עסקים

התנהלות פיננסית נכונה בעסק מבלי לטבוע בניהול הכספים: שיטת ה"מיקוד הכלכלי" שבזכותה 10% מבעלי העסקים הצליחו לשבור את תקרת הזכוכית

בעלי עסקים בישראל לא יהיו מוכנים להודות בזה: אבל כדי להשיג שליטה באחד מעמודי התווך הכי חשובים בעסק – הכספים – הם יצטרכו לתת את המושכות למישהו שמבין בזה יותר מהם. ולא, לא מדובר בשירות בסיסי שרו"ח יספק, אלא בניהול כספים יסודי, כאילו שיש בעסק סמנכ"ל כספים שמקבל 20 אלף שקל בחודש (רק במחיר הרבה יותר נגיש). האם מדובר בצורך קריטי או שניהול כספים מקצועי הוא מוערך יתר על המידה? יצאנו לבדוק

מור משרקי  15.4.21 // 10:15

"בהתחלה חשבתי שזאת רק תקופה" מספר ג', בעל עסק במרכז, "הסתבכתי עם התשלומים של המע"מ, הניכויים של ביטוח לאומי ומס הכנסה, ההתחייבויות מול העובדים, הספקים, הגבייה מלקוחות. בשלב מסוים ראיתי שהתקופה הזאת לא עוברת. ההתעסקות בכספים הפכה גדולה עליי, הרגשתי שאני מאבד שליטה".

הבעיה שג' מתאר כנראה מוכרת לכל בעל עסק, קטן כגדול, שנדרש להתעסק בכספים: תשלומים לרשויות השונות, משכורות לעובדים, לספקים, גיוס אשראי מול בנקים או חברות ייעודיות, ניהול הגבייה מלקוחות ועוד. עולם הפיננסים של כל עסק הוא מורכב וסבוך. לא פלא שהמון בעלי עסקים לא מוצאים את הידיים והרגליים, ואז נדרשים להתמודד עם המספרים בתשלומים ובדוחות, כשבאותו הזמן הכסף בורח להם מהכיס.

"בעלי עסקים היום רודפים סביב הזנב של עצמם", מסבירה רו"ח חגית הראל, מנכ"לית ומייסדת 'מרחבים פיננסיים' העוסקת בתחום כבר מעל ל-15 שנה, "הם במרדף תמידי אחר תזרים המזומנים, משלמים כסף מצד אחד וגובים או מגייסים אותו מצד שני, במקום להתרכז בפיתוח העסקי שלהם. זאת התנהלות מאוד בעייתית לעסקים שמחזורי ההכנסות שלהם בקנה מידה של מיליונים, וזאת בעיה לא פחות גדולה לעסקים קטנים שנמצאים בסכנת סגירה תמידית כי ניהול הפיננסים שלהם לוקה בחסר".

חגית הראל: "מודעות לתמרורי האזהרה העיקריים של עסק בסכנה כלכלית הם הצעד הראשון בדרך להצלחה"

 

חגית, מהניסיון שלך, מה הבעיה העיקרית של בעלי עסקים שנקלעים לקשיים כלכליים?

"בתור מי שראתה לא מעט עסקים בקשיים כלכליים , הבעיה העיקרית היא השינוי התודעתי. בעלי עסקים פשוט לא נותנים מספיק חשיבות לסדר בכספים. לפעמים הם סוברים שהם יכולים להשתלט על זה בעצמם, או שהם שוכרים מנהלת חשבונות ומניחים שהיא יודעת לעשות  את העבודה הזאת.

אבל האמת היא? ניהול תזרים, בניית תקציב, ביצוע תמחורים, גיוס אשראי ועוד – הם הרבה מעבר לכוחה של מנהלת חשבונות ואפילו של רואה חשבון סטנדרטי. יש צורך ממשי להעביר את המושכות לסמנכ"ל כספים, מישהו מקצועי ואמין שיוכל לעשות סדר ולהוביל את העסק לצמיחה. בעלי עסקים שלא יודעים להעניק מספיק חשיבות לפיקוח על הכספים, ימצאו את עצמם בבוץ כלכלי".

כמה כבר פיקוח על כספים צריך, זה באמת תחום שצריך לתת לו עד כדי כך הרבה חשיבות?!

"כמובן! יש כל כך הרבה מה לנהל בעסק מבחינת כספים: תשלומים לספקים, לעובדים, מיסים שונים, גבייה מלקוחות (כל אחד לפי תנאי התשלום שלו) השקעות והלוואות ועוד. בלי אדם מקצועי ומיומן שמסוגל לקחת פיקוד על הכספים ולנהל אותם נכון, בעל עסק יכול למצוא את עצמו במצב של איבוד שליטה, ומכאן הדרך קצרה מאוד למשבר כלכלי מתמשך ואפילו לסגירה של העסק".

אוקיי, מלחיץ. אז אם אני בעל עסק, מהם 'תמרורי האזהרה' שמסמנים שאני במצב של איבוד שליטה?

"יש המון תמרורי אזהרה אפשריים, תלוי במורכבות העסק, באופי של בעל העסק ובעוד משתנים. אחד התמרורים העיקריים הוא ניהול לא-נכון של תזרים מזומנים, כלומר אי סדר בתזמון של כניסת כספים מול ביצוע תשלומים. ואז מה קורה? בעל העסק כל הזמן מוטרד ומחפש מאיפה לכסות על התזרים, רודף אחרי הכנסות והלוואות ומגיש בקשות חוזרות לגיוס אשראי, פעמים רבות מבלי שהוא יודע איך יפרע אותו.

אגב, לא כולם יודעים, אבל ברגע שבנק לא מאשר לך גיוס אשראי, זה כמעט אבוד לנסות שוב. אתה לא יכול להגיע אליו פתאום עם רואה חשבון אחרי שקיבלת סירוב ושרפת את עצמך. זה מצב מסוכן שמזין את עצמו: אין תזרים מזומנים לעסק, ובגלל זה הוא לא מצליח לגייס אשראי מהבנק. אז מה, הוא פשוט יוותר ויקרוס?!"

חגית הראל (46), רואת חשבון מוסמכת, סמנכ"לית כספים, מנכ"לית ומייסדת 'מרחבים פיננסיים'.

אוקיי, אז מה הפתרון?! מה צריך לעשות כדי לנהל טוב יותר את תזרים המזומנים בעסק?

"פשוט, סמנכ"ל כספים מקצועי בונה לך תזרים מדויק שמלכתחילה מותאם ליכולות האמיתיות של העסק, וכמובן לוקח בחשבון את כל הפרמטרים הרלוונטיים, כולל תזמון מדויק שלהם. כך מקדימים תרופה למכה.

הוא גם יודע איך לגייס אשראי מהבנק בצורה חכמה, להגיש מסמכים ולהציג את המספרים בדוחות בשפה שהבנק יבין ויוכל לתת אישור לכספים שהוא מלווה לעסק.

כלי נוסף וחשוב לא פחות הוא תקציב שנתי בחלוקה לחודשים. אם לא בונים תקציב נכון ולא מקפידים לבצע עליו מעקב ובקרה, יכולים להיתקע עם הרבה חלומות במגירה בלי היכולת להוציא אותם לפועל. עזוב חלומות, אפילו תפקוד רגיל: בלי בקרה לא תוכל לגלות טעויות מסוימות, גניבות חס וחלילה, הוצאות מיותרות ופזרנות.

תמרור נוסף וקריטי הוא תמחור לא נכון של שירותים או מוצרים בעסק, זאת טעות שראיתי הרבה. בעל עסק בטוח שהוא מבין את השוק, שהוא יודע את המחירים של המלאי. הוא רואה את המספרים בהצעות מחיר ובטוח שהוא מרוויח. אבל מה שהוא לא חושב עליו – זה שיש הרבה דברים ברקע שנוגסים לו מהכסף ולא נכנסים לחישוב. בשורת התוצאה, הוא יוצר לעצמו הפסדי ענק, בזמן שנראה לו שגרף ההכנסות עולה".

תסבירי לי את זה: איך תמחור לא נכון בעסק יכול להשפיע עד כדי כך וליצור הפסדים??

"אני אתן לך דוגמה. לאחד הלקוחות שלי היה עסק של ייצור שערי ברזל מעוטרים, מפעל של 30 עובדים. היו קונים ממנו בעשרות אלפי שקלים, ביקוש מעולה. ומה, תוך כמה שנים פשט את הרגל. איך זה? הוא קנה חומר גלם ב-40 אלף ש"ח, מכר ב-70 אלף ש"ח, לכאורה 30 אלף ש"ח רווח! 

אבל היו עלויות שלא נכנסו לחישוב: תנורים מיוחדים, שכירות חודשית של המפעל, זמן עבודה מוגזם שנדרש לעיטורים המיוחדים, הוצאות של חשמל, ארנונה, תשלום לרו"ח, לדלק, להחזר הלוואות, לצבע, לכלי עבודה ועוד. איך מחשבים הוצאות חודשיות קבועות, או הוצאות חד פעמיות גדולות (כמו תנור לריתוך ברזל, לדוגמה) כשאתה מתמחר מוצר יחיד? זה לא משהו שאתה יודע לעשות נכון וזה פשוט מפסיד לך כסף".

אז למה מנהלת חשבונות או רואה חשבון לא מספיקים? זה הפתרון של כל העסקים, לא?

"האמת שחברות גדולות מבינות שהן זקוקות למנהל כספים אינטגרלי כדי לנהל את עצמן כמו שצריך. ואגב, המפעל לייצור שערי ברזל שסיפרתי עליו? היה לו מנהל חשבונות, אבל הוא לא ראה את התמונה הגדולה, לא ידע לאבחן שהבעיה היא בתמחור. הוא סידר לו את התשלומים, יופי, הוא ראה את המספרים בסוף החודש, יופי. זה גם חשוב, אני לא אומרת שלא, אבל זה פשוט לא מספיק, עובדה – הם כמעט הגיעו לפשיטת רגל.

צריך להבין: רואה חשבון לא תמיד נכנס לעומק ולקרביים של העסק. הוא לא בודק את לוח התוצאות מאחורי הקלעים, איפה נמדדים ההפסדים. הוא לא יודע לייצר פתרונות, לבנות תקציב ותמחור חכם כדי להגיע לרווח. לרוב הוא מדבר בשפה חשבונאית שבעל העסק בכלל לא מבין, ומבקש ממנו דברים שהוא לא יודע לתת. 

לקבלנים למשל יש תקנים מיוחדים וספציפיים, היה לי לקוח קבלן שהרו"ח החיצוני שהיה לו ניסה מעל ל-3 חודשים לסגור את הדוחות הכספיים ולא הצליח, כי הלקוח לא ידע לתת לו את המסמכים שהוא ביקש. אבל כשאנחנו נכנסנו לתמונה? תוך שבוע אחד כל הדוחות היו סגורים ומוכנים לחתימה, חסכון של כאב ראש וכסף.

ללקוח אחר שלי קרוב ל-800,000 ש"ח מההוצאות לא הוכרו לצרכי מס, בגלל אי הבנה מול רואה החשבון ובגלל שאף אחד לא טרח לעקוב אחר קבלת כל החשבוניות מספקים בזמן, זה 17% מע"מ ועוד 23% מס שהולכים לאיבוד! המון כסף עומד על הפרק, חייב מישהו שידאג לזה באופן בלעדי. כמובן שגם בזה טיפלתי".

חגית הראל: "לכל עסק יש עלויות מסביב שלרוב לא נכנסות לחישוב התמחור, מה שעלול להוביל להפסדים"

את מדברת על עסקים גדולים ומורכבים, מה עם עסק קטן? למה שלא תספיק לו מנהלת חשבונות?

"זה עניין של מקצועיות, גם עסק קטן צריך פתרונות כלכליים חכמים כדי להתפתח. ידעת שזמן ההכשרה של מנהלת חשבונות הוא חצי שנה בלבד? לעומת רואה חשבון שלומד 4 שנים, עובר מבחני מועצה מאוד קשים ועוד שנתיים התמחות. 

הידע והיכולות של מנהלי חשבונות הם מאוד בסיסיים ומוגבלים. זה כמו אח ורופא, אח יכול להגדיל ראש ולתת שירות מצוין, אבל הוא לא מספיק מקצועי, מנוסה ובעל הכשרה כדי לתת את השירות שרופא נותן. 

מבין? יש דברים שרק ניהול כספים מקצועי נותן ופעמים רבות זה ההבדל בין עסק מצליח שפנוי להתפתחות וצמיחה ובין עסק שמסתובב סביב הכסף, מחפש לגייס אשראי, שקוע בהלוואות וטרדות ובמקרים מסויימים גם  נאלץ לוותר על החלומות שלו ולפשוט את הרגל".

אבל הרבה עסקים לא יכולים להרשות לעצמם עכשיו סמנכ"לית כספים באופן בלעדי, מה עושים?

"בכנות? חברות קטנות ובינוניות גם לא צריכות סמנכ"ל כספים שיהיה עובד חברה, לא תמיד יש מספיק עבודה בשביל זה. כאן מגיע הפתרון שנקרא 'מיקור חוץ'. 

המשמעות היא מתן שירות של ניהול כספים באופן חיצוני, על ידי בעל מקצוע מנוסה שמבין בפיננסים ברמה גבוהה, החל ממסמכים בירוקרטיים וכלה בגיוסי אשראי, בניית תקציבים וניהול תזרימי מזומנים. תתפלא לשמוע, אבל דווקא מנהל כספים במיקור חוץ יוכל לעשות עבודה יותר טובה עבור העסק, בעלויות הגיוניות".

 

וואלה, איך את מסבירה את זה שדווקא מישהו חיצוני לחברה יוכל לטפל בה בצורה הכי טובה?

"אני יכולה להעיד על עצמי מהניסיון וההכשרה שלי בתחום. את ההתמחות שלי עשיתי בקוסט פורר גבאי את קסירר, משרד רו"ח הגדול בארץ שהתאחד עם חברת EY (ארנסט יאנג) הבינלאומית, אחת מה'ביג 5' בעולם. 

לאחר מכן עבדתי כסמנכלי"ת כספים במספר חברות שונות. יצא לי לעבוד כסמנכ"לית כספים בחברת היי טק, בחברת כוח אדם עם יותר מ-300 עובדים, בצמוד לבעלים של מספר חברות שבהן הייתי האחראית על כל תחום הכספים, מספר שנים בחברות בחו"ל ועוד… 

היתרונות של ניהול כספים במיקור חוץ הם מוחלטים. תוך זמן קצר מצאתי איך להתייעל, לשכלל את הפתרונות, פיתחתי שיטות עבודה, ראיתי כל מקרה ספציפי ולמדתי ממנו איך להתאים את הפתרון המושלם לכל חברה. כשמנהלים כספים לכל כך הרבה עסקים, זה כמו לתפור חליפה בהזמנה אישית שצריך להתייגע עם מדידות. כבר מהסתכלות ראשונית לפי העין, אני יודעת איך לתפור לכל עסק את מה שיישב עליו בול".

אני מבין את התמונה הגדולה. אבל על מה בפועל מנהלת כספים במיקור חוץ תהיה אחראית בעסק שלי?

"בחמש מילים? ניהול כל הכספים בעסק שלך! ולא רק זה, יש גם היבט אישי חשוב בעובדה שאדם מקצועי נמצא לימינך בכל צומת שבו תידרש להחליט לגבי עתיד הכספים של העסק, המענה ל'בדידות הניהולית' שאנשי עסקים חווים היום במשך שנים ארוכות, הוא באמת חשוב לפחות כמו הכספים עצמם.

חגית הראל: "לכל עסק יש עלויות מסביב שלרוב לא נכנסות לחישוב התמחור, מה שעלול להוביל להפסדים"

אבל אם נתמקד רגע בכספים, אסביר לך עד כמה מקיף ויסודי המענה שניהול כספי במיקור חוץ נותן לך:

לבעלי עסקים קטנים מדובר באחריות על הנהלת החשבונות השוטפת, הגשת דוח שנתי למס הכנסה, הכנת משכורות אם יש, דיווחים והתנהלות מול הרשויות, קיום פגישות עם בעל העסק כדי להבין את התוצאות העסקיות ולבחון אותן. 

דבר שמיוחד אצלי אגב, הוא שהלקוחות שלי מקבלים אפליקציה ייחודית ומעבירים לי את כל המסמכים בקלות דרכה, מפיקים בה חשבוניות, קבלות, יכולים לגשת לנתונים שלהם מכל מקום ובכל זמן. בזכות זה הם יכולים לשמור אצלם את החשבוניות והקבלות, לא להסחב עם שקיות של חשבוניות ועדיין לקבל מענה פיננסי לכל הצרכים שלהם. הכל זמין ונגיש להם מהמחשב או מהנייד. 

לבעלי עסקים בינוניים וגדולים, ניהול כספים במיקור חוץ הוא ממש הכרחי. אנחנו בונים יחד תקציב ומתבצע עליו מעקב ובקרה חודשיים כדי לראות שאנחנו אכן בדרך ואם יש סטיות מנתחים אותן ומתקנים. אנחנו בונים תוכנית עתידית ומכניסים לתוכה את כל החלומות והשאיפות של בעל העסק כשהן מכומתות למספרים. 

כך הכל מסודר, הכל בנוי מראש, אין הפתעות, אין סיבוכים. במקרים מסויימים גם עסקים בינוניים יכולים להעביר את הנהלת החשבונות והשכר למשרדינו וכך כל הטיפול בכספים נמצא תחת קורת גג אחת. כמו שאני אוהבת לומר, ניהול כספים מקצועי מחבר את בעל העסק ללוח התוצאות – כדי שיוכל לשבור שיאים".

 

נשמע טוב. אבל האם זה מתאים לי גם אם אני לגמרי מסתדר עם הכספים בעסק שלי?

"ברור! תראה, את הלקוחות שלי אפשר לחלק לשני סוגים. הסוג הראשון הוא בעלי עסק עם הפרעות קשב וריכוז שלא מוצאים את הידיים והרגליים. הם אנשי עסקים מצוינים, יזמים ובעלי מעוף, אבל הם מפוזרים וחייבים מישהו שיעשה להם סדר ויוודא שהרעיונות הגאוניים שלהם ניתנים למימוש גם מבחינת המספרים. 

הסוג השני הוא אנשים שמבינים בכספים ויודעים לנהל את עצמם מצוין, אבל רוצים שקט מההתעסקות בכספים ושמחים שיש מישהו מקצועי שאפשר לסמוך עליו, שיכול לנהל להם את הכספים ולוודא שהעסק נמצא בכיוון הנכון בזמן שהם מתעסקים במה שהם באמת אוהבים לעשות.

כך או כך אני יכולה לעזור ולהגיע איתך לתוצאות. עסק שהיה בקשיים, יוכל לצאת מהם וסוף סוף להרים את הראש לעתיד חדש ומצליח. עסק שכבר מצליח, יוכל להתרחב ולהצליח יותר – פשוט כי הוא יודע לאן מועדות פניו והוא מחובר לעמוד התווך העיקרי שלו, הכספים, שלגביו הוא יכול להיות שקט ורגוע. אני כמנהלת כספים הולכת יד ביד עם העסק שלך ונמצאת כל הזמן עם יד על הדופק כדי שאתה תוכל להמשיך לרוץ."

רוצים לקבל פתרונות של ניהול כספים במיקור חוץ מרו"ח חגית הראל, מנכ"לית ומייסדת 'מרחבים פיננסיים' ולהחזיר את השליטה בעסק לידיים שלכם, כדי לעלות כמה שיותר גבוה? השאירו פרטים:

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »