שוק הדירות בישראל מחזיקה רשימות המתנה של מאות רוכשים

שוק הנדל"ן רותח – כך תמיד אומרים, אבל כשפרויקטי נדל"ן צצים כמו פטריות אחרי הגשם והופכים את השוק לרווי ותחרותי, כיצד יכול יזם להבטיח מכירה מיטבית של הדירות במינימום עלויות שיווק? ראיון בלעדי עם שרון דידי, האישה שמאחורי המיזם המצליח "דירות בשושו", עם חשיפת הסוד שיכול להציל לכל יזם נדל"ן את הפרויקט – למכור מקסימום דירות למשקיעים מובילים, בלי לשבור את הראש ולהסתבך עם משווקים חיצוניים

לכתבה »

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

האישה מאחורי הקלעים של שוק הדירות בישראל מחזיקה רשימות המתנה של מאות רוכשים

שוק הנדל"ן רותח – כך תמיד אומרים, אבל כשפרויקטי נדל"ן צצים כמו פטריות אחרי הגשם והופכים את השוק לרווי ותחרותי, כיצד יכול יזם להבטיח מכירה מיטבית של הדירות במינימום עלויות שיווק? ראיון בלעדי עם שרון דידי, האישה שמאחורי המיזם המצליח "דירות בשושו", עם חשיפת הסוד שיכול להציל לכל יזם נדל"ן את הפרויקט – למכור מקסימום דירות למשקיעים מובילים, בלי לשבור את הראש ולהסתבך עם משווקים חיצוניים

לכתבה »