נדל"ן

יצא צדיק: הכירו את הקבלן המסתורי שמגלה ללקוחותיו את סודות השיפוץ וחוסך להם מאות אלפי שקלים כשהוא מגן עליהם מחלטורות

85% מבעלי הבתים שמבצעים שיפוץ נופלים לחלטורות שונות ובסוף מבזבזים פי 2 או 3 יותר כסף על "חריגה מהתקציב" ועל תיקונים עקב עבודה רשלנית. איך פותרים את הסיוט שעולה לנו יותר מדי? יצאנו לפגוש את אלי יפת, קבלן שיפוצים כבר מעל 15 שנה שהחליט לשבור את החוקים ולהקים כוח שייגן על בעלי דירות משפוצניקים חאפרים כדי לחסוך למשפצים מאות אלפי ש"ח בשיפוץ.

מור משרקי 22.6.21 // 10:15

"השיפוץ האחרון שעשיתי היה סיוט!" מספרת לנו דליה, בת 61 מרמת השרון, "מעצב הפנים והקבלן לא היו מתואמים, קיבלנו את התחושה שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. בסוף במקום 180 אלף ש"ח שהיינו צפויים לשלם לפי הצעת המחיר, שילמנו 230,000! חריגת תקציב של כמעט 30%! 

ובגלל שלא נערכנו נכון עם הכסף, נאלצנו לקחת מישהו זול שיסיים לנו את העבודה, השיפוץ נמשך יותר מחצי שנה ועוד יצא על הפנים! כבר אין לי את הכוחות הנפשיים לעבור עוד שיפוץ".

לצערנו, דליה היא ממש לא היחידה. למעשה, יותר מ-275 אלף דירות בישראל עוברות שיפוץ מדי שנה וחלק נכבד מבעליהן סובלים מטראומה עקב חוויית השיפוץ השלילית. 

לא סתם התוכנית ״יצאת צדיק״ הפכה לקאלט בארץ בגלל ההיכרות הקרובה של עם ישראל עם בעלי מקצוע 'חאפרים' שמבצעים עבודה לא יסודית, חורגים מהתקציב בצורה לא פרופורציונלית (במינימום 20% יותר מהצעת המחיר!) ובסוף, התוצאה לא שווה את מאות אלפי השקלים שהושקעו, בטח ובטח שלא את ההתעסקות, החרדה וכאב הראש לאורך כל התהליך.

"בואי תביני מה זה אבסורד," אומר לי אלי יפת שנמצא בענף השיפוצים למעלה מ-20 שנה, "לפי סקר של התאחדות קבלני השיפוצים, יותר מ-85% מבעלי הבתים שמביאים בעלי מקצוע כדי לבצע שיפוץ חורגים בהרבה מהתקציב הראשוני. 

בתור קבלן אני מסתכל על זה, ולא מבין… איך יכול להיות שהרוב המוחלט של הלקוחות שלי משפצים את ביתם באחוזים בודדים של חריגות אם בכלל, בזמן שהרוב המוחלט של בעלי הבתים בארץ נדפקים (סליחה על המילה) ונתקעים בלי כסף בגלל חריגות תקציב לא הגיוניות?!"

85% מהמשפצים חורגים מהתקציב, רובם המוחלט (74%) בעקבות אי הכנת תכנית שיפוץ מסודרת וליקויים בצנרת שמתגלים תוך כדי. מקור: התאחדות קבלני השיפוצים.

 

אלי, תסביר לי איך מגיעים למצב שכל כך הרבה בעלי מקצוע בשיפוץ חורגים מהתקציב?!

"או-הו, יש כמה וכמה סיבות ותיכף ארחיב על כל אחת, אבל כדי שתביני את גודל הבעיה, אני רוצה לחבר אותך קצת למספרים. שיפוץ ממוצע של בית בגודל 100 מ"ר עולה היום 160 אלף ש"ח בממוצע, כלומר, חריגה של אפילו מספר אחוזים בודדים פה שווים לך אלפי שקלים. 

נניח שסגרת עם קבלן בהצעת המחיר 120 אלף ש"ח על שיפוץ מטבח וסלון? 10% זה 12,000 שקל שזה יותר ממשכורת חודשית! זה לא צחוק, ושוב, זה במקרה הטוב. כיום רמת החריגה 'המקובלת' עומדת על 20% אבל בלא מעט מקרים זה עובר גם את ה-30% והרבה יותר מכך! מזעזע.

שתביני, בהרבה מקרים אפשר מלכתחילה להעמיד את התקציב הרבה יותר נמוך ולחסוך אפילו יותר כסף! היה לי לקוח שקיבל דירה בירושה. 120 מ"ר אבל ישנה, מוזנחת. הוא רצה להשכיר אותה למשפחה ולשפץ אותה לגמרי כדי שתיראה מיליון דולר. 

הגיע אליי עם הערכת תקציב של יותר מ-450 אלף שקל כי אמרו לו שאלו הטווחים. הוא היה מוכן בלב שלם לשים סכום כזה, חשב שישלם חצי מיליון לפחות. 

אחרי שהוא הסביר לי איך הוא רוצה שהדירה תיראה, עצרתי אותו ואמרתי: עם כל מה שסיפרת לי, גם אם נלך על החומרים הכי איכותיים אני לא רואה איך זה עובר את ה-200 אלף שקל, מאיפה הגעת ל-450 אלף שקל אני לא יודע. הוא היה בהלם. בסופו של דבר יצא לו בובה של שיפוץ ב-160 אלף שקל. את מבינה? לא רק שלא הייתה חריגה מהתקציב, אלא שמראש היה אפשר לשפץ בתקציב נמוך בהרבה מההצעות שהוא קיבל!"

אז מה זה אומר, שאני תמיד צריכה להניח שהשיפוצניק לא אמין ומחפש פראיירים?

"ממש לא. אי אפשר תמיד להאשים את השיפוצניקים. כשאת מגיעה לקבלן עם תוכנית שיפוץ שלא מתאימה למציאות, הידיים שלו כבולות, אין לו ברירה אלא 'לאלתר'. נניח שבתוכנית כתוב לבנות שירותים ביחידת הורים? אבל מה, אין לחדר קיר חיצוני. 

אז השיפוצניק פתאום יגלה תוך כדי עבודה שהוא צריך להעביר צינור ביוב גדול  וכדי להסתיר אותו (כי אף אחד לא רוצה לראות צינור ביוב באמצע חדר השינה) הוא במקרה הטוב – ייאלץ לעשות עבודה שהוא לא תכנן ותעלה הרבה יותר כסף, ובמקרה הרע כדי לחסוך בעלויות הוא ינסה להתגבר על העניין בצורה חובבנית שתגרום לנזק גדול יותר בעתיד. 

תגידי חלטורה, תגידי עבודה רשלנית, אבל מה הוא היה יכול לעשות, לבטל להם את השירותים? או להפתיע אותם בפתרון שיכול לעלות להם 10,000 ש"ח נוספים? העבודה הזאת לא נכנסה להצעת המחיר וזה אומר חריגה בתקציב. 

אז הקבלן בהתלבטות: לשחק אותה ראש קטן ולעשות רק מה שביקשו ממנו, או לעשות עבודה כפולה ואולי לצאת מופסד? הרי הוא לא ייתן לך לבחור או עבודה חארטה או חריגת תקציב. זאת בעיה, אבל בדיוק מאותן בעיות שהיה ניתן לפתור ביעוץ לפני שיפוץ".

בתמונה: אלי ושירי "יפת - ייעוץ לפני שיפוץ", בתחום כבר יותר מ-15 שנה.

רגע, מה, האדריכל או מעצב הפנים שלי לא יודעים לבנות תוכנית לקבלן שתהיה מתאימה למציאות?

"אני לא אומר שאדריכלים ומעצבי פנים אשמים. קבלן יידע לזהות מקילומטרים ליקויי תיכנון כי הוא נמצא בשטח ורואה את זה יום יום, בשלב התכנון התיאורטי הדברים האלה לא יצוצו והאדריכל או מעצב הפנים יבנו לך תוכנית נהדרת – אבל תוך כדי עבודה כשהסיבוכים יצוצו הם ייאלצו להגדיל את התקציב או להתפשר.

ואז מה שקורה הוא שאלפי בעלי בתים בישראל שעשו שיפוץ נמצאים בטראומה, לא פחות. ראיתי את זה על לקוחות שהגיעו אליי כשהייתי קבלן ולגמרי הופתעו שלא רק שלא היו חריגות בתקציב, אלא אפילו חיסכון!

זה מה שהוביל אותי לחקור ולגלות שההבדל ברוב המוחץ של המקרים היה דבר פשוט אחד… אבחון! כמו שהולכים לרופא מומחה שבודק את שורש המחלה ורק אז נותן מרשם. 

אם ניקח את ההשוואה הזאת: אז אדריכלי ומעצבי פנים הם כמו רוקחים. הם לא מוכשרים לבדוק לעומק את המטופל, כלומר את הבית. רק שומעים פחות או יותר מה כואב ומחליטים מה התרופה. 

אבל זה לא יהיה מדויק כמו אבחון של רופא מומחה, ואבחון לא מדויק בשיפוץ יכניס אותך לסיוט של חריגות תקציב ושנים של תיקונים חוזרים והמון כאב ראש.

לא סתם בסקר התאחדות קבלני השיפוצים מצאו שב-74% מהמקרים, חריגות התקציב נובעות מחוסר  בתכנית שיפוץ מסודרת ומבעיות צנרת שנמצאו תוך כדי עבודה. זה בדיוק הדברים שעולים עליהם באבחון מקצועי, מטפלים בהם מבעוד מועד ומתאימים את התקציב. כמו רופא שמתאים תרופה למטופל.

ככה השיפוץ גם עובר בלי 'הפתעות' של תיקונים שנדרשים תוך כדי עבודה ולא נכנסו לתקציב, גם מחזיק לאורך זמן וגם בלי חריגות כספיות. מתוך הצורך הכואב שראינו בשוק, החלטנו לצאת בשירות מטורף שבעצם עושה עבורך את כל העבודה מול האדריכל ומול הקבלן".

"כל שיפוץ בישראל חייב לעבור אבחון מדויק כדי לא להיכנס לחריגות תקציב וסיוט של שנים עם תיקונים חוזרים"

אוקיי זה נשמע מעניין. אז מה קורה בפועל, בנוסף לקבלן ואדריכל אני צריכה גם לשלם ליועץ?!

"תתפלאי לשמוע, אבל יש בעלי מקצוע שהם שלוש באחד… עכשיו ברצינות, יש קבלני שיפוצים שיש להם המון ניסיון והם מבינים מספיק בתכנון אדריכלי וידעו לייעץ לך בהתאם. למשל אני בהכשרה שלי גם מעצב פנים וגם קבלן בניין ענף 100 (שמאפשר רשיון לבניית בניין עד 4 קומות). 

החיבור בין קבלנות ואדריכלות מאפשר לחבר בין פתרונות תכנון ברמת הרעיון יחד עם התכל'ס, השטח, המחירים. כלומר להתאים בין הרעיונות והרצונות שלך ברמת השיפוץ ובין המציאות ומה שאפשרי לעשות, כולל איפה אפשר לחסוך ואיפה לחסוך אומר לשלם יותר בעוד שנתיים. 

מתוך כך, המומחיות של יועץ לשיפוץ היא לאבחן את הבית שלך. לראות את הליקויים הקיימים ולהבין את המשמעויות. ברגע שיש לו את כל הנתונים, הוא בונה לך את התוכנית המפורטת שאיתה את מגיעה ישר לקבלן או למעצבת הפנים, כולל כל הפירוט והפעולות הנדרשות בשיפוץ.

זה בעצם פותר את העניין שהקבלן מגלה 'הפתעות' באמצע השיפוץ ואז צריך להגדיל לך את התקציב כדי לתקן ליקויים. נגיד פיצוץ בצנרת, סימני רטיבות לא ברורים, שיפועים לא טובים ברצפה שמשפיעים על ניקוז, אריחים רופפים. לא חסרים דברים שצריך לבדוק לפני כדי לדעת להתאים את התקציב אליהם".

בתמונה: אלי יפת בודק ומגלה בעיות רטיבות ועובש חמורות לאחר שיפוץ של החלפת ריצוף וטיח חדש בבית מגורים.

אבל אם הקבלן יראה את הליקויים הוא ינסה למרוח אותי ולהגדיל את התקציב, מה היעוץ עוזר לי?

"או, יפה. יועץ רציני לא סתם זורק לך תוכנית מפורטת, ממש לא. על כל רכיב הוא מוסיף לך הערכת מחיר אמיתית מהשוק, על בסיס ידע וניסיון של שנים בענף הקבלנות. רק זה שווה זהב. זה כמו להיכנס לקזינו דרך הדלת האחורית עם מי שמכיר את כל החוקים ואת כל הרמאים ואומר לך בדיוק עם מי לשחק.

בשורה התחתונה, את לא אמורה בכלל להגיע למצב שאת מגדילה את התקציב. כל הרעיון של האבחון זה לדעת מראש מה נדרש ולבנות את התקציב בהתאם. זה גם משהו שאנחנו עושים ביעוץ, בניית תקציב".

לא הבנתי משהו. הקבלן עצמו בונה לי תוכנית בהצעת מחיר, למה אני צריכה יועץ שיבנה לי תוכנית?

"שאלה מעולה. תראי, קבלן שיפוצים נותן לך הצעת מחיר על בסיס הערכה כללית, הוא לא יישב ויעשה לך אבחון מעמיק לבית – כי אולי לא תסכימי להצעת מחיר ואז חבל על הזמן שהוא מבזבז עלייך. זה בדיוק מה שמוביל לחריגות תקציב, הוא יעשה לך תוכנית בלי אבחון ויגלה דברים תוך כדי השיפוץ שיעלו לך יותר.

לדוגמה לרצף את הבית. זה יכול להראות לך משהו קליל, אבל זה יכול להגיע ל-80, 100 אלף שקל. אם הקבלן לא בודק את מערכת האינסטלציה בהחלפת הריצוף, אולי בעוד שנה שנתיים תסבלי מפיצוצים בצינור ותצטרכי להרוס את העבודה היקרה, לתקן את המערכת ולשים שוב ריצוף. לפעמים אפילו לפרק את המטבח כדי לעשות נקודות מים וחשמל חדשות, או להחליף את המערכת בחדרי הרחצה ולהחליף אריחים. 

בצורה הזאת את בקלות נכנסת להרפתקה של עוד 50-100 אלף ש"ח כי צריך גם להרוס קירות ולשפץ גם אותם. זה מקומות שאת לא רוצה להיכנס אליהם. גם אם את רוצה לשפץ רק מטבח, יועץ עושה לך אבחון לכל הבית ורואה מה צריך לטפל ולעשות לפני כחלק מהשיפוץ – זה פותר לך את הבעיה ומסדר לך את התקציב.

יש הרבה שיקולים שצריך לקחת בחשבון כדי לדעת איך לתמחר את מה שהבית צריך, מה שאת רוצה ומה שהכיס שלך יכול לשאת. 

אם חשבת להשקיע 120 אלף ש"ח אבל יש עבודה של 100 אלף ש"ח רק באינסטלציה ובריצוף, אז יועץ ימליץ לך להשקיע במטבח 20 אלף ולא 40 אלף כמו שחשבת – וכך תוכלי עדיין לעמוד בתקציב ולדעת שתקבלי תוצאה עמידה ולא מטבח יקר שתצטרכי להרוס בעוד שנתיים בגלל הצנרת".

הבנתי. אבל זה לא משהו שקיים נכון, לקחת יעוץ לפני שיפוץ בבית?

"נכון, ובדיוק בגלל זה היעוץ ממש נדרש. כמו שלוקחים יעוץ משכנתא במקום את היועץ של הבנק. לבנק יש אינטרס לתת הלוואה למשכנתא בתנאים שמשתלמים לו, עם ריבית גבוהה למשל, כי הוא צד בעסקה. אבל יועץ המשכנתא הוא חיצוני, הוא מקבל ממך סכום מסוים ויהפוך את השמיים כדי להשיג לך את המשכנתא הכי טובה. יש לכם אינטרס משותף, היועץ רוצה שתהיי מרוצה, הוא לא מרוויח על חשבונך בשום מצב אחר.

עם יועץ שיפוצים זה אותו דבר. לשפץ זה עסק של מאות אלפי ש"ח עם שוק פרוץ של בעלי מקצוע שמחפשים עבודה קלה ומקסימום כסף, או לא נמצאים בתקשורת אחד עם השני. בסוף את יוצאת מופסדת מבחינת איכות התוצאה וכמובן מבחינת חריגות בתקציב ותשלומים מנופחים.

לי כיועץ שיפוצים אין אינטרס לקבל מהכסף שלך כמה שיותר. אני עושה לך את כל העבודה המקדימה, מאבחן את הבית על כל הליקויים, כותב לך תוכנית שיפוץ מפורטת לקבלן ומסדר הכל כדי להתאים את החלומות שלך לתקציב. 

ככה את באה לשיפוץ עם ביטחון, עם ידע של איש מקצוע שנמצא בצד שלך, עם ודאות שהתוצאה תחזיק לך במשך עשורים ולא תופתעי בעוד שנה שנתיים כש'יצוץ' ליקוי, ולכי תחפשי את הקבלן שטס עם הכסף שלך לתאילנד".

שכנעת אותי, זה גאוני לקחת יעוץ לפני שיפוץ. איך אף אחד לא חשב על זה קודם?!

"נכון?! בדיוק מה שאנחנו חשבנו. אני אומר 'אנחנו' כי למרות שאני עומד בחזית של העסק, צריך להגיד מילה טובה על אשתי שירי שהיא לא רק אישה מדהימה בפני עצמה, אלא גם שותפה בעסק של 'אלי יפת – ייעוץ לפני שיפוץ' ועושה את כל התיאומים ביני ובין הלקוחות. 

בייעוץ אתנו, שירי נמצאת איתך בקשר מתמיד לאורך כל התהליך, מעבירה לך בצורה מסודרת חוברת שלמה לא רק עם תוכנית הפעולה המדויקת שאת מעבירה לקבלן, אלא גם עם טיפים איך להיזהר משיפוצניקים חאפרים, מידע חשוב שצריך לדעת ולטפל בו לפני השיפוץ, ממש חוברת עזר ותמיכה. 

בצורה הזאת את מגיעה הכי מוכנה שיש לשיפוץ, יודעת שכל הפרטים הקטנים מטופלים ויכולה להיות רגועה. בואי נגיד ככה, כשאת מקבלת מאתנו ייעוץ את מכניסה אותנו לבית שלך ואנחנו מכניסים אותך למשפחה".

אלי: "כל לקוח של ייעוץ לפני שיפוץ מקבל חוברת עזר ותמיכה עם מידע חשוב, טיפים ותוכנית מפורטת!"

מכניסה אתכם לבית ואתם מכניסים למשפחה, אהבתי! אז מה אני עושה כדי לקבל יעוץ לפני שיפוץ?

"שמח שאהבת! אז הדבר הראשון שצריך לעשות זה ליצור אתנו קשר כדי לוודא התאמה. בהמשך שירי תתקשר אלייך לתיאום פגישה. אני אגיע אליך, אאבחן את כל הבית, אשמע ממך את הצרכים והרצונות ואחבר את זה למציאות ולמצב בשטח. 
 
אם נגלה שהחלומות גדולים מהתקציב, נמצא פתרונות יצירתיים ונבנה מחדש תקציב שיתאים לעדיפויות שלך, על בסיס הניסיון והמקצועיות שלי ממאות פרויקטים מוצלחים שביצעתי ללא חריגות בתקציב. אחרי שלב היעוץ הפרונטלי, את מקבלת את החוברת עם כל הבונוסים, הטיפים, המידע, המחירים המקובלים בשוק וכו'. 
 
הדבר העיקרי בחוברת הוא כמובן תוכנית מפורטת שאת יכולה להראות לקבלן שלך ואת מסודרת. יש בה את כל הפירוט, המחירים, הקבלן רואה שאת מבינה עניין ואי אפשר למרוח אותך, והאמת? הוא גם יעדיף עבודה מסודרת וברורה, בלי הפתעות ואי נעימות. כולם יוצאים מורווחים, בעיקר את והבית שלך".

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

האישה מאחורי הקלעים של שוק הדירות בישראל מחזיקה רשימות המתנה של מאות רוכשים

שוק הנדל"ן רותח – כך תמיד אומרים, אבל כשפרויקטי נדל"ן צצים כמו פטריות אחרי הגשם והופכים את השוק לרווי ותחרותי, כיצד יכול יזם להבטיח מכירה מיטבית של הדירות במינימום עלויות שיווק? ראיון בלעדי עם שרון דידי, האישה שמאחורי המיזם המצליח "דירות בשושו", עם חשיפת הסוד שיכול להציל לכל יזם נדל"ן את הפרויקט – למכור מקסימום דירות למשקיעים מובילים, בלי לשבור את הראש ולהסתבך עם משווקים חיצוניים

לכתבה »

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

האישה מאחורי הקלעים של שוק הדירות בישראל מחזיקה רשימות המתנה של מאות רוכשים

שוק הנדל"ן רותח – כך תמיד אומרים, אבל כשפרויקטי נדל"ן צצים כמו פטריות אחרי הגשם והופכים את השוק לרווי ותחרותי, כיצד יכול יזם להבטיח מכירה מיטבית של הדירות במינימום עלויות שיווק? ראיון בלעדי עם שרון דידי, האישה שמאחורי המיזם המצליח "דירות בשושו", עם חשיפת הסוד שיכול להציל לכל יזם נדל"ן את הפרויקט – למכור מקסימום דירות למשקיעים מובילים, בלי לשבור את הראש ולהסתבך עם משווקים חיצוניים

לכתבה »