פיננסים

הסוד נחשף: כך לא תישארו מאחור בזמן שמשפחות אחרות מגדילות את ההון המשפחתי מבלי להתנצל

כשהכסף ב'עובר ושב' מצטבר בלי שום השקעה ו"תהליך פיננסי" נשמע כמו סינית, מה הפלא שמשפחות בישראל לא יודעות איך להגדיל את ההון שיבטיח להן רווחה כלכלית גם בעוד 20 שנה? בדקנו עם מנכ"ל מנטור וי.סי גרופ, יובל אייזנברג, מה הטעויות העיקריות שעושות משפחות עם הארנק שלהן ואיך הן יכולות להגדיל את ההון המשפחתי בלי להסתכן באיבוד כל החסכונות?

מור משרקי  12.09.21 // 16:00

"תמיד התלוננתי שאין לנו מושג מה הולך לנו בחשבונות," משתפת מאירה (42) מרמת גן, "ברוך השם אנחנו עובדים כבר כמעט 15 שנה, משלמים יפה את המשכנתא, חוסכים בצד לילדים. אבל כל החברים משקיעים ועושים הון יפה, משפצים בתים, טסים לחופשות, מרפדים את הכיס – ואנחנו נשארים מאחור בגלל חוסר ידע!"

לא רק חוסר ידע הוא מה שגורם למאירה מרמת גן ולאינספור שכירים ועצמאים אחרים לא לעשות סדר בפיננסים המשפחתיים. הרצון הוא אחד – למקסם את האפשרויות מהכסף (כי היום בורסה ונדל"ן הן לא מילים גסות) ולהגיע כמה שיותר מהר לרווחה כלכלית, כלומר לא להתחשבן על כל גיהוץ באשראי ולדעת שגם בעוד 20 שנה נוכל לאפשר לעצמנו את החיים האלה.

"הבעיה של משפחות בישראל היא שאין להן מושג איך לגשת לכל הדבר הזה שנקרא 'פיננסים'," מסביר יובל אייזנברג מנכ"ל מנטור וי.סי גרופ, שירות ה"פמילי אופיס" המוביל בישראל, "הם אובדי עצות מול העולם הבנקאי, עולם המיסים, הביטוחים ובעיקר – ההשקעות, למרות שזה צעד הכרחי בדרך לרווחה כלכלית!"

יובל אייזנברג, מנכ"ל מנטור וי.סי גרופ.

חברת מנטור וי.סי גרופ קיבלה לאחרונה הכרה בינלאומית על פועלה בתחום האסטרטגיה הכלכלית לעסקים ומשפחות מכל רחבי הארץ. יובל אייזנברג, המנכ"ל והמייסד, בעל ניסיון של כ-17 שנים בשוק ההון והפיננסים, עבד כבכיר בתפקידי מפתח בגופים הפיננסיים המובילים במשק, וכחלק מפעילות החברה הקים מועדון משקיעים אקסקלוסיבי הפתוח ללקוחותיו ובעל גישה ייחודית להזדמנויות השקעה בארץ בחו"ל. 

יובל, אני ואשתי מרוויחים לא רע, אבל אין לנו מושג איך לנהל את הכסף מעבר לחיסכון, מה עושים?

"יפה, המודעות לכך שצריך לעשות משהו היא כבר ההתחלה הנכונה. משפחות רבות עושות את הטעות הקריטית ולא עושות כלום מעבר לחיסכון! לא מתכננות הגדלה של ההון המשפחתי, לא מתכננות אסטרטגיה, 'זורמות' עם החיים ובסוף נתקעות עם פנסיה סטנדרטית והרבה חלומות לא ממומשים.

פנסיה וחלומות במגירה זה עוד המצב הטוב. מה עם משפחות שנקלעו למשברים, כמו בתקופת הקורונה? הורים שהפכו משכירים גאים למובטלים? צריך להגיד את זה: מרבית האנשים שנקלעו למשבר כנראה היו יכולים לעבור אותו בפגיעה נמוכה יותר, אם הייתה להם תוכנית אסטרטגית מתוכננת, חסכונות למקרה חירום, חסכונות המופנים להשקעות חכמות והכנסה פסיבית שלא תלויה בעבודה. כך הם היו מגיעים מוכנים, בנויים לשינויים והפתעות והם לא היו נופלים כל כך חזק.

ניקח אותך כדוגמה, כרגע מקור ההכנסה היחיד שלך הוא מהעבודה והבוס? אם התשובה היא כן אז במשבר הבא אתה יכול למצוא את עצמך מובטל. ואז איפה התוכניות הגדולות למשפחה, איך תיראה המשכנתא, מה הילדים שלך יגידו כשתבטל להם את החוגים או תשבור את החסכונות שלהם לאוניברסיטה?

משפחות בישראל חייבות להתעורר! קחו את השליטה על הכסף שלכם, תעשו איתו משהו, תסדרו לכם הכנסה שלא מעבודה, עדיף פאסיבית – מהשקעות בשוק ההון או בנדל"ן – ותהיו רגועים ובטוחים מהמשבר הבא. תתפלא, אבל דווקא בקורונה היו הזדמנויות השקעה יפות ומי שידע לנצל אותן הרוויח בגדול".

אני אגיד לך את האמת, קצת כבד עליי להשקיע. יש בזה יותר מדי סיכון, למה לי לקחת אותו על עצמי?

"בכל צעד שלנו בחיים יש סיכון. אם תלך לאוניברסיטה אחת ולא לאחרת, אם תחתום על חוזה בחברה הזאת ולא בקריירה אחרת, אפילו אם התחתנת עם האישה הזאת ולא עם מישהי אחרת. מי אמר שלא פספסת את הזדמנות חייך? ושנינו יודעים שהמקצוע הנכון או האישה הנכונה הרבה יותר קריטיים מכסף…

אבל אני לא בא לשכנע אותך ללכת להשקיע בכל מחיר, ממש לא. יש הרבה משקיעים ששמים כסף בבורסה בעיניים עצומות ואז מתפלאים שהם הפסידו אותו. צריך להבין את המשמעות של הדברים ולפעול בהתאם. מי שמשקיע לא צריך להמר, הוא צריך לדעת מה הסיכויים לרווח ומה הסיכויים להפסד – ולהתארגן בהתאם. 

יש שק אמונות שכל אחד מאתנו בא איתו מהבית, בעיקר הדורות הישנים שחינכו אותנו להסתפק במועט. יש לך כסף? יש לך בית ורכב ומשפחה? זה מספיק. במובן מסוים, הם צודקים. אבל במובנים של היום, זה לא להסתפק במועט – זה חד משמעית להפסיד.

'גרידי' זה לא מילה גסה, היום קוראים לזה שאפתנות. כולנו רוצים משכורת גבוהה יותר, או תשואה גבוהה על ההשקעות שלנו. זה לגיטימי לרצות יותר אם אנחנו יכולים להשיג את זה. אנשים שמתביישים להודות בזה ומעדיפים להישאר בינוניים תמיד יחיו עם תחושת הספק: מה הייתי יכול לעשות כדי להרוויח יותר?

לא צריך לפחד לעשות צעדים נועזים. הם גם לא צריכים להיות נועזים אם עושים אותם נכון – עם אנשי מקצוע, עם ליווי צמוד, עם הבנה מעמיקה של מה עומד מאחורי כל השקעה. ברגע שאתה לוקח את המומחים הנכונים, אתה חוסך לעצמך הרבה כאב ראש – ומרוויח בתמורה את ההון המשפחתי שאתה צריך".

יובל אייזנברג: "היום להיות 'גרידי' זה להיות שאפתני, לגיטימי לרצות עוד כשאפשר להשיג אותו"

הבעיה זה שלכולם יש אינטרס, יועצי השקעות, מיסים, ביטוחים, הם ירוויחו על הגב שלי ומה אז?

"צודק, וזאת הבעיה האמיתית פה. בסופו של דבר מדובר בארנק ובכסף שלך. יועצים מסוימים מרוויחים עמלות או מקבלים אחוזים אם הם מכווינים אותך לביטוח ספציפי

זה בסדר שיועצים יבקשו כסף עבור עבודתם – אבל לא תמיד העמלה ידועה ולכן האינטרס לא תמיד ברור, וכבר נתקלנו בהצעות של יועצים להעביר כספים להשקעות כשהסיכון לא תואם את אופי הלקוח, ככה לא רק שלא ידעת במה אתה משקיע, אתה גם מופסד! והם, הם כבר קיבלו את הכסף שלהם.

בדיוק בגלל זה חשוב שיהיה מישהו בצד שלך, עם האינטרס שלך, שידאג להגדיל את הארנק המשפחתי שלך ולא יחפש לעשות עמלות או אחוזים מפעולה שלא תהיה משתלמת עבורך.

זאת הסיבה שכאשר בא אלינו אדם ורוצה להשקיע אנחנו קודם נברר איתו: למה אתה רוצה להשקיע? עבור מה הכסף מיועד? מה המטרות הכלכליות שלך בעתיד? הרבה לפני שנפתח לו תיק השקעות. אנחנו רוצים להבין מה הדבר שיהיה הכי נכון לו וישיג את המטרות שלו בצורה המיטבית שיש.

בנוסף, חשוב לעשות התאמה של כל המערך הפיננסי – אם לדוגמה אתה רוצה להשקיע, אנחנו נבחן מה ההון הנוכחי שלך ואיך אפשר להגדיל אותו למשל באמצעות החזרי מיסים, צמצום ביטוחים, ייעוץ משכנתאות ועוד. כשתלך ליועץ השקעות הוא כנראה לא יבדוק לך את שאר הדברים הללו – אבל אנחנו כן".

אז אתם עושים לי עבודה של יועץ השקעות, יועץ מס, סוכן ביטוח ויועץ משכנתאות ביחד?!

"משהו כזה, אבל לא בדיוק. אנחנו הגוף שמרכז את הניהול של כולם תחת קורת גג. אנחנו מדריכים אותך כיצד לפנות ולמי לפנות כדי להגדיל את ההון המשפחתי שלך. אנחנו מסנכרנים את כל הפעילות הזאת, במקום שאתה תבזבז זמן על לחפש אנשי מקצוע אמינים ולדאוג שהם יעשו לך את העבודה הטובה ביותר.

תבין, זה שירות שפעם היה לעשירים בלבד – סוג של מנהל פיננסי שהוא גם 'שומר אמון' מקצועי. אבל אנחנו רוצים להנגיש את זה לקהל הישראלי כמה שיותר. המטרה שלנו היא לתת לאנשים על מי לסמוך, לדעת שהמשפחה והילדים שלהם בידיים טובות כדי לבנות אסטרטגיה שתהיה לשנים קדימה ולמקסם את ההון בצורה המקסימלית ביותר".

למה דווקא אתם תוכלו למקסם את ההון המשפחתי שלי עד כדי כך? מה יש לכם שלאחרים אין?

"אה, זה היופי. גולת הכותרת של השירות שלנו מעבר לכל הניהול הפיננסי, הדאגה למיסים וביטוחים ומשכנתאות – הוא עניין ההשקעות. כחלק מחברת מנטור סי.וי גרופ הקמתי מועדון משקיעים אקסקלוסיבי עם גישה שאין לקהל רגיל, בעיקר להשקעות ייחודיות של גופים פיננסיים בארץ ובחו"ל.

אנחנו מאמינים גדולים ברגולציה ומשתדלים שמרבית ההשקעות יהיו מפוקחות, אנחנו יוזמים שהלקוחות יהיו מעורבים ומודעים בכל השלבים בצורה בטוחה, ובונים להם את תהליכי קבלת ההחלטות מתוך ראיית הגנה משפחתית, משפטית ומיסויית. 

כחבר הנהלת לשכת המתכננים הפיננסים האירופאית בישראל, EFPA, ויו"ר ועדת השירותים הפיננסים והטכנולוגיה (שזה קצת כמו לשכת עורכי הדין בישראל רק בתחום הפיננסים), אני רואה בזה עוצמה שלנו וחתירה לעמידה בסטנדרטים בינלאומיים.

לברור השקעות ולהחליט על הנכונות מביניהן תוך התאמה לכל לקוח ולקוח – זאת מומחיות כשלעצמה. זאת גאוות היחידה שלנו וקיבלנו על כך הכרה בינלאומית של חברת המחקר האמריקאית GCIF, וכמנכ"ל הפעילות הוכרזנו ביוני האחרון בכנס בלאס וגאס בטופ 100 של מנהיגים פיננסים המובילים בתעשיה העולמית.

הבינלאומיות והפעילות שלנו בארה"ב ובאירופה מוכיחות את עצמן פעם אחר פעם, כולל תשואות דו ספרתיות וכן, יש דבר כזה, רק שבעסקה דו-ספרתית אמיתית, הכל יהיה ברור: הסיכונים, הסיכויים, המשמעויות המשפטיות וכדומה. 

השקעה טובה, היא עסקה ברורה, ריווחית וגלויה לצדדים. אם לא, תיזהרו, כי כנראה שהתשואה משולמת מכספי המשקיעים. בחשיפה להשקעות בכלל ובפרט בהזדמנויות השקעה עם פוטנציאל גבוה, חשוב להתנהל עם אסטרטג פיננסי מומחה "שומר אמון" שנמצא לצידך מגן עליך מסיכונים, מגשר ומקשר בין נותני השירות השונים ומכוון אותך בין הבנקים וחברות ההשקעה השונות".

בתמונה: הפרס שקיבלה מנטור וי.סי גרופ מחברת המחקר האמריקנית על השפעתה בפיננסים.

אוקיי, אז אני צריך אתכם שתבנו לי את תיק ההשקעות, אבל למה שאצטרך ליווי תקופתי?

"עניין ההשקעות הוא חשוב, אין ספק. אבל האמת שהשירות שלנו נותן הרבה מעבר. הליווי התקופתי נועד לזה שתמיד יהיה לך מענה בכל צומת פיננסי שיצוץ לך בחיים. כל החלטה שתידרש לקחת – יהיה לך את מי לשאול ועם מי להתייעץ, תוך ידיעה שזה מישהו מקצועי שהאינטרס שלו תמיד בצד שלך.

כמה פעמים במהלך החיים תהית מה המהלך הכלכלי הכי נכון לעשות – להשקיע את הכסף בנדל"ן או בשוק ההון? לחסוך לילד בבנק או לקנות על שמו דירה? איך בוחרים בכלל נכס נדל"ן? האם שווה לקחת משכנתא לפתיחת העסק שחלמת עליו או לחכות עד שההון ייצבר? מה עושים כשמתקבלת ירושה? ועוד ועוד…

את כל ההחלטות האלה אנחנו עוזרים לך לקחת, בליווי מקצועי של מומחים ובאופן שלא תצטרך לדאוג שתגיע לפנסיה כשאין לך כסף לטפל בהורים שלך או בילדים שלך, או אפילו בעצמך. זאת ההתמודדות והליווי הכלכלי שאדם צריך לאורך כל החיים – לקבל תמונה מלאה של המצב הכלכלי ולדעת שהוא בידיים טובות".

הבנתי, זה נשמע טוב. אז מה הלאה, מה אני עושה כדי לקדם את ההון המשפחתי שלי כבר ממחר?

"קודם כל, צריך ליצור אתנו קשר ולהגיע לפגישה ראשונית. בפגישה אנחנו מבינים מה המצב כרגע, מהי נקודת המוצא, איזה הון קיים ולאן רוצים לשאוף. אנחנו בודקים את כל הנקודות הקטנות: המיסים, הביטוחים והמשכנתא, השקעות אם קיימות – ריביות, תשואות ודמי ניהול. 

בפגישה השניה אנחנו כבר בונים אסטרטגיה עם כל המידע הקיים, מנתחים את המצב ובודקים מה הפער הדרוש לנו כדי להגיע מהנתונים הקיימים לנתונים הרצויים, למטרות שיגשימו את החלומות והרצונות שלנו.

זה יכול לקרות דרך השקעות, רכישת נכסים בארץ בחו"ל – הכל כמובן עם הגנות משפטות, יפויי כוח ועוד. אנחנו משלבים את אנשי המקצוע שלך אם יש כאלו, כמו רואה חשבון ועורך דין, ובמידה שאין אנחנו מספקים לך את אנשי המקצוע האמינים ביותר. רק כך נוכל לשמור על האינטרסים שלך בידיים טובות ולהגדיל את ההון המשפחתי, כדי לייצר לך רווחה כלכלית גם ל-20 שנה קדימה".

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »