בריאות

"בשנה אחת חזרתי 15 שנה אחורה" - הגברים שסגרו דיל פינוק בטורקיה והחזירו את השיער לראש למרות הקנאים

עם אחוז המתקרחים הגבוה בעולם, גברים ישראלים כבר לא משלימים עם הגורל ועושים מעשה כדי לחזור לימי השיער הטובים. מה חייבים לדעת לפני שסוגרים דיל בטורקיה, מדינת השתלות השיער מס' 1 בעולם? ואיך הפרוצדורה המלחיצה יכולה להפוך לחוויית חופשה 5 כוכבים בחבילת 'הכל כלול'?

מור משרקי  20.6.21 // 13:30

"8 חודשים אחרי ההשתלה והתוצאות מדהימות," מספר אביתר (46) מנכ"ל חברת תקשורת ממרכז הארץ, "אחרי שנים שהאישה עיקמה אף על ההתקרחות והחברים היו מטרידים עם עקיצות, אני יכול לצחוק בפרצוף של כל הקנאים ולחזור לקנות שמפו כמו גבר בן 25. אין לי בעיה להצטלם, כבר לא מרגיש פאדיחה כשנכנס לפגישה עם אנשים חדשים, אפילו קצת מתנשא על מתקרחים אחרים… אני בליגה אחרת והתחושה בעננים!"

כ-80% מהגברים בישראל יחוו התקרחות לאורך שנות חייהם, בין היתר עקב גנטיקה או עקב תנאים סביבתיים כמו סטרס, לחץ ושינויי אקלים תכופים. אולי לכן ישראל מחזיקה בשיא הלא-מחמיא של אחוז המתקרחים הגבוה ביותר בעולם, כמדינה ים-תיכונית חמה ולחה במיוחד, שנוטה למשברים פוליטיים וביטחוניים מדי חודש בחודשו.

לפי הסטטיסטיקה, כל 1 מ-4 גברים מתחילים מאבדים משיערם סביב גיל 30, האחוזים גדלים בצורה משמעותית ככל שעולים בגיל, וכך בגילאי ה-50 ומעלה, אחוזי הגברים המתקרחים קופצים ל-80%. 

הבעיה האמיתית היא שהההתקרחות משפיעה הרבה יותר מאשר על איבוד השיער עצמו. גברים רבים שמאבדים משיערם, חשים פגיעה בביטחון העצמי, במראה החיצוני ובגבריותם. לאורך השנים, שיער הפך ל'סמל סטטוס' של הגבר המצליח, השופע והמושך. 

גברים ישראלים מצליחים מוצאים את עצמם לפני גיל 40 כשהם נשואים לאישה יפה,  מחזיקים בית גדול, רכב מרשים ולא מעט חליפות יוקרתיות בארון – אבל אין להם דבר אחד, שערות על הראש. והדבר הקטן הזה פוגם בכל התדמית המסוקסת שהם שואפים להציג לעולם, כולל בפני הקולגות בעבודה, החבר'ה שמתבדחים על הקרחת בכל הזדמנות ואפילו מול הנשים שקצת מתאכזבות מהשינוי הדרסטי במראה הגבר שאליו נמשכו.

היום, ב-2021, גם את זה אפשר לפתור. בשנים האחרונות החלה להתפתח מגמת בינלאומית ששמה את טורקיה על המפה כמדינה המרכזית להשתלות שיער, עם מגוון המומחים והטכניקות המובילות בעולם. 

בתמונה: לפני ואחרי השתלת שיער. תוך חודשים ספורים שיער טבעי צומח ומחזיר אותך לאחור בזמן.

 

בזכות השתלות השיער המתקדמות בטורקיה, גברים רבים מחזירים את השיער הטבעי לקרקפת המתקרחת ויכולים להתגאות בשיער סמיך, בריא ומלא שמחזיר להם את האון הגברי וגורם להם להרגיש צעירים ומושכים. כיום, חברות אקסלוסיביות במיוחד מאפשרות גם 'חבילת הכל כלול' בהשתלת שיער, שוות לא פחות מכל חופשה בחו"ל.

עולם השתלות השיער בטורקיה - טכנולוגיות מתקדמות וחוויית חופשה של מלון 5 כוכבים

כיצד הפכה דווקא טורקיה לכל כך פופולרית? כנראה בזכות השילוב של המומחיות המקצועית והטכנולוגיות המתקדמות עם בתי חולים מקצועיים ומפוארים, יחד עם חוויית החופשה האופיינית לתיירות הענפה בטורקיה, המלונות המפנקים, השופינג, סיורי האוכל והאתרים ששווים ביקור.

עוד יש לציין כי טורקיה ידועה בשל מחירי הטובים בתיירות וגם עולם השתלות השיער לא יוצא מן הכלל. לעומת השתלות שמבוצעות בישראל, השתלות שיער טורקיה משמעותית זולות יותר, לפעמים בכ-50% ועולות למקריח הממוצע בין 10,000-12,000 ש"ח. סכום בדיחה של פחות ממשכורת חודשית כשמדובר בלהחזיר את כל המראה 10-30 שנים אחורה.

בתמונה: בית חולים מהגדולים בטורקיה המבצע השתלות שיער באופן יומיומי.

איך תדע שמתאים לך לבצע השתלת שיער? ואילו סוגי השתלות בכלל קיימים?

חשוב להבין שהשתלת שיער היא לא אפשרית בכל מצב. גם אם יבטיחו הרים וגבעות, בסופו של דבר אי אפשר ליצור שיער יש מאין, ולכן הצלחת ההשתלה תלויה בקיומו של "אזור תורם" איכותי ועשיר – בדרך כלל אזור העורף ואחורי הראש שבו יש פוטנציאל צמיחת שיער. 

מתוך האזור התורם מוציאים את זקיקי השיער שהם כמו שורשים מוקדמים מאוד על שיער שמשתילים בנקודות אסטרטגיות לאורך ולרוחב הקרקפת – בדיוק כפי שמשתילים נבטים באדמה ריקה כדי שיצמיחו שורשים וגבעולים. השיער שצומח על הקרקפת הוא 100% טבעי, מזקיקי השיער של אותו האדם, מה שממש מחזיר אותו אחורה אל ימי הנעורים השעירים.

בתמונה: הוצאת זקיקי שיער מאזור תורם לפני ביצוע השתלה, והשתלתם באזור המקריח.

חשוב להדגיש, לא ניתן 'להעתיק' השתלה שבוצעה על מכר או חבר, משום שלכל אחד אסטרטגיית השתלה שונה על בסיס כמות זקיקי השיער הקיימים שלו או מצב הקרקפת שלו. לפיכך, יש להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה לשיער ולהשתלות, כדי לבצע אבחון מדויק של מצב הקרקפת והמלצה על שיטת השתלה ספציפית.

במרפאות המובילות בטורקיה קיימים מספר סוגי השתלות, כל אחד בשיטה אחרת הייחודית למקרה מסוים:

שיטת ה-FUE : (בשמה המלא – Follicular Unit Extraction, בעברית – חילוץ זקיקים יחידני) שיטה מקובלת להשתלת שיער שבה באמצעות מחט דקה, 'שולפים' בעדינות מהאזור התורם זקיקי שיער, כמו 'נבטים' קטנים של שיער טבעי, ומשתילים אותם אחד אחד בדייקנות רבה באזורי ההתקרחות כך שהם מצמיחים קו טבעי של שיער. 

כיצד השיטה מתבצעת? תחילה נשלפים זקיקי השיער, ולאחר גילוח כל הראש והכנת הקרקפת להשתלה, הם מושתלים בצורה דייקנית עם מחט עדינה. זה עלול לקחת זמן רב, בממוצע 6-7 שעות. השיטה מתאימה להשתלה נרחבת גם של 5,000 זקיקי שיער ויותר, ידועה בכך שאינה משאירה צלקות וזמן ההחלמה ממנה הוא של כ 5-10 ימים בממוצע.

בתמונה: השתלת שיער בשיטת ה-FUE. מצריכה גילוח מלא, אך מאפשרת השתלה של כמות זקיקים גדולה.

שיטת ה-DHI : (או בשמה המלא – Direct Hire Inplant, בעברית – השתלת שיער ישירה) היא שיטה טיפה יותר חדשנית, ולא מבוצעת בכל מרפאה, שבה השיער מושתל בבת אחת באמצעות מכשיר ייחודי ולא נלקח באופן יחידני זקיק זקיק דרך מחט, כמו ב-FUE. מה זה אומר? שאין צורך לגלח את הראש טרם התהליך וניתן לשלוט בצורה טובה יותר בהשתלה. 

עם זאת, בשל המורכבות של השיטה, חשוב להבין שאין אפשרות בשיטה זו לבצע השתלה נרחבת של המון זקיקים כמו בשיטת ה-FUE, ולכן זה מתאים יותר למי שמחפש השתלה לאזורי התקרחות קטנים בפדחת או במפרצים, ולא השתלה נרחבת על יותר מ-30% מהקרקפת.

בתמונה: השתלת שיער בשיטת ה-DHI. אינה מצריכה גילוח כלל, מוגבלת בכמות הזקיקים המושתלת.

זריקות PRP : (השם המלא – Platelet Rich Plasma, בעברית – פלזמה עשירה בטסיות דם). מדובר בחומר שנמצא בדם וההזרקה שלו לקרקפת מאפשרת הזרמה והמרצה של זקיקי השיער להתחדשות הצמיחה. למעשה, לא מדובר בשיטת השתלת שיער כוללת, אלא בטיפול חיזוק שנעשה לאחר השתלות שיער. אם כי, יש לציין כי גברים שיש להם אזורי התקרחות ממש קטנים או אפילו רק אזורי הידללות, יכולים לעבור פרוצדורה של מספר זריקות PRP כדי לחזק את צמיחת השיער שם.

בתמונה: הזרקת PRP, טיפול תומך לאחר השתלת שיער.

כך או כך, חשוב מאוד להדגיש: כל השתלת שיער מכל סוג ובכל מקרה מחייבת ייעוץ רפואי ממומחה לתחום העור והשיער, כדי לאבחן את מצב הזקיקים הקיים ולבחור בשיטה הרלוונטית המתאימה ביותר – כזו שגם תשיג את התוצאות הטובות ביותר. ייעוץ טרם השתלה הוא הכרחי כדי לוודא שתהליך ההשתלה הנבחר יהיה המיטבי ביותר עבורך, ויוכל להבטיח שתהנה מזמן ארוך ככל האפשר עם כמה שיותר שיער על הראש.

אז איך הופכים את השתלת השיער לחופשה מפנקת בטורקיה במלון 5 כוכבים?

בתחקיר שביצענו גילינו כי קיימות בישראל חברות אקסלוסיביות אשר דואגות לחבילת 'הכל כלול' להשתלת השיער המקצועית ביותר בטורקיה, מדינת השתלות השיער, ומספקות מעטפת מפנקת של שירות 'אקסטרה' הכולל ליווי צמוד החל מהייעוץ בארץ, לאורך הנסיעה לחו"ל ובזמן ההשתלה עצמה וכן לאחר מכן, כדי להיות בביטחון של 100% ששתלי השיער נקלטים היטב בקרקפת ומתחילים תהליך צמיחה תקין וטבעי.

מסקר שנערך, עלה כי דווקא הסיבוכים המקצועיים הם לא מה שמטריד את הגברים והנשים שטסים לטורקיה לבצע השתלות שיער. אז מה כן? הבירוקרטיה, ההגעה למקום זר והתמודדות עם פרוצדורה רפואית מסובכת כשהרופאים על פי רוב לא דוברי אנגלית, כך שמצויים בחוסר ודאות לאורך כל התהליך, בלי להבין אם נגרמו סיבוכים כלשהם שלא דווחו ושיתגלו רק יום למחרת או אפילו חודש לאחר ההשתלה. 

מה שמטריד את הגברים שטסים להשתלת שיער בטורקיה הוא ההתמודדות עם הליך רפואי במדינה זרה.

בסופו של יום, אנשים שרוצים חזרה את הרעמה הצפופה על הראש, חוששים שהפרוצדורה תגרור איתה אי הבנות, כאבים, לחץ וטראומה. כל אלה, כאמור, נפתרים כאשר מבצעים את ההשתלה בחבילת ליווי 'יד ביד' מקיפה – אדם שטס איתך לטורקיה, דואג לכל הנסיעות לבית החולים ולמלון, מצוי בקשר מתמיד עם הרופאים, דובר את השפה המקומית ויכול להיות המתרגם הצמוד שלך, לוודא שהתהליך מתבצע לפי התיכנון.

לא זו אף זו, אלא שמרבית המקומות היוקרתיים שמציעים את החבילות האלה, גם מציעים שלל פינוקים נוספים כמו סיורי אוכל, טיולי יום באתרים המרכזיים, שופינג בשווקים האטרקטיביים ועוד מגוון פעילויות מהנות בצוותא עם גברים נוספים שנסעו לבצע את ההשתלה, כדי ליצור חבורה מגובשת שנהנית מהנאות החיים, כך שכמעט שוכחים שנסעתם להשתלה ולא לחופשה של 5 כוכבים. 

השתלת שיער בטורקיה יכולה להפוך לחופשה חווייתית של 5 כוכבים.

בצורה זו, לא רק שהשתלת השיער עצמה אינה מלחיצה, מפחידה והופכת לטראומה, אלא שכל החוויה כולה נחקקת כחיובית, נעימה, רגועה ואפילו כיפית. היש דרך טובה מזו לחזור למראה הצעיר, השעיר והגברי??

אבל… זה לא כואב נורא?! ואיך אדע שההשתלה שלי מבוצעת במקום בטוח עם 0% סיכונים?

השאלות האלה כנראה עוברות בראש של כל מי ששוקל לעבור השתלת שיער בטורקיה וחושש מהכאב של הפרוצדורה הארוכה ומהסיבוכים השונים שעלולים לקרות בה. 

כאן חשוב להדגיש, כי לסגור לבד דיל השתלת שיער בטורקיה דרך פה לאוזן, חברים, או המלצות מפוקפקות באינטרנט,  זה לקחת את הסיכון שיהיו סיבוכים בפרוצדורה הרפואית ולא יהיה למי לפנות, שהמרפאה שהיללו אותה באינטרנט תהיה לא מקצועית או שספציפית באותו יום יגיע טכנאי מתמחה שיתנו לו לנסות את מה שלמד בשבוע שעבר על הראש שלכם. 

אין מה לעשות, אדם פרטי לא יכול לפקח לבד על המקצועיות הכוללת של השתלת השיער בצורה מקיפה. אולי בגלל זה, אלפי ישראלים מחליטים מדי שנה ללכת על בטוח וללכת על השתלת שיער דרך חברה מקצועית מוכרת, כזאת שעובדת בארץ על פי סטנדרטים מחמירים ונוקטת בשיטה המשולשת להשתלת שיער מקצועית, ללא סיכונים וללא כאב.

השתלת שיער זה לא מוצר מדף במכולת - הכירו את "השיטה המשולשת" שתבטיח לכם תהליך מקצועי

1. אבחון וייעוץ מדויק – לא חסרים גברים אשר מבטיחים להם רעמת שיער מכובדת בזמן שכמות זקיקי השיער שיש להם על הראש בקושי מספיקה לפוני. לפיכך, יש צורך בייעוץ אמין ואבחון מקצועי שיאתר את המצב הקיים וכמות הזקיקים הפוטנציאלית כדי לבנות תוכנית עבודה שתיצור את השיער הרצוי.

בעבודה ישירה מול חברה מוכרת בארץ, המטופל מקבל הסבר מקיף על המצב הקיים והאפשרויות שלו, והאסטרטגיה שנקבעת עבורו מועברת למרפאה בטורקיה באופן ישיר, כך שאין שום שינויים, אי הבנות וחריגות מעבר לתוכנית שהוסכמה בזמן הייעוץ.

2. מקצועיות רפואית ופיקוח מלווה – החברות המובילות בתחום מעניקות פיקוח רפואי מקיף לאורך כל התהליך מרופאים מומחים בתחום שהוכשרו בהשתלות שיער. כמו כן, בשל המעורבות בתהליך ההשתלה עצמו בטורקיה, רוב החברות משלבות חומרי הרדמה וטישטוש שמאפשרים למטופל לא לחוש בכלל בדקירות המחטים, לשחק בטלפון, לקרוא, לראות סרטים בטאבלט ואפילו לישון – במהלך כל הפרוצדורה.

לרוע המזל, משום שהשוק די פרוץ, ישנם הרבה מקומות בטורקיה שישתילו לכם שיער, אך בצורה לא מקצועית כך שהראש שלכם ייראה כמו גינת עצבים חצי מגולחת. לפיכך חשוב לעבוד דרך מוסד מוכר שעובד כבר שנים עם המרפאות הטובות בטורקיה ויוכל לספק לכם אחריות רפואית שהשתלת השיער שתעברו נעשית על ידי המקצועיים ביותר. 

3. מעקב – בהשתלת שיער סטנדרטית, לא רואים את התוצאות מיד לאחר ההשתלה אלא רק כשזקיקי השיער מתחילים לצמוח על הקרקפת. לפיכך, חשוב ביותר לעקוב אחר התפתחות הזקיקים הרבה אחרי ההשתלה בטורקיה, ולנקוט בפעולות שונות אם הצמיחה מתעכבת ודורשת טיפול נוסף (למשל הזרקות PRP כדי להזרים דם לאזור ולעודד צמיחה מוגברת מהזקיקים). כך מובטחת שמירה על התוצאות לטווח רחוק.

לסיכום, רגע לפני שאתם מזמינים כרטיס טיסה לטורקיה וסוגרים דיל השתלות שיער, קבעו פגישת אבחון וייעוץ עם מומחים בתחום כדי לבחור את שיטת ההשתלה המיטבית עבורכם, ובדקו שהמקום שדרכו יבוצע התהליך עומד בכל דרישות השיטה המשולשת, כדי להפוך את החזרת השיער שלכם למוצלחת, גם רפואית ומקצועית, וגם חווייתית ומהנה.

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »