פיננסים

"לא גבינו, לא שילמת". כיצד עובדת 'יחידת הקומנדו' הישראלית שמחזירה לבעלי עסקים את הכסף שהלקוחות חייבים להם ומצילה אותם מצרות של תזרים מזומנים שלילי, בלי שהם מסכנים שקל אחד בכל התהליך?

אלפי חברות בישראל מאבדות מידי שנה 200,000 ש"ח ויותר שלא נגבו מלקוחות בעייתיים שמעכבים תשלום או מסרבים לשלם עבור מוצר ושירות שכבר סופקו. מה הטעויות שעושות אותן החברות בניסיונות הגבייה שלהן, ומה הבעיות ב״פתרונות״ המוצעים להן היום? ראיון מיוחד עם מנכ"ל מרכז הגבייה הישראלי (IDCC) חושף את דרך פעולתה של יחידת הקומנדו שמחזירה לחברות ישראליות את הכספים שמגיעים להן, בלי להניף אצבע ובלי לסכן שקל

מור משרקי  22.3.21 // 12:30

"אני רודף אחרי הלקוחות הקיימים שלי יותר מאשר אחרי לקוחות חדשים!" מתלונן חגי, בעל חברה בתחום הטכנולוגיה מהמרכז, "הם כבר קיבלו את המוצר, לפעמים אפילו שילמו מקדמה, אבל היתרה? כלום, ואז מתחילים אלף סיפורי לילה ולילה. באמת שנמאס כבר לשמוע שקרים ומריחות, אבל אין לי תזרים מזומנים בשביל לשלם למשכורות ולספקים, וזה אבסורד לקחת הלוואה או לחפש מימון כשיש לי 700,000 ש"ח שמחכים 'באוויר'…"

אין בעל חברה שעובד עם לקוחות באשראי שלא מכיר את זה: לקוחות שקיבלו את המוצרים והשירותים אבל מעכבים ומורחים את התשלום או מסרבים לשלם לחלוטין. המצב הזה שם את החברה בבעיה, אין לה שום קלף מיקוח כי האספקה כבר בוצעה, והיא נאלצת להשקיע כוח אדם גדול בהתמודדות עם 'סרבני התשלום' בטלפונים חוזרים, הודעות ומכתבים. כל זה קורה בזמן שיש פגיעה אדירה בתזרים המזומנים של החברה ובהתנהלות התקינה שלה. 

עידן סנוף (43)  רו"ח בכיר, מנכ"ל 'מרכז הגביה הישראלי – IDCC'. בוגר תואר ראשון במנהל עסקים וחשבונאות ותואר שני במנהל עסקים מימון וניהול פיננסי, מעל 20 שנה בתחום. 

חשוב להבין: בעלי חברות וסמנכ"לי כספים לא תמיד מודעים לכך שיש חלון הזדמנויות מוגבל שבמסגרתו אפשר לדרוש את הכסף, ולאחר מכן הם כבר לא יוכלו לדרוש את החוב. כן, כן שמעתם נכון. אדם שחייב לכם כסף יכול להתנער מהחוב אם עברו 7 שנים מאז מועד התשלום, מכיוון שאז חל עליו מועד ההתיישנות. מה שהופך את הצורך לגבות את הכספים במהרה, לבעיה גדולה אפילו יותר.

"זאת בעיה מוכרת," מסביר עידן סנוף, רואה חשבון בכיר ומנכ"ל 'מרכז הגבייה הישראלי – IDCC' לשירותי גבייה בארץ ובחו"ל, "לבעלי חברות אין זמן, כסף, כוח אדם ועצבים לבזבז על 'סרבני תשלום'. זאת טרחה גדולה מדי, למרות הצורך המיידי בכסף עבור מוצר או שירות שכבר סופקו. איפה מתחילה הבעיה? כשהם נוקטים בפתרונות המיושנים שלא רק שאינם משיגים את הכסף, אלא מחריפים את הבעיה עוד יותר".

למה אתה מתכוון, מה הפתרונות המיושנים לבעיות גבייה ולמה הם כאלה גרועים?

"הרבה מהחברות מנסות להתמודד בעצמן עם לקוחות שהם 'סרבני תשלום'. סמנכ"לי כספים מקדישים שעות רבות בלנדנד בטלפונים, לשלוח מיילים או לעשות בירורים איפה הכסף שהיה צריך להתקבל ולא הגיע מצד הלקוח. זה גוזל זמן של כוח אדם יקר ולרוב לא משיג את התוצאה. בסופו של דברים נצברים יותר ויותר חובות של לקוחות שלא שילמו, והחברה עלולה להיכנס לתזרים מזומנים שלילי, דבר שאי אפשר להתעלם ממנו.

אחד הפתרונות החיצוניים שמוצעים לחברות האלה הוא שירותי גביה לפי שעות, בעיקרון זה כמו לשכור טלפנים וטלפניות שינדנדו ללקוחות במקום כוח האדם הרגיל שלך. ברוב המוחלט של המקרים זה לא יעיל ולא שונה מטיפול שנעשה בתוך החברה. מצד הלקוח, לא משנה לו אם מתקשרת אליו מנהלת החשבונות של החברה או מזכירה חיצונית. מצד הטלפנית, כל עוד היא מקבלת תשלום לפי שעה, אין לה שום אינטרס לעשות מאמץ ולגבות את הכסף.

"הפתרונות המיושנים לבעיות גביה הם לא משתלמים ולא יעילים ברוב המוחלט של המקרים," עידן סנוף.

פתרון אחר שחברות רבות הולכות אליו באין ברירה, הוא עורכי דין העוסקים בגבייה. חשוב לדעת שלא כל עורכי הדין מתמחים בכך, אך גם מי שכן נוקטים ישירות בטיפול משפטי: פתיחת תיק בהוצאה לפועל או הגשת תביעה ישירה. מה זה אומר? שלפניך חודשים של דיונים בבית משפט, בזבוז זמן וכאב ראש, אלפי שקלים רק על פתיחת תיק, וגם תשלומי עתק על שכר טרחה לעורך הדין, אגרות, תצהירים וכל העלויות הנלוות למשפט, לפני שבכלל רואים תוצאה".

אני מבין, אבל ברוב המקרים תביעה בבית משפט זה הדבר היחיד שאשכרה מחזיר את הכסף, לא?

"תתפלא לשמוע, אבל זה לא מדויק. בוא נתחיל מזה שלא חסרים מקרים שההליכים בבית משפט לא יסתיימו לטובתך. לא כל התביעות מתקבלות למשל כשמדובר בחוסר שביעות רצון של לקוח או סכסוך עסקי, או כשאין מסמך כתוב ולא חתמו על סעיף שמפרט את המקרה הספציפי שהתרחש, למשל כשיש פערים בין מה שהובטח למה שסופק.

אבל יודע מה, גם אם התביעה התקבלה ובית המשפט פסק שהלקוח חייב להחזיר לך את הכסף. אתה חושב שזה פשוט יקרה? תהליך בבית משפט לוקח זמן, לפעמים אפילו שנים. גם אם פסק הדין נחתם, אולי ללקוח כבר אין כסף נזיל שהוא יכול לתת לך, ואם אין לו נכסים, גם תביעה בהוצאה לפועל לא תביא לך שום דבר. 

הבנת מה קרה פה? הליך משפטי שלם, כאב ראש, תשלומי ענק לעורכי דין, ובסוף? זה לא היה שווה את זה, כי לא קיבלת שקל. ויודע מה, כנראה שכבר תתייאש ולא יהיה לך אכפת, רק תרצה שזה יסתיים ותוותר על הכסף, למרות שזה נחשב הפסד כפול, גם החוב המקורי וגם כל הכסף, הזמן והעצבים שלאחר מכן".

"צריך להבין שלא תמיד תביעות בבית משפט ישיגו את התוצאה הרצויה," עידן סנוף.

וואו, עד כדי כך? אז מה הפתרון, איך אני יכול לגבות את הכסף בלי להיכנס להליך משפטי?

"יפה, זאת השאלה שצריכה להישאל כי אם נודה על האמת, לפעמים באמת אין מנוס מהליך משפטי, אבל זה מוצא אחרון שב-75% מהמקרים אפשר להימנע ממנו. איך עושים את זה? באמצעות גורם חיצוני כמובן. בעיות גבייה הן סוג של מחלוקת, וכמו בכל מחלוקת, צריך קודם להכיר את הצדדים ולנהל משא ומתן.

כמו שבעיות בזוגיות צריך לפתור אצל גורם שלישי שיכול לקשר בין הצדדים ולטפל בכל הבאלגן, ככה גם בעסקים ובמיוחד כשמעורב כסף. כאן נכנס מרכז הגבייה הישראלי (IDCC) , אנחנו הגורם המקצועי שלוקח את הסכסוך לצד החשבונאי ולא לצד המשפטי – ופותר לך גם את המספרים (כלומר, מחזיר את הכסף) וגם את התחושות הקשות".

איך אתם עושים את זה בעצם, בלי ליצור את הבעיות של השיטות שהיו מוכרות עד היום?

"יפה, אז האמת שהשיטה אצלנו היא מערך שלם שמבוסס גם על הידע הנרחב שלנו בחשבונאות ובעסקים באופן כללי, וגם ביכולות הגבוהות שלנו במשא ומתן. במקום לנדנד בטלפון ללקוחות החייבים של החברה, אנחנו מודיעים להם שהטיפול בחוב עבר אלינו ומשוחחים איתם על הסיבות שהביאו אותם לא לשלם. אנחנו מקשיבים להם, מביאים להם אסמכתאות, מסבירים מה שלא מובן וברוב המקרים מוצאים פתרון גמיש במשא ומתן, בלי בכלל להגיע לבית המשפט".

פשוט ככה? זה נשמע קל מדי, למה שהוא ישלם לכם ולא לי?

"אתה יודע איך זה, כשבאה חברה חיצונית, מקשיבה באופן מקצוע ללקוח (החייב) ומעוניינת לשמוע את הצד שלו בסיפור – הוא מוכן הרבה יותר להגיע למשא ומתן, בייחוד כשיש גמישות ומתן פתרון נוח שמותאם בדיוק לקושי שלו. אגב, היה לנו מקרה שבו באותו יום שפנינו לחייב, קיבלנו טלפון מהחברה שהוא שילם את החוב מיידית. מסתבר שהפנייה שלנו עשתה עליו רושם והוא החליט להיפטר מהחוב במקום להסתבך אתנו.

ברוב המוחלט של המקרים לא תרצה 'לשרוף גשרים' מול לקוחות, לא משנה סכסוך או לא. במקרה של בעיות גביה – שני הצדדים עסוקים, עצבניים, אולי אפילו מרגישים מרומים. אתה מהצד שלך סיפקת את המוצר, אבל הלקוח מהצד שלו לא קיבל את מה שהוא חשב שיקבל, או שהיו טעויות וחוסר תקשורת. אנחנו באים ועושים סדר: מקשיבים לצדדים ומוצאים את הפתרונות היצירתיים שלאף אחד אין זמן ואנרגיות לשבת עליהם.

"מחלוקת גביה פשוטה יכולה להוביל לנטישת לקוחות והפסד כספי משמעותי לעתיד החברה," עידן סנוף.

לפעמים מדובר רק באי הבנה שיכולה להיות שווה הון! אחת מהחברות שליווינו למשל, כמעט הלכה לבית משפט מול לקוח שחשבה שחייב לה כסף. כשנכנסנו לתמונה התברר שהייתה טעות אנוש קטנה בחישוב של החשבונית ובכלל לא היה שום חוב. הלקוח כבר רצה לבטל איתם את כל ההתקשרות העתידית לפני שעלינו על הטעות ויישרנו ביניהם את ההדורים. 

כך חסכנו להם גם משפט וגם הרבה כסף, כי הוא היה אחד הלקוחות הגדולים שלהם והיה יכול ללכת למתחרים שלהם מעתה והלאה. אתה מבין כמה זה קריטי? על טעות אנוש אחת החברה כמעט איבדה לקוח שהיה משלם לה מיליונים כל שנה על המוצרים. כבר לא מדובר במחלוקת לא-נעימה, אלא באיבוד של אחוז ממחזור הכנסות של החברה!"

אוקיי זאת באמת בעיה. מהניסיון שלך, יש איזו דרך להימנע מראש מבעיות גבייה כאלו מול לקוחות?

"לפעמים אפשר, כן. אם נחלק באופן פשטני את הסיבות לבעיות גביה יש שלוש עיקריות: איכות מוצר, אי הבנה ונסיבות אישיות. שתי הסיבות הראשונות הן כאלה שבהחלט ניתן להימנע מהן. 

כשלקוח לא מרוצה מהמוצר, אם בגלל פגם או בגלל דברים שהובטחו לו במכירה ולא סופקו לו בפועל, זה מתכון לסירוב בתשלום. גם כשמתרחשת אי הבנה בנוגע לטיב המוצר, היקף השירות או אפילו בנוגע לתשלום עצמו, טעות אנוש של חישוב או טעות הקלדה בחשבונית, סביר להניח שנגיע למצב של אי תשלום. 

איך פותרים את זה? מרכז הגבייה הישראלי (IDCC) מספק שירותי הדרכה וייעוץ לחברות ולעובדים בדיוק עבור הדברים הללו, כדי להבטיח שתהיה שקיפות מקסימלית מול הלקוח בתהליך המכירה ואספקת המוצר, כולל דרכי פעולה מסודרות, כולל חתימה מראש על מסמך כתוב שמציין אפשרויות חריגות כמו קבלת מוצר פגום. אנחנו מדריכים את כל הצוות, כולל המכירות והכספים, להתנהל בצורה כזאת שמבטיחה כמה שיותר סדר וארגון ומונעת בעיות גבייה עתידיות".

ומה עם נסיבות אישיות, לקוח שפתאום נקלע לקשיים כלכליים ולא יכול לשלם על המוצר או השירות?

"אוקיי, זה באמת מצב שאי אפשר למנוע מראש, כי אין לך שליטה על הלקוח הספציפי או בכללי על השוק. ראינו את זה קורה בתקופת הקורונה, למשל. עסקים נפלו כמו זבובים והמון חברות שכן עמדו על הרגליים והצליחו לספק מוצרים ושירותים, הידרדרו גם הן לחובות פשוט כי הלקוחות שלהן לא היו יכולות לשלם להן.

'יחידת הקומנדו' שלנו במרכז הגבייה הישראלי שמומחית במציאת פתרונות יצירתיים לכל סיטואציה. ברוב המקרים כמו שאמרתי אנחנו מגיעים למשא ומתן שמשיג לך כסף, וגם נוח ללקוח למשל בפריסת תשלומים או בהסדר חוב מסוים שמתאים לבעיה האישית שלו ומתאים לתזרים המזומנים שלך.

היה אצלנו בעל חברה שאחד הלקוחות הגדולים שלו היה חייב לו 300 אלף ש"ח ברוטו והוא לא רצה לשלם בכלל. בעל החברה כבר כמעט התייאש כשהוא בא אלינו, אבל כשאנחנו הפעלנו את התהליך המסודר שלנו יחד עם הלקוח, הצלחנו להגיע למשא ומתן ובסוף הוא החזיר 240 אלף ש"ח ב-4 תשלומים ושניהם יצאו מרוצים. 

רק אם שום דבר לא הצליח, אנחנו הולכים להליך המשפטי ויש לנו שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע מובילים בתחום. אבל ב-75% מהמקרים זה נגמר הרבה לפני וחוסך לכולם כאבי ראש, בירוקרטיה מתישה, זמן יקר, עצבים מרוטים, מפח נפש ובעיקר – מציל אותם מאיבוד לקוחות ששווה הרבה יותר כסף מכל הליך משפטי".

עידן סנוף בהדרכה וייעוץ לחברה בלב התעשייה בישראל.

אז נניח יש לי לקוחות שחייבים לי כסף כבר חודשים, כמה זמן ייקח לך להשיג מהן כסף?

"תראה, זה הכל תלוי במורכבות המקרה. אבל אני יכול להגיד לך שבאופן ממוצע, זה לוקח לנו עד חודשיים להביא את הכסף. זה יכול להיות גם יותר וגם פחות. יש מקרים שבהם מספיקה יצירת הקשר הראשונית שלנו עם הלקוח, פנייה רשמית ומקצועית של גורם שלישי ועתיר ניסיון, כדי לפתור את הבעיה. 

חייבים להבין, גם החייבים לא רוצים להגיע לבית משפט, גם מבחינתם זה אומר המון כסף ובזבוז, אבל הם יודעים שגם לך זה כאב ראש, אז לזרוק לך 'תתבע אותי!' לא מפחיד אותם. יש חייבים שיהיו מוכנים להסתכן בכך שאתה זה שתתקפל או תצא עם נזק גדול יותר מהרווח. אבל אם תגיע אליהם מתוך רצון לנהל משא ומתן, סביר הרבה יותר שתקבל את התוצאה הרצויה, בלי שאף אחד יצטרך לסכן אפילו שקל".

אבל אני כן צריך להוציא כסף על השירותים של מרכז הגבייה הישראלי, אז איך זה יוצא לי בלי סיכון?

"האמת שאתה לא מוציא כסף בשום שלב! התשלום על השירות הוא מבוסס הצלחה ב-100%. זאת אומרת שאתה לא משלם שום מקדמות, עמלות פתיחת תיק, הוצאות או דברים אחרים, אלא רק לאחר שקיבלת את הכסף באופן ודאי וסופי. יותר מזה, התשלום מועבר לחשבון הבנק שלך ישירות ובצורה הכי שקופה שיש, ולא דרך קרן נאמנות כמו אצל עורכי דין או חברות אחרות. 

זה אומר שאם לא הצלחנו לגבות את הכסף במקרה שלך, אתה לא צריך לשלם שקל, ובמידה שהצלחנו התשלום אלינו מועבר רק מתוך כספי הגבייה שלא הצלחת להשיג לבד בעצמך. יש כאן הוגנות ממעלה ראשונה וזה כמובן מתבסס על כך שאנחנו בטוחים בהצלחה שלנו ויש מאחורינו כבר עשרות חברות מהגדולות במשק שזכו בכספים שלהן בחזרה, לרוב בטווחים של מאות אלפי שקלים, תוך שבועות ספורים.

העניין הכי חזק כאן הוא אינטרס משותף – חברת גביה שוטפת או עורכי דין מקבלים ממך כסף אם הם משיגים לך את החוב מהלקוח ואם לא. אצלנו אין כזה דבר, לכן אנחנו עושים ממש את כל המאמצים, אם במשא ומתן ואם במלחמות כדי להשיג לך את הכסף שחייבים לך, רק ככה אנחנו מרוויחים אז אנחנו מתחייבים להצלחה".

"אנחנו עובדים עם החברות הגדולות במשק ונותנים להם פתרונות גביה יצירתיים לכל מקרה," עידן סנוף.

טוב זה נשמע מעולה. אז מה אני עושה כדי לקבל את הכסף שמגיע לי, בזמן מהיר ובלי לסכן שקל?

"הדבר הראשון שצריך לעשות הוא ליצור אתנו קשר ולקבל שיחה מנציג החברה שייקח ממך את כל הפרטים. בהמשך מתחילים את התהליך, אנחנו שומעים את הסיפור ומקבלים את כל המסמכים הרלוונטיים. השלב הבא כבר עלינו: אנחנו יוצרים קשר עם 'סרבני התשלום', שומעים את הצד שלהם, מוצאים פתרון יצירתי שמתאים לך ועושים הכל כדי שתקבל חזרה את הכסף. 

יש לנו אינטרס מובהק כדי שזה יקרה, ולא סתם אחוזי ההצלחה אצלנו גבוהים – כי אנחנו נעשה הכל עד שתקבל את הכסף שחייבים לך. מבחינתך זה אופטימלי, אתה לא שם שקל בסיכון ורק מרוויח את הכסף, בלי שהיית צריך לשלם למזכירה שתנדנד בטלפונים ללקוחות, או לשלם לעורך דין רק כדי לפתוח הליך מייגע, יקר ומתיש בבית משפט, עם הסיכון לאבד את הלקוח בפוטנציאל העתידי".

בעל חברה, סמנכ"ל כספים, רוצה לקבל את הכספים שהלקוחות שלך חייבים לך, תוך זמן קצר ובלי להסתבך בבתי משפט? יחידת הקומנדו של מרכז הגבייה הישראלי (IDCC) עומדת לרשותך עם תשלום מבוסס הצלחה בלבד, כדי שלא תצטרך לסכן שקל. השאר פרטים בטופס ונציג יחזור אליך לבדיקת התאמה:

כתבות דומות

הישראלי ששם סוף לחנויות הדיגיטליות הכושלות חושף את הטעות של רוב הסוחרים

בכל שנה אנחנו נפגשים עם אלפי ״מאוכזבי קורסים״ שניסו את מזלם והתחילו ללמוד כיצד לסחור בחנויות האלקטרוניות השונות (איביי, אמזון, שופיפיי וכו׳), במה שנקרא ״דרופ-שיפינג״. אבל ריבוי החנויות, ריבוי התחרות, ריבוי העתקה וחוסר היצירתיות יצרו מצב שבו כולם עובדים עם אותם מוצרים, אותם ספקים, אותו פרסום ואותם מחירים ככה שהסיכוי להתבלט, למכור ועוד ברווח הופך לבלתי אפשרי ו-95% מהסוחרים משאירים את הכסף ואת החלום להתפרנס מהאינטרנט ב״בית קברות לחנויות אינטרנטיות״. יצאנו לבדוק מה עושים אותם 5% שכן מצליחים, והפכו את החנויות האלקטרוניות שלהם לתיבת אוצר שלא נגמרת.

לכתבה »

"שנים שנאתי למכור ועכשיו זה האהוב עליי בעסק!"

בזמן שבעלי עסקים מגמגמים מול התנגדויות כמו 'יקר לי' או 'אני צריך זמן לחשוב' או 'אני רק אתייעץ עם…' יש מי שמנהלים את המושכות של כל שיחת מכירה ומגהצים כרטיסי אשראי כמו פס ייצור בלי שהם בכלל מתאמצים. יצאנו לחקור את ליבי אברמוב, מנטורית המכירות המובילה בישראל, מה סוד הקסם שיעזור לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לסגור עסקאות ואפילו לאהוב מכירות?

לכתבה »

לנצח את הלו"ז ולהגדיל רווחים בעסק

בעלי עסקים קטנים ובינוניים – דמיינו שהייתם קמים בבוקר ומישהו אחר היה עושה את כל מה שאתם לא אוהבים לעשות בעסק. כמה זמן היה מתפנה לכם? כמה עוד כסף הייתם מרוויחים? זה מה שמציעה ז'קלין עם שירותי "וי אופיס": מזכירה אישית בשלט רחוק בסגנון 'הכל כלול' – רק שהתשלום הוא לפי עבודה בלבד. יצאנו לשמוע עוד על השירות החדשני שבעלי עסקים לא מכירים

לכתבה »

״אם אתה לא מרוצה, אל תשלם לי״: יועץ המשכנתא הותיק שחוסך 150,000 ש״ח בממוצע בכל תיק.

יועץ משכנתא ? כדאי? האנשים שחוסכים לנו התרוצצות, חוסכים לנו בדיקות חוסכים לנו את הצורך להתעמק בחישובים, במימונים והכי חשוב – אם הם טובים הם גם ידעו לחסוך לנו עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים במשכנתא. מאות יועצי משכנתאות עובדים קשה כדי להשיג תנאי משכנתא טובים עבור אזרחי ישראל, שנאלצים לקנות דירה באחת המדינות היקרות בעולם. אך מצד שני, לא כל היועצים מצליחים להשיג את אותן תוצאות (אם בכלל). יצאנו לבדוק איך לבחור יועץ משכנתא שמסוגל לחסוך לנו 100-150 אלף שקלים בקלות, מה גילינו? בכתבה המלאה.

לכתבה »

כתבות דומות

הישראלי ששם סוף לחנויות הדיגיטליות הכושלות חושף את הטעות של רוב הסוחרים

בכל שנה אנחנו נפגשים עם אלפי ״מאוכזבי קורסים״ שניסו את מזלם והתחילו ללמוד כיצד לסחור בחנויות האלקטרוניות השונות (איביי, אמזון, שופיפיי וכו׳), במה שנקרא ״דרופ-שיפינג״. אבל ריבוי החנויות, ריבוי התחרות, ריבוי העתקה וחוסר היצירתיות יצרו מצב שבו כולם עובדים עם אותם מוצרים, אותם ספקים, אותו פרסום ואותם מחירים ככה שהסיכוי להתבלט, למכור ועוד ברווח הופך לבלתי אפשרי ו-95% מהסוחרים משאירים את הכסף ואת החלום להתפרנס מהאינטרנט ב״בית קברות לחנויות אינטרנטיות״. יצאנו לבדוק מה עושים אותם 5% שכן מצליחים, והפכו את החנויות האלקטרוניות שלהם לתיבת אוצר שלא נגמרת.

לכתבה »

"שנים שנאתי למכור ועכשיו זה האהוב עליי בעסק!"

בזמן שבעלי עסקים מגמגמים מול התנגדויות כמו 'יקר לי' או 'אני צריך זמן לחשוב' או 'אני רק אתייעץ עם…' יש מי שמנהלים את המושכות של כל שיחת מכירה ומגהצים כרטיסי אשראי כמו פס ייצור בלי שהם בכלל מתאמצים. יצאנו לחקור את ליבי אברמוב, מנטורית המכירות המובילה בישראל, מה סוד הקסם שיעזור לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לסגור עסקאות ואפילו לאהוב מכירות?

לכתבה »

לנצח את הלו"ז ולהגדיל רווחים בעסק

בעלי עסקים קטנים ובינוניים – דמיינו שהייתם קמים בבוקר ומישהו אחר היה עושה את כל מה שאתם לא אוהבים לעשות בעסק. כמה זמן היה מתפנה לכם? כמה עוד כסף הייתם מרוויחים? זה מה שמציעה ז'קלין עם שירותי "וי אופיס": מזכירה אישית בשלט רחוק בסגנון 'הכל כלול' – רק שהתשלום הוא לפי עבודה בלבד. יצאנו לשמוע עוד על השירות החדשני שבעלי עסקים לא מכירים

לכתבה »

״אם אתה לא מרוצה, אל תשלם לי״: יועץ המשכנתא הותיק שחוסך 150,000 ש״ח בממוצע בכל תיק.

יועץ משכנתא ? כדאי? האנשים שחוסכים לנו התרוצצות, חוסכים לנו בדיקות חוסכים לנו את הצורך להתעמק בחישובים, במימונים והכי חשוב – אם הם טובים הם גם ידעו לחסוך לנו עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים במשכנתא. מאות יועצי משכנתאות עובדים קשה כדי להשיג תנאי משכנתא טובים עבור אזרחי ישראל, שנאלצים לקנות דירה באחת המדינות היקרות בעולם. אך מצד שני, לא כל היועצים מצליחים להשיג את אותן תוצאות (אם בכלל). יצאנו לבדוק איך לבחור יועץ משכנתא שמסוגל לחסוך לנו 100-150 אלף שקלים בקלות, מה גילינו? בכתבה המלאה.

לכתבה »