נכס דיגיטלי

כמו נדל״ן רק יותר טוב - הישראלים שמנצלים את האינטרנט כמו דירה שמכניסה להם משכורת חודשית

הצורך הקריטי בהכנסה פסיבית חודשית שאינה דורשת השקעת זמן, הפך להיות מנת חלקם של ישראלים רבים הדואגים לעתידם ולעתיד  משפחותיהם. כאשר האפשרויות הטובות ביותר הן השקעות בנדל״ן בארץ או בחו״ל, עם צורך בהון עצמי התחלתי של מאות אלפי שקלים במקרה הטוב, ומיליונים במקרה הפחות טוב – נדרשים אפיקים נוספים. נפגשנו עם לירן ליסקר, היזם הישראלי שהקים את החברה הראשונה שמייצרת (ומנהלת) ״נדל״ן אינטרנטי״ החל מ  60,000 שקלים. סקפטיים? יצאנו לבדוק.

דניאל איבגי 13.6.21 // 10:15

״נכס דיגיטלי שמייצר הכנסה חודשית, קבועה ולאורך זמן כתוצאה מדרכים שונות ומגוונות באינטרנט!״ זו המטרה שמובילה את לירן ליסקר (28), מבעליי חברת פורשופ, שהיא גם אחד השמות המוכרים עבור כל מי שעוסק בעולמות היזמות והטכנולוגיה הישראליים. ליסקר, עמד בראש חברות כמו Lifehacks, Lcpshop, Tsitut. אך מעבר להצלחות המרשימות שלו, ליסקר רצה יותר. 

2 האתגרים שעמדו בראשית דרכו היו – ראשית, כיצד לייצר הכנסה נוספת מהאינטרנט לכל אדם שחפץ בכך עם הון מינימילי של 60,000 שקלים? שנית, כיצד לגרום לנכס הזה לעבוד 24/7, כמו שעון שוויצרי ולייצר הכנסה כל חודש ממש כמו שכירות מדירה?

קפיצה קדימה בזמן, היום; לאחר המון מאמצים ועבודה קשה, ליסקר עומד בראש צוות של כ-30 עובדים בארץ ועוד 900 עובדים בחו״ל, שמנהלים כ-1,000 נכסים דיגיטליים עבור החברה ולקוחותיה. כאשר בנוסף לכל אלה, אחת מהחברות הענקיות בעולם, הכירה בפורשופ כאחת החברות הישראליות אשר מבחינתה הן professional certified publisher.״

לירן ליסקר: ״אתר תוכן כמו 'וואלה!' ו-'Ynet' שמקבל תשלום על מכירת שטחי פרסום לבאנרים ופרסומות של בעלי עסקים״

לירן, רגע לפני שאנחנו מתחילים, תוכל להסביר לי למה אתה מתכוון כשאתה אומר ״נכס דיגיטלי״?

״בוודאי ידידי, כשאנשים אומרים נכס דיגיטלי הם מתכוונים לכל פלטפורמה ברחבי האינטרנט אשר בבעלותך ומייצרת עבורך הכנסה קבועה. זה יכול להיות אתר תוכן כמו 'וואלה!' ו-'Ynet' שמקבל תשלום על מכירת שטחי פרסום לבאנרים ופרסומות של בעלי עסקים, זאת יכולה להיות אפליקציה כמו וויז שמדי פעם ״זורקת עליך״ פרסומות בזמן הנסיעה, זאת יכולה להיות רשימת תפוצה של מאות ואפילו אלפי מתעניינים בנושא מסוים אליה שולחים דיוורים והודעות ס.מ.ס עם תוכן שיווקי, וזאת יכולה להיות חנות אינטרנטית שמוכרת מוצרים פיזיים כמו שאנחנו רואים באמזון ודומותיה.

אך כשאני אומר 'נכס דיגיטלי' במקרה שלנו, אני מתכוון ספציפית לאתר תוכן בשפה האנגלית שמקדמי האתרים שלנו מקדמים למקומות הראשונים בגוגל. הם מקדמים את האתרים למקומות הראשונים מהסיבה שככל שהאתר תופס מקום גבוה יותר בגוגל, מגיעה אליו תנועת גולשים גדולה יותר.

תאר לך שאתה מעוניין בדיאטה קטוגנית, מה שמוביל אותך לחפש בגוגל מתכונים למזונות שמתאימים לדיאטה שכזאת… ככל הנראה אתה תיכנס לאתרים שנמצאים בעמוד הראשון. למעשה, הסטטיסטיקה אומרת ש90% מהאנשים מקליקים על אחת מ-6 תוצאות החיפוש הראשונות בעמוד הראשון ולא עוברים לעמוד השני. לשם אנחנו מכוונים את אתרי התוכן שלנו כדי שתנועת גולשים עצומה תכנס אליהם מדי יום.״

אוקיי לירן, אבל איך תנועת גולשים גדולה יכולה להניב לי תמורה כלכלית משמעותית כמו דירה?

״שאלה נהדרת! אתה חייב להבין שתנועת גולשים שווה כסף, הסיבה – הגולשים נחשפים לפרסום. הידעת שכל פעם שאתה מקליק על תמונה או על קישור סיכוי טוב שמישהו עושה מזה כסף (בלי שידעת) בצד השני??

השוואה פשוטה תהיה לדוגמה פרסום על שלטי החוצות באיילון, שיהיו כאמור יקרים משמעותית יותר משלט חוצות בכביש הכניסה הראשי למצפה רמון.

למה? כי תנועת הרכבים שנחשפת לפרסום באיילון גדולה משמעותית מאשר בכבישים אחרים. מה שאנחנו עושים באתרי התוכן בעצם, זה להגדיל את כמות ה'נוסעים' שעוברים בהם, וככה אנחנו מעלים את מחירי שטחי הפרסום החודשיים עבור המפרסמים באותם אתרים עד שאנו מגיעים ליעדנו.״

הבנתי לירן, אבל אין לי ידע או הבנה באינטרנט, איך אני יכול להביא גולשים לאתר??

״אתה לא צריך שום ידע. בדיוק כמו שאתה ניגש לחברה שמגייסת משקיעים להשקעת נדל״ן בארה״ב, והיא מטפלת עבורך בניהול הפרויקט, בבירוקרטיה, במסמכים המשפטיים, בשיפוץ הנכס ובמכירה שלו… כך גם אצלנו.

אדם שמגיע אלינו ומחליט להקים נכס, מקבל גם את יכולות ניהול האתר יוצאות הדופן שלנו למשך תקופה של 18 חודשים בהם אנחנו עושים הכל ודואגים שהאתר יקבל תנועת גולשים גדולה. אגב, את תקופת הניהול ניתן גם להאריך לאחר מכן, אלא אם אתה רוצה לקחת על עצמך את הניהול ולהתעסק עם קידום האתר בעצמך.״

וזהו? אני לא עושה כלום?!?

״נכון, אתה לא עושה כלום, ממש כמו השקעת נדל"ן שעובדת עבורך. חוץ מלקבל מאיתנו אזור אישי שמכיל כלי מעקב שקופים שעוקבים אחר הסטטיסטיקות של הנכס (האתר) שרכשת, מדווחים על כל דולר שנכנס ומספקים את כל הדוחות שיכולים לעניין אותך.״

אוקיי לירן, אני חושב שהגיע הזמן לשאול את השאלה שכל אחד שיושב בבית וקורא את הכתבה הזאת שואל את עצמו - מה פוטנציאל הרווח שלי מנכס כזה?

״האמת, זאת בדיוק השאלה שגם אני חשבתי עליה עכשיו… תראה אחרי שהבנו שקיים תחליף לנכס פיזי, שהוא כאמור נכס דיגיטלי – נשאר להבין כמה כסף הוא מכניס לנו הלכה למעשה? והתשובה היא – בדיוק את אותם סכומים שמכניס הנכס הנדלנ״י.״

למה אתה מתכוון בדיוק אותו הדבר? כל נכס זה משהו אחר...

״נכון. תראה, בסופו של דבר – הכל תלוי במטרה שהצבת לעצמך. כלומר, לאיזה רמת הכנסה חודשית אתה רוצה להגיע בעוד 3-4-5 שנים?

אם המטרה שלך היא עוד 2,500 שקלים, אזי נכס דיגיטלי אחד יספיק עבורך כיוון שבשיאו הנכס יכול להניב 5,000 שקלים בחודש, ולאחר תשלום דמי ניהול – נשארים עם רווח חודשי של 2,500 שקלים, כלומר תשואה שנתית מהכנסה חודשית פסיבית שעומדת על 60%, לא כולל את עליית הערך של הנכס שעומדת על עשרות אחוזים מדי שנה.

אם מטרתך היא הכנסה חודשית נוספת ברמה של 5,000 שקלים, אזי תצטרך שני נכסים וכך הלאה. חשוב שתדע שכל אדם שמגיע אלינו, נפגש עם אנשי מקצוע רציניים שעוזרים לו ״לפרוט״ את המטרות שלו לכתב, ובהתאם לראות לכמה נכסים הוא זקוק ובסופו של עניין לבנות יחד איתו תמהיל נכסים מסודר כדי לכבוש את יעדיו. צריך לזכור שזה הצפי שמתבסס על הניסיון שלנו עם כאלף אתרים עד היום, המספרים יכולים לנוע למעלה או למטה כמובן. אך במצטבר, אלה המספרים שאנחנו מאמינים שיהיו בממוצע.״

אוקיי, דיברנו כמה אנחנו יכולים להרוויח… אבל כמה אנחנו צריכים לשלם על התענוג?

״25,000 שקלים לנכס אחד + 2,500 שקלים בחודש על ניהול הנכס. או, 60,000 שקלים בתשלום אחד.״

זה לא הרבה?

״זה הרבה, אך תלוי עבור מה?

נכס דיגיטלי אחד עשוי להניב עד 5,000 ש"ח בחודש לאחר שמגיע לשיא שלו, ממש כמו דירת 3 חדרים בבאר שבע. כלומר, אם אתה משלם 25,000 שקלים ב'מכה' אחת עבור דירה בבאר שבע, ועוד 2,500 שקלים מדי חודש עבור ניהול הנכס, אזי אתה נשאר עם 2,500 שקלים רווח נקי בכל חודש! זאת כנראה הצעת הרכישה המשתלמת ביותר שתעשה בחייך ומיד היית מזנק עליה, מסכים איתי?״

האמת שכן.

״אם כך, המצב די דומה כשאתה רוכש בעלות מלאה על נכס דיגיטלי. למעשה, אתה העלים הבלעדיים של האתר ומאותו הרגע הוא 'שלך בטאבו' מה שנקרא, ובמשך 18 חודשים מאותו רגע אתה משלם את דמי ניהול חודשיים למקדם האתרים המקצועי שלנו, שבעבור זאת – כותב מדי שבוע מאמרי תוכן, מייצר תכנים בתחום התוכן של האתר וגם מבצע פעולות שהופכות אותו לרווחי. אגב, שמם של מקדמי האתרים שלנו יוצר גלים בכל העולם כאשר הם כבר הביאו כ-1,000 אתרים למצב בו הם רווחיים. לאחר מכן, בכל חודש הרווח גדל עד שמגיע למחיר היעד החודשי (2,500 ש״ח).״  

האמת נשמע מושלם, אבל איך אני יכול לדעת שזה לא ״קאטץ״ ולא תחליטו לסגור או למכור מחר את החברה??

״תבין, זה לא החזון של החברה שלנו. מטרתנו היא בעצם להגיע לחברה שמנהלת אלפי נכסים. ברור שאלפי לקוחות לא ישלמו דמי ניהול מצטברים של מיליוני שקלים לחברה כל חודש, אם האתרים שלהם לא יניבו הכנסה והם כולם יעזבו. 

מצד שני, השתלטות על השוק, כי כל האתרים האחרים ירצו לפרסם דרך הפלטפורמה שלנו כי היא מאד מושקעת ומניבה. מצד שלישי, נוכל לעשות אקזיט ולהעביר את השליטה על החברה למעצמת טכנולוגיה כמו מייקרוסופט לדוגמא במחיר של מאות מיליוני דולרים ובאמת להרוויח.

לכן, יש לנו אינטרס שהאתרים ישתבחו וייצרו הכנסה משמעותית – גורל החברה שזור בגורל האתרים. מה שנקרא ״ווין ווין סיטואיישן״, החברה תצליח בגדול ותגיע ליעדיה, רק כשהאתרים יצליחו,  ישגשגו, יהיו רווחיים הן ללקוחות והן לחברה וימשכוו הרבה תנועה. 

נקודה שנייה – מחובתך כרוכש נכס לבדוק אותנו! אגב, יש לך אפשרות לדבר עם לקוחות שלנו ולשמוע מהם מה דעתם על החברה. 

לירן ליסקר: ״למה לדעתך עשרות עורכי דין, אנשי הייטק, מנכ״לים ובכירים נוספים במשק חוזרים לרכוש מאיתנו עוד נכסים? בדיוק מהסיבה שאנחנו אמינים לא פחות ואפילו יותר מכל נכס פיזי.״

נקודה שלישית, למה לדעתך לקוחות חוזרים וקונים עוד ועוד נכסים (כמו בסרטון הנ״ל)? למה לדעתך עשרות רואי חשבון, עורכי דין, אנשי הייטק, מנכ״לים ובכירים נוספים במשק חוזרים לרכוש מאיתנו עוד נכסים? בדיוק מהסיבה שאנחנו אמינים לא פחות אפילו יותר מכל נכס פיזי. למעשה, 100% מהלקוחות שלנו קיבלו 50% יותר ממה שהחברה חייבת להם בחוזה מבחינה טכנולוגית.

ורביעית, הסיכון הוא נמוך. פשוט מאוד. תבין, מלחמה ומשברים לא עוצרים דיגיטל – להיפך, הם מגבירים רכישות בדיגיטל. נסה להיזכר כמה פעמים נכנסת ל'וואלה!' ו-'Ynet או אתרים נוספים בתקופת המלחמה… כנ״ל לגבי מגפה. מגפה גם היא לא עוצרת דיגיטל, ואפילו ממנפת אותו. אנשים מחפשים פתרונות בדיגיטל, אנשים קוראים חדשות, אנשים יוצרים תקשורות ומעבירים את הזמן בדיגיטל.״ 

מי מבטיח לי שהנכס באמת יגיע להכנסות ורווחים בעתיד?

״תראה, כמו כל חברה מסחרית, אין בטוחה לרמת ההתפתחות של האתרים באופן ובקצב שנצפה עד היום. אבל בהתבסס על הניסיון והתוצאות של 1,000 האתרים שהקמנו בשנתיים האחרונות, וההכנסות שלהם בחודש בממוצע כל חודש, אזי שהצפי הוא שהאתרים אכן יתפתחו ויגיעו להכנסות משביעות רצון, ובחודשים 13-15 האתרים מגיעים לאיזון (כלומר, דמי הניהול והקידום הממון וההכנסה מהנכס משתווים).

ההצלחה שלנו באתר שלך, זה גורם שרק ימריץ וידרבן את הפעילות של המדיה ותנועת הגולשים גם לאתרים של לקוחותינו וישפר את התוצאות. ברגע שיש לנו כל כך הרבה אתרים, אנחנו יכולים להניע את הגולשים בין האתרים שלנו. לדוגמה, אם יש לנו אתר של טבעוניים, אנחנו יכולים להעביר אותם לאתר מתכונים של עוגות טבעוניות (במילים פשוטות, אנחנו יכולים להשיג תוצאות טובות ומהירות יותר ככל שהזמן עובר).

זה כמו שב.מ.וו, אאודי, מאזדה ופורד יחליטו שהן קונות מחברת מרצדס חלפים, עושות אצלה תיקונים ומייצרות אצלה את המכוניות. האם המנייה של מרצדס תעלה לאחר מכן? תן לי להקל עליך – היא תעלה באופן חסר פרופורציות, ומכך ירוויחו כל מחזיקי המנייה.״

לירן ידידי, אני חייב לציין שהשארת אותי בלי מילים והשאלה האחרונה שנשארה לי היא - כמה נכסים אני יכול לקנות? 🙂

״האמן לי שאין מאושר ממני לשמוע אותך אומר את זה. אבל, שים לב, לפני שאתה רץ לרכוש את הנכסים הדיגיטליים הראשונים שלך, אני ממליץ לך להגיע אלינו לפגישה, לשאול את כל השאלות, לבדוק את החברה, לבדוק היטב מהו תמהיל הנכסים המתאים ביותר עבור המטרות שלך ורק לאחר שכל התשובות יהיו בידיך ותוכל לקבל החלטה הגיונית ונכונה בהתאם למצבך הכלכלי – אנחנו נפתח בפניך את האפשרות לרכוש כמה נכסים שרק תבקש. נשמע טוב?״

האמת שכן, ואני אשמח לקבוע פגישה באופן מידי!

כתבות דומות

הישראלי ששם סוף לחנויות הדיגיטליות הכושלות חושף את הטעות של רוב הסוחרים

בכל שנה אנחנו נפגשים עם אלפי ״מאוכזבי קורסים״ שניסו את מזלם והתחילו ללמוד כיצד לסחור בחנויות האלקטרוניות השונות (איביי, אמזון, שופיפיי וכו׳), במה שנקרא ״דרופ-שיפינג״. אבל ריבוי החנויות, ריבוי התחרות, ריבוי העתקה וחוסר היצירתיות יצרו מצב שבו כולם עובדים עם אותם מוצרים, אותם ספקים, אותו פרסום ואותם מחירים ככה שהסיכוי להתבלט, למכור ועוד ברווח הופך לבלתי אפשרי ו-95% מהסוחרים משאירים את הכסף ואת החלום להתפרנס מהאינטרנט ב״בית קברות לחנויות אינטרנטיות״. יצאנו לבדוק מה עושים אותם 5% שכן מצליחים, והפכו את החנויות האלקטרוניות שלהם לתיבת אוצר שלא נגמרת.

לכתבה »

"שנים שנאתי למכור ועכשיו זה האהוב עליי בעסק!"

בזמן שבעלי עסקים מגמגמים מול התנגדויות כמו 'יקר לי' או 'אני צריך זמן לחשוב' או 'אני רק אתייעץ עם…' יש מי שמנהלים את המושכות של כל שיחת מכירה ומגהצים כרטיסי אשראי כמו פס ייצור בלי שהם בכלל מתאמצים. יצאנו לחקור את ליבי אברמוב, מנטורית המכירות המובילה בישראל, מה סוד הקסם שיעזור לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לסגור עסקאות ואפילו לאהוב מכירות?

לכתבה »

לנצח את הלו"ז ולהגדיל רווחים בעסק

בעלי עסקים קטנים ובינוניים – דמיינו שהייתם קמים בבוקר ומישהו אחר היה עושה את כל מה שאתם לא אוהבים לעשות בעסק. כמה זמן היה מתפנה לכם? כמה עוד כסף הייתם מרוויחים? זה מה שמציעה ז'קלין עם שירותי "וי אופיס": מזכירה אישית בשלט רחוק בסגנון 'הכל כלול' – רק שהתשלום הוא לפי עבודה בלבד. יצאנו לשמוע עוד על השירות החדשני שבעלי עסקים לא מכירים

לכתבה »

״אם אתה לא מרוצה, אל תשלם לי״: יועץ המשכנתא הותיק שחוסך 150,000 ש״ח בממוצע בכל תיק.

יועץ משכנתא ? כדאי? האנשים שחוסכים לנו התרוצצות, חוסכים לנו בדיקות חוסכים לנו את הצורך להתעמק בחישובים, במימונים והכי חשוב – אם הם טובים הם גם ידעו לחסוך לנו עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים במשכנתא. מאות יועצי משכנתאות עובדים קשה כדי להשיג תנאי משכנתא טובים עבור אזרחי ישראל, שנאלצים לקנות דירה באחת המדינות היקרות בעולם. אך מצד שני, לא כל היועצים מצליחים להשיג את אותן תוצאות (אם בכלל). יצאנו לבדוק איך לבחור יועץ משכנתא שמסוגל לחסוך לנו 100-150 אלף שקלים בקלות, מה גילינו? בכתבה המלאה.

לכתבה »

כתבות דומות

הישראלי ששם סוף לחנויות הדיגיטליות הכושלות חושף את הטעות של רוב הסוחרים

בכל שנה אנחנו נפגשים עם אלפי ״מאוכזבי קורסים״ שניסו את מזלם והתחילו ללמוד כיצד לסחור בחנויות האלקטרוניות השונות (איביי, אמזון, שופיפיי וכו׳), במה שנקרא ״דרופ-שיפינג״. אבל ריבוי החנויות, ריבוי התחרות, ריבוי העתקה וחוסר היצירתיות יצרו מצב שבו כולם עובדים עם אותם מוצרים, אותם ספקים, אותו פרסום ואותם מחירים ככה שהסיכוי להתבלט, למכור ועוד ברווח הופך לבלתי אפשרי ו-95% מהסוחרים משאירים את הכסף ואת החלום להתפרנס מהאינטרנט ב״בית קברות לחנויות אינטרנטיות״. יצאנו לבדוק מה עושים אותם 5% שכן מצליחים, והפכו את החנויות האלקטרוניות שלהם לתיבת אוצר שלא נגמרת.

לכתבה »

"שנים שנאתי למכור ועכשיו זה האהוב עליי בעסק!"

בזמן שבעלי עסקים מגמגמים מול התנגדויות כמו 'יקר לי' או 'אני צריך זמן לחשוב' או 'אני רק אתייעץ עם…' יש מי שמנהלים את המושכות של כל שיחת מכירה ומגהצים כרטיסי אשראי כמו פס ייצור בלי שהם בכלל מתאמצים. יצאנו לחקור את ליבי אברמוב, מנטורית המכירות המובילה בישראל, מה סוד הקסם שיעזור לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לסגור עסקאות ואפילו לאהוב מכירות?

לכתבה »

לנצח את הלו"ז ולהגדיל רווחים בעסק

בעלי עסקים קטנים ובינוניים – דמיינו שהייתם קמים בבוקר ומישהו אחר היה עושה את כל מה שאתם לא אוהבים לעשות בעסק. כמה זמן היה מתפנה לכם? כמה עוד כסף הייתם מרוויחים? זה מה שמציעה ז'קלין עם שירותי "וי אופיס": מזכירה אישית בשלט רחוק בסגנון 'הכל כלול' – רק שהתשלום הוא לפי עבודה בלבד. יצאנו לשמוע עוד על השירות החדשני שבעלי עסקים לא מכירים

לכתבה »

״אם אתה לא מרוצה, אל תשלם לי״: יועץ המשכנתא הותיק שחוסך 150,000 ש״ח בממוצע בכל תיק.

יועץ משכנתא ? כדאי? האנשים שחוסכים לנו התרוצצות, חוסכים לנו בדיקות חוסכים לנו את הצורך להתעמק בחישובים, במימונים והכי חשוב – אם הם טובים הם גם ידעו לחסוך לנו עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים במשכנתא. מאות יועצי משכנתאות עובדים קשה כדי להשיג תנאי משכנתא טובים עבור אזרחי ישראל, שנאלצים לקנות דירה באחת המדינות היקרות בעולם. אך מצד שני, לא כל היועצים מצליחים להשיג את אותן תוצאות (אם בכלל). יצאנו לבדוק איך לבחור יועץ משכנתא שמסוגל לחסוך לנו 100-150 אלף שקלים בקלות, מה גילינו? בכתבה המלאה.

לכתבה »