כלכלה

מרוויח כמו מנכ"ל אבל הכסף נעלם? ככה תחזיר לעצמך כספים אבודים שמחכים לך מתחת לאף

אין דבר יותר מתסכל מלדעת שאתה מרוויח טוב (הרבה מעל הממוצע במשק), אבל איכשהו להרגיש שהכסף בורח מבין האצבעות בזמן שהויזה לא עוברת בסופר. אפרת אהרוני כהן, מומחית בסידור כספי הבית, טוענת שבעזרת שיטה חדשנית לניהול כספי הבית ("טיפול 10,000") כל אדם שנמצא במצב הזה יכול עם כמה פעולות פשוטות להרוויח עוד 3000 שקל מדי חודש היישר לעובר ושב, מבלי לעבוד דקה אחת נוספת. סקפטיים? יצאנו לבדוק.  

מור משרקי  01.3.21 // 18:15

״מי ידאג לי כשלא אוכל להמשיך יותר?!״ אין משפט יותר ישראלי מהמשפט הזה. כולנו רוצים לדעת שאנחנו יכולים להיות בראש שקט ביום שנפרוש, שיפטרו אותנו או שחלילה וחס לא נוכל להמשיך יותר.

בתקופה בה בכל יום אנחנו שומעים על דרך ״חדשה״ לשפר את המצב הכלכלי בעזרת כמה אקסלים והשקעה בנכסים, יש גם מי שהחליטה לקחת את האחריות, ולתת לאנשים אחרים מה שלה מעולם לא היה – ״אמא ואבא פיננסים״.

לדברי אפרת אהרוני כהן (43), אמא ל-6 (שישה) ילדים: ״אנשים שמחפשים שקט פיננסי וביטחון כלכלי, חושבים שאם רק יעשו איזה אקסל הכנסות והוצאות כזה או אחר אז הכל יהיה בסדר מבחינה כלכלית. אבל האמת היא, שאם אין לך סדר אמיתי בביטוחים, בפנסיות, בהחזרי המס, במשכנתא ובהשקעות שלך – הסיכוי לייצר עצמאות כלכלית הוא אפסי.״

״אנשים שמרוויחים טוב לפעמים בקושי סוגרים את החודש, זה לרוב קורה בכלל בורות בכל מה שקשור לכספים. חבל, זה לא אמור להיות ככה.״

למען הסדר הטוב, אהרוני כהן היא אחת מנשות העסקים המובילות בישראל במה שנקרא "טיפול 10,000 בכספי הבית", עם למעלה מ-27,000 לקוחות פעילים. לאחר שבגיל 25 כשהיא בהיריון עם 2 תאומות החליטה להפוך לעצמאית, פתחה עסק לשירותי משרד והצליחה לא רע בכלל, עם הכנסות של עשרות אלפי שקלים לבדה.

כשהיא עושה חיל, ומצליחה לכבוש יעדים בצרורות, נפלה אפרת לעקיצה נוראית שהכניסה אותה לחובות של כ-2 מיליון שקלים. למרות הבור הנוראי שרבים מהאנשים היו מחליטים לוותר על החיים אם היו נקלעים אליו, אהרוני כהן נעמדה על הרגליים האחוריות שלה ותוך שנתיים שילמה את חובותיה עד השקל האחרון.

היום, אחרי למעלה מעשור, אהרוני כהן למודת הניסיון עומדת בראש חברה גדולה ורצינית ליצירת משפחות ישראליות מבוססות, באמצעות סדר בכספים.

אפרת, תגידי, למה את מתכוונת כשאת אומרת "טיפול 10,000" בכספי הבית?

״האמת, זה בדיוק כמו שעושים לרכב רק הפעם לכספים בבית. תגיד, אתה יודע מה יש בתיק הביטוחים שלך? בתיק הפנסיה שלך? אתה יודע אם מגיע לך החזר מס? אתה יודע האם המשכנתא שלך טובה? אתה יודע האם אפשר להוריד את ההחזר החודשי ואת הריביות שלה?? 

לרוב האנשים אין מושג, וזה עולה להם ביוקר. טיפול 10,000 אומר לקחת את כל מה שקשור לכספים בבית (ביטוחים, השקעות, משכנתא, מס, פנסיה וכו') ולעשות שם סדר אחת ולתמיד. זה שווה אלפי שקלים במיידי ולפעמים בטווח הארוך מאות אלפי שקלים ואפילו מיליונים.

אם יש משהו שלמדתי בחיים זה – שאם אתה לא עושה סדר בפיננסים שלך, אז החיים יגרמו לך לעשות סדר.״

האמת שאני לא ממש מבין בתחומים האלה, ותמיד דחיתי את ההתעסקות בזה...

״זה לא רק אתה, רוב האנשים (גם מי שמרוויח טוב ונחשב לאדם משכיל) לא מבינים בתחומים האלה. אז מה הפתרון שלהם? להתעלם, לספר לעצמם ש'הכל בסדר'. ובכן, ההתעלמות הזאת עושה חור גדול בכיס, וחבל. מפה לשם, אנשים לא מצליחים להתקדם, נשארים תקועים, והסיבה הראשונה שזה קורה היא בגלל בורות וחוסר סדר בכספים של הבית."

אז איפה לדעתך אנשים כמוני נופלים?

״קודם כל, אתה חייב להבין שזאת ממש לא אשמתך. המערכת דואגת שהאדם הפשוט לא באמת יבין בנושאים האלה, כי מן הסתם ככל שהציבור מבין יותר, ככה הוא דורש יותר וקשה לעשות עליו 'קופה'. 

הדרך הנכונה לייצר ביטחון כלכלי בבית ולאחר מכן עצמאות כלכלית, היא קודם כל להבין שצריך להתמקד לא רק בתחום אחד. אנחנו לא יכולים להתמקד רק במינופים, או רק ברכישת נכסים, או רק בכמה בזבזנו בכרטיס אשראי. נקודת המבט שלנו על הכסף בבית צריכה להיות הוליסטית (כלומר, כוללת על הכל). 

תחשוב על זה, פיצה זה אוכל טעים, נכון? אבל אם הייתי אומרת לך לאכול כל יום רק פיצה לארוחת בוקר, צהריים וערב – מתישהו היית מקיא, לא?

וזה בדיוק העניין, להשקיע בנכסים זה דבר נפלא. לצמצם הוצאות זה דבר נפלא. אבל לפני שאתה ניגש ומתחיל ליישם את התורה הנפלאה הזאת, כדאי שתכיר את כל המפה הפיננסית שלך מא׳ עד ת׳, ותתחיל לעשות בה מה שאני קוראת לו 'סדר בכספים'.״ 

ומה צריך לעשות כדי לייצר את הסדר הזה בכספים אחת ולתמיד?

״אתה מוכן להשקיע ולשתף איתי פעולה? כי זה השלב הראשון. אם כן, אני אראה לך את הדרך להגיע ליעד. היא אמנם לא קצרה, אבל בהחלט מאוד מדויקת. לדרך הזו לא סתם קוראים 'המפה הפיננסית' שלך, בגלל שכל פנייה ובחירה בה מובילים ליעד מסוים בחיים הכלכליים, בדיוק כמו שכל פנייה במפה מובילה ליעד גאוגרפי אחר.

הפנייה הראשונה בדרך עוסקת ב'איסוף הכסף האבוד'. הכוונה היא שאנחנו פותחים תיק להחזרי מס. כמובן שזה לא הופך אותנו לעצמאיים, או מחוייבים בהגשת דוחות למס הכנסה – רק מאפשר לנו לבדוק נתונים, ולבקש החזר ממס הכנסה (כן, בין אם אנחנו שכירים ובין אם אנחנו עצמאיים). 

ותופתע, בהרבה מאוד מקרים אנשים אפילו לא מנחשים שמגיע להם החזרי מס. ילדים, לימודים ועוד עשרות סיבות שמאפשרות לנו לקבל החזר של עד 6 שנים אחורה, על כל מה שמגיע לנו. 

רשויות המס נהנות מעצם העובדה שאנחנו לא יודעים, שאנחנו צריכים לבוא לקבל את ההחזרים המגיעים לנו. בדיוק כמו שיתנו לחתול לשמור על השמנת. לכן, זו חובתנו להיות ערניים ולקבל את הכסף בחזרה.״

את רוצה להגיד לי שיש מצב שמגיע לי כסף ממס הכנסה?!

״בטח, ויש מצב שמדובר באלפי ועשרות אלפי שקלים. תחשוב שהכסף הזה יכול להיות אצלך מחר בבוקר, לא שווה? אבל בשביל זה צרךי לעשות מעשים, רק לדבר על זה לא יוביל לשום מקום."

וואו, מודה שלא ידעתי את זה. ומה השלב הבא?

"אחרי שקיבלנו החזר מס, עוברים לפניה השניה שעוסקת בביטול חובות ועיצומים כספיים (למקרה שיש כאלה). במקרה הזה הגיע הזמן להתעמת עם כל מה ששמנו בצד עד היום בדחיינות ואמרנו ״טוב, נתמודד עם זה כבר בעתיד״. הלוואות, חובות, הוצאה לפועל וכו'.

מה זה אומר להתעמת? זה אומר לפנות אליהם (לרשויות) ולהתחיל במשא ומתן עיקש, כדי להגיע להסדר שמכבד את שני הצדדים, ומקל עלינו את סגירת החוב אחת ולתמיד, כך שנוכל להתחיל לחיות את החיים שלנו כפי שמגיע לנו באמת. וגם כאן אנחנו עוזרים לאנשים שלא יודעים לנהל את המו״מ בעצמם וצריכים מישהו שיעשה זאת במקומם.

את בטוחה שככה זה יעבוד חלק? כי לא ממש בא לי לריב עם מס הכנסה…

"ידידי, זה ממש לא לריב. זה כסף שמגיע לך ולמשפחה שלך. וכמו שמעולם לא היית נותן לאדם אחר לפגוע בילדים שלך, גם אם זה יעלה לך בחיים שלך, כך אתה צריך לחשוב על החובות והעיצומים שלך. בסופו של דבר מי שנפגע מזה שאין לך כסף זה לא רק אתה, אלא גם בני המשפחה שלך! ובעיקר בני המשפחה שלך. כי ברגע שאתה לא יכול לעזור לעצמך, אתה לא יכול לעזור לאף אחד אחר. 

אז מאחורינו כבר גם ההחזרים ממס הכנסה, וגם חובות ועיצומים שבוטלו. עכשיו מגיעה הפנייה השלישית והיא בדיקת התיק הביטוחי והתיק הפנסיוני ומי שעל סף פרישה גם תכנון פרישה מקיף."

למה אנחנו צריכים לבדוק את הביטוחים? זה לא מיותר?!

״זה בהחלט יכול היה להיות מיותר אם לא היו 6.5 מליון מקרים של כפל ביטוחי, ו-30% מבעלי פוליסת הביטוח במדינת ישראל היו משלמים כ-פ-ו-ל על הביטוחים שלהם!״

״האם נראה לך הגיוני לשלם בחנות פעמיים עבור אותה חולצה? סביר להניח שלא. מדוע אם כך שתשלם מידי חודש כסף מיותר על ביטוחים כפולים?״

כפול!? למה הכוונה?!

״האם נראה לך הגיוני לשלם בחנות פעמיים עבור אותה חולצה? סביר להניח שלא. מדוע אם כך שתשלם מידי חודש כסף מיותר על ביטוחים כפולים? 

'כפל ביטוח' הוא מונח המתאר מצב בו למבוטח יש כמה כיסויים ביטוחיים עבור מקרה ביטוח אחד. במילים פשוטות, זה פשוט לזרוק כסף לפח. לכן זה השלב להפוך את הסלע, ולסלק את כל הביטוחים הכפולים הללו שאנחנו משלמים, ולחסוך הרבה מאוד כסף.״

אוקיי, בשלב הזה אני מניח שכבר חסכנו לי במינימום כמה אלפי שקלים, מה השלב הבא?

״אני יודעת מה אתה רוצה לשמוע, אנחנו מאוד קרובים לתחילת בניית הבניין הפיננסי שלנו לגובה. צריך רק לבצע את הפנייה הרביעית במפה שלנו. הפנייה הזאת היא מחזור משכנתא (למי שיש כזו), או לקיחת משכנתא דרגה שניה כדי ליצור הון חדש שאותו נפנה להשקעות. 

למי שלא מכיר, מיחזור הלוואת המשכנתא הוא תהליך בו הלוואת המשכנתא הישנה מסולקת ומוחלפת במשכנתא חדשה עם תנאים משופרים. מה שחשוב להבין כאן הוא שבאמצעות מיחזור הלוואת המשכנתא ניתן לשנות את היקף ההחזרים החודשיים כך שיתאימו בצורה מיטבית לצרכים הפיננסיים העדכניים שלנו.

זה ממש כמו לקחת את הסוסיתא הישנה למוסך, ולהחליף לה את המנוע במנוע של מרצדס חדשה, את הצמיגים בצמיגים של ב.מ.וו ואת צריכת הדלק לצריכה של אופניים חשמליים. ניתן לחסוך כאן סכומים אדירים של עשרות ומאות אלפי שקלים בתשלום המשכנתא."

תקשיבי, זה מתחיל להיות מעניין. אני פתאום רואה איך הכל מתחבר….

״חכה חכה, עוד לא ראית כלום. עד עכשיו רק אספנו כספים אבודים ושיפרנו את מערך ההוצאות שלך, זה הזמן להיכנס להשקעות חכמות בין אם מדובר בשוק ההון או בנדל"ן. לא מזמן הגיעה אלי מישהי עם ירושה שקיבלה על סך 2.5 מיליון שקלים, לא עבר הרבה זמן וההון הזה גדל ב-2 מיליון שקלים (!) בעזרת השקעות חכמות שביצענו לה. זה לא נס, וזה יכול לקרות גם לך אם רק תבחר בכך."

פששש מרשים, זה חתיכת מספר. מה את מציעה לי לעשות בתור הצעד הבא שלי?

״פשוט מאוד, לבוא אלינו לעשות 'טיפול 10,000' כמו שתיארתי כאן. זה יעיל, פשוט ומשנה חיים. בטח ובטח לא צריך להתרוצץ, ללמוד ולהפוך ליזמים במשרה מלאה. מה שצריך לעשות זה לתאם פגישה איתנו, בה נעשה ישיבת תכנון, מהשלב הראשון במפה הפיננסית ועד ההשקעות

אנחנו כבר נספק לך את אנשי המקצוע הטובים ביותר שילוו אותך בכל התהליך, אתה רק צריך לבוא לפגישת אבחון ראשונית (ממש כמו שהולכים לרופא משפחה בתור צעד ראשון ברגע שיש בעיה רפואית כלשהי)."

יאללה אני בפנים! נסיים את הראיון ונתאם פגישה. אפרת, תודה רבה, היה מעשיר מאוד 🙂

״זאת רק ההתחלה אני מבטיחה לך, מחכה לראות אותך אצלנו בפירמה.״

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »