כלכלה

"7,000 שקל יתרה בחשבון כל חודש, חלום!" - הנשים שיצאו מה'כאוס הכלכלי' ואפילו שדרגו את רמת החיים שלהן, חושפות את השיטה שהצילה אותן מהתרסקות

בזמן ש-52% מהמשפחות בישראל סובלות ממינוס, קשה יותר מתמיד לתחזק ולכלכל את רמת החיים הנאותה שהתרגלו אליהן עם השנים. מינדי שטרן ורומי זונדר-כסלו טוענות שבעזרת שיטת 'כלכלה בריאה', מאות משפחות בישראל כבר השיגו יתרה חיובית בחשבון בלי לוותר על הנאות החיים, תוך 8 שבועות בלבד. נשמע מוגזם? יצאנו לבדוק

מור משרקי  15.5.21 // 13:30

"אני לא מבינה את זה! יש לי הכנסה יפה מאוד של 29,700 ש"ח כל חודש, אבל אני עדיין במינוס ואפילו משלמת עליו ריביות", מספרת ליאת (43) מאזור רעננה, "זה הזוי שהרווח הוא כל כך הרבה מעל הממוצע, אבל אני עדיין משקשקת כשהבנק מתקשר, מרגישה רע בכל פעם שהחברים מציעים לצאת למסעדה, לא יכולה לתת לבכור שלי לטוס לפולין יחד עם הכיתה או לממן את החוג פסנתר של הקטנה…"

מה שליאת מתארת לא זר למינדי שטרן, בעלת המרכז 'כלכלה בריאה' לאימון ולהעצמה כלכלית, ולרומי זונדר-כסלו, מאמנת ומנחה לכלכלת המשפחה בשיטה של כלכלה בריאה. מינדי ורומי פוגשות במקרים כאלה מדי יום, ולא רק זה, הן הגיעו לתחום מלכתחילה כי היו במצוקה כלכלית בעצמן.

בתמונה: מינדי שטרן ורומי זונדר-כסלו "מתוך הקושי והמצוקה שלנו, יצאנו לחופש כלכלי אמיתי"

 

"במשך 3 שנים רק תכננתי לברוח מההיי-טק" מספרת מינדי, "הרווחתי מצוין אבל הייתי ב'אוברדראפט' (מינוס) ענק בחשבון ויותר מזה, לא הייתי מאושרת. יום אחד מנהל הבנק שלי אמר לי שאני חסרת אחריות. זה טלטל אותי, פגע לי בערכים. אבל הוא צדק, הייתי צריכה שינוי. תוך 3 חודשים הצלחתי לצאת מהמינוס, וההצלחה הביאה איתה תחושת שליחות שבעקבותיה הקמתי ב-2010 יחד עם נעמי איילון, את 'כלכלה בריאה'. ריכזנו את הדברים שעבדו לנו, לא רק מעולם הכסף, אלא גם מעולם הקואוצ'ינג והעולם הרוחני – ובנינו את השיטה הייחודית והמעצימה שבמהלך העשור האחרון הצילה מאות משפחות בישראל".

רומי מספרת דבר דומה: "ניהלתי מחלקות כלכליות בהיי-טק במשך 12 שנים ואז עברתי לעולם העמותות, 'אתגרים' – ספורט אתגרי לאנשים עם מוגבלויות, 'פידל' – להעצמה ושילוב יוצאי אתיופיה בישראל. הגעתי למצב שהעבודה משמעותית ומעצימה,  אבל הירידה במשכורות הובילה לקושי כלכלי גדול. עברתי תהליך ארוך של אימון, בין היתר בעזרת מינדי ובזכות שיטת כלכלה בריאה אני נמצאת היום במקום אחר, עוסקת בשליחות חיי והכסף זורם אליי בקלות, בלי שאני בכלל מתעסקת בו".

מינדי ורומי, מאמינות שהסיפורים האישיים שלהן משותפים לעוד נשים רבות. לאחר שהן חוו על בשרן את ההצלחה של שיטת 'כלכלה בריאה' ויצאו לחיים חדשים, הן טוענות שבקורס קצר של 8 שבועות בלבד, כל אחד יכול לעצור את הבור השחור של המינוס, להגשים את החלומות שלו ולא לוותר על החיים הטובים: חופשות, מסעדות והנאות אחרות, בלי ייסורי מצפון.

מינדי ורומי, כל כך הרבה משפחות כבר התייאשו מהניסיון לצאת מהמינוס, מה לדעתכן כבר אפשר לעשות שונה?

רומי: "הייאוש הזה הוא נוראי. לא מזמן פגשתי אמא חד הורית שמשתכרת מדהים, 27 אלף שקל ברוטו. היא הגיעה לשבר טוטאלי כשלא הצליחה לממן לילד שלה חוג כדורגל של 100 שקל בחודש. זה לא עוד מסעדה או בגד, החינוך והתרבות של הילדים שלנו עולים גם הם ובתור אמא – לא לספק את זה לילד, זה פשוט כאב לב. אבל כאן צריך להבהיר שיש הרבה מה לעשות אחרת, ומי שנתקעת בייאוש לא תצליח להגיע לשום דבר".

מינדי: "צריך לומר שיש פה דיסוננס (ניגודיות) קשה. אם ניקח לדוגמה נשים שהופכות עצמאיות ורוצות לפרוץ את תקרת המשכורות, להיות בבית כדי להכין צהריים לילדים ולהגשים את עצמן עם חופש תעסוקתי ואישי. הן נאלצות להתמודד עם מציאות של כאוס כלכלי וגם כשהן מרוויחות נהדר הן מרגישות ייסורי מצפון על כל הוצאה. כמובן שהן לא מספיקות לבלות עם הילדים ולתת להם חוגים, חופשות וחוויות אחרות".

"נשים שרצו להגשים את עצמן עם חופש כלכלי ואישי, בסוף מוצאות את עצמן בכאוס כלכלי"

אז מה עושים, איך ממצב של מינוס וייאוש אני יכולה להגיע למימוש והגשמה עצמית כמו שחלמתי?

מינדי: "אני יודעת שזה נשמע רחוק, אבל זה בא באופן טבעי, ודי מהר, כשנמצאים בתהליך של עבודה נכונה. עם נשים שעובדות לפי שיטת 'כלכלה בריאה' למשל, רואים את זה תוך שבועות ספורים. 

אני לא אשכח את הלקוחה שאחרי שבועיים אמרה לי: 'אני לא מאמינה שיש לי יתרה של 7,000 שקל בחשבון אחרי כל ההוצאות, ושיהיה לי את זה גם בחודש הבא!' תוך חודשיים היא סגרה מינוס של 10,000 ש"ח ועוד היה לה חיסכון מדהים לחופשה שהמשפחה ארגנה בבודפשט. זה בדיוק מקומה של שיטת 'כלכלה בריאה', לעצור את ההידרדרות במינוס ולצאת לחיים חדשים תוך 8 שבועות בלבד".

תודו שזה נשמע לא אמיתי. איך שינוי כזה דרסטי קורה ב-8 שבועות?!

רומי: "נכון, זה נשמע הזוי, אבל יש מאחורינו כל כך הרבה סיפורי הצלחות שפשוט צריך לקבל את המציאות. ברגע שנותנים לך שביב של אופטימיות עם היגיון מעשי שגורם לך לראות תוצאות קונקרטיות בחשבון הבנק, השינוי פשוט קורה מעצמו.

זה כמו שבתור ילדה הסתכלת על אמא או סבתא, ראית אותן מבשלות וזה היה נראה לך כמו איזה קסם בלתי אפשרי. איך מעירבוב של קמח, ביצים, סוכר וקקאו יוצאת עוגת גבוהה וטעימה? אבל כשגדלת הבנת את ההיגיון: הקמח מתפיח, הסוכר והקקאו ממתיקים, למה שלא תצא עוגת שוקולד מדהימה?!"

אוקיי, אז איך זה קורה בפועל, מה כוללת שיטת 'כלכלה בריאה' שיכולה לעשות לי כזה מהפך?

מינדי: "לא תאמיני, אבל השיטה כוללת 4 עקרונות פשוטים, והם יכולים לעשות את כל ההבדל מחיים של ייאוש, התקמצנות, פחדים וחרדות כלכליות, לחיים של אופטימיות, הנאות, ראש שקט ומימוש עצמי. ההבנה והידע הם הצעד הראשון, אבל לכל עקרון יש גם יישום פרקטי ועבודה אישית שגורמת לו לקרות. 

העקרון הראשון הוא הגדרת גב כלכלי. הרבה אנשים שנמצאים במצוקה כלכלית רק מסתכלים על ההוצאות, בלי לדעת שיש להם נכסים שאפשר להגדיל, לפעמים זה דירות שהתקבלו בירושה, או קרנות השתלמות שצברו ריביות ובמקרה של נשים עצמאיות זה הן והעסק שלהן. 

"ארבעה עקרונות פשוטים בשיטת 'כלכלה בריאה' ותוך 8 שבועות את יוצאת לחיים חדשים!"

הייתה אצלי מעצבת גרפית שהייתה בהלם כשהראיתי לה שגרפיקאים עם ניסיון כמו שלה מתמחרים את עצמם כפול. היא בכלל לא האמינה שהיא יכולה להגדיל ככה את הרווח מכל לקוח, וברגע שעשתה את זה – היא ראתה שלקוחות ממשיכים לשלם והיא מרוויחה פי 2. 

העיקרון השני הוא הגדרת מטרות. אנשים עם קושי כלכלי בכלל לא מסתכלים קדימה, הם דוחפים את החלומות הצידה ופוסלים כל סיכוי להגשים אותם, גם בלי מינוס. ככה זה, מי שתקוע מאחור לא יכול להסתכל קדימה. אבל ברגע ששמים מטרות מול העיניים ולא מתעסקים בהלוואות ובפחדים, זאת כבר התקדמות.

העיקרון השלישי הוא בניית תקציב חכם. הרבה אנשים חושבים שהמטרה היא ליצור תקציב כלכלי, אבל זה לא נכון. המטרות צריכות להיות לנגד עינינו, התקציב הוא רק הכלי שלנו – אבל הוא עושה הרבה מהעבודה. אנשים מגלים שהם לא מקדישים מספיק כסף לדברים שבאמת חשובים להם כמו חוויות עם בני הזוג, חוגים לילדים, ובעצם 'מבזבזים' כסף על הרגלים שנמצאים הרבה יותר נמוך בסדר העדיפויות, כמו עוד קפה ומאפה או סט סדינים חדש.

העיקרון הרביעי הוא טיפול בחובות. כדי שנוכל לצאת לחיים חדשים, אנחנו צריכים לטפל גם בחובות עבר. יש כל כך הרבה דרכים ופתרונות, אבל עושים את זה רק אחרי שהצלחנו לאזן את התקציב וליצור יתרה חיובית. ככה יש עם מה לעבוד ואפשר לעצור את הנפילה ולהגיע לחסכון שעוזר לנו לנשום לרווחה ולהרגיש טוב יותר".

רומי: "את ארבעת העקרונות של השיטה אפשר לממש בקורס של 8 פגישות פעם בשבוע. נלמד למצוא את הגב הכלכלי שלנו ולהגדיל הון אישי לטובת המטרות שלנו; לבנות תקציב שיתחשב בהוצאות כדי שלא נצטרך להצטמצם ברמת החיים, וכמובן נתמודד עם החובות. כך בתום החודשיים כבר יש לנו נקודת פתיחה של יתרה חיובית בחשבון הבנק".

מפתיע שרואים תוצאות כל כך מהר, אבל תגידי, איך אני אדע לשמור על הפלוס בבנק גם אחרי הקורס?

רומי: "שאלה מצוינת. היופי הוא שכבר אחרי פגישה אחת מתחיל השינוי, וברוב המקרים את תעשי אותו בעצמך, בלי שום דחיפה שלנו. לקוחה אחת גילתה שהיא לא עומדת בתשלומי החשמל, אבל בבדיקה פשוטה גילתה שמכשירים כמו תנור סלילים לחימום ודוד חשמל שדולק לחינם חוסכים לה כל חודש 250 ש"ח, רק על תשומת הלב הקטנה הזאת. 

עוד לקוחה גילתה שהיא מוציאה בממוצע 9,000 ש"ח בחודש על בגדי מעצבים. בתוך התהליך היא הבינה שהקניה הייתה מענה לצורך רגשי, מריבות שהיו לה עם הבנות שלה, וכשהיא פתרה את זה היא צמצמה לבד את הקניה. מבינה? אנחנו נותנות כלים, העבודה היא לגמרי שלך!"

תראו אין לי כוונה להוריד את רמת החיים שלי, בא לי לחיות טוב. השיטה הזאת בכלל מתאימה לי?

רומי: "כמובן וזה אחד מעמודי התווך של 'כלכלה בריאה'. אנחנו לא מאמינות בלהוריד את איכות החיים שלך, להיפך. המטרה היא לתת לך את כל הכלים: מציאת גב כלכלי, הגדרת מטרות נכונה, בניית תקציב חכם וטיפול בחובות, כדי לעזור לך להגיע לרמת החיים שאת באמת רוצה. אם את מרוויחה מצוין, למה שלא תהני מ-3 חופשות בשנה, עוזרת פעם בשבועיים, מסעדה עם בן הזוג כל חודש ושני חוגים לכל ילד?!"

מינדי: "בכלל, אנחנו לא שופטות אותך על שום בחירה. הייתה לי לקוחה שהוציאה 800 שקל כל חודש על פחיות קולה שהיא קנתה במכונות בדרך לעבודה ובחזרה ממנה. היא הייתה מזועזעת מזה, אבל אמרתי לה: אם זאת צורת החיים שהתרגלת אליה וככה את רוצה אותה, אנחנו נמצא את הדרך להגיע אליה. בסוף היא הייתה קונה מארזי פחיות בצורה מרוכזת ורק זה חסך לה 500 ש"ח בחודש, בלי שינוי של רמת החיים שלה!"

"לשמור על רמת חיים גבוהה - ולמצוא את הדרך להגיע אליה בלי ייסורי מצפון, מינוס או הלוואות"

וואלה, אז מבחינתכן תמיד יש פתרונות איך לכסות את המינוס ועדיין לא להתפשר על רמת החיים שלי?

רומי: "ברור! חשוב להבין שהכסף שלך צריך לשרת אותך בסופו של דבר. את לא חיה בשביל לנפח את חשבון הבנק, אלא כדי ליהנות באמת מהחיים, להגיע למימוש עצמי בעבודה, לראות את הילדים שלך גדלים ולחוות את עצמך ואת המשפחה, בלי ייסורי מצפון או לחץ נפשי בגלל דאגה כלכלית. היופי הוא שגם נשים שחושבות שהן שלא יכולות להרשות לעצמן את הקורס, מגיעות לחסכון גדול יותר ובסוף מכסות את העלות שלו עוד לפני שסימו!

החשיבה כאן צריכה להיות: אם ניסית הכל ואת ממשיכה לשקוע במינוס, הכסף היחידי שאת באמת צריכה להשקיע הוא בקורס שיעזור לך לצאת מהמינוס אחת ולתמיד – כדי שתוכלי לצאת מהמצב הזה, ולהיות תוך פחות מ-3 חודשים במקום שונה לגמרי, עם כסף בכיס, עם חיוך בלב ועם אופק כלכלי עתידי למשפחה". 

מינדי: "המטרה היא שתדעי לנהל את הבית שלך, להגיע להכנסות גבוהות ולשמור מהן יותר עבור חסכונות. את תראי פתאום יתרה חיובית בחשבון ותוכלי להקציב את הכסף הזה למטרות ולחלומות שלך, גם האישיים וגם המשפחתיים. רמת החיים שלך תישאר גבוהה ואת רק תשדרגי אותה: כי עכשיו את לא מפחדת מהבנק, את לא מרגישה תסכול, לחץ וחרדה. להיפך: את רגועה, נינוחה ושלמה עם עצמך ועם הכיס שלך".

בהחלט משהו שאני מאחלת לעצמי. אז מה הלאה, מה אני עושה כדי לצאת מהמינוס ב-8 שבועות?

רומי: "הדבר הראשון שצריך לעשות זה ליצור איתנו קשר כדי שנוודא את ההתאמה שלך לקורס בשיחה ראשונית. חשוב לציין שהקורס נעשה לחלוטין דרך ה'זום'. אנחנו יודעות כמה חשובה היום הגמישות ולכן לא מגבילות את הלימוד למקום ספציפי והוא גם יוקלט כך שתוכלי לצפות שוב בתכנים או להשלים אם תפספסי שיעור כלשהו. בקורס ניפגש וירטואלית מדי שבוע ונלמד יישום פרקטי של עקרונות שיטת  'כלכלה בריאה' – תוך התאמה למטרות ולקשיים הספציפיים של כל משתתף".

מינדי: "כחלק מהקורס את גם מקבלת חוברת עם כל התוכן הנלמד, כולל תירגולים, טיפים ומידע רלוונטי. החוברת מפרטת את כל השלבים ולאורך הקורס את מקבלת ליווי ממאמנת מומחית צמודה, בזמן שאת מכירה עוד נשים שמתמודדות עם הקשיים שלך, וביחד אתן מעצימות אחת את השניה ויוצאות לחיים חדשים. באמת שזאת המתנה הכי גדולה שאפשר לבקש, גם לכיס שלך, אבל בעיקר לעצמך".

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »