תרבות

רגע לפני שיפוץ ענק בבית? הכירו את משרטטי החלומות שמציעים טוויסט סודי להפיכת הבית לאימפריה

קיר בחדר השינה שהוא בעצם אקווריום, מטבח שנעלם בלחיצת כפתור – וחדר כושר שקוף שמשקיף אל הסלון. נשמע כמו פנטזיות שקיימות רק בדמיון? תחשבו שוב. הילה ואבי בן שאנן שעיצבו בתי מלון בארץ ובחו"ל טוענים שאפשר לקחת את הטרנדים המופרעים ביותר מעולם העסקים – וליישם אותם בבתים פרטיים בעבודות בוטיק. החלטתם להפוך את הבית ליצירת מופת בהשקעה של 150,000 שקלים ומעלה? אסור לכם לפספס את הרעיונות שמציעים בני הזוג

רונן שביק  9.05.22 // 14:30

החלטת בשעה טובה על "שיפוץ החלומות" בבית, ואתה מוכן להשקיע בכך מעל 150,000 שקלים? עצור! רגע לפני השקעה כל כך גדולה, אסור לך לפספס את הטוויסט הסודי שמציע משרד אדריכלים "בן שאנן": ליישם את הטרנדים היוקרתיים ו"המופרעים" ביותר של עולם העסקים בבית הפרטי שלך.

על מה אנחנו מדברים? 

דמיין את הסיטואציה הבאה: 

דג צהוב וקטן מביט בך. 

זה המראה הראשון שקלטת בחצי עין אחרי שהשעון המעורר צלצל בעוד בוקר שגרתי. במבט שני אתה מגלה שיש לידו גם, ובכן, אלמוג. 

זה גם השלב שבו אתה ממצמץ ותוהה האם שוב התעוררת באמצע החלום על מגורים באי טרופי פרטי, או שיכול להיות שבאמת יש לך אקווריום במקום קיר בחדר השינה?

אתה יכול להפסיק למצמץ. מתברר שיש בתים שבהם קיר מאקווריום הוא לגמרי מציאות קיימת – וזה אפילו לא החלק הכי מרשים ויוצא דופן שבהם.

מגשימים כל חלום שתרצה. בית שעיצבו בני הזוג

"אם לקוח רוצה משהו, הוא יכול להעלות בפנינו כל רעיון שהוא חלם עליו – ואנחנו נדאג להגשים אותו", אומרת הילה בן שאנן (41) שיחד עם בן זוגה אבי (49) הם הבעלים של משרד האדריכלים "בן שאנן אדריכלות ועיצוב פנים בע"מ".

"אין רעיון שאי אפשר לממש", מדגישה הילה, "למעשה, יש לנו יכולת לקחת קדימה בכמה דרגות את מה שדמיינת – ולמנף זאת לפריט שיפתיע אפילו אותך". 

אז איך אפשר להפתיע מישהו בבית שלו, ובחלום שלו אתם שואלים? ובכן לצורך כך כדאי אולי לשאול את בונד. ג'יימס בונד. באחד המקרים הלקוח שאב השראה מדמותו של "קיו", ראש המחקר והפיתוח של אמצעי הלחימה הדמיוניים בסרטי הריגול המפורסמים וביקש שתהיה בביתו אפשרות להעלים את המטבח. נשמע כמו תסריט מופרך? לא עבור הילה.  

"זה פשוט מאוד – מתכננים קיר שעולה בלחיצת כפתור, מגיע עד לתקרה – מעלים את המטבח ומשנה את מראה הבית לחלוטין תוך שניות", מספרת בן שאנן. 

"לגעת באנשים ובשאיפות שלהם". הילה ואבי בן שאנן בפעולה

אבל האמת היא שזה לא באמת כל כך פשוט. כדי להגיע ליכולת להגשים את החלומות האלו בן שאנן נדרשה קודם לחצות גבולות מציאותיים לחלוטין.

"מרבית ההשראה והרעיונות שלנו הגיעו מהטיולים הרבים ומהעבודה הרבה שביצענו בחו"ל", אומרת בן שאנן.

בני הזוג, שעיצבו בתי מלון בחו"ל (רבים מהם ברומניה), לקחו את הטרנדיים היוקרתיים ו"המופרעים" ביותר שנחשפו אליהם בעולם העסקים ומיישמים אותם כעת בבתים פרטיים.

פורצים את תקרת הזכוכית – דרך הרצפה

הילה, הבנתי שאתם אוהבים "לפרוץ את תקרת הזכוכית" שזה מגיע ליצירתיות בעיצוב הבית. יכולה להסביר?

"ברגע שאתה מסתובב ורואה מה קורה בעולם אתה מגלה עוד אופציות לעבודה יצירתית: למשל בריכות מגוונות במגוון צורות שלא קיימות בארץ או  

פרקטיקה של מקומות אחסון – להחביא דברים כך שלא הכל יהיה גלוי לעין". 

לדבריה, "אנחנו יכולים לעצב לך בית שאתה למעשה תגלה אותו בכל פעם מחדש. בכל אלמנט יהיה טוויסט מסוים ומכיוון שאתה ער לזה אז אתה תגלה כל פעם משהו חדש".

לא רק בבתי מלון. ציור תקרה שעושה את ההבדל

כדי להפוך בית פרטי לבעל רמת עיצוב וגימור כמו בבית מלון, נעזרים השניים בצוות נרחב של אדריכלים ממשרדם, שקיים מזה כ15 שנים, אבל בעיקר הם נעזרים בתשוקה לקחת חלק בחלומם של אנשים. 

הילה מסבירה כי "הסיבה שהחלטתי לעסוק בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים הוא כדי לגעת באנשים ובשאיפות שלהם. זה תחום שמייצר יופי ומצליח להוציא משהו מתוך הנפש של בנאדם אחר – ולממש לו את זה".

לא מעט אנשים חוששים להיכנס לתהליך ארוך של שיפוצים מחשש שהם אולי יודעים איך זה מתחיל, אבל לעולם אי אפשר לדעת איך ומתי זה ייגמר. איך אפשר להתמודד עם החששות האלו?

"כדי לממש חלום צריך לתרגם אותו בפועל לתוכנית מסודרת וארצית לחלוטין", מחייכת הילה. "בפועל זה אומר שאחרי שגיבשנו עם הלקוח את הרעיון אנחנו יורדים אל הקרקע ומתחילים לכמת תוכניות ובעלי מקצוע – קונסטרוקטור, קבלנים, אנשי בריכות, מיזוג, אלומיניום וגינון. 

ואז בעצם מגיע אחד מ'שוברי השוויון' של המשרד שלנו – תוכנית עבודה מסודרת הכוללת לו"ז מפורט שבו נקבע בדיוק מתי מתחילים ומתי מסיימים ויורדת לפרטים כמו איזה בעל מקצוע נכנס לעבודה ומתי. להיצמד ללוח זמנים זה לא פחות חשוב מהחלום עצמו".

התוכנית הזו מצליחה להרגיע את הלקוחות?

"לחלוטין. למעשה אנחנו 'האבא והאמא' של כל התהליך. אנחנו מרכזים עבור הלקוח את כל האפשרויות, מספקים לו רעיונות ומידע, והוא רק צריך לשבת ולהחליט מה הוא רוצה. הוא מקבל תוכנית מסודרת וצריך להגיד האם זה מספיק או שהוא רוצה אלמנטים שהם מעבר לכך – למשל אם לא חשבנו על משהו והוא רוצה להוסיף אותו. אנחנו דנים על הכל עד שהחלום קורם עור וגידים".

הרעיונות הפכו למציאות. הודעות מלקוחות מרוצים

ובכל זאת, יכול להיות מקרה שבו החלום יהפוך לסיוט?

"בהחלט – במידה ושוכרים מעצב שאינו מקצועי מספיק, פרויקטים יכולים להימשך שנים ארוכות. אני מכירה מישהי ששיפוץ הבית שלה נמשך 4.5 שנים מכיוון שהמעצבת שהיתה לה פשוט לא הצליחה להכניס את הדיירים לבית. ואז היא הפכה ללקוחה שלנו, ואיתנו בתוך 3 חודשים הם קיבלו בית חדש. עם אינסטלציה, חשמל היתרים, טופס 4 והכל. אנחנו יודעים להניע תהליכים". 

התהליכים שבני הזוג מתמחים בהנעתם הם למעשה הפיכת בית רגיל לסוג של "אימפריה" עם אלמנטים שבדרך כלל קיימים רק מחוץ לבית. 

כך למשל, כולנו מכירים את הדילמה הכי קשה של כמעט כל מתאמן: האם כדאי לצאת מהבית אל מכון הכושר. הדילמה הזו מתחדדת כשאתה יודע  שמיד בסיום האימון מגיעים הרגעים הכיפיים של טבילה בג'קוזי ומנוחה בסאונה. 

אלא שמתברר שעבור לא מעט בעלי בתים כבר אין צורך להתלבט בדילמות מהסוג הזה. 

מדובר בבתים שבהם חדר הכושר השקוף משקיף אל הסלון, בריכת גלים שאפשר לשחות בה נגד הזרם נמצאת על הגג, והסאונה המפנקת ממש לידה.

אבל הילה, החלומות האלו על "אימפריה ביתית" ניתנים למימוש בבתים שקיימים בישראל? הם לא קטנים מדי?

"זה כל הסוד בעיצוב ובתכנון נכון. כדי להרגיש אימפריה אתה לא חייב בעצמך להיות מעצמה מטורפת עם שטח של בית מלון. אפשר למשל לבנות בריכה שתמוקם על הגג ותתצפת על הנוף במקום שתהיה קבורה באדמה. זה נותן הרגשה של אחוזה ביתית של ממש, בלי שיש צורך בשטח עצום. 

יתרה מכך, אפשר גם לשדרג גם את הבריכה עצמה בשטח הנתון הקיים.  אפשר למשל לעצב אותה מראש בצורה יוצאת דופן ולאו דווקא במלבן השבלוני. בנוסף, אפשר לשלב בתוך הבריכה מספר ג'קוזים עם טמפרטורות שונות, ואפילו להפוך את הבריכה עצמה לבעלת אפשרות של שחיה נגד הזרם או בריכת גלים – זה כבר ייתן הרגשה אחרת לחלוטין לעומת בריכה רגילה. 

ומה אם אני מתגורר בבניין דירות והסגנון העיצובי המועדף עליי הוא יחסית סולידי, עדיין יש טעם לשרטט חלום?

"בוודאי. תתפלא עד כמה חלום 'סולידי' יכול לעיתים להיות מרשים יותר מאשר חלום שנחשב גנדיוזי. עיצוב בקווים 'נקיים' ומינימליסטים למשל יכול להגשים חלום סולידי ואגב כך גם להתאים לדירות ממוצעות יחסית ולגרום להן להיראות גדולות בהרבה – בלי לשדר מאמץ מוגזם".

אז בעצם עיצוב עם "טוויסט" סודי יכול להפוך אותנו למלכים בבית גם אם אין לנו באמת ארמון? יש לך דוגמאות נוספות לכך?

"כן. למשל אחד הטרנדים החזקים ביותר כיום בשוק הוא בית סופר מודרני שבו הכל נסתר – יש חדרים סמויים, ארונות נעלמים, מדרגות צפות, קירות שעולים עד לתקרה בלחיצת כפתור ואפילו גג נפתח שמתרומם בלחיצת כפתור. 

דוגמא אחרת היא אפשרות להתקין מעלית אישית שתגיע לדירה הפרטית שלכם באמצעות קוד אישי – כך שרק אתם תוכלו להיכנס אליה. 

אפשר גם ללכת לכיוונים שבאמת רואים רק בסרטים – למשל להתקין גשר בתוך הבית – בין האגפים השונים שלו, או לשלב סוג של אגם שמקיף את הבית. אלמנטים מהסוג הזה משנים את ההרגשה לחלוטין".  

אבל זה אומר שאנחנו צריכים גם תקציב של בית מלוכה?

"יורש עצר זה מספיק", צוחקת הילה. "וברצינות, מדובר בסכומים שלא צריך להיות בן מלוכה כדי לעמוד בהם. בכל מקרה, מה שאנחנו משתדלים להעניק בתמורה הוא בהחלט חווית שירות של בית מלוכה. אנחנו בשום אופן לא מגיעים אל הלקוח כדי לשמוע אותו לכמה דקות, לשרטט וללכת הביתה. כמעט תמיד נוצר קשר אישי עם הלקוח – וזה מה שמאפשר לנו להוציא ממנו את כל המחשבות והחלומות הכמוסים ולממש אותם בצורה כיפית ובפרק זמן קצר". 

אם אני רוצה לצאת לדרך ולהפוך את הבית שלי לארמון פרטי, מה השלב הבא מבחינתי?

"השלב הראשון והכי חשוב הוא קודם כל שתספר לנו את הסיפור שלך: תשאיר לנו פרטים, נשב יחד ונשמע מהו החלום שלך. אנחנו כבר נמצא את הדרך לממש אותו עבורך".

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »