פיננסים

נעלמו לך 9,350 ש״ח, לא תלחם עליהם? אחרי שנים אתה מגלה שהמדינה "דפקה אותך": אפשר לקבל כסף (והרבה) ממס הכנסה בלי להיכנס לקרבות ובלי ״מרפקים״.

״מיליארדי שקלים שנגבו במשך השנים כמס עודף מהציבור, אמורים היו להיות מוחזרים למאות אלפי שכירים ובעלי עסקים בישראל – אם רק היו מגישים דוחות מס…״ מספרת לנו אפרת אהרוני כהן , מנכ״לית קבוצת נתיבים פיננסים בע"מ, מומחית מובילה בהחזרי מס לשכירים ובעלי עסקים. אז יצאנו לבדוק כמה כסף החזר המס הזה שווה, כמה מאמץ, התעסקות ובירוקרטיה הוא דורש והאם באמת שיחת טלפון אחת קצרה יכולה להשיג לכם אלפי שקלים.

דניאל איבגי 02.5.21 // 18:15

קשה להאמין (ומאות אלפי ישראלים עדיין לא מאמינים), אך ניתן לדרוש בחזרה חלק נכבד מהכסף ששילמנו לרשויות המס, וזה יכול להגיע לסכומים של 10,000 שקל ויותר. אבל שימו לב: יש לנו רק 6 שנים לעשות את זה עד שיחול חוק ההתיישנות… אז מה אתכם, כבר בדקתם אם מגיע לכם החזר מיסים? 

​​למען הסדר הטוב, אפרת אהרוני כהן היא אחת מנשות העסקים המובילות בישראל במה שנקרא תחום ה״הפיננסים״ עם למעלה מ 27,000 לקוחות. לאחר שבגיל 25 כשהיא בהריון עם תאומות, החליטה להפוך לעצמאית, פתחה עסק לשירותי משרד והצליחה לא רע בכלל, עם הכנסות של עשרות אלפי שקלים לבדה.

כשהיא עושה חיל, ומצליחה לכבוש יעדים בצרורות, נפלה אפרת לעקיצה נוראית שהכניסה אותה לחובות של כ-2 מיליון שקלים. למרות הבור הנוראי, שרבים האנשים אשר היו מחליטים לוותר על החיים אם היו נקלעים אליו, אהרוני כהן נעמדה על הרגליים האחוריות ותוך שנתיים שילמה את חובה עד השקל האחרון.

היום, אחרי למעלה מעשור, אהרוני כהן למודת הניסיון עומדת בראש חברה גדולה מאוד שעוזרת לישראלים להתמודד עם רשויות המס, ולקבל מהם את הכסף שמגיע להם. שחלק מהפתרונות העיקריים שהיא מציעה הם ביטול חובות ועיצומים כספיים, ובדיקת החזרי מס שרשויות המיסים חייבות לאחוז גדול מהישראלים גם מבלי שידעו.

״אנשים שמרוויחים טוב לפעמים בקושי סוגרים את החודש, זה לרוב קורה בכלל בורות בכל מה שקשור לכספים. חבל, זה לא אמור להיות ככה."

את רוצה להגיד לי שיש מצב שמגיע לי כסף ממס הכנסה?!

״בטח, ויש מצב שמדובר באלפי ועשרות אלפי שקלים. תחשוב שהכסף הזה יכול להיות אצלך מחר בבוקר, לא שווה? אבל בשביל זה צריך לעשות מעשים, רק לדבר על זה לא יוביל לשום מקום."

ואיזה מעשים צריך לעשות כדי לייצר את הסדר הזה ולקבל את הכסף אחת ולתמיד?

״אתה מוכן להשקיע ולשתף איתי פעולה? כי זה השלב הראשון. אם כן, אני אראה לך את הדרך להגיע ליעד.  

ה'פנייה' הראשונה בדרך עוסקת ב'איסוף הכסף האבוד'. הכוונה היא שאנחנו פותחים תיק להחזרי מס. כמובן שזה לא הופך אותנו לעצמאיים, או חייבים בהגשת דוחות למס הכנסה – רק מאפשר לנו לבדוק נתונים, ולבקש החזר ממס הכנסה. 

ותופתע, בהרבה מאוד מקרים אנשים אפילו לא מנחשים שמגיע להם החזרי מס. ילדים, לימודים ועוד עשרות סיבות שמאפשרות לנו לקבל החזר של עד 6 שנים אחורה, על כל מה שמגיע לנו. 

רשויות המס נהנות מעצם העובדה שאנחנו לא יודעים, שאנחנו צריכים לבוא לקבל את ההחזרים המגיעים לנו. בדיוק כמו שיתנו לחתול לשמור על השמנת. לכן, זו חובתנו להיות ערניים ולקבל את הכסף בחזרה.״

אוקיי אפרת, אין סיכוי שבאמת אפשר לקבל כסף, ככה סתם באמצע החיים, ועוד ממס הכנסה - תגידי ת׳אמת, איפה הקאץ'?

״אני שמחה שאתה שואל את השאלה הזאת, כי באופן מפתיע (או שלא), כל אדם עם ראש על הכתפיים שמגיע למשרדים שלי שואל אם יש קאץ׳, ואני יכולה להבין אותו. הרי במדינה שלנו אף אחד לא נותן כסף בחינם לאף אחד אחר. 

אפילו לקוחות שלי שכבר עשו את הצעד ורוצים לבדוק אם מגיע להם החזר מס, עדיין שואלים אותי, 'תגידי אפרת זה חרטה או לא?!'. 

אבל למרות שעם ישראל כמו עם ישראל לעולם לא יאמין אם הוא לא ינסה בעצמו, אני יכולה להכיר לך לקוחות שלי שקיבלו 8,000 ש"ח, 15,000 ש"ח ויש שגם קיבלו עשרות ומאות אלפים…. ואחד אפילו קיבל מיליון ש"ח!!!! אך לצערי, זה לא מה שיגרום לרוב הישראלים לבדוק בעצמם אם מגיע להם החזר מרשויות המס, בגלל שזה נשמע 'יותר מדי טוב', אני מכירה המון אנשים שמשאירים אלפי שקלים זרוקים על הרצפה.

אפרת אהרוני: ״אני יכולה להכיר לך לקוחות שלי שקיבלו 8 אלף שקל, 9 אלף שקל, 10 אלף שקל וגם 15 אלף שקל החזרי מס״

הדבר הראשון שעולה לי לראש כשאני שומע את הלקוחות שלך זה שבטח הם עבדו בהיי-טק, קיבלו משכורת עתק ולכן החזר המס שלהם גבוה. אני צודק?

״אם לא הייתי כל כך הרבה שנים בתחום ומכירה את האנשים האלה באופן אישי, הייתי חושבת אותו הדבר. אבל אני יכולה לספר לך על עורך דין פשוט שהגיע אלינו… עו״ד זה כנראה המקצוע עם ההיצע הכי גדול במדינת ישראל. למעשה, 1 מכל 128 תושבים הוא עורך דין, ו-1 מכל 20 ישראלים בגוש דן הוא עורך דין. 

וכמה מרוויח עו״ד ממוצע בימינו? לא יותר מדי, זה לא היי טק. ועדיין, הוא הגיע אלינו לבדיקה של החזרי מס ויצא עם 19,000 שקלים בכיס.

אני רוצה לשים את האמת על השולחן ידידי, הגענו למצב בו אנשים נאלצים להתחשבן גם על 100 או 200 שקלים, נאלצים לבצע את כל ההשוואות של בתי המלון המוצעים בחו"ל כדי לשלם עוד כמה שקלים פחות. גם אתה ואני מתנהגים כך בדיוק, זה המצב אליו עם ישראל המוכה והעשוק הגיע. 

תסכים איתי שאין התנגדות ישראליות יותר מאשר להתמקח עם המוכר על 10-15 שקלים. הייתי עם חברה שלי שעשתה קנייה של בגדים לבנות שלה בשבוע שעבר, במשך שעה היא התמקחה עם המוכרת על המחיר כדי להוריד אותה. בסוף היא הצליחה, כולה 80 שקלים הפרש ובשביל זה היא נלחמה כל כך הרבה. 

אז למה ש״החזר מס״ לא יחשב לכסף? כי זה מהמדינה? מהמדינה אסור לקחת? ובוא, אנחנו לא מדברים על 100 וגם לא על 200 שקלים, אנחנו מדברים על אלפי שקלים שאין לנו מושג אפילו שלקחו לנו אותם… אז למה לזלזל?! 

מה היית יכול לעשות עכשיו אם היו לך עוד 15,000 שקלים? החופשה הייתה נראית אחרת? הלחץ בבית היה יורד? היית נפטר מההלוואה שכבר הרבה זמן יושבת לך על הכתפיים בכל עשירי לחודש? כשאנחנו לא בודקים אם חייבים לנו החזרי מס, זה בדיוק כמו שמישהו ברחוב יגש אלינו, יקח לנו כסף מהארנק, ילך לדרכו ואנחנו נמשיך בחיינו כאילו כלום לא קרה. מסכים איתי שלא היית נותן לדבר כזה לקרות?"

אפרת גם אני יכול לקבל החזרי מס? אין דרישות, הגבלות, או בירוקרטיה שהמדינה שמה כדי שלא אצליח לקבל את הכסף?

״רואים שאתה ישראלי מנוסה! זאת שאלה מעולה ואני יכולה להגיד לך שרוב האנשים, גם כאלה שחושבים שאין סיכוי שמגיע להם אפילו פירור, איכשהו כן זכאים להחזר מסוים מהרשויות. 

למעשה, כמעט כל אדם שני שפונה אלינו לבדיקת החזר מס, גם אם הוא בטוח שלא מגיע לו שקל, יוצא כשידו על העליונה עם חשבון בנק שמן יותר משהגיע אלינו. אין מה לשבת ולחכות שיציעו לך החזר מיסים, זה לא יקרה בחיים. הרי אף אחד (ובמיוחד לא מדינת ישראל) יבוא ויגיד לך: 'שלום אדוני הנכבד, בטעות שילמת יותר מידי מס, אנחנו מזמינים אותך להגיע ולקבל כל שקל בחזרה.' ממש לא! 

מניסיון אני רוצה לשתף אותך שאצלנו בנתיבים פיננסים בע״מ, עברו למעלה מ-27,000 לקוחות שלהם החזרנו  במצטבר יותר מ-100 מליון שקלים. באמת, קשה להאמין כמה זה נפוץ. מצד שני, כמו לכל דבר גם להחזרי מס יש כמה דרישות בהם אתה חייב לעמוד. 

קודם כל, אתה מוכרח להיות שכיר לפחות שנה אחת מתוך 6 השנים האחרונות בהן אתה עובד. בנוסף, אם החלפת/עשית הפסקה בעבודה, אם למדת תואר אקדמי, אם היית פעיל בשוק ההון, אם את אישה וילדת ועוד סעיפים נוספים שדי הגיוני שהישראלי הממוצע ימצא את עצמו עונה להם… כנראה שאתם זכאים לכסף ולרוב האנשים אין מושג מזה.״ 

מטורף! עכשיו תגידי, מה קורה עם הקורונה, מה קורה עם מי שהוצא לחל"ת או פוטר, מגיע לו החזר מס?

״קודם כל, בהחלט כן! אחד הסודות שמסתירים מאיתנו הוא שכל מי שהוציאו אותו לחופשה ללא תשלום, משלם מס. כנ״ל כל מי שפוטר בגלל 'קיצוצי קורונה', זה מס. אתה מבין לאן אני חותרת? בשנת המס של 2021 יסתובבו בינינו עשרות אלפי ישראלים שהמדינה חייבת להם כסף, לפעמים אלפי שקלים! ואני יכולה להגיד לך בביטחון מוחלט ש-20-30% מאותם אנשים לא יבדקו בכלל אם מגיע להם. למעשה, כנראה שעשרות ומאות מיליוני שקלים פשוט יישארו בקופה של מדינת ישראל, במקום בכיס של מי שבאמת צריך את זה. לא חבל?״

אפרת אהרוני: ״עשרות אלפי ישראלים שהמדינה חייבת להם כסף, לפעמים אלפי שקלים! ואני יכולה להגיד לך בביטחון מוחלט ש-20-30% מאותם אנשים לא יבדקו בכלל אם מגיע להם״

בהחלט שכנעת אותי! אבל למה שאני לא אעשה את כל התהליך בעצמי, ויעזר בך כדי לבצע החזר מס?

״בכנות, אני לא אכריח אותך לעשות דבר. אתה יכול לנסות לבד להתחיל את תהליך החזר המס מול המדינה, אבל זה פשוט לא מומלץ. לצורך ההמחשה, נגיד והרכב שלי התקלקל ואני מתקשרת לבעלי ושואלת אותו: 'מאמי, מה אני צריכה לעשות?' 

הוא יסביר לי איך לפתוח את מכסה המנוע, איך לבדוק שמן, ועל מה צריך להסתכל. אבל עדיין, אני ארגיש מבולבלת עם כל הצינורות, הברזלים, המשאבות והנוזלים שצריך לבדוק. לכן אני אעדיף לתת למכונאי מקצועי להסתכל ולפתור לי את הבעיה. 

ובכל מה שקשור למיסים, מס הכנסה ומדינת ישראל יש הרבה מקומות שאפשר להסתבך בהם, וזה לא שווה את האנרגיה, התסכול, הזמן וההפסד הכספי. הוכח ש-55%% מהאנשים שמנסים לבצע החזר מס יוצאים מאוכזבים וגם מופסדים מהצד השני, כי תמיד משהו מתפספס בתהליך. 

צריך להבין שהחזר מס הוא באמת תהליך, יש בו הרבה תחנות ביניים. פספסת טופס מהמשרד הקודם, לא בדקת את הטפסים שהמעסיק הגיש, סוכן הביטוח שלך עשה טעות? באם! מאות ואפילו אלפי שקלים נמחקו בשנייה אחת מההחזר שלך. למעשה, פספוס כזה קטן יכול לעשות את ההבדל בין החזר מס של 500 שקלים ל-15,000 שקלים. כמו צינור הובלה, אם יהיו חורים בצינור הרבה פחות מים יגיעו למאגר הסופי מאשר הכמות שהייתה אמורה להגיע אם הצינור היה שלם.״

קיבלתי, עכשיו בואי נדבר עסקים, כמה כסף אני צריך לשלם לך, כדי שאת תעשי את העבודה?

299 ש"ח פתיחת תיק לכל החיים. ואחר כך כל שנה על בסיס הצלחה בלבד! כלומר אתה תשלם רק 20% מסך ההחזר שכבר יכנס לחשבונך

האינטרס שלנו הוא משותף, ההצלחה שלך היא ההצלחה שלנו, ואנחנו נגבה ממך אחוז מהכספים שהגשנו עבורך, מה שמגדיל את הלחץ שלנו להשיג לך את הכסף, כי בשורה התחתונה אנחנו מקבלים תשלום מתוך הכסף שאתה מקבל ובאחריותך להעבירו אלינו. 

אם מצאנו שאתה זכאי להחזר, אתה תקבל החזר, ואם לא מצאנו כזה – אתה תקבל מחצית מפתיחת התיק חזרה. אין אפס. זה עובד לטובתך כמובן, כן? ברגע שהכסף שלך משליך על הכסף שלנו, אנחנו נרוויח לך יותר. חשוב להדגיש כמובן שהכל חוקי והכל לפי הספר, אנחנו עושים את כל התהליך מ-א' עד ת' בלי שאף אחד ייפול בין הכיסאות.

נשמע מדהים. אז לסיום, איך אני יכול להתחיל איתכם תהליך לגבי החזר מס?

״אז קודם כל אני רוצה להתחיל ממשפט שאיש חכם אמר פעם – 'הזמן הטוב ביותר לנטוע עץ הוא לפני 30 שנה, והזמן השני הכי טוב לנטוע עץ הוא עכשיו'. אני אומרת את המשפט הזה כי אסור לאף אחד שרוצה להתחיל תהליך של החזר מס לקפוא על השמרים. הסיבה היא שגם מי שזכאי להחזר מס, צריך להבין שאחרי 6 שנים הזכאות מתיישנת, והמזומנים שהמדינה החזיקה נשארים אצלה ולא יגיעו אלינו לעולם, ולמה? שאננות!

אז דבר ראשון להתעורר, לבדוק את הזכאות ולברר מה מגיע לך. ודבר שני: לעשות את זה כמו שצריך, בצורה מקצועית, בעזרת משרד מצליח שעובד בזה וזה מה שהוא עושה. את זה כמובן אפשר לעשות איתנו מהר מאוד, כשכל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים בטופס ואנחנו חוזרים אליך, ודואגים לכל השאר עד שאתה מקבל את הכסף. הכי פשוט בעולם, בלי אותיות קטנות, בלי קומבינות ובלי פרטים קטנים.״

נשמע מעולה! תודה רבה על הפרטים אפרת...

״תודה לך שיהיה בהצלחה!״

גם לך!

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »