כלכלה

"בתחום שבו מטבע שקנינו יכול לעלות תוך יומיים ב-38%, הסוד האמיתי להצלחה הוא דווקא לא להסתנוור ולהתנהל באחריות"

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

דניאל איבגי  2.03.22 // 8:00

"תנודתיות יכולה להיות אויב, או חבר טוב. עבורנו, התנודתיות היא החבר הכי טוב". עוזי, סוחר בקריפטו וגם מנהל קהילת סוחרים מובילה בתחום עם למעלה מ-1000 סוחרים, מסביר בקצרה למה הוא כבר כמה שנים טובות נעול חזק על התחום הזה בלבד. "הקריפטו מזמן הזדמנויות שכמעט אי אפשר לחוות בתחום אחר".

תסביר.

"קריפטו, שזה שם כולל לסחר במטבעות וירטואליים, הוא תחום תנודתי, שיש בו הזדמנויות רבות לעיתים קרובות. זה תחום שיכול לעלות 30 אחוז ביום אחד, או לרדת כך. יכול להיות שמטבע שקנית לפני שנה עלה ב-2000 אחוז. כלומר, לו היית משקיע שקל, היו לך כעת 2000. זה מאפשר להשיג השקעות עם רווחים מצוינים. בגלל שההזדמנויות אף פעם לא נגמרות, הדרך שלי היא לנהל את המסחר סביב ניהול סיכונים וגודל פוזיציה נכון.  הכוונה היא לניהול סיכונים בכך שבהנחה וטעית בתכנית שלך לטרייד עצירת העסקה אמורה לסכן לך חלק קטן יחסית מהתיק ולא חצי מתקציב ההשקעות שלך. ואז ניתן ליהנות מחשיפה שונה של השקעות היכולות להניב תשואה משמעותית גם במידה וכמה מהן לא הצליחו להתממש".

סקרנת. מה לגבי מי שלא מבין בתחום?

"זה תחום שניתן לגשת וללמוד אותו מבלי לפחד, כל עוד עושים את זה בדרך הנכונה. קריפטו זה אולי בין התחומים היחידים שלא צריך בשבילם לימודים אקדמאיים ארוכים או משפחה עשירה כדי לפגוש כסף שיכול לשנות חיים".

רון(מימין) ועוזי(משמאל) היזמים מאחורי הקבוצה הסגורה של 1000 המשקיעים במטבעות קריפטו המובילה בישראל

להיכנס בטיימינג הנכון לתחום העתיד

תחום הקריפטו והמטבעות הדיגיטליים החל לפעול לפני כ-12 שנים. מאחוריו גופים מוסדיים ומיטב המוחות בשוק ההון שהופכים אותו לאחד החזקים בתחום ההשקעות והמסחר. במסחר קריפטו מתקיימת העברה קלה מהירה וזולה של מטבעות דיגיטליים בין אנשים דרך מחשבים, ללא בנקים או מתווכים אחרים. 

עוזי מסביר – קריפטו הוא העתיד! "עוד 5 שנים לא יהיו הרבה אנשים שלא יעסקו בתחום הזה", הוא אומר. "לפעמים זה הרבה עניין של טיימינג מתי אתה נכנס לשוק. מי שכבר היום נמצא בו, יהנה היום ובטח בעתיד. למי שמתלבט בכיוון כדאי ללמוד, כי כאשר תגיע פתאום הזדמנות מטורפת, שתקרה עוד חודש או עוד שנתיים – אתה תהיה מוכן לזהות את זה ולפעול. בסך הכול, מי שמחזיק בהשקעות נכסים לטווח הרחוק – מרוויח. זה נכון גם לשוק ההון ובוודאי גם לקריפטו".

"העובדה ששוק הקריפטו נחשב עדיין לכזה שנמצא בשלביו המוקדמים, הוא עשוי לזמן הזדמנויות פז למשקיעים"

ויש עוד משהו שהופך את הקריפטו לאטרקטיבי במידת מה. "שוק הקריפטו נחשב לכזה שנמצא עדיין בשלבים המוקדמים שלו, early adoption, ולכן עשוי לזמן הזדמנויות פז למשקיעים. הדוגמה הקיצונית היא הביטקויין שעלה ב- כ17,000% משנת 2014. כלומר מי שהשקיע בו בהתמדה מ-2014, חשבון הבנק שלו הרוויח. חשוב לציין: זה כמובן לא קורה עם כל מטבע בכזאת קיצוניות וקלות, אבל הדוגמה הזאת יכולה להעיד כיצד זה מתנהל". 

מבינים איך עובד "הכסף החכם" בשוק ומנצחים איתו

לצד עבודתו כסוחר בכיר בתחום, עוזי מנהל למעלה משנתיים קהילת תמיכה עניפה בקבוצה אקסקלוסיבית ברשת החברתית, שבה למעלה מ-1000 סוחרי קריפטו, ממתחילים וחובבים ועד מתקדמים. הסוחרים הגיעו לקהילה בעקבות המלצות ששמעו מפה לאוזן, והוא מתגאה בקבוצה האיכותית שנוצרה באופן אורגני.  

הקבוצה הפכה לקהילה חזקה של רצון טוב, עם אנשים איכותים שמייצרים סביבה טובה ללמידה מתמדת ושיפור היכולות של חבריה. דרישה מצד הקהל האיכותי בקהילה השוקקת הוביל את עוזי לחשוב על האפשרות להעביר את הידע שלו באופן רציני יותר מהתמיכה הקבועה בקבוצה. עד אז לא שקל זאת כלל. 

הוא מסביר: "את הקהילה הקמתי נטו לתמיכה, מתוך הנאה לתת יד למי שהכיר את התחום ורוצה לצמוח דרכו. לא עשיתי את זה בשביל למכור קורסים ושום דבר. אני והשותפים שלי אוהבים להיות מאחורי הקלעים, נהנים לתת הכוונה ולעזור להרבה חברים", הוא מסביר. 

"הקהילה הוקמה לתת יד למי שמכיר את תחום הקריפטו ורוצה לצמוח דרכו".

תוכל להסביר בקצרה מה בעצם עושה סוחר הקריפטו?

"קריפטו מתבסס על ניתוח טכני, שהוא מאוד משמעותי בגלל שהמסחר בקריפטו הוא מאוד תנודתי. הגרפים בקריפטו מגיבים לתהליכי ניתוח טכני בצורה מאוד ניכרת. ברגע שיש לך יכולות טובות בניתוח טכני והבנה איך הכסף החכם בשוק עובד, אז ניתן להתמצא הרבה יותר טוב בעסקאות אליהם מנסים להיכנס, אין עניין בלנסות לנבא את העתיד, פשוט לחכות לטריגרים שיעלו בעקבות התפתחות המחיר. לפי זה פועלים ונכנסים לעסקה, וקוטפים את הפירות. הגישה הזאת נקראת Price Action".

ומה ההבדל משוק ההון?

"בשוק ההון צריך לדעת לעשות ניתוח יותר נרחב, נדרשת הבנה יותר עמוקה של מצב החברות בשוק, לדעת איך קוראים דוחות פיננסיים. שוק ההון פחות תנודתי מאשר קריפטו – ולמשקיעים מסויימים זו האופציה העדיפה – אך זאת אומרת שהיכולת לזהות הזדמנויות חדשות היא לרוב פחותה. התנודתיות הגבוהה בקריפטו יכולה להיות מלווה גם בסיכון יחסית נמוך כאשר ניהול הסיכונים וגודל הפוזיציה ביחס לתיק הוא נכון. אני הכי מעדיף את הגישה הזאת".

הגישה הבוגרת של עולם המסחר, ללא אשליות

תוכנית הליווי שבנה עוזי ב-MOONRAW יחד עם מומחים שנמצאים בתחום למעלה מעשור, כולל 20 שיעורים, כשהקו המנחה ביצירת התכנית הוא לייצר קפיצת מדרגה משמעותית אצל כל מי שייחשף אליה, החל מאנשים חסרי רקע ועד סוחרים עם רקע בינוני או משמעותי. במסגרת התכנית ילמדו עוזי וחבריו את כל היסודות החשובים בעיניהם הקשורים לניתוח טכני (פיבונאצ'י, אזורי תמיכה והתנגדות, RSI ניהול סיכונים וכו'). 

הנושא המרכזי הוא הבנה של תהליכי Price Action שעליהם בעצם נשענת גישת המסחר של יוצרי הקורס, המבוססת על מעקב אחר שחקנים גדולים ובולטים. "מסחר המתקשר ל-Price Action הוא קצת שונה מגישות המסחר של סוחרי הריטייל – סוחרים אינדיבידואלים עצמאים, ולא תאגידים ומוסדיים. בעצם בגישה הזאת אנחנו רוצים להבין מה ההתפתחות המסוימת כרגע במחיר יכולה לספר לנו על הצעד הקרוב שהולך להגיע", מסביר עוזי. 

מי התלמיד שהיית שמח שיבוא?

"אנשים בעלי רצון ללמוד ולהתפתח בתחום שאפשר לפגוש בו כסף משנה חיים. מי שיש לו הון כלשהו אותו היה רוצה לנסות למנף ולהגדיל. מי שמחפש תשואות גבוהות בהרבה מהממוצע, אבל שיש לו סבלנות. זה לא כסף קל, גם בשוק ההון וגם בקריפטו ניתן לפגוש כסף משנה חיים אבל חשוב לי להציג לסוחרים המתחילים גישה יותר בוגרת למסחר, שהם לא מכירים אותה. כי בדרך כלל מוכרים להם אשליות. אפשרי שאנשים יחלמו על תשואות וכסף גדול כי בהחלט ניתן להשיג אותם, אבל אני תמיד מבקש מהחבר'ה בקבוצת התמיכה שלנו וגם מהתלמידים לא להיגרר לאשליות, כי אין דבר כזה כסף קל".

"להיות חלק מקהילה מעניק תחושת בטחון ועוזר במיוחד לסוחרים המתחילים להכיר את הגישה הבוגרת והאחראית למסחר".

ערך מוסף המלווה לתוכנית הליווי הינה, כאמור, הקהילה האיכותית, שחבריה – אנשי הייטק, מהנדסי תוכנה, סטודנטים, חבר'ה צעירים אחרי צבא ובעצם כל המגזרים – עוזרים אחד לשני, נותנים מענה ותמיכה לשאלות ובעיות שונות. 

עוזי מוסיף: "אנשים קונים היום הכשרות בקריפטו, כמו 'כרטיס כניסה לגיהנום'. מלמדים אותם בקטנה על מסחר ותאוריה, ואז בפועל הם עושים צעדים שגויים, כי אף אחד לא תומך בהם אחרי הקורס. אצלנו מראש הנושא צמח מתוך הקהילה, מהמקום לסייע ולעזור, ולכן לא מעניין אותנו ללמד וישר לזרוק למים. 

"להוציא עסקאות סחר לפועל בזמן אמת זה לא תמיד החלק הקל. אבל להיות חלק מקהילה נותן לך ביטחון איך ומתי לעשות", אומר עוזי. "ודבר נוסף – נעניק לבוגרים בולטים במה ב-MOONRAW, והם יקבלו תשלום מאיתנו על הפעילות והתרומה בקהילה".

הסקרנות גדלה ככל שנכנסתי לקריפטו

תוכנית הליווי שמעמידה סוחרים חדשים בשוק מציף את עוזי בנוסטלגיה. הוא משתף: "לי לא היה את הליווי הזה. כשאני התחלתי, כ'ילד', ראיתי בפורומים אנשים צומחים מולי ורציתי גם. קניתי את הביטקוין הראשון שלי, איבדתי אותו, החזרתי אותו. איפשהו בדרך זה התחיל לעניין אותי. הבנתי שאפשר לקנות בזול ולמכור ביקר. 

"בהתחלה זה לא הלך, עשיתי טעויות והבנתי שאפשר לתקן. למדתי על התחום מתוך סקרנות שהלכה וגדלה. הטעויות שעשיתי לאורך הדרך לימדו אותי מה עובד לי ומה לא. חיפשתי את האמת ומה עובד בשוק. אני מכיר את הקריפטו כבר קרוב לעשור, אבל התחלתי במסחר פרופר בערך משנת 2015, תוך שחשתי שיש לי את הידע לעשות זאת"

מה היה הדרייב שליווה אותך כמתחיל, שמשם הגעת למקומך כיום כסוחר בכיר?

"המחשבה שליוותה אותי: אם מטבע מסוים היה שווה כמה סנטים, ופתאום הוא שווה עשרות דולרים, למה שלא יהיה גם לי כזה דבר? ככל שנכנסתי יותר לתחום כך גדלה הסקרנות. לצד הלימוד המרתק, צומחת התשוקה לעשות יותר מהכסף שלי. אבל בצורה מבוקרת!". 

"בין התחומים היחידים שלא צריך בשבילם לימודים אקדמאיים או משפחה עשירה כדי לפגוש כסף משנה חיים".

הוא מכיר הרבה מאוד הצלחות בתחום מקרוב. אבל מבקש שהסוחרים שרוצים להיכנס לתחום לא יסתנוורו דווקא מהן. הם יכולים להכיר אותן, הוא מסביר, אבל לא להיכנס לסחרור ולאשליות שמדובר בכסף קל. 

לכן קשה מאוד לחלץ ממנו סיפורי הצלחה גדולים. הוא מעדיף לספר על היומיומיים הקטנים. ובכל זאת, מתברר שלאחרונה עשה עסקה על מטבע בשם RUNE שעלה ב38% תוך יומיים. וגם שחבר בקבוצה בפייסבוק, שהתבסס על העקרונות לפיהם עובד מימון, הפך תוך שנה בערך תיק של 15 אלף דולר ל-400 אלף דולר. 

ולמה חשוב לך להדגיש שלא לשים את ההצלחות האלה בפרונט?

"כי הם מאוד מסנוורים. יש סוחרים שמאוהבים במונח מינוף. זו מילה שנשמעת להם עם כוח. הם 'רוצים למנף פי 50 או 100', נכנסים עם 50-80 אחוז מהתיק שלהם לעסקה, ואז תזוזה הכי קטנה מוחקת להם את תיק המסחר! ניהול סיכונים חכם אומר לסכן בכל עסקה רק 2-3% מהתיק שלך בקירוב. זאת הגישה שלנו למסחר, שמסתדרת יופי עם האופן שבו פועל הקריפטו – שיש הרבה הזדמנויות לרווחים יפים מאוד, לא לדאוג".

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »