בריאות

ADVERTORIAL

הרבה יותר מתחליף סוכר: מה שלא ידענו שאפשר להפיק מצמח הסטיביה, כבר שינה לעשרות חולי סוכרת את החיים

מה לא אמרו על הסטיביה? שיווקו אותו כממתיק טבעי, העלילו עליו שהוא מזיק ורק לאחר מכן הודו: יש לו השפעה בריאותית מיטיבה. באנו לעשות סדר בשמועות, לתהות האם מדובר בבשורה לסובלים מסוכר גבוה ועל הדרך גילינו איך חקלאי מהגלבוע פיתח שיטת גידול ייחודית של סטיביה, ששינתה למאות סוכרתיים את החיים.

מור משרקי  25.2.21 // 16:15

"סוכר גבוה תמיד היה בעיה אצלנו במשפחה," מספרת ש' (28) מהמרכז, "אבל לא משנה כמה המודעות שלנו לעניין הבריאותי גבוהה, הפיתוי מול הסוכר תמיד יישאר. קשה לי, זאת האמת. אני מונעת מעצמי מתוק בכוח, חצי מהזמן אני בדיכאון. אני לוקחת כדורים לסוכרת, אבל הבדיקות עדיין לא מאוזנות. מרגישה שאני סתם סובלת, שותה קפה ותה שחור, מר לי בנשמה. מכניסה כימיקלים בגוף עם התרופות ולא רואה תוצאות!"

ש' לא לבד. לפי סקירה של המועצה הלאומית לסוכרת במשרד הבריאות משנת 2015, סוכרת היא בין המחלות הכרוניות השכיחות ביותר בישראל. עוד נטען בסקירה כי אם שיעורי התחלואה ימשיכו לעלות, עד 2030 צפויים להיות כ-957 אלף חולי סוכרת, כ-230 אלף מתוכם כלל לא מאובחנים. לפי ההערכות, בישראל כיום יש יותר מחצי מיליון חולי סוכרת ועוד כ-200 אלף איש שאינם יודעים שהם סוכרתיים.

סוכרת היא מחלה שההתמודדות איתה היא קשה באופן יומיומי. הסובלים מחוסר איזון בסוכר מתמודדים עם עייפות וחולשה, צמא, רעב, הפרעות תחושה בגפיים ועוד. חולי סוכרת לרוב לוקחים מגוון תרופות באופן יומיומי אך לעיתים לא מצליחים להגיע לאיזון בבדיקות הדם והסוכר, או שרואים תוצאות אך סובלים מתופעות לוואי של הכדורים כגון בצקות, הפרעות עיכול קשות, הקאות ועוד.

"בצמח הסטיביה השתמשו בהתחלה כממתיק בלבד," מספר חגי ברק, בעל חוות גידול ייעודית בגלבוע, "רק כשהתחילו לעשות מחקרים רציניים על הצמח, ראו שיש לו גם השפעות על איזון הסוכר בדם, מה שמחולל ממש מהפכה. כשמדובר במחלה כל כך קשה ושכיחה, כל פתרון טבעי שמביא לחולים תוצאות הוא מבורך, ולשמחתי גילינו תכונות ריפוי מדהימות אצל צמח הסטיביה שגדל ממש פה בארץ בשיטה ייחודית שפיתחתי".

חגי ברק (55) נשוי +5, חקלאי מקיבוץ מירב. פיתח שיטה ייחודית לגידול סטיביה בגלבוע, בתחום יותר מ-30 שנה. 

חגי, אני מכירה את הסטיביה כתחליף סוכר, איך הוא בכלל קשור לטיפול בסכרת?

"האמת? גם אני הופתעתי. בתור חקלאי יותר מ-20 שנה, התחלתי לגדל את צמח הסטיביה כממתיק, ולגמרי במקרה גיליתי עולם שלם של צמח מרפא ממדרגה ראשונה! זה כמו לגלות פתאום שכובע שתמיד היה לך בבית יכול להוציא מתוכו מתנות. תכונות ההמתקה של הסטיביה מדהימות, בעיקר כשעושים ממנו מיצוי טבעי ללא חומרים משמרים. אבל תכונות הריפוי שלו הן אפילו יותר מדהימות, ואפילו ביצענו מחקרים לאשש זאת".

מסקרן! מה גילו המחקרים על תכונות הריפוי של צמח הסטיביה?

"מסתבר שהצמח כשהוא מופק בצורה מסוימת, יכול לסייע במצב של תנגודת אינסולין! מה זה אומר? אנשים הסובלים מסכרת סוג 2, מתמודדים עם רמות סוכר גבוהות בדם עקב אי חיבור של הורמון האינסולין לקולטנים בתאי הגוף, חיבור שמאפשר את הכניסה של הסוכר לתא. 

איך אפשר להבין את זה? הקולטנים בתא הם כמו סלקטורים שמחליטים מי נכנס לתא ומי לא. אינסולין הוא מי שמתחבר לסלקטור ומשכנע אותו להכניס את הסוכר. בלי האינסולין, הסוכרים פשוט יישארו מחוץ לתא. אם יש בעיה בקולטנים, למשל אם הם לא נקיים או חסומים על ידי שומנים, אז האינסולין לא יצליח להתחבר אליהם ו'לשכנע' אותם להכניס את הסוכר. הוא נשאר בחוץ ורמת הסוכר בדם עולה… זאת בעיה רצינית".

אוקיי, אז איפה נכנס פה צמח הסטיביה, איך הוא מסייע להוריד את רמת הסוכר בדם?

"יפה. כשביצענו מחקר יחד עם ד"ר יונתן גורליק ממרכז מחקר ופיתוח ביהודה, נמצא שצמח הסטיביה שגדל פה בחווה בגלבוע, הופך את הקולטנים בתא לרגישים יותר לאינסולין. במצב כזה, הגלוקוז יכול להיכנס לתאים ביתר קלות ולהוריד את רמת הסוכר בדם!

חולי סוכרת סוג 2 היום נאלצים להזריק לעצמם לגוף כימיקלים שונים ותוספת אינסולין כדי לשמור על איזון, וזה גם לא תמיד עוזר. לעומתם, רוב חולי הסוכרת שמשתמשים בקפסולות הסטיביה שלי מדווחים על ירידה ברמת הסוכר בדם, רואים שיפור במדדי הבדיקות ומרגישים בריאים יותר, בזכות הסטיביה! לא להאמין, הא?"

"תמצית הסטיביה מגבירה את הגירוי של הקולטנים כך שהם מכניסים את הסוכר לתא," חגי ברק.

מה, אנשים פשוט הפסיקו להזריק אינסולין ולהשתמש בכדורים ונשארו מאוזנים רק בזכות סטיביה?

"תראי, אני לא רופא. אני לא אגיד לסוכרתי לעזוב את הזריקות והכדורים, ממש לא. הרפואה מוכחת לאורך שנים ועוזרת לאלפי אנשים להתמודד עם מחלות כרוניות. ספציפית לסוכרת אני יודע שיש תופעות לוואי לא נעימות של הכדורים, שלא לדבר על הקושי ואי הנעימות של הזריקות היומיומיות. 

למשל פגשתי בהרבה סוכרתיים וטרום-סוכרתיים שהטיפול במחלה עצמה גרם להם לחוליים נוספים ושבר אותם, או מי שלא נשארו מאוזנים למרות התרופות. יש פה כאב אמיתי וצורך בפתרון טבעי, גם אם זה 'רק כדי לנסות'. רופא קונבנציונלי לא יגיד לסוכרתי: לך תנסה סטיביה. מצד שני, עובדה שרוב חולי הסוכרת שניסו את תמציות הסטיביה הטבעיות וראו את התוצאות בבדיקות הדם, הצליחו להתאזן בדרך הטבעית!"

אבל שמעתי שעשו מחקר על הסטיביה והראו שהיא מזיקה למעיים, איך זה מסתדר?

"אני אסביר. המחקר ששמעת עליו נעשה באוניברסיטת בן-גוריון, ונטען בו שצריכה מוגברת של תמציות סטיביה עלולה להוביל לחוסר תקשורת בין חיידקי המעיים. צריך להבהיר: המחקר המתייחס לתמציות סטיביה שעברו תהליך בידוד כימי, ואינו מתייחס לתמציות הטבעיות שלנו, שמיוצרות בצורה טבעי ללא בידוד כימי.

תמציות הסטיביה להמתקה שנמכרות בסופר נחשבות 'מלאכותיות' ולא סתם. לרוב הן מיובאות מחו"ל (בעיקר מסין) עברו בידוד כימיקלי ויש בהן חומר משמר. בנוסף, אחוזי הצמח הטבעי בתמציות האלה עומד על אחוזים מזעריים. טיפ קטן: איך יודעים מה מעובד ומה טבעי? לפי הצבע. לבן מעיד שהסטיביה עברה עיבוד, תמצית טבעית נקייה אמורה להיות בצבע ירוק. 

גם מכון רותם שטען שהסטיביה מזיקה, התייחס לתחליף הסוכר המעובד והדגיש שעלי הצמח בטוחים לשימוש. הכמוסות הטבעיות שלנו המיועדות לסוכרת, מופקות מעלי הצמח שנטחנו בהליך של ייבוש מהיר ללא שום בידוד כימיקלי, בצורה טבעית ומפוקחת ובמפעל שמורשה על ידי משרד הבריאות. לא כל סטיביה מאפשרת תוצאות כאלה, בשביל להפיק תמצית שמסייעת בריפוי היה צריך לחקור את הצמח במשך שנים".

אז תמצית הסטיביה שיש בסופר היא מזיקה ותמציות הסטיביה הטבעיות המיועדות לסוכרת הן בריאות?

"תראי, ביפן 40% מתחליפי הסוכר מבוססים על סטיביה כבר שנים רבות, וכמאמר חבר קונגרס בארה"ב, אין צמח שנבדק כל כך הרבה כמו הסטיביה והוכח כבטיחותי. עם כל זה, בארה"ב לדוגמה, היו מחקרים שיצאו נגד סטיביה ורק אחר כך גילו שהם מומנו על ידי חברות הסוכר השונות שהיו מאוימות מהשחקן החדש בשוק שהציע חלופה טבעית להמתקה. מבינה? לפעמים זה משחק של אינטרסים".

"אין צמח שנבדק כל כך הרבה כמו הסטיביה והוכח כבטיחותי," חגי ברק.

אוקיי, אז מה המיוחד בסטיביה שלך?

"לעומת המוצר המעובד והמיובא מחו"ל שיש בסופרים, גידול הצמח בשיטה הייחודית שפיתחתי בחווה בגלבוע, מאפשר לי להפיק תמצית המתקה ללא שום כימיקלים או חומרים משמרים ועם כמות גבוהה של סטיביה, פי 5 ממה שיש בשוק.

את ההשפעה של סטיביה על סוכרתיים התחלתי להבין רק אחרי שמומחים בתחום טעמו ובדקו את תמציות הסטיביה שלי. מסתבר שצורת ההפקה הייחודית שפיתחתי, משאירה הרבה יותר מהרכיבים הטבעיים בתמצית הסטיביה. ככה הבנתי שיש כאן בשורה הרבה יותר גדולה מהמתקה טבעית, וזו הזדמנות באמת לעזור לאנשים שסובלים מסוכר גבוה להרגיש בריאים ומאוזנים יותר. חייבים להגיד, מדובר בחתיכת תגלית".

מעניין, אז הסטיביה שגידלת הייתה למטרות המתקה עד שאנשים סיפרו שזה מאזן להם את הסוכר?

"תמציות הסטיביה שאני מפיק להמתקה מכילות אחוזים גבוהים מהצמח, אבל לאחר שהבנתי את המשמעויות, הפקתי כמוסות שהן 100% צמח סטיביה, והן אלה שהוכחו במחקר של ד"ר גורליק כמסייעות בהורדת רמת הסוכר בדם. מעבר למחקר, כמובן מה שהכי מעיד זה אנשים שסבלו מסוכר גבוה והתחילו להשתמש בכמוסות הסטיביה שהופקו אצלי בחוות בגלבוע. התגובות שקיבלתי היו מדהימות

אישה שקנתה אצלי סבלה מסוכרת במשך שנים והתרופה שרשמו לה הרסה לה את הכליות. אחרי שגילתה את הכמוסות של הסטיביה שלי וראתה שהמדדים שלה מתאזנים, היא הפסיקה כל תרופה אחרת! אדם אחר, איציק רווח שמו, היה חולה סוכרת 10 שנים. אחרי שנטל את הכמוסות דיווח לי שהצליח להוריד את רמת הסוכר שלו בחצי, מ-10.6 ל-5.6, ושהוא סוף סוף קם רענן כל בוקר ומרגיש טוב.

עדויות של אנשים המשתמשים במגוון תוספי תזונה על בסיס כמוסות הסטיביה.

אדם אחר שדיבר איתי לאחר נטילת הכמוסות, אמר לי שרמות הסוכר שלו עמדו על 155, ועכשיו הן על 107בלבד. הוא שמח כל כך לקבל פתרון טבעי והוסיף שגם אם 'נכנע' וחוטף משהו מתוק, הסוכר שלו עולה גג ל-117, וזה עדיין שיפור משמעותי".

אני מניחה שלא כל סטיביה שמוכרים בשוק בהכרח תאזן לי את הסוכר, נכון?

"בדיוק. כמו שהסברתי יש הבדל גדול בין הסטיביה המלאכותית שמוכרים בסופר כתחליף סוכר ובין סטיביה שמיוצרת במיוחד עבור התמודדות עם רמות סוכר לא מאוזן. הסטיביה שמוכרים בסופר כתחליף סוכר לא מכילה את הרכיבים הנדרשים מהצמח לאיזון הסוכר בדם. 

צריך להבין שגם סטיביה שנמכרת כתוסף תזונה ולא כממתיק טבעי, כלומר זו שתמצאי בבתי מרקחת ובחנויות בריאות טבעיות ולא בסופר, צריכה להיות מיוצרת כהלכה. כדי ליצור תרכובת סטיביה יעילה לאיזון רמות הסוכר, יש שיטה מיוחדת של קטיף ועיבוד שפיתחתי כדי לשמור על כל החומרים הפעילים של הצמח".

טוב אני כבר סקרנית, מה זאת השיטה הסודית הזאת ששומרת על הרכיבים הטבעיים של הסטיביה?

"תראי, אני חקלאי כבר יותר מ-30 שנה וביום שבו טעמתי סטיביה במשתלה פשוט נפלתי מהרגליים. הצמח נראה ככל הצמחים, אבל מתוק! אחרי שלמדתי תעשיה וניהול החלטתי לחבר בין האהבה שלי לחקלאות והרצון להשתלב בתעשיה, להשפיע ולעזור לאנשים. 

גידלתי את הסטיביה בהתחלה כממתיק טבעי עד שגיליתי את יכולות הריפוי שלו, ואז בא המחקר האמיתי. הפכתי את האינטרנט מכל כיוון, קראתי מחקרים, התייעצתי ובדקתי בעצמי. פיתחתי שיטה ופרוטוקול גידול מדויקים. הקרקע הפוריה והשמש החמימה של הגלבוע הם תנאי גידול אופטימליים אבל יש כאן הרבה מעבר. הסוד? הזנת הצמח, משך הגידול, עיתוי קטיף הסטיביה מבחינת זמן פיזיולוגי, ואפילו שעות הקטיף".

"צריך לקטוף את הסטיביה ביום ובשעה מסוימים מאוד כדי להפיק ממנו את המיטב," חגי ברק.

נשמע קסום. אז הממתיק הטבעי של הסטיביה לא מכיל את כל המינרלים של הצמח כמו בכמוסות?

"לרוב לא. בכל העולם ובסין במיוחד, מגדלים את הסטיביה להמתקה בלבד וקוטפים מהצמח כמה פעמים כדי לנצל כמה שיותר מהחומר הממתיק. אבל חשוב להבין את זה: אם תקטפי אותו בזמן הלא נכון במחזור הצמיחה שלו, הוא כבר יהיה ריק מכל החומרים הפעילים שלו. השיטה ופרוטוקול הגידול שפיתחתי מאפשרים לי לקטוף את הצמח כשכל המינרלים והחומרים הפעילים שבו מצויים בשיא אונם. 

בנוסף, אני לא מבודד את החומרים שבו כמו שעושים עם הממתיקים המלאכותיים. רק חלק קטן מצמח הסטיביה הוא זה שאחראי על ההמתקה, אבל אז הסינרגיה בין כל החומרים הולכת לאיבוד. יש המון מינרלים מצוינים בצמח! סידן, אשלגן, מגנזיום, כורום, אנטי-אוקסידנטים, אבץ. הפעילות המשותפת של כולם היא זאת שעל פי מחקרים מעוררת את הלבלב לייצר אינסולין ומגבירה את הרגישות של הקולטנים בתאים.

הכמוסות של הסטיביה עושות את העבודה! כשהסוכר במקום הנכון, כל המערכת עובדת יותר טוב: האדם יותר עירני ביום, ישן יותר טוב בלילה. רמת חילוף החומרים שלו טובה יותר, כי המערכת עובדת נכון".

 
 

'סטיבי-אפ', כמוסות הסטיביה שהופקו בשיטת הגידול הייחודית של חגי ברק.

ותוך כמה זמן מתחילת נטילת הכמוסות של הסטיביה אפשר לראות תוצאות כמו שסיפרת?

"זה תלוי, אנשים שדיברו איתי העידו שכבר תוך שבועיים עד חודשיים הם ראו שרמת הסוכר בדם שלהם ירדה משמעותית, שהם ישנים יותר טוב בלילה, מרגישים טוב יותר ועם מצב רוח מרומם. עדיין מדובר בזמן שהוא מהיר ועם תוצאות שהן לא פחות ממדהימות".

יפה, אז מה הדבר הראשון שעליי לעשות כדי לקבל את מוצרי הסטיביה הייחודיים של החווה שלך?

"אפשר ליצור אתנו קשר ולשמוע בפירוט על כמוסות הסטיביה הייעודיות, וגם על גם סדרת המוצרים הממתיקים הטבעיים שלנו, גם הם תוצרת הארץ כמובן וללא עיבוד כימיקלי. חשוב לנו שהמוצרים שלנו לא יהיו יקרים, כדי לאפשר לכמה שיותר חולים ליהנות מהם. 

בנוסף חשוב לנו לציין שזמן השימוש המינימאלי המומלץ הוא חודשיים, על מנת לראות תוצאות. עבור זה יש לי ערכות לחודשיים בלי התחייבות ובמחיר מוזל. בצורה כזאת, כל אחד יכול להרשות לעצמו פתרון טבעי ונגיש ואולי לשנות לעצמו את החיים". 

אין לראות באמור המלצה למתן טיפול רפואי/ תרופתי/ זה או אחר. אין האמור מהווה תחליף מקצועי לייעוץ או חוות דעת של גורם רפואי מוסמך. כל שימוש במידע יעשה על אחריותם הבלעדית והמלאה של המשתמשים.

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »