בריאות

ללדת אחרת: המלווה המקצועית ללידה שסייעה ליולדות לחוות את הלידה באופן חיובי ומעצים בדרך להיות אמא

מה יכול להפחית את הניתוחים הקיסריים ב-50%, לקצר את זמן הלידה ב-25% ולהפחית את השימוש במשככי כאבים ב-30%? שאלנו את אמה כהן, מלווה מקצועית ללידה, אחות מוסמכת ומיילדת, כיצד דווקא שיטת העבודה והטכניקות שלה מצליחות לנטרל פחדים, קשיים וסיבוכים בלידה – ואלו התשובות

מור משרקי  2.6.21 // 10:15

"את הלידה של הבכור שלי אני לא אשכח בחיים" מספרת לי מיכל (34) מאזור השרון, "לצערי, זה היה אחד הדברים הכי נוראיים שעברתי בחיים. אני לא אשכח איך כמעט התעלפתי כשהרופא קבע שצריך לזרז את הלידה. הייתי משותקת, הרגשתי שמפקיעים ממני את השליטה על הגוף שלי, על הילד שלי. יצאתי מהלידה כשאני בטראומה נוראה. לקח לי משהו כמו 3 שנים עד שהרגשתי שאני מוכנה בכלל ללידה נוספת…"

החוויה שמיכל מתארת היא קשה, אך למרבה הצער, לא נדירה כלל. לפי נתונים שאספה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אחת מכל 6 נשים סובלת מדיכאון לאחר לידה, וכל אישה מכירה לפחות יולדת אחת שחוויית הלידה שלה הייתה טראומטית והשאירה אותה מצולקת, גם פיזית וגם נפשית. 

עצוב שדווקא האירוע המרגש שהופך זוג להורים, מתחיל בכל כך הרבה כאב. גם בפן הפיזי, בלידות ממושכות ו'תקועות' המחייבות התערבויות רפואיות שהיה ניתן למנוע  בעזרת הכוונה נכונה לתנועתיות ונשימות, וגם בפן המנטלי, בלידות רוויות לחץ, חרדה וחוסר אונים מצד היולדת ובן הזוג, מה שמוביל למתח וחוסר ביטחון בזוגיות.

"נשים התרגלו לחשוב שלידה זה קשה וכואב – וזאת פשוט טעות!" מסבירה אמה כהן, בעלת ניסיון של יותר מ-15 שנה בתחום המְייַלְּדוּת, אחות מוסמכת, מיילדת ודולה וכיום בעלת מרכז ליווי לידה מקצועי, "לידה היא דבר טבעי שמתרחש בגוף האישה. היום יש אינספור שיטות וטכניקות ייחודיות כדי להזכיר ליולדות את מה שהן אולי שכחו: הגוף שלהן יודע איך ללדת והתינוק שלהן יודע איך להיוולד".

"יש היום שיטות שמטרתן להזכיר ליולדות שהגוף שלהן יודע איך ללדת!" – אמה בעלת מרכז ליווי לידה מקצועי, בעלת ניסיון של כ-15 שנה באגף המיילדותי בבית החולים.

אמה, איך הגוף יודע ללדת ועדיין אלפי נשים בישראל סובלות מטראומות, חרדות ודיכאון לאחר לידה?

"שאלה מצוינת, אבל לפני שאני נכנסת לעומק העניין, יש דבר אחד שחשוב להבין: ככל שההכנה שלך לקראת הלידה תהיה טובה יותר, כך גם הלידה עצמה תהיה חיובית יותר. לעיתים יש הפתעות של הרגע האחרון וצריך לדעת להתאים את עצמנו למה שקורה, כדי שבסופו של דבר, נהיה שלמים עם כל החלטה בחדר הלידה.

הרבה נשים שומעות סיפורי זוועה מחברות, מאמהות, מאחיות ואז נמצאות בקיבעון: אני יולדת רק עם אפידורל, אני בחיים לא אעשה לידה טבעית, אני רוצה ללדת רק במים… כל מיני החלטות שרק סוגרות אותן ולא מאפשרות להן לחוות את הלידה בצורה טבעית וחיובית, כי הן לא מכינות את עצמן לאפשרות אחרת ממה שהן דמיינו, ותני לי להגיד לך משהו, המציאות תמיד אחרת מהדמיון, אבל היא לא חייבת להיות פחות טובה.

בכלל, להתקבע על העדפת לידה ספציפית זאת טעות חמורה! כמו שתתכונני למבחן גדול אבל תלמדי רק נושא אחד מתוך כל מה שלימדו אותך, מה יקרה אם הוא לא יופיע במבחן?! לידה זה אחד המבחנים הכי גדולים שלך כאישה וכאמא, תאמיני לי: את רוצה להגיע הכי מוכנה שאפשר".

אבל האינטרנט מלא בהמלצות, קנו לי ספרי הכנה ללידה, חברות שילדו נתנו לי טיפים, זה לא מספיק?!

"אני יכולה להבין למה את חושבת ככה, עם כל מגוון המידע שיש היום זה באמת מרגיש כאילו 'יש הכל באינטרנט', אבל זאת גם חלק הבעיה. עושר המידע שנמצא בגוגל, באתרים ובפורומים הוא גדול מדי, מבולגן מדי ולפעמים לא מספיק מקצועי או מדויק. תשבי ותקראי סיפורי לידה, בסוף תצאי יותר מבולבלת ממה שהתחלת וזה גורר למקומות של לחץ, מתח וחרדה שיקשו עליך להתמקד בעצמך וברצונות שלך.

חוץ מזה, המלצה של מישהי בפייסבוק או בפורום, לאו דווקא תהיה מה שמתאים לך אישית – בדיוק כמו ששמלה שמתאימה לגזרה אחת לא תתאים לאחרת. לכל אישה האופי שלה, האנרגיה שמתאימה לה והצורה שהיא מעדיפה ללדת ולכן כל העושר שיש באינטרנט ובספרים לא רלוונטי – אם הוא לא מתאים לך ספציפית.

"הכנה ללידה וליווי מקצועי ע"י מלווה מיילדת בלידה הופך את החוויה לחיובית יותר וזה מוכח" אמה כהן.

כאן מגיע הייחוד של ליווי והכנה מקצועיים לקראת הלידה – יש פה התאמה ספציפית, כל אישה וההיריון, הלידה והעובר שלה. חוץ מזה, איך עם כל המידע באינטרנט עדיין נשים היום חוות טראומות, חרדות ודיכאונות? מחקרים מוכיחים שליווי מקצועי בלידה מפחית את הסיכוי לדיכאון לאחר לידה, מפחית את שיעור הניתוחים הקיסריים ב-50%, מקצר את זמן הלידה ב-25% ואף מפחית את השימוש במשככי כאבים ב-30%!

ואיך? כי זאת בדיוק המטרה של הליווי המקצועי: הוא ממקד אותך ואת בן זוגך לחוויית לידה זוגית ומעצימה. מלמד אותך את מגוון האפשרויות ובעזרתו את מגבשת את דרך הלידה הייחודית לך, בזמן שאת מוכנה לכל תרחיש, מרגישה שלמה וחשה רגועה לקראת הלידה".

נשמע כמו קסם, אבל מה זה בעצם שונה מדולה, מישהי שמלווה אותי ומחזיקה לי את היד בלידה?

"ליווי לידה מקצועי הוא דבר שונה לגמרי, והדגש העיקרי נעוץ בידע רפואי ובניסיון ביילוד הלכה למעשה. דולה היא מלווה רגשית מעולה, אבל מהניסיון שלי, ברגע האמת יולדות צריכות את הביטחון הרפואי המקצועי: הן רוצות להרגיש שהן יודעות מה קורה, גם אם הלידה הולכת למקום אחר ממה שמצופה, גם אם פתאום המוניטור מצפצף והרופא מתחיל לזרוק מילים מלחיצות ב'שפה רפואית'. 

זה יכול להוציא את היולדת משליטה ולהכניס לחרדה מוחלטת, וכאן המקום שלי כמיילדת מלווה, כלומר מלווה ללידה עם ניסיון והכשרה של מיילדת, לתווך ולהסביר את כל הדברים שעלולים להוביל לפחד או התנתקות מהחוויה הכל כך משמעותית.

כאחות מוסמכת עם נסיון של למעלה מ-15 שנה בכל האגף המיילדותי, כולל כאחות במחלקה לסיכון הריון ובתינוקיה וכמובן בחדר לידה, אני רואה את מהלך הלידה בצורה אחרת ממה שכל מלווה אחרת רואה. אני מסוגלת לתווך בין הקושי שלך והרצון לקיים חווית לידה ייחודית לך, תוך תמיכה וההרגעה שאת צריכה – ובין הצד הרפואי שאת השפה והפרקטיקה שלו אני מבינה היטב

סתם לדוגמה, יולדת שהרופאים כל הזמן הלחיצו שלעובר שלה יש 'חשד למאקרוזומיה'. נשמע מפחיד נכון? אני הייתי שם להרגיע אותה ולהגיד שזה אומר שהעובר גדול מהממוצע. שום מחלה מסוכנת, שום 'חשד' למשהו נוראי. בסך הכל מילה ב'רפואית' שאחרי שמבינים אותה, היא כבר לא מלחיצה!

כשיש לך ליווי שהוא רגשי ומקצועי, את מרגישה בטוחה ורגועה, תמיד מבינה מה קורה, תמיד מחוברת לתהליך ומרגישה חלק פעיל כי את יודעת להגיע להחלטה מושכלת שמתאימה לך.

את מבינה כמה זה אחרת ממה שיולדות מדמיינות ומפחדות ממנו כל כך? הרגע הזה שהן שוכבות על המיטה, לא יודעות מה קורה, לא ברור להן אם יש בעיה, אם העובר בסדר, אם הן בסדר, מה הרופא אומר להן ומה הן צריכות להחליט בכלל. 

זה היפוך של הכול: את תמיד בשליטה, מודעת לסיטואציה, מבינה את המצב הרפואי ואת הצורך להתאים כל פרוצדורה לסיטואציה הקיימת ומנהלת את התהליך בצורה חיובית ומתוך השלמה מלאה".

אוקיי זה נשמע לגמרי אחרת. מהניסיון שלך, נשים מבינות כמה משמעותי ליווי בזמן הלידה?

"לדעתי כן, אבל הן לא מודעות לאפשרות של ליווי מקצועי שהוא יותר משמעותי לקבלת החלטות בזמן אמת. עניין הליווי עצמו קיים שנים ורלוונטי במיוחד לאחרונה, עם העומס המטורף בחדרי הלידה בבתי החולים. 

את יכולה לדמיין לעצמך איך זה מרגיש? את ברגע החשוב של חייך, שוכבת במיטה, עם הפחדים, החששות, התסריטים שמסתובבים לך בראש, בזמן שהחדר הופך ל'תחנת רכבת' עם אחיות שבאות ונכנסות, רופאים שמגיעים לרגע, זורקים לך חצי מילה וממהרים לחדר עם לידה פעילה. זה לא לגמרי יעזור לך, נכון?

לכן החידוש היום הוא ליווי מקצועי של מישהי שהיא דולה, וגם בעצמה בעלת ניסיון כמיילדת. יש ערך גדול במישהי שמכירה את הפרקטיקה הרפואית ויכולה באמת לנסוך בך ביטחון מקצועי, לא רק רגשי. ליוויתי כבר מאות נשים בלידות מכל הסוגים ואני רואה את זה כל פעם: את המבט בעיניים שמחפש את ההסבר, את ההקלה כשמגיעה לאחריה ההבנה, את הביטחון כשהשליטה בידיים של היולדת ובן זוגה.

אמה כהן: "רואה את עצמי כשליחה גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה רגשית"

אם נתקלת בדברים לא צפויים או שינויים, זה יכול לערער גם את כל ההכנות שבעולם. כשאני נמצאת איתך בחדר לידה אני מקרקעת אותך חזרה לסיטואציה הנכונה, מייצבת אותך, את כבר לא מתנדנדת באוויר בחוסר ידיעה. יש לי את הראייה המרחבית, הקלינית, כולל הניסיון ביילוד ובתינוקיה כדי להיות לך לעזר גם בזמן הלידה וגם אחריה, כשהתינוק נכנס למשוואה.

בחדר לידה אני העוגן שלך, המתרגמת הרפואית שלך, מסבירה בצורה ברורה מה הסיטואציה ומובילה אותך לגבש החלטה ולהוביל את הלידה שלך כמו שאת רוצה אותה, ולא בכניעה לסטנדרטים שאולי בדיעבד תתחרטי עליהם כי הם היו לא נכונים עבורך. 

יותר מזה, בכל פרוצדורה רפואית, החל מזריקת אפידורל וכלה בניתוח קיסרי, אני נכנסת איתך ומשגיחה שהלידה נעשית לפי הרצון והדגשים שלך, כולל אפס הפרדה בינך ובין העובר, חיתוך חבל הטבור, ליווי בהנקה ובטיפול הראשוני בתינוק ועוד". 

וואו זה באמת חשוב. אבל מה עם זה שאמא או בן הזוג שלי יהיו המלווים שלי בלידה, זאת לא אופציה?

"ברור שכן! ואפילו כדאי שכל מי שמקדם לך את הלידה יהיה נוכח, אבל חשוב לזכור: בן זוג או אמא הם לא מלווים מקצועיים. הבעל לא תמיד מרגיש מחובר להיריון, גם אם הוא מראה ביטחון, ברגע האמת הוא יכול לאבד שליטה, להילחץ, לעיתים אפילו להתעלף… בקיצור, לא להיות הגורם היציב שחשבת שהוא יהיה. גם אמא שמלווה נכנעת לדאגות ובסוף נוצר מצב שאת מרגיעה אותם ועוזרת להם במקום שיהיה להפך.

אגב, דווקא בגלל שבן הזוג הרבה פעמים לא שותף לתהליך של ההיריון ושל הלידה, אני שמה דגש מיוחד בקורס ההכנה ללידה שלי על שיתוף בן הזוג בהיריון ובלידה. אין דבר שאני מאמינה בו יותר מזה! העובדה שרק את נכנסת להיריון באופן פיזי, לעיתים משאירה אותך לבד בתוך ההריון וגם בלידה, אבל את ההורות אתם חולקים יחד! למה שלא תעברו יחד גם את ההיריון והלידה, כזוג?

אין שום סיבה שבן הזוג שלך לא יהיה עוגן יציב שאפשר לסמוך עליו. הוא פשוט צריך לגלות את התפקיד שלו, להכיר את הנקודות שבהן את צריכה אותו, לתרגל הרבה לפני הלידה את התנועות והעיסויים שירגיעו אותך כך שבזמן האמת הוא יידע לתמוך במגע ובדיבור, בדיוק כשתצטרכי אותו.

אמה כהן: "הקורס שלי נותן דגש גדול על שיתוף של בני הזוג, כדי ליצור חוויה משמעותית במסע בדרך להורות"

חשוב לציין שיש גם אמהות חד הוריות שעוברות את קורס ההכנה שלי, והן במיוחד צריכות את הליווי בזמן אמת ביום הגדול. אבל צריך להודות, גם הזוגות שעוברים את קורס ההכנה ללידה שלי, בסופו של דבר רוצים את הליווי המקצועי בזמן הלידה ומבינים עד כמה הוא יכול להועיל להם לעבור חוויה חיובית ומעצימה".

הבנתי אותך, אז מה בעצם תלמדי אותי בליווי המקצועי לקראת הלידה?

"אינספור שיטות וטכניקות, ביניהן גם שיטת ההיפנובירת'ינג, כלומר לידה במצב של שליטה מלאה של היולדת, מתוך מודעות, הבנה והשלמה עם המצב. הרוגע, הביטחון והוודאות האלה מובילים לקיצור משמעותי של הלידה ולקידום טבעי ונינוח שלה. יש מגוון כלים, מנטליים ומעשיים שאיתם מצליחים להגיע למצב הזה והתוצאה המוכחת היא לידה קצרה יותר, נעימה ורגועה.

אני מוסמכת באופן רשמי ללמד את השיטה של ההיפנו-בירת'ינג ועוסקת בה בהרחבה בקורס ההכנה ללידה שלי. העקרון הכי חשוב הוא שהלידה היא הליך טבעי וצריך לעבור שינוי תודעתי עמוק כדי להאמין ביכולות הפיזיות והמנטליות של הגוף כחלק מהמסע להיות אמא! 

מה שמיוחד בשיטה הוא שנוסף להכנה המנטלית, יש גם תרגול מעשי של תנועות עיסוי מיוחדות ונשימות – יחד עם פרקטיקות נוספות מכל הסוגים, כמו למשל 'Skin to skin' (מגע עור ישיר בין האם והתינוק) שמחברים אותך יחד עם בן זוגך לתינוק שלך ויוצרים חוויית התקשרות מופלאה וייחודית לכם".

זה מתאים רק ללידה ראשונה? מה אם כבר חוויתי לידות, אפילו קיסרי? או שאני דווקא רוצה אפידורל?

"שאלה מצוינת, לא מדובר רק בלידה ראשונה או טבעית! אני יכולה לספר לך שבקורסים של ההכנה ללידה שאני מעבירה נמצאים הרבה זוגות בלידה שניה ושלישית, או יולדות שעברו לידה אחת בקיסרי ורוצות לנסות לידה נרתיקית רגילה כדי לחוות חוויה מתקנת ומוצלחת. בעזרת כל הידע והניסיון הרחב שלי בתחום הילודה ,הכולל הכשרה בתחום BOT (תרפיה מכוונת לידה ועיבוד לידה), שהפגיש אותי גם עם הריונות בסיכון ועם נשים שעברו לידות קשות ומצויות בטראומה ,מאפשר לי לתת מענה מדויק יותר. 

יש גם נשים שברור להן שיבקשו אפידורל, אבל רוצות לדייק את הלידה כמה שיותר, להבין מה בדיוק יקרה איתן בחדר הלידה כדי לנטרל את הפחד ולהגדיל את הביטחון. ידע זה כוח, במיוחד בחדר הלידה. מעבר לידע היישומי של מה קורה בחדר לידה, אני גם מלמדת טכניקות מתקדמות של תרפיה, עיסויים מרגיעים ונשימות שמטרתן ליצור חוויה מעצימה

הטכניקות הללו למעשה מרגיעות את הגוף שלך מהסטרס שמלווה אותך ובכך מקדמות את הלידה בצורה טבעית ונינוחה, מבלי שתיכנעי לתחושת חוסר האונים. ביום הלידה השימוש במים, תאורה נעימה ועיסוי עם שמנים מרגיעים, בשילוב עם האזנה לדמיון מודרך או מוזיקה שתבחרי – יוביל אותך לחוויה אחרת ושונה ממה ששמעת או הכרת. את עוברת עיסוי נעים בראש ובכפות הרגליים (רפלקסולוגיה) ושומעת את המוזיקה האהובה עלייך. אין מה לומר, זאת לידה באנרגיות טובות, ממש באווירה של בילוי מפנק בספא!"

אמה כהן: "הנוכחות שלי מאפשרת שהיולדות שלי ירגישו הכי בנוח, הכי רגועות והכי שלוות שיש בזמן הלידה"

יפה, אז מה האפשרויות שלי לקבל הכנה וליווי לקראת הלידה, עם השיטות החדשניות והידע והניסיון המקצועיים שלך?

"בשלב הראשון צריך ליצור קשר עם המרכז שלי לליווי מקצועי לקראת לידה. אם את בשלב הראשון של ההיריון ומרגישה עוד מבולבלת ולא יודעת מה את צריכה – נקבע פגישת ייעוץ ובה אציג בפנייך את כל האפשרויות ואתן לך הסבר כללי לגבי כל אחת. החל משבוע 22, אפשר להצטרף לקורס ההכנה ללידה המקצועי שבו אני מלמדת את שיטת ההיפנו-בירת'ינג ואת שאר הטכניקות המתקדמות ללידה. 

מעבר להכנה הרגשית והפרקטית, הקורס מאוד מחבר את שני בני הזוג למאורע המרגש שהולך לשנות להם את החיים, ולהיות החוויה הזוגית המגבשת הכי טובה שהם יכולים לצפות לה. את הליווי המלא אפשר לקבל בכל שלב של ההיריון, עם הקורס או בלעדיו, והוא כמובן גם מתרחש ביום הלידה עצמה – כדי שגם ברגע עצמו תרגישי מחובקת ועטופה, רגועה ומלאת ביטחון בגוף שלך שיודע ללדת ובתינוק שלך שיודע איך להיוולד.

לא סתם יולדות שעברו אצלי את קורס ההכנה ואת הליווי המקצועי כותבות לי מגילות מרגשות ומספרות שהלידה הייתה עוצמתית ומדהימה. אין אושר גדול יותר מזה: להביא ילד לעולם בחיוך, באנרגיות טובות, בחיבור אמיתי עם בן הזוג לקראת המשפחה שאתם מתחילים לבנות, והכי חשוב- זה עושה חשק לעוד ילד".

רוצה לקבל מידע חינמי על שיטת ההיפנו-בירת'ינג, על הטכניקות המתקדמות שנלמדות בקורס ההכנה ללידה המקצועי של אמה כהן ועל הליווי המלא לקראת חוויית לידה חיובית ומעצימה? השאירי פרטים:

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »