תרבות

תוכן מקודם

הישראלי שהביא את אמריקה לישראל: ״אפשר ללמוד אנגלית תוך 30 יום בלי לשבת מול הספר ולשבור את הראש 24/7״

נכון לדצמבר 2020, נמצאו למעלה מ-2 מיליון ישראלים אשר לא יודעים לדבר, לכתוב, או לקרוא בשפה האנגלית. ונראה שהתופעה רק הולכת וגדלה בקרב צעירים ומבוגרים כאחד. פרופסור תומס אדוארד אוגוסט טוען שישנה דרך בה כל אחד יכול להשיג מצב בו הוא שולט בשפה האנגלית, ואפילו טוען שהיא ״קלה״ תוך 30 ימים בלבד! היינו חייבים לצאת ולבדוק האם יש אמת בדברי הפרופסור?!

מור משרקי  04.01.21 // 16:15

מזעזע. חמור. עגום! אם הקוראים שלנו, שיושבים עכשיו בבית, מוצאים מילים קשות יותר שיכולות לתאר את יכולת השימוש בשפה האנגלית בעם ישראל, נשמח שישלחו לנו. נראה שכיום, כשאנחנו כמעט מונים את שנת 2021, מצב החינוך בארץ לא יכול להיות גרוע יותר. 

אם עד לפני הקורונה חשבנו שהמצב לא יכול להחמיר, אז נראה שהימים האלה הגיעו. לפי סקר שנערך ע״י HEQL נתגלה ששני מיליונים מאזרחי מדינת ישראל (כלומר יותר מ-20%), לא מסוגלים לדבר, לקרוא או לכתוב באנגלית. 

ולמרות דור המחשב, ולמרות ההשתלטות האמריקאית על העולם, עדיין הישראלים לא מצליחים להטמיע את הידע בתוך הראש ברגע שמלמדים אותם את השפה. למרות שמהצד נראה שכל ילד יודע לדבר אנגלית… האמת היא ממש לא נכונה!

החלטנו לארח את פרופסור תומס אדוארד אוגוסט כדי להבין ממנו מה הוא חושב על הסיטואציה, והאם יש לה פתרון!?

״בעקבות הטכנולוגיות הדיגיטליות המתקדמות שיש כיום – פותחו דרכים חדשות ללמוד מחוץ לכיתה״

את פרופסור אוגסט אנחנו פוגשים יחד עם אחד העוזרים (הישראלים) שלו (אכן גאווה) בשם יונה טרייסמן. ואנחנו מבקשים ממנו לספר לנו קצת על הפרופסור...

פרופסור אוגסט אשר בנה את הקורס לאנגלית המתקדם ביותר בעולם קורס הנלמד בשיטת HEQL (שפירושה המלא הוא hybrid English Quick learning – לימוד מהיר באנגלית היברידית). 

הפרופסור זכה ב 9 עיטורים בינלאומיים ואחד מהם הוא הפרוייקטור הטוב ביותר שנבחר ע"י אוניברסיטת הרווארד , הוא גם הזוכה בתשעת הפרסים הגדולים ביותר בעולם ללימודי אנגלית. 

בנוסף, אפשר לספר על פרופסור אוגסט, שהוא נולד וגדל בברקלי שבקליפורניה. מגיל צעיר מאוד הוא למד ששפות פותחות דרכים חדשות בחיים שלנו. תומס מאוד אהב ללמוד אנגלית, הוא היה יושב שעות שלמות קורא ספרים ויצירות בספרות, אבל רק בבית הספר התיכון הוא התאהב באמת בשפה האנגלית והצטרף לצוות "הדיבור והדיון". 

הוא היה נאלץ לעמוד מול אנשים ולדבר, לשאת נאום שישכנע אנשים ולבצע קטעים שונים מהצגות, אבל הביטחון העצמי שלו היה נמוך כל כך שהוא פקפק ביכולת שלו לדבר אנגלית טובה, הוא היה עצבני ומתוסכל עד כדי כך שהוא פחד להיות חולה ומרותק למיטה. 

לבסוף, הניסיון שהוא צבר בדיבור בפני קהל לימד אותו לסמוך רק על עצמו, למצוא הנאה בכוחה של השפה לבטא את עצמו ולבנות את הביטחון העצמי שלו באמצעות מילים שעזרו לו לתקשר עם אנשים. 

עם השנים תומס הפך לפרופסור לאנגלית והחל לעזור לתלמידים ללמוד את כוחה של השפה האנגלית ליצור עולמות בדמיון, בסיפורים, בשירים ובמחזות שונים.״

(חשוב להוסיף, כי יונה טריסטמן הוא גם מורה לאנגלית מזה 20 שנה. והיום, הוא מלמד באוניברסיטה העברית…)

״קל לנו יותר במקומות שאנחנו נהנים להיחשף אליהם. ומה שלא - פשוט לא חודר אלינו״

תודה רבה על ההיכרות! 🙂 עכשיו תגידו לי, למה עם ישראל לא מצליח ללמוד אנגלית?

״שאלה מעולה! תבין, כיום ניתן למצוא יותר ויותר אנשים שלומדים אנגלית דרך האינטרנט, סרטוני וידאו או קבצי שמע שממהרים לקבוע כי השיטה שלהם היא הטובה ביותר. 

לעומת זאת אנשים רבים עדיין משתמשים בשיטה הישנה של ללכת וללמוד עם מורה בכיתה יחד עם כמות נכבדת של ספרים ומחברות. אם נסתכל על המציאות נוכל לראות ששום שיטה עד כה לא עבדה מספיק טוב כדי ללמד אותנו אנגלית בקלות ובלי להסתבך יותר מדי. 

אני חושב שהבעיה העיקרית של רוב הישראלים זה שהם לא אוהבים ללמוד אנגלית בשיטות המיושנות והמשעממות. הכל מתחיל משם. אם אני אביא לך ספר שעוסק בחשמל ואני אבקש ממך לשבת וללמוד כל מה שאתה יכול מהספר הזה על חשמל. 

אם אתה לא אוהב חשמל או אפילו מחבב במעט את המקצוע הזה, אתה לא תצליח ללמוד שום דבר מהספר! וככה זה בכל נושא בחיים. קל לנו יותר במקומות שאנחנו נהנים להיחשף אליהם. ומה שלא – פשוט לא חודר אלינו."

״בלי ספרים ומחברות, בלי בוחן פתע ובלי כיתה מלאה ב-30 תלמידים צפופים .. הכל היה נראה אחרת היום״

מה זה אומר על בתי הספר?

"בעיקר שהם לא יודעים איך להעביר את החומר בצורה מעניינת וכיפית. אם שיטת הלימוד הייתה שונה, ואני מתכוון – בלי ספרים ומחברות, בלי בוחן פתע ובלי כיתה מלאה ב-30 תלמידים צפופים .. הכל היה נראה אחרת היום. 

תסתכל לדוגמה איך תינוק לומד לדבר, הוא לא יושב ומשנן מילים חדשות, הוא לא לומד עם חבר למבחן הבגרות בשבוע הבא … הוא בסך הכל מתרגל את האנגלית שלו על ידי משחק. וככה הוא לומד לדבר. זה כל כך קל כשמבינים את העיקרון של זה."

מה הכוונה משחק? אנחנו מדברים על לימוד שפה, וזה עניין רציני יותר...

"זאת הבעיה של רובם, אין פה שום עניין רציני. זה בסך הכל אנגלית, שפה ותקשורת בין בני אדם. כל אחד מסתכל על האנגלית בתור משהו שהוא מקצוע לחיים, תחום חשוב שאסור לנו לזלזל בו. 

אבל מי אמר שמשחק הוא דרך פעולה פחות מוצלחת משיטות אחרות? ועזוב מה אני אומר.. התוצאות מדברות בעד עצמן."

אז לא הבנתי, זאת השיטה שיצרתם? לשחק?

"נכון! אבל לא רק. השיטה שלנו מורכבת מכמה עקרונות חשובים. אני יכול לספר לך שאחד מעקרונות הברזל שמלווים אותנו כל העת הוא שילוב של לימודים דיגיטלים ופרונטליים והכל באמצעות משחק. 

לא מספיק רק לשבת בבית וללמוד דרך המחשב, חייב לשבת גם עם מורה פרטי (לבד!) וללמוד יחד איתו. מישהו חיצוני שילווה אותו ויראה איך הוא מתקדם ובמה הוא צריך דחיפה וסיוע.

השילוב הוא מנצח כי הלימודים בדיגיטל הם מהמתקדמים ביותר בעולם ויחד עם מורה דרך שנמצא שם כל העת ויודע היכן אתה נמצא ומה הדבר שאתה זקוק לו כדי לשבור את המחסום ולהתקדם הלאה – השמיים הם הגבול! האנגלית הופכת להיות אפשרית עבור כל אדם!"

ומה יש לך לומר על זה שאנשים מתחילים ללמוד אנגלית בשיא המרץ ופורשים באמצע? אתה לא חושב שיש אנשים שפשוט אין להם כישרון לשפות?

"ממש לא! וזאת טעות מסוכנת לחשוב כך! 

אני יודע לאחר מחקר וניסוי, שהסיבה היחידה שאנשים לא מצליחים ללמוד אנגלית היא – אין להם מניע פנימי אמיתי שידחף אותם. 

למה הכוונה? תחשוב על זה, כשאתה קם בבוקר והולך לעבודה, למה אתה עושה את זה? כי אתה צריך כסף! לאוכל, לבית, לילדים, לשיפור הזוגיות, לשיפור המעמד החברתי ועוד… 

ה״מניע״ הזה, כסף, גורם לך לצאת לעבודה גם אם אתה לא אוהב אותה כל כך, וגם אם אתה מרגיש שאתם מבזבזים את הזמן.

ומאותה הסיבה בדיוק, הרבה אנשים מתייאשים ופורשים באמצע תהליך הלמידה. פשוט אין להם מניע חזק. אם אתה רוצה לדעת אנגלית אתה חייב שיהיה משהו שיניע אותך לפעול.

כדי לגרום לזה לקרות, צריך לשים לאדם מטרה. מטרה שבאמת יש לו עניין להשיג אותה. לכן, להציב מטרה כמו ״לדעת אנגלית תוך 30 ימים״ זאת מטרה נחמדה, אבל היא לא באמת תזיז את האדם לפעול. 

הוא צריך מטרה שהוא חייב לבצע, כמו למשל: ״להיות מסוגל לבצע עסקה שתגדיל את ההכנסה שלי פי 2 בעזרת אנגלית״ או, ״לדעת אנגלית, כדי להשיג מקו עבודה מכובד שדורש ידע באנגלית״ וכו׳… 

אני מבין, ותגידו מה לגבי ההבטחה שלכם בתחילת הראיון שאפשר לדבר אנגלית ב-30 יום?

"כן, אנחנו לחלוטין עומדים מאחורי ההבטחות שלי. בעזרת השיטה הנכונה כל אחד יכול ללמוד אנגלית טובה. אין צורך בכישרון לשפות או במשקה קסמים. 

ואני לא אומר את זה סתם, יעידו כל עשרות אלפי התלמידים שעזרנו להם ללמוד אנגלית ולרכוש שפה חדשה. אותם תלמידים לא צריכים לקחת איתם מילון כשהם טסים לחו״ל, הם עצמאיים ויכולים להסתדר יפה מאוד גם לבד. 

הם יודעים איך לקנות מצרכים בסופרמקט, איך לדבר עם לקוח דובר אנגלית, איך להציג את המוצר שלהם על במה חשובה בלונדון ואיך להתחיל עם בחורה יפה במועדון. אפשר להגיד שהאנגלית לגמרי שינתה את חייהם לטובה."

רגע, ואם זה לא יקרה?

"פשוט מאוד, מגיעים לתלמיד, בודקים מה בדיוק הוא לא הבין, ממקמים אותו שוב ברמה המדויקת שלו, דואגים שהוא יעבור לשלב הבא באופן ממושלם בלי שום טעות, וממשיכים 🙂

תבין, אין דבר כזה 'לא להצליח'. מצד שני, יש דבר כזה לא ליישם את השיטה נכון. אבל לשנינו יש יותר מ-20 שנה במקצוע, ובאמת ראינו הכל. אם יש 'פספוס', מהר מאוד אנחנו מגלים איפה הפספוס ומחזירים את התלמיד לנקודה אותה הוא פספס, ועעוזרים לו 'להרוג' את הטעות.

אני מבין מאיפה נובע החשש שלך אבל גם מהצד אפשר לראות בצורה הגיונית השיטה שייצרנו היא השיטה היחידה מכל השיטות שיצאו החוצה לשוק שיכולה לגרום לאנשים לשבור את תקרת הזכוכית הזאת ולהתמודד עם האנגלית שלהם ואתה יודע מה? גם לנצח!"

נדרש עוד משהו מעבר לכך כדי לצליח באנגלית?

״אתה לא צריך עוד כלום. בשיטה שלנו יש את כל האלמנטים הכי חשובים על מנת להפוך אותך לדובר אנגלית בצורה רהוטה וטובה. אתה בסך הכל צריך להישמע להוראות, וכמובן לתרגל, כדי להשתפר יותר, להטמיע את השפה במערכת ולדייק אותה. זה ממש כמו רכיבה על אופניים. אותו עיקרון. 

ככל שאתה מתרגל יותר, אתה נהיה יותר טוב. זה חוק טבע. לא אני המצאתי, תאמין לי. יש אנשים שחושבים שלדבר שפה זה מסובך, ולכן הם הולכים ללמוד כל כך הרבה זמן ומוציאים כל כך הרבה כסף. 

בפועל כל הלמידה נשארת בתוך הראש ואז הם מתייאשים כי בראש שלהם אם כל הלמידה הזו לא עזרה להם אז כלום כבר לא יעבוד, מה עם להוציא את המילים החוצה? מה עם לנסות להשתמש בכל הידע שיש לך? מה שווה שקיבלת ציון גבוה במבחן, אם אתה לא יודע לדבר אנגלית? לדבר אנגלית, או כל שפה אחרת, זה דבר טבעי. זו יכולת בסיסית של האדם.״

אני חייב לומר, סחטיין! אני באמת מרגיש את הביטחון שלכם בשיטה. איך אני יכול לעשות את הצעד הראשון כדי להשתמש בה?

״זה ממש קל. כאן למטה אמור להיות קישור שמוביל לטופס בו ניתן למלא את הפרטים שלך. ומיד בסיום ההרשמה תקבל גישה לסדרת הסרטונים החינמית ותתחיל כבר לקבל ערך וללמוד. 

בתוך הסרטונים יש כל כך הרבה מידע מעניין, אני הכנתי את הסרטונים עם מיטב המורים לאנגלית בישראל ועם פרופסור תומס אוגסט הפרופסור העולמי לאנגלית ואני בטוח שהוא ייתן לך את קרש הקפיצה הראשון שאתה צריך בעולם האנגלית.״

וכל הסרטונים האלו בחינם?

״בחינם לגמרי! ואתה מקבל גישה לכולם״

מילה לסיום?

״כל אחד יכול לדבר אנגלית. אם אני הצלחתי, וכל עשרות התלמידים שעברו אצלי הצליחו – כל אחד יכול! תאמינו בעצמכם וצאו לדרך. תנו לעצמכם את המתנה הזאת והיכנסו כבר עכשיו לצפות בסדרת הסרטונים שתשנה לכם הכל.״

לחצו כאן כדי לצפות בסדרת הסרטונים בחינם >>>

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »