תרבות

שגעון ה"מתמטיכיף" שסחף את ישראל: שיטת הלימוד ששיפרה הישגים במתמטיקה לעשרות תלמידים תוך מספר חודשים

נמאס להילחם עם הילד להכין שיעורי בית? לשלם על מורים פרטיים לפני מבחנים ולחזות פעם אחר פעם בכשלונות, באכזבה ובהורדת הביטחון של הילד? שאלנו את גלית ברטלה, עם ניסיון של 30 שנה בהוראת מתמטיקה והתמחות בהכנה לבגרויות, מהי שיטת "מתמטיכיף" שסוגרת פערים ומביאה לשיפור בהישגים גם אצל הקשים בתלמידים?

מור משרקי  2.09.21 // 9:00

אמא לתלמידת י"א ב-4 יחידות במתמטיקה מספרת: "גם אני בתור ילדה שנאתי מתמטיקה, אבל אצל הבת שלי זה היה גרוע כפליים. השקענו בה במורים פרטיים, בעלי ישב איתה בעצמו במשך שעות. ועדיין בכיתה ט' היא הייתה עדיין ברמה של כיתה ה'! אבל היום תודה לאל, בזכות שיטה אחת, הרבה מאוד התמדה והכנת שיעורי בית בקביעות – הבת שלי סיימה את הבגרות עם ציון 95! אפילו היא לא האמינה על עצמה…"

מה שמספרת ד' לא זר לעשרות אלפי הורים לתלמידי חטיבה ותיכון ברחבי הארץ. הקושי הקיים במקצוע המתמטיקה, נוסף על משבר הקורונה האחרון שהרחיק את התלמידים מלימודים סדירים במשך יותר משנה – יצר פערים בלתי נתפסים ברכישת ההבנה של נושאי ליבה המהווים בסיס ללימוד החומר לבגרויות.

"לרוב כשנוצר אצל ילד פער, נוטים לחשוב שהוא יצמצם אותו עם הזמן," מסבירה גלית ברטלה, בעלת ניסיון של 30 שנה בהוראת מתמטיקה לכל הגילאים ומתמחה בהכנה לבגרויות לחטיבה ולתיכון, "זה כמובן לא קורה, הפערים רק גדלים. בסופו של דבר, בלי שיטת הלימוד הנכונה, התרגול העצמי והכנת שיעורי בית רציפה – הילד נשאר עם ציון נמוך בבגרות והרבה תסכול וחוסר ביטחון".

פערים במתמטיקה יובילו לתקיעות מבחינה לימודית ורגשית וכך גם לתסכול, לחוסר ביטחון ולציון נמוך בבגרות.

גלית ברטלה מלמדת ילדים, נוער ומבוגרים מכל קשת הרמות במתמטיקה, כולל קבוצות מחוננים באוניברסיטת בר אילן ומהצד השני תלמידים חסרי ידע במתמטיקה והיו זקוקים להשלמה של 12 שנות לימוד. ב-5 השנים האחרונות גלית מלמדת כמורה ב"בגרופ" של מרכז הטכנולוגיה החינוכית ללימוד לבגרויות בקבוצות גדולות, ומלמדת באופן פרטי קבוצות לימוד שנתיות של תלמידים בכל הגילאים באופן מקוון.

גלית, מנסיונך - מה הדרך הכי טובה לצמצם פערים במתמטיקה בגילאי חטיבה ותיכון?

"מה שאני הולכת להגיד אולי יפתיע הורים מסוימים, אך לשיטתי – שיעורים פרטיים בודדים על פי רוב אינם מייצרים אפקטיביות ללמידה, בטח שלא לצמצום פערים. חשוב להבין: פער בהבנה לא יכול להיסגר בשיעורים בודדים, זאת מכיוון שהחומר המתמטי בנוי כמו שלבי סולם ויש לוודא שעומדים ביציבות על שלב אחד בטרם מתקדמים לשלב הבא. 

בצורה זו לדוגמא, ילד עם פער במשוואות מתמטיות מקבל שיעורים פרטיים בזמן שהכיתה כולה ממשיכה הלאה לטריגונומטריה, ואז כשהוא מצמצם את הפער במשוואות, כבר יש לו פער בטריגונומטריה. לכן צריך לעשות מעקב מתמיד, לשלב את הילד בקבוצת למידה שנתית וכך לוודא שהוא מקבל חיזוק מתמשך לאורך השנה".

הילד שלי יהרוג אותי אם אני אשים אותו בקבוצת לימוד במתמטיקה לאורך כל השנה! מה עושים?!

"מה זאת אומרת, לא כל הילדים אוהבים מתמטיקה?!… אני מתבדחת כמובן. ילדים רבים נרתעים מהמקצוע, זה נכון. אבל במקרים רבים מדובר במחסום פסיכולוגי שברגע שעוברים אותו, כבר משפרים את ההישגים.

תלמידים תמיד אומרים שהם שונאים מתמטיקה וקשה להם במתמטיקה, וזו בסך הכל נבואה שמגשימה את עצמה. אני לא יכולה לספור את כמות הילדים שבאו אליי בסיום שנה שלמה של קבוצת לימוד ואמרו לי: בזכותך אני נהנה ממתמטיקה, וזה ילדים שהיו מקבלים נכשל במבחן ובכו על המחברות במשך שנים. 

החל ממישהי שההורים שלה סיפרו שהעובדה שהיא התחילה להכין שיעורי בית במתמטיקה מיוזמתה זה הישג, ועד מישהו בכיתה י"א שהציונים הראשונים שלו היו סביב 20 ובסוף לא רק שקיבל מעל 90 בבגרות אלא אמר לי שהוא כל כך אוהב מתמטיקה עכשיו שהוא רוצה לשלב אותה בקריירה שלו! זה הקסם בשיטת 'מתמטיכיף', מתמטיקה שהיא כיף. הרבה אנשים מופתעים לשמוע את השם, אבל זה באמת כך".

שיטת הלימוד הנכונה מביאה את הילד לשיפור מהיר בהישגים, למוטיבציה גבוהה ואפילו להנאה ממתמטיקה.

מתמטיקה שהיא כיף? באמת נשמע מפתיע. אז ספרי לי על השיטה, איך היא עובדת?

"החלק הכי חשוב בשיטה הוא שמדובר בקבוצת לימוד ולא בשיעורים פרטיים של אחד על אחד. יש כאן עניין של חברותא, תמיכה. יש אצלי קבוצות מאורגנות שמגיעות, לפעמים 10-15 חברים מהכיתה או מהשכונה ורוצות ללמוד יחד וזה באמת נחמד ואפילו מחבר ומקשר יותר בין הילדים.

אבל גם מי שמגיע לבד או בצמדים מכל עיר בארץ יכולים להצטרף לקבוצה גדולה יותר ולהכיר חברים חדשים. אני חושבת שהכוח של קבוצה הוא אדיר. קודם כל להבין שיש עוד אנשים שנמצאים במצב שלך, שהקשיים שלך משותפים גם לאחרים. זה מאוד מרגיע ומעלה את הביטחון.

מעבר לזה, התלמידים גם עוזרים זה לזה והלימוד מאוד פורה – כל אחד מציף בעיה או קושי אחר ומספיקים בזמן קצר ללמוד הרבה דברים, פשוט כי יש מגוון דעות בשיעור שבאות לידי ביטוי. גם הרצון להגיע להישגים גבוה יותר כשיש קבוצה סביבך. דוחפים אחד את השני, יוצרים שפה משותפת, זה מאוד מדרבן.

הקבוצה גם יוצרת מחויבות: הילד לא רוצה שיתקדמו בלעדיו, ולכן מקפיד להגיע כל פעם, מכין את השיעורים בזמן וביוזמתו מראה נוכחות ומשתתף. זה אפקטיבי הרבה יותר מלימוד בכיתה וכמובן מתיגבור פרטני.

מרכיב נוסף בשיטה שלי, מעבר לחברותא של קבוצות הלימוד, הוא ההמשכיות: השפה המשותפת והחיבור בין החברים נוצר מעצם העובדה שהקבוצה פועלת לאורך כל השנה והלימוד הוא בצורה שוטפת. רק כך התהליך הלימודי הופך מושלם – מתקדמים יותר ויותר, מצמצמים פערים ודואגים תמיד להיות בקצב".

טוב עד כאן הבנתי איך זה יכול להיות נחמד, אבל מה עם אפקטיביות ושיפור בהישגים?

"יפה. גם זה חלק משיטת ה'מתמטיכיף'. בתור מי שלימדה יותר מ-30 שנה אנשים מכל גיל ורמה, כבר מצאתי את השיטות שראיתי שעובדות פעם אחר פעם, ומסייעות לתפוס מהר ובאופן יעיל את החומר. תלמידים שמגיעים אליי בהלם, אומרים שהם הבינו תוך 7 דקות מה שהם לא הבינו ב-45 דקות או חודש בשיעור בכיתה.

יש לי טיפים, יש לי קיצורים, יש לי כללי ברזל לפתרון שלפיהם אנחנו עובדים צעד צעד כדי לעשות את הדרך המסודרת שתוביל אותנו לתוצאה של ציוני 85 ו-95 ואפילו 100. זה כמו מתכון, כשעושים לפי הסדר את הדברים הנכונים, אין שום סיבה שלא ייצא מצוין. החוכמה היא להנגיש את החומר, להפוך את המסורבל לקל.

כמובן שכל שיפור בהישגים תלוי בתירגול עצמי ומרובה, בהגעה לכל השיעורים של הקבוצה ובהכנת כל שיעורי הבית. אי אפשר לצפות שדברים יקרו מעצמם, כדי להגיע לתוצאות צריך להיות מחויבים לתהליך.

מעבר לכך, שיטת הלימוד שלי מבוססת על להימנע מטעויות מראש. איך? כחלק מעבודתי אני בודקת בגרויות של משרד החינוך. רק בקיץ האחרון בדקתי למעלה מ-1,000 בחינות וראיתי איזה טעויות חזרו על עצמן ובאילו נושאים. לפיכך בשיטות הלימוד שלי אני שמה זרקור מיוחד על נקודות החולשה שבהן קל ליפול או להתבלבל. 

לימוד הטעויות הנפוצות הוא זה שגורם לילדים לחוות הצלחה במקום כישלון, מה שמעורר בהם מוטיבציה ללמידה. זה כמו שתעדיפי להכין מתכון שהצליח לך בעבר ונתן לך תחושה טובה, אז כך ילדים מתחברים למתמטיקה – כשהם מצליחים בה".

יפה. אז את רוצה להגיד לי שהם גם משתפרים במתמטיקה וגם מתמלאים במוטיבציה ללמידה?

"בהחלט כן. אני רוצה להפתיע אותך ולספר לך שהרוב המוחלט של התלמידים שמגיעים אליי, בעיקר מהכיתות הבוגרות, הם כאלה שיזמו בעצמם את הרישום לקבוצה. הילדים שלנו מבינים עד כמה מתמטיקה חשובה, לא רק בהיבט של הציון בבגרות אלא מבחינת החיים עצמם.

אם זה תפקידים מיוחדים בצבא, או לימודים גבוהים באוניברסיטה, או קריירה בהיי-טק, במחשבים והנדסה. איזה הורה לא היה רוצה שהילד יתברג בעבודה טובה ויהיה 'מסודר' בחיים? אז האמת היא שהילדים שלנו רוצים את אותו דבר ולא רק כדי לגרום לנו להתגאות בהם, אלא כי הם מבינים בעצמם שאלה מקצועות המחר.

ומעבר לזה, מתמטיקה נמצאת סביבנו בכל מקום. גם מי שרוצים להיות מורים, רקדנים או עורכי דין ולא צריכים מספרים לכאורה, עדיין ישתמשו בשיטות וטכניקות לחישוב כשיצטרכו לשלם מיסים, כשיחשבו משכורות שעתיות או אחוזי הפרשה לפנסיה, כשירצו להשקיע ויצטרכו להבין את פעולת הריבית דריבית. בכלל, השכלה פיננסית איך לתכנן את החיים – זה משהו שרוכשים מהכלים הבסיסיים של המתמטיקה.

וכמובן שיש כאן הרבה מעבר למספרים. תרגול המתמטיקה כשלעצמו מפתח כישורים לחיים כמו התמדה, עיקשות, התמודדות מיטבית עם אתגרים, פתרון בעיות מורכבות, נחישות ושאיפה למצוינות".

הצלחה במתמטיקה מובילה להצלחה גם בשאר תחומי החיים, כולל רכישת כישורים קוגנטיביים ואישיים.

טוב, מתמטיקה זה באמת חשוב. אבל מה אם הלימוד הקבוצתי לא מספיק והילד שלי צריך ליווי אישי?

"האמת שהקבוצה דווקא עונה על זה יופי. מעבר לשיעורים שאנחנו עוברים באופן מקצועי, נפתחת קבוצת וואטסאפ שנגישה 24/7 לתלמידים, כך שגם מעבר לשעות השיעור הם מקבלים מענה מיידי מהחברים להיעזר אחד בשני. 

בשיעור פרטני כשנגמר השיעור, אם הילד לא מצליח את התרגילים שניתנו כשיעורי בית הוא מוותר ומחכה לשיעור הבא. כאן זה לא קורה – דברים נפתרים ברמה המיידית ושלב הוויתור והתסכול כלל לא מגיע.

יותר מזה, פעמים רבות נוכחתי לראות שדווקא כשתלמיד עוזר לאחר הוא מצליח ללמוד הרבה יותר טוב. עצם זה שהוא הסביר נושא בעצמו, מטמיע את ההבנה כך שהוא הרבה יותר בטוח בעצמו להבא. זה ממש מקסים לראות את זה בקבוצות וזה אחד מהדברים שהכי אפקטיביים בלימוד מתמטיקה.

בכלליות, הזמינות של החומר היא תמידית. בכל פעם כשמסתיים שיעור, התלמיד מקבל את סיכום השיעור למחשב או לטלפון, כולל הדגשים והתרגילים, כך שהוא יכול לעבור על זה בתרגול הביתי ובשיעורי הבית – שהם כמובן חובה לביצוע כדי להגיע להישגים הרצויים.

הקסם של שיעורים קבוצתיים מקוונים הוא באמת מלא יתרונות – לא צריך להקפיץ את הילד, לעמוד בפקקים, לחפש חניה ולהיטרטר בין סידורים. הילד לומד מהבית, במקום שבו את רואה אותו. הוא נמצא בפיקוח המגונן שלך ובאזור הנוחות שלו. שלא לדבר על זה שאם פתאום יש התפרצות של הנגיף והוא מחויב להישאר בבית או בבידוד, הוא יכול להמשיך את הלמידה הרציפה ולהישאר ברמה הלימודית בלי לדאוג ברמה הבריאותית"

רגע, אבל אם הכל מקוון ודרך ה'זום', אז איך זה שונה מהלמידה בקורונה שבה הפערים בכלל התחילו?

"שאלה מצוינת וחשובה. יש הבדלים אדירים בין קבוצות לימוד איתי ב'זום' ובין הלמידה שהתרחשה מרחוק בתקופת הקורונה. הקבוצה היא ארצית ומגיעים תלמידים מכל הארץ, בהתחלה לא מכירים זה את זה ומעזים לשאול שאלות שבכיתה הם אולי מתביישים.

אבל זה לא הכל. דווקא בקבוצות מצומצמות מחוץ למסגרת הכיתתית, את רואה את הילדים לא פוחדים לטעות, מתעקשים אם הם לא מבינים משהו. הקבוצה החיצונית היא מרחב הרבה יותר ידידותי מאשר כיתת האם בבית הספר, והפתרונות היצירתיים שעולים דרך הקבוצה מעידים על עומק הבנה ולמידה שבמסגרת כיתתית פשוט לא מספיקים להגיע אליה…"

בנוסף, תלמידים שהיו בחופשה עם ההורים היו יכולים לקחת שעה הפסקה ולהתחבר דרך הטלפון לשיעור כדי לחזק ולתגבר את התירגול, גם אם יש נסיעה ארוכה, ברכב או ברכבת, ואפילו ב'זמן מת' במלון…"

נחמד, אבל באמת אפשר בצורה כזאת לצמצם את הפער ולהגיע לשיפור בהישגים?!

"כמובן! יש לי אינספור סיפורים בנושא. הייתה אצלי תלמידת י"א, 4 יחידות שכל הסביבה שלה לחצו עליה לרדת ל-3 יח' כי ההישגים שלה היו מאוד נמוכים. היא הייתה מקבלת ציון 19 במבחן, כך שאפילו רכזת השכבה, המורה והמחנכת התעקשו שהיא לא יכולה להישאר ב-4 יחידות.

תוך חודש וחצי של עבודה היא הספיקה במבחן 2 שאלות מתוך 4 וקיבלה 50 – כלומר בהתייחס למה שהספקנו ללמד ומה שהספיקה לפתור, קיבלה 50 מתוך 50 שזה 100%. מבחן הבא כבר קיבלה 78 ובסוף סיימה 4 יח' מתמטיקה עם ציון 97!

הייתה לי גם תלמידה עם קשיי למידה, דיסלקציה ודיסקלקוליה. מכיתה א' הייתה נעזרת במורים שונים ולא הצליחה להגיע לשיפור בהישגים. בכיתה י' הגיעה אליי ותוך חודש ו-3 שבועות בלבד אחרי מבחן ראשון היא קיבלה, לראשונה בחייה, ציון עובר. בסוף היא הגיעה לציון 100 בכל שאלוני הבגרויות והייתה מאושרת עד השמים. סיפרה שלא האמינה בעצמה ולא חשבה שהיא מסוגלת – ואני הצלחתי לגרום לה להאמין בעצמה".

בתמונה: צילומי מסך עם שיתופי הציונים שקיבלו תלמידים שלמדו אצל גלית ברטלה.

מרגש! אז מה השלב הבא, איך נרשמים לקבוצות הלימוד שלך ומשיגים שיפור בהישגים במתמטיקה?

"הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להשאיר פרטים – מה גיל הילד והכיתה, הקבצה ורמה (3, 4, או 5 יחידות לימוד) מהם הקשיים הספציפיים והאם מגיע עם קבוצה של חברים או מעוניין להצטרף לקבוצה חדשה. בהמשך אצור אתכם קשר לגבי ימים ושעות מוגדרים מראש לקבוצות הלימוד ויהיה ניתן גם להשתלב בקורס קיץ או מרתון למועד ב' לבגרות.

בסופו של דבר, קבוצות הלימוד השנתיות הוכיחו את עצמן פעם אחר פעם, ואני בטוחה שגם הילד שלך יראה תוצאות במהרה ובקלות

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »