תרבות

אירוע זהב שעולה פחות כסף: מהו הטרנד החם ב-2021 בהפקות אירועי בוטיק וכיצד מפיקים יום הולדת שכולם ידברו עליו שנים קדימה, בלי למשכן את כל החסכונות?

בעידן הפייסבוק והאינסטגרם, נהיה יותר ויותר קשה להרים אירועי יום הולדת, בר ובת מצווה ואפילו ימי נישואים שיהיו "וואו" ויעמדו בציפיות מצד אחד ובתקציב מצד שני. שאלנו את מפיקת אירועי הבוטיק, מור אסרף, איך משיגים אירוע נוצץ שמצטלם מושלם לאינסטגרם, בלי לשבור את הראש ואת החסכונות?

מור משרקי  04.5.21 // 13:00

"כל יום הולדת הופך לתיק, גם על הנפש וגם על הכיס," מתלוננת דורית (42) מרמת השרון, "הבכורה חוגגת 18 ורוצה מסיבת גיוס מהסרטים, הקטן עכשיו בר מצווה וגם צריך אירוע, ובעוד חודשיים יש לי יום נישואין עם בעלי ורציתי להפתיע עם פיקניק מושקע רק שנינו. אבל בחיי, אין לי זמן לתכנן עכשיו 3 אירועים! כואב לי הראש רק מלחשוב על הבלאגן של לארגן הכל, ולחשוב כמה כסף זה בטח יעלה בכלל עושה לי חום".

דורית לא לבד. עשרות נשים בישראל כבר לא יודעות איך להתמודד עם הציפיות מבני המשפחה, מהילדים ומהחברות לגבי תכנון האירוע המושלם שכולם ידברו עליו. הלחץ גדול, הדרישות מהאהובים מאיימות, הזמן לתכנן מוגבל והפחד מבלת"מים (גורמים בלתי מתוכננים) שיכולים להרוס הכל מכריע אותן אל הייאוש.

"זאת בעיה מוכרת," מספרת מור אסרף (28), מפיקת אירועי בוטיק מזה 7 שנים ומתמחה בהפקות של ימי הולדת ובר/בת מצוות, "נשים היום הן קרייריסטיות, יש עליהן כל כך הרבה עומס שזה באמת לא הגיוני לתת להן להתמודד לבד עם אירוע שאין להן מושג איך להפיק. הילדים דורשים אירועים כמו שראו באינסטגרם, החברות שואלות ומתעניינות, אפילו הבעלים מצפים להפקה מרשימה ליום הולדת, הלחץ פה גדול מדי!"

מור, מניסיונך כמפיקה, איפה הדברים שנשים שמארגנות אירועים לבד תמיד נופלות בהן?

"תראי, כל התכנון יכול להיות כאב ראש שלם: נתחיל מזה שצריך לסגור לוקיישן, כלומר מיקום שבו יתרחש האירוע. אם זה בר או בת מצווה אז אולמות אירועים יגיעו עם קייטרינג, אבל עדיין צריך לשכור צלם, להביא הגברה, לעצב את כל המקום בצורה שתהיה צעירה ועדכנית, משהו שווה שנראה כאילו יצא מהאינסטגרם. 

גם ימי הולדת לבני זוג או לילדים בוגרים יותר דורשים הפקה. אולי בראש את יכולה לדמיין לעצמך את האירוע, אבל להרים אותו זה סיפור אחר. צריך להתקשר לספקים שמחזיקים את הפרודוקטים (ציוד) המיוחדים, בין אם זה כלים יפים, אגרטלים, פרחים, בלונים מיוחדים, כריות, נרות צפים, שולחן מתוקים שווה או שתייה ואלכוהול. צריך לבדוק מחירים, להתמקח, לדאוג שדברים מגיעים בזמן ותופסים צורה ביום האירוע.

גם צריך להיות מוכנים לסיטואציה: אם את עושה אירוע בערב במקום גבוה, צריך לדאוג לביתני בד ומנורות חימום כדי שיהיה לאורחים נעים ונינוח. אם המקום פתוח כמו גג ומזג האוויר הפכפך עלול להפתיע עם גשם, אז צריך להכין תוכנית ב' ולברר איזה לופט או אולם קטן יהיה פנוי בתאריך, על כל מקרה שלא יהיה".

מור אסרף: "לא פעם מגיעות אליי בנות כי ראו את העיצוב באינסטגרם של חברה שלהן ורצו גם"

 

"הלוואי, זה הרבה יותר מורכב מזה. יודעת מה, נניח שהיה לך שפע של זמן להתקשר לספקים, להשיג הצעות מחיר ולהתמקח, לארגן את כל הפרטים הכי קטנים. אבל כשמגיע יום האירוע הגדול מה קורה? את מוצאת את עצמך כל היום בתיאומים, בסידורים, בארגונים… בעצבים! במקום שתהיי נוכחת ברגע, עם החברים והמשפחה ותוכלי פשוט ליהנות מהחגיגה – הלחץ והמתח נושפים לך בעורף בכל רגע נתון.

הרי הכל עלייך. האירוע, הארגון, התכנון, חשיבה על קונספט (נושא) לאירוע. את אמורה להפציץ, להבריק. כולם סומכים עלייך ואת גם תמיד מספקת את הסחורה. אבל זה מעייף וזה גובה מחיר יקר יותר מהכסף: זה גובה ממך את השקט הנפשי שלך. אין מה לעשות, דברים צצים, בלת"מים יקפצו ברגע האחרון, אם זה מזג אוויר שמתהפך או קייטרינג שמאחר או אולם שמבטל לך את התאריך שכבר הדפסת על ההזמנות.

הדברים האלה קורים ובסוף את זאת שצריכה למצוא פתרונות. אף אחד לא מצפה מבעלך שייקח אחריות אם משהו מתפקשש, נכון? לתכנן ולארגן לבד זה לא קל. אבל אפשר להימנע מכאב ראש, מתח ועצבים. הרי אם תקחי מפיקת אירועים מקצועית היא תעשה במקומך את כל הארגונים הלחוצים האלה, ואם את אוהבת לארגן בעצמך היא תהיה החברה למסע שלך, תייעץ ותהיה אוזן קשבת ותדאג שהאירוע ייצא בדיוק כמו שחלמת".

אבל זה לא קצת מוגזם להביא מפיקה לאירוע שהוא יחסית קטן, נגיד יום הולדת 18 או ציון יום נישואין?

"אני מבינה למה את חושבת ככה, אבל צריך להבין שהאירועים של היום הם לא מה שהתרגלנו אליהם פעם. אם בעבר היו עושים בת מצווה במתנ"ס השכונתי ומביאים מכונת קריוקי וזה היה נהדר, היום גם הפקות מושקעות באולם כבר לא מספיקות. הילדים של היום נמצאים כל היום בפייסבוק, באינסטגרם, בטיק-טוק, הם רואים הפקות אירועים על רמה ולכן יודעים יותר מה הם רוצים, ומבינים מה נחשב ומה לא.

היום כל יום הולדת מתועד ועולה לרשתות החברתיות, ולכן כדי באמת לשמח ולרגש צריך שהאירוע ייראה וואו ושיצטלם מושלם. היום חלק גדול מההנאה זה להסתכל בתמונות בדיעבד, אחרי האירוע, ולקבל את המחמאות והלייקים. אני יכולה לספר שלא פעם ולא פעמיים הגיעו אליי בנות שראו באינסטגרם של חברה שלהן את האירוע שעיצבתי לה ורצו גם כזה, פשוט כדי שיוכלו להשוויץ גם הן באותו עיצוב".

מור אסרף: "לא פעם מגיעות אליי בנות כי ראו את העיצוב באינסטגרם של חברה שלהן ורצו גם"

כן, זה חשוב שהאירוע יצטלם יפה לאינסטגרם. אבל מה עם הכסף?? זה לא ייצא יקר?!

"בואי אני אפתיע אותך: ב-97% מהמקרים, אותו אירוע שתארגני לבד יעלה משמעותית יותר מאירוע שתארגן לך מפיקת אירועים. למה? פשוט, מי שמארגן ומפיק אירועים במשך שנים כבר מכיר את המחירים, עשה בירורים ויודע מי הספקים האיכותיים, לרוב גם נמצא איתם בשיתופי פעולה כדי להוזיל עלויות. את רוצה להגיד לי שיש לך זמן עכשיו להתקשר לעשרה ספקים ולברר אצלם מחירים? מה, הזמן שלך לא שווה כסף? 

וגם אם את מצליחה לשלב את הבירורים המתישים האלה בסדר היום שלך בלי בעיה, עדיין רוב הסיכויים שיציעו לך מחיר גבוה יותר ממה שאני אקבל כמפיקת אירועים. שלא לדבר על זה שאם תבררי לבד יש סיכון שתפלי על ספק שלא יביא לך סחורה איכותית או יאחר לך ויפשל בעבודה, ומתי תגלי את זה? רק ביום עצמו כשאת גם ככה על קוצים כדי שהכל יהיה מושלם".

בואי נהיה כנות רגע, כמה זה כבר קריטי אם משהו קטן לא יסתדר? השמים לא ייפלו...

"נכון, אבל איך תרגישי כשהאירוע ששילמת עליו ממיטב כספך נראה בסוף על הפנים? או אם הבן או הבת שלך יבכו ביום השמחה שלהם כי הציפיות לא התממשו? לפעמים תכנון של חודשים יכול ליפול על ספק אחד שמפשל, נגיד אם איחרו בהבאת שולחנות וכיסאות אז האורחים עומדים בצד נבוכים כי הם לא יכולים לשבת ולהניח את התיקים במקום שלהם, או אם הפרחים לשולחנות מגיעים נפולים ומקומטים ואין זמן לעצב אחרת אז כל האירוע נראה עלוב. 

אין לך טווח טעויות שאת יכולה להרשות לעצמך, בת מצווה לא עושים שוב פעם, זה 3-4 שעות מרוכזות והכל חייב לצאת פרפקט (מושלם). ניסיון ומקצועיות הם הפתרון לזה. ארגנתי עשרות אירועים בחיי, אני מכירה את כל הספקים הכי טובים, גם מבחינת העלויות וגם מבחינת האיכות – אפשר לארגן את האירוע החלומי שאת רוצה, בהתאמה לתקציב שלך ובלי לחשוש שדברים יתפקששו וייהרסו".

מעניין, אז הניסיון שלך עם הספקים השונים דואג שהאירוע יעבור מושלם וגם חוסך לי כסף?

"בדיוק. אבל האמת היא שרוב האנשים בקושי מדברים איתי על כסף, הרבה יותר חשוב להם שהרגע הזה ייצרב בזכרון כערב מושלם שבו בן המשפחה נמצא במוקד. זה כמו שתלכי לחופשה אבל תחסכי על טיסה, על מלון, על מסעדות… בסוף תוציאי פחות כסף, זה נכון. אבל אם לא תהני מהחופשה, כמה החיסכון שווה?!

ושוב, זאת לא חופשה בחו"ל שכל שנה עושים מחדש. זה אירוע משפחתי, בר ובת מצווה זאת חגיגה של פעם בחיים, משהו שזוכרים, מתעדים, מזמינים משפחה וחברים. זה גם נקודת ציון חשובה לילד או לילדה, הזמן שלהם להרגיש במוקד העניינים ולהרשים את החברים כדי להרגיש טוב, זה ממש משפיע על הביטחון העצמי בגילאים האלה. לכן הרבה נשים לא מתחשבנות והולכות בגדול על אירועי בוטיק בהפקת אירועים מיוחדת".

אוקיי סיקרנת אותי, מה זה אומר אירועי בוטיק והפקת אירועים מיוחדת? תראי לי תמונות…

"אז ככה, בתור מפיקת אירועים אחד הדברים הכי חשובים הוא להיות מחובר תמיד לטרנדים, למה שהולך היום. נגיד עמדת צילום מושקעת ל'סלפי', חבר'ה צעירים מתים על זה ולא רק הם. כל שוק האירועים היום מתעדכן. בת ובר מצווה, מסיבת חברים לגילאי 20 ו-30 ואפילו ימי הולדת רומנטיים לבני זוג וימי נישואין. 

בתמונות: אירועי יום הולדת בהפקתה של מור, עיצובי בלונים ומתחמים בהתאם לאופי, לגיל ולשם חתן/ כלת השמחה.

לא מזמן היה טרנד של פיקניק רומנטי על החוף, אחרי שעיצבתי למישהי אחת הגיעו אליי עוד 3 פניות רק של אנשים שראו את התמונות ורצו אותו דבר בדיוק לימי ההולדת של בני הזוג שלהם. אצל אחת מהן אפילו שמזג האוויר התהפך ברגע האחרון הרמנו את הפיקניק בסלון הביתי והבעל התלהב ממש. זה היה באמת מיוחד.

מימין: פיקניק על הים בהפקתה של מור. משמאל: פיקניק ביתי מותאם למזג אוויר גשום.

אם נחזור רגע לבר ובת מצווה, אז יש את הטרנד החם של מיתוג. מה זה אומר? הדפסות של השם של חתן או כלת השמחה על שלטים, על בלונים. שולחן מתוקים מעוצב עם השם, פרחים, כל דבר שהופך את האירוע מסתם מסיבה ל'מסיבה של'. הרי זה היום הגדול של הבן או הבת שלך, מיתוג נותן להם תחושה מיוחדת וגם הופך את האירוע לכזה שזוכרים אותו, כל אורח שבא יודע ומבין ישר בשביל מי הגיעו לחגוג". 

בתמונות: אירוע בת מצווה בהפקתה של מור. מיתוג בשלטים ובבלונים, שולחן מתוקים מעוצב.

וואלה, רק על הרעיונות היצירתיים האלה שווה לי לקחת אותך כמפיקה! אז איך את יכולה לעזור לי בהפקת אירוע בוטיקי מושלם?

"שמחה שאהבת! אז ככה, הצעד הראשון הוא ליצור איתי קשר בשיחת היכרות. אחרי שאני אבין מה האירוע המתוכנן ומה הדגשים שאת רוצה להעביר, אם מבחינת סגנון, קונספט או כל דבר אחר, נעבור לשלב התכנון. אני קשובה לרצונות שלך – יש נשים שירצו שאני אעשה במקומן הכל, הן לא רוצות להרים אפילו טלפון אחד, רק להגיע לאירוע השמח כמו אורחת וליהנות. 

יש נשים שדווקא אוהבות להיות מעורבות, לבחור את הצבעים של המפיות, את הפרחים ואת הלוקיישן של האירוע. כך או כך, אני איתך לאורך כל הדרך, עושה את כל הבירורים והטלפונים ונותנת לך עצות מהידע העיצובי והניסיון המקצועי שצברתי לאורך השנים. בסופו של דבר את מקבלת את האירוע המשמח שרצית, מעוצב כמו שציפית (ובדרך כלל הרבה יותר), כזה שמתפוצץ באינסטגרם וכולם מחמיאים לך איזה כיף היה".

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »