עסקים

המקצוע מס׳ 1 של 2022 מהבית: 2-3 שעות עבודה ביום ובלי בוס מעצבן על הראש בזמן שההכנסה גדולה פי 2. כך הגרפיקה הפכה למקצוע המוביל עבור אמהות צעירות

תקופה של חוסר ודאות, בידוד והכנסה לא יציבה. אורטל קצובר (30) חושפת בפנינו את הפתרון של 2022 עבור כל מחפשי המקצוע או מחפשי הכנסה נוספת בפרק זמן לימודים שאורך בין 2-4 חודשים. וכל זה, בלי לצאת מהבית, בכל שעה שרוצים, בלי בוס ועם פוטנציאל הכנסה שובר גבולות. יצאנו לבדוק על מה היא מדברת, האם יש אמת בדבריה ומהו המקצוע שמשנה את חוקי המשחק ונותן לו את האור בקצה המנהרה.

דניאל איבגי  15.1.22 // 13:15

אורטל קצובר(30) היא מורה לגרפיקה והמיסדת של ״לתוך הלב – משחקים מקרבים״. לטענתה: ״העולם השתנה ב-180 מעלות, ואנשים לא מחפשים את המקצוע שלהם במקום הנכון״. 

כשניסינו להבין על מה היא מדברת, קצובר אמרה בישירות קטלנית: ״כשחצי מהעם שלך לא מצליח לעמוד על הרגליים ולעבוד, החצי השני בבידוד וההכנסה של אף אחד לא מובטחת – אתה חייב שיהיה לך מקצוע שמאפשר לך לפרנס את הבית בלי לצאת ממנו״

אין ספור תלמידים עברו תחת ידיה של אורטל בשנים האחרונות והפכו לבעלי מקצוע, שמפרנסים ומכניסים משכורת חודשית מכובדת לביתם בזכות הידע שלמדו ממנה על עיצוב וגרפיקה.

״אתה חייב מקצוע שמאפשר לך לפרנס את הבית בלי לצאת ממנו"

 

איזה מקצוע יכול לעזור לך לפרנס את ״הבית מהבית״ כמו שאת אומרת?

״טוב, סחבתי אותך הרבה זמן, המקצוע שאני מדברת עליו הוא המקצוע הנחשק והמבוקש (מאוד) בארץ בשנתיים האחרונות, מקצוע הגרפיקה!

להיות גרפיקאי היום, זה בהחלט לא מה שהיה בעבר. בזכות השינויים, הצורך במקצועות של עיצוב תכנית בדיגיטל, כמו אתרים, דפים, פליירים דיגיטלים, כרטיסי ביקור דיגיטלים, באנרים דיגיטלים ועוד המקצוע הפך להיות קריטי ומאוד מבוקש.

אם נשווה את זה למשהו דומה, אז אנחנו יכולים לחשוב על אפליקצית ZOOM לדוגמה. שהייתה קיימת במשך שנים, אבל מאז המשבר אין אדם שלא מכיר אותה.

אם בעבר אנשים היו עורכים פגישות בבתי מלון, אולמות, כנסים ומשרדים – היום כולם עורכים אותן באפליקציית זום. אפילו המבוגרים והאנשים ה'לא טכנים' בנינו כבר יודעים להשתמש בזום.

בגלל שכולנו עברנו לשימוש מאסיבי בדיגיטל ובאינטרנט, אז המקצועות שמבוססים על אינטרנט הפכו להיות הרבה יותר מבוקשים ונחוצים. מסכים איתי?״ 

בהחלט, אבל צריך ללמוד 4 שנים עכשיו כדי להיות גרפיקאי, לא?

״שאלה נ-ה-ד-ר-ת! והתשובה שלי אליך היא חד משמעית: לא! ממש לא! אין צורך ללמוד 4 שנים היום כדי להפוך לגרפיקאי שמתפרנס מהתחום, מקבל עבודה ומביא לקוחות משלמים.

היום למעשה, צריך בסך הכל 2-4 חודשים של למידה. אם בעבר אדם היה צריך ללמוד את כל הכלים, התיאוריות וההיגיון מאחורי יצירת המוצרים הגרפים – היום הוא יכול ללמוד רק איך לייצר את המוצרים עצמם.

במקום להכיר את הכלים שבעזרתם יוצרים כל מיני צורות, צבעים או דברים כאלה ואחרים בתוכנות לעיצוב גרפי – לומדים רק את התיאוריה הבסיסית והפעולות שצריך לבצע כדי ליצור פלייר, באנר, דף נחיתה או אתר.

זה כמו שבמקום ללמוד על הברקסים של הרכב, על הגיר של הרכב, על המחשב מנוע של הרכב, צילינדרים של הרכב, חיישנים של הרכב ופקום ראש של הרכב (אל תשאל אותי מאיפה אני מבינה), פשוט ילמדו אותך רק איך לנהוג – קל יותר נכון?

כמובן שגם התיאוריה היא מאוד חשובה ואני מלמדת אותה בכל שיעור!! אבל מצד שני לא צריך להגזים וללמוד ההיסטוריה של הצבעים במשך חצי שנה.״

כן, נשמע הגיוני, אבל למה להיות גרפיקאי עדיף על משפטים, הנדסת תוכנה או כל מקצוע אחר?

״אני לא אומרת שהוא עדיף או לא, אני בסה״כ אומרת שיש לו יתרונות שחבל לא לנצל עבור מי שזה רלוונטי עבורו…

נגיד, עבור אדם שמעדיף לעבוד פחות שעות מדי יום, שמעדיף לעבוד מהבית, לקבוע לעצמו את הלו״ז ואת כמות העבודות בהן הוא מטפל – עבודה כגרפיקאי יכולה לשבת עליו 'בומבה'.

יש אנשים שרוצים רק הכנסה נוספת, או לימוד קצר של מקצוע שיוכל לפרנס אותם באופן מידי. לא כולם מוכנים להשקיע 4 – 8 שנים של לימודים גבוהים כדי להשיג מקצוע שדורש יותר שעות עבודה, יותר השקעה כספית בלימודים או וואטאבר.

ואם להגיד את האמת, הסיבה הגדולה ביותר בגללה אני ממליצה על תחום הגרפיקה, זה כי אתה יכול להביא את היצירתיות שלך, אתה יכול להביע את האומנות שבך אתה יכול להראות מה אתה מסוגל וכמה פוטנציאל יש בך, בזמן שאף אחד לא אומר לך מה לעשות – אתה קובע איך העבודה שלך נראית.״ 

אם ככה, אז במה גרפיקה שונה משיווק שותפים, דרופ שיפינג ומקצועות האינטרנט?

״קודם כל, אתה צודק בזה שיש נקודות דומות. גם גרפיקה וגם מקצועות הדיגיטל מתרכזים בעיקר בעבודה מהבית, מול מסך המחשב (ברוב המקרים). ישנם מקרים בהם גם זה אחרת, אבל אני יכולה להבין למה אתה אומר את זה…

עכשיו תראה, ההבדל הגדול הראשון זה שגרפיקה היא כיפית. תחשוב על זה, אם אני אתן לך פשוט להוציא את האומנות שבך, היצירתיות שלך כל היום להוציא את הרעיונות שלך ואת המחשבות שלך בלי מחסומים. ה"עבודה' הופכת להיות החופש, הדבר הזה שאתה מחכה כל היום בציפייה שהוא יגיע כדי לממש את הפוטנציאל שלך בלי שאף אחד יפריע. יש גרפיקאים וגרפיקאיות שמספרים לי שהם נמשכים למחשב כמו מגנט ועובדים יותר מרוב שכיף להם!

וההבדל השני הוא העניין שגרפיקה היא מקצוע. מקצוע עם הרבה ביטחון, הרבה ביקוש והמון סיפוק. לעומת התחומים האלה, שמרכיב המזל הוא מרכיב עיקרי בכל ההצלחה שלהם.

מבחירת המוצר, בחירת משפך השיווק, המזל עם פלטפורמת הפרסום (הלך או לא הלך) ועוד 1000 התפצלויות שונות בדרך שגורמות לכך שבודדים האנשים שבאמת מתפרנסים מהתחומים האלה.״ 

עכשיו תגידי, המקצוע הזה לא נשחק? כמה צורך כבר יש לגרפיקאים בארץ?

״להפך, המקצוע הזה רק צומח. תחשוב על זה, כל העולם מעביר עכשיו את החיים, העסקים וכל מה שהוא עושה לדיגיטל. אנחנו במקום אחר, וזה דורש מאיתנו לתת שירות גם לאנשים שעובדים בדיגיטל.

תראה לאן האנושות הולכת, אנשים כבר לא הולכים לקופת חולים. במקום זה, יש להם ערכה והם עושים בדיקה מהבית ומקבלים את התוצאות לאפליקציה.

על אחת כמה וכמה, עסקים צריכים עזרה בדיגיטל. אין עסק בריא שלא עושה שיווק, זה כמו אדם שלא אוכל. השיווק הוא מה שמביא לקוחות לעסק וגורם לו להכניס כסף ולהתקיים, וכדי לייצר את השיווק חייב גרפיקאי שיכין את העיצוב של השיווק, בין אם זה האתר, דף הנחיתה, דף המכירה, הבאנרים ועוד אין סוף שיטות פרסום שיש לעסקים״.

נשמע הגיוני לחלוטין, מה פוטנציאל ההכנסה כגרפיקאי?

״הכל תלוי בך! אתה יכול להיות שכיר, והשכר של גרפיקאי מתחיל עומד על בין 7,200-7850 ש״ח ומשם זה עולה ככל שיש לך יותר ניסיון.

ומצד שני, אתה יכול להיות פרילנסר/עצמאי ולקחת לעצמך לקוחות בזמן שאתה עובד מהבית ולעשות כמות כסף א-ד-י-ר-ה! למעשה, התקרה היחידה שיש לך תלויה בך וכמה לקוחות אתה מחליט לקבל. ככל שתקבל יותר עבודות תעשה יותר כסף.

עבודה ממוצעת נעה בין 1,500-2,500 שקלים. מספיק שתעשה 10 עבודות בחודש עם השקעה ממוצעת של 2-3 שעות עבודה (20-30 שעות בסה״כ) ואתה עם 15-25 אלף שקלים בחודש אצלך בכיס.״ 

״עבודה ממוצעת נעה בין 1,500-2,500 שקלים. מספיק שתעשה 10 עבודות בחודש עם השקעה ממוצעת של 2-3 שעות עבודה (20-30 שעות בסה״כ) ואתה עם 15-25 אלף שקלים בחודש אצלך בכיס״

וואו, לא רע… עכשיו, מי האנשים שמתאימים לעבוד כגרפיקאים?

״שאלה מעולה, מהסיבה שיש לי רשימה מוכנה בדיוק עבור אנשים שמתאימים לעסוק בתחום ואנשים שלא.
מוכן? אז ככה…

למי שרוצה מקצוע בו הוא יכול להיות חופשי, מי שרוצה לעבוד בעבודה כיפית ולא קשה, מי שרוצה לעבוד מהמחשב, מי שרוצה עבודה לא משעממת, מי שרוצה מקצוע שמתחדש כל הזמן, מי שרוצה להיות מסוגל לשלוט ברמת ההכנסה שלו, מי שמפריע לו דברים לא אסתטיים, מי שחשוב לו לעשות את העולם יפה יותר,

מי שאוהב עיצוב וגרפיקה, מי שלא רוצה רק ללמוד גרפיקה אלא גם להפוך את זה למקצוע שמכניס הרבה כסף, מי שרוצה ללמוד תכלס ולא ללמוד רק תיאוריה, מי שלא רוצה ללמוד 4 שנים בשביל להתחיל לעבוד בתחום, מי שרוצה להתחיל לעצב מיד כבר מהשיעור הראשון.

אז אם אתה מוצא את עצמך ברשימה הזו – כדאי לך להתחיל!״

תקשיבי, אני בהחלט רואה את עצמי ברשימה ושכנעת אותי! עכשיו, מה אני צריך לעשות כדי להתחיל להיות גרפיקאי בעצמי?

״קודם כל, אתה צריך לדעת שאתה חייב שיהיו לך:
1. מחשב יחסית חזק שיכול להריץ את התוכנות הגרפיות
2. אינטרנט
3. זמן ללמוד ולהתעסק בתחום.

אם יש לך את ה-3 הנ״ל, לפני שאתה נרשם לקורסים או מוציא את החסכונות שלך, אני מציעה לך באמת באופן אישי אוהב וכנה לצפות בשידור שלי ולהחליט בעצמך את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך.״

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »