אומניות הבמה

תוכן מקודם

דווקא בקורונה, ההצגה חייבת להימשך: האקדמיה למשחק שמעניקה לילדים כלים לחיים פתחה שערים וירטואליים

"הקורונה עצרה את העולם, אבל אי אפשר לעשות 'סטופ' על היַלְדוּת," אומרות אפרת שטרן ואורית סיסו מקימות 'כפיים', האקדמיה למשחק ולאמנויות הבמה, "צריך פתרון שיאפשר לילדים לרכוש כלים לחיים גם בלי לצאת מהבית". בדקנו מה הפתרון לתעסוקה חברתית לילדים שייתן שקט להורים, וכמה זה עולה לנו?

מור משרקי 08.12.20 // 16:00

"לפני הקורונה היו לי תוכניות כל יום אחרי הלימודים," מספרת טל בת ה-11, הבת של דנה (37) מהמרכז. "הייתי נפגשת עם חברות, בימי שני הייתי ב'צופים' וביום חמישי היה לי חוג ציור וגם שם פגשתי חברים. עכשיו אני כל היום בבית ובקושי רואה את החברות שלי, רק בשעות של הכיתה אבל אין לי זמן ממש לדבר איתן כי כולם מתנתקים מה-Zoom ברגע שנגמר השיעור."

"תמיד התלוננתי שהרשת החברתית גונבת לי את הילדה," אומרת דנה, אמא של טל, "פעם בצהריים היא עוד הייתה נפגשת עם חברות או נמצאת בתנועה או בחוג, היום גם את זה אין לי. הילדה כל היום בטיק טוק, באינסטגרם. בלי שום אינטראקציה חברתית בריאה לגיל שלה."

המציאות הזאת עצובה, אבל בשל הקורונה זו המציאות של אלפי ילדים ובני נוער היום. כבר מחודש מרץ 2020, פעילויות חברתיות כמו חוגים ותנועות נוער הושבתו, והיכולת החברתית של הילדים נפגעה מכך בצורה דרסטית: במקום ליצור קשרים בין-אישיים ולפתח את עצמם מבחינה חברתית, הם מצטלמים מהטלפון ל'טיק טוק' והורגים אנשים כשהם משחקים במחשב ב'פורטנייט'.

בעקבות המצב, היה צורך בפתרון שיוכל לספק תעסוקה חברתית לאלפי הילדים ובני הנוער שיושבים בבתים, וגם על הדרך ירגיע את ההורים שהילדים שלהם בידיים טובות. את אפרת שטרן, שחקנית ומחנכת (31) ואת אורית סיסו מפיקה כותבת ומורה לתיאטרון (37) מקימות "כפיים" האקדמיה למשחק ועתירות ניסיון באמנויות הבמה, מצאתי במקרה כשחיפשתי באינטרנט חוגי העשרה לילדים בזמן הקורונה ושמעתי מה יש להן לומר.

אפרת שטרן ואורית סיסו, מקימות 'האקדמיה למשחק ולאמנויות הבמה'.

היי אפרת, היי אורית. דברו אליי, איך יצא לכן לחשוב על פתרון לתעסוקה חברתית לילדים בקורונה?

אפרת: "מה זאת אומרת? חווינו את זה על בשרנו. בתור אמהות לילדים ראינו בעיניים מה זה אומר כשילד נמצא בבית בלי תעסוקה. הוא מציק, הוא נודניק, הוא משתעמם, הופך את המטבח. הילדים שלנו חברתיים אפילו יותר מאתנו. אם הם לא 'פורקים' אנרגיה עם חברים, הם ימצאו לעשות את זה בבית ולא בצורה טובה."

אורית: "אני רוצה להוסיף שגם בתור מחנכות לתלמידים (שזה קצת כמו אמהות של ילדים אחרים) ראינו בדיוק מה התוצאות של בדידות בבית ומרחק מחברים. בגילאי 7-17 הילדים רק מתחילים לגבש אופי וזהות והם ח-י-י-ב-י-ם את הסביבה החברתית הזאת כדי להתפתח בה. כשהם מבודדים מחברה הם יסבלו מחוסר ביטחון, קשיים, התפרצויות זעם… זה כמו לנתק עציץ מאספקת מים ושמש, הוא או ינבול או יצמח חלש וחיוור. דווקא בקורונה, הילדים שלנו חייבים מסגרת שתאפשר אינטראקציה חברתית בריאה כדי להתפתח אישית."

ואיך האקדמיה למשחק מאפשרת אינטראקציה חברתית? עדיין קורונה, אסור להתקהל מחוץ לבית…

אפרת: "נכון, וזה בדיוק הטריגר לפתוח מסגרת וירטואלית שתאפשר לילדים להיפגש מחוץ לשיעורי ה-Zoom של הכיתה. אקדמיית 'כפיים' עונה על הצורך החברתי הזה ומאפשרת לילדים מכל הארץ להיפגש וירטואלית במסגרת קורסים למשחק ותיאטרון. ככה הילדים נהנים מזמן חווייתי ולימודי במסך, ו'על הדרך' מפתחים כישורים חברתיים וכלים לחיים שיאפשרו להם להמשיך להתפתח, גם אם הקורונה תוקעת את כולם במקום."

אורית: "מצד שני, כן חשוב לנו להדגיש שכשיהיו חיסונים לקורונה ויורידו את המגבלות על ההתקהלות, גם אם זה ייקח רק עוד שנה או שנתיים, הקורסים יוכלו לעבור למתכונת של מפגשים פנים אל פנים. השאיפה היא להפגיש בין הילדים גם מחוץ למסך, פשוט כרגע עם הקורונה והמצב המתמשך, צריך למצוא פתרונות חברתיים לילדים גם מרחוק. האקדמיה למשחק 'כפיים' במתכונת הוירטואלית שלה, מאפשרת את זה בגדול."

"חוויה של בית ספר לא מסתכמת בשיעור ב-Zoom, הילדים צריכים יותר מזה." אפרת שטרן ואורית סיסו.

למה דווקא אקדמיה למשחק ולאמנויות הבמה, אגב? למה לא איזו תנועת נוער וירטואלית?

אפרת: "כי בזה אנחנו הכי טובות, כמובן 😉 אני שיחקתי במשך שנים בהצגות ילדים, חינכתי כיתות ג' וד' ואני גם מעבירה סדנאות בתחום התיאטרון. אורית עבדה כמפיקה ומאפרת בתיאטרון ובעלת ניסיון של שנים כמורה לתיאטרון, מגישה לבגרות וגם כותבת ומביימת הצגות. לשתינו יש תארים מתקדמים בתחומי התיאטרון ואנחנו מורות עם ותק של יותר מ-10 שנים במשרד החינוך. אנחנו המדריכות המושלמות לאקדמיה למשחק ולאמנויות הבמה."

אורית: "ועכשיו ברצינות, יש הרבה עומק בלימוד משחק ותיאטרון. אנחנו מדברות על ילדים ונוער, ההצגה היא דרך ההבעה שהכי נגישה להם, ואותה צריך לפתח ולהפוך לכישרון. יש דגש חזק על יצירתיות, על דמיון, עמידה מול קהל. היתרון העיקרי הוא שהאקדמיה 'על הנייר' היא בתחום המשחק, אבל בפועל הילד מקבל ממש כלים מעשיים לחיים."

טוב, את זה אתן חייבות להסביר לי. איך שיעורי משחק יכולים לתת לילד כלים מעשיים לחיים?!

אפרת: "תראי, הכוח הגדול של משחק הוא שילד לומד באמצעות הדמות להביע את הרגשות שלו, להתמודד עם מצבים לא צפויים. הרבה יותר קל בשביל הילד לעשות את זה דרך דמות חיצונית, כי זה לא אמיתי, נכון? זה הצגה. אבל מתוך זה אפשר להשליך על החיים האמיתיים. 

קחי לדוגמה התמודדות עם פחד, עם הכלים של המשחק אפשר לקחת משהו מפחיד, למשל עכביש, ולשנות אותו. נגיד לדמיין שהעכביש רוקד סטפס. אפשר אפילו לדמיין איך הוא מרגיש, אם הוא שמח וקופצני, אז קל יותר להפסיק לפחד ממנו. בעולם התיאטרון זה נקרא 'משחק תפקידים', אתה נמצא בתוך עולם דמיוני שבו אתה בטוח מכל רע. בקורסים אנחנו מאפשרות לילדים להתחבר יותר לעולם המדומיין הזה."

"חוויית המשחק מלמדת את הילדים להביע רגשות ולהתמודד עם סיטואציות במציאות." אפרת שטרן ואורית סיסו.

אורית: "המפגשים עוסקים בדברים יומיומיים מהחיים, קונפליקטים שכל ילד פוגש. לדוגמא מריבות בין האחים על זמן מחשב, ויכוחים עם ההורים על השתתפות ועזרה במטלות בבית. הנושא הזה יקבל מקום בשיעור 'רצון ומעצור', שמדבר על איך אפשר להתמודד עם משהו שאנחנו רוצים כשיש מעצור שחוסם אותנו. 

למשל, אם הדמות שהילד צריך להציג היא ילד שחייב לחכות לאמא שלו על ספסל כדי שלא ילך לאיבוד, ומגיעה אישה מבוגרת שחייבת בדיוק לשבת על אותו ספסל. הילד צריך עם הכלים והמיומנות שנלמד במפגשי התיאטרון שלנו, להביע את הרגשות של הדמויות ואת ההתמודדות שלו עם המצב. 

ההבנה של המחשבות והרגשות של הצד השני, ההתנסות ב'להיכנס' לנעליים שלו, יגרמו לילד להשתמש במיומנות הזו גם בחיים עצמם. אם ההורה יבקש ממנו לצאת מהמחשב ולעשות שיעורי בית, הילד יידע איך להתמודד עם הסיטואציה כי הוא נתקל בהתמודדות דומה במרחב המוגן של התיאטרון ופתר אותה שם."

הבנתי, אז הילדים רוכשים כלים לחיים מתוך הצגת דמויות וסיטואציות, וזה מה שהקורסים מלמדים?

אורית: "יש עוד הרבה יותר. הצגת דמויות זה באמת כלי אדיר שיכול לתת לילדים המון, אבל יש גם הרבה לימוד והעשרה מתחום עולם התיאטרון הרחב, ופיתוח מיומנות וכשרון במשחק עצמו. למשל יש קורס בנושא שימוש קולי בתיאטרון, אפקטים של סאונד במשחק, פיתוח עולם שלם ויצירתי לדיבוב, הנפשה וקומיקס."

אפרת: "גם המחשה של מקום ותפאורה בתיאטרון באמצעות משחק, התנסות בכתיבה ובהפקה, הבעה של 'סאב טקסט' במשחק (הצורה שבה הטקסט נאמר), אילתור, תיאטרון בובות ועוד. יש גם קורסים שווים של איפור תיאטרון והכנת תפאורה, ככה שתהיה אפשרות גם לקבל במשלוח הביתה ערכות מיוחדות עם הציוד הנדרש, אז יש פה יצירה מעשית ומאוד חווייתית."

נשמע כיף. אבל איך זה קורה בפועל, השיעורים ב-Zoom אז הילד עדיין תקוע מול המסך, לא?

אורית: "כמו שאני אוהבת להגיד, צריך להפוך את הדפקט לאפקט. הילדים ממילא נמצאים כל היום מול המסך בתקופה הזאת. לפחות דרך האקדמיה הם עושים משהו מועיל, מכירים ילדים ובני נוער כמוהם מכל הארץ ומפתחים את הכישורים החברתיים שלהם דרך התיאטרון. לי ולאפרת יש ניסיון עם הוראה דרך הזום, ואנחנו מכירות שיטות שימושיות להעברה של הלימוד בצורה מספיק חווייתית."

אפרת: "בדיוק, הקורסים של האקדמיה למשחק הם פעילים, אקטיביים. לא כמו שילד בוהה בטלוויזיה או משחק במחשב לבד. יש אינטראקציה חברתית! אפשר דרך הזום לחלק את הכיתה לקבוצות קטנות ולתת להם עבודה עצמית על הצגות לפני שנפגשים שוב ומציגים את התוצרים. 

הקשר האישי בין הילדים נשמר גם מחוץ לשעות הקורסים, וככה הם מרחיבים את מעגל החברים שלהם. במסגרת הקורס הם נמצאים במרחב מוגן, חינוכי ובטוח שמנוהל ושמועבר על ידי מורות ואנשי חינוך. זה הרבה יותר מכל מה שאפשר להשיג בתקופת הקורונה, והילדים שלנו זקוקים לזה במיוחד עכשיו!"

מרחב חברתי וחינוכי מוגן, יפה. אפשר לומר שהאקדמיה למשחק היא בעצם כמו חוג משחק וירטואלי?

אורית: "זה הרבה יותר מזה! כשהחוג נגמר כולם הולכים הביתה ולא מדברים עד המפגש הבא. באקדמיה למשחק נוסף על השיעורים בשידור חי, יש מעטפת שלמה שמחבקת את הילד לאורך גם מחוץ לשיעור. יש אפילו קבוצות וואטסאפ סגורות שהילדים יכולים להעלות לשם תוצרים או עבודות ולקבל מאתנו משוב."

"הילד מקבל מעטפת שלמה שמחבקת אותו, הרבה מעבר לזמן של השיעור." אפרת שטרן ואורית שישו.

אפרת: "אני גם רוצה להזכיר שחוג הוא ביום ובשעה קבועים ומי שמפספס מפספס. לעומת זאת, באקדמיה שלנו יש אפשרות לצפות בשיעור המוקלט אם לא מספיקים להיות בו בשידור חי. גם יש אתר אינטרנט של האקדמיה שמקבלים אליו גישה עם ההרשמה, ויש בו את כל התכנים כולל בונוסים מוקלטים שאפשר ללמוד באופן עצמאי שנועדו גם הם להעשרה. למשל בנושא חפצים, דמות וטקסט בתיאטרון. זה תוכן אקסטרה להעשרה, והילדים יכולים להתקדם בקצב אישי ובזמן שלהם."

אתר עם כל התכנים מוקלטים מראש זה באמת ממש נוח. טוב, אז כמה עולה לי כל הכיף הזה?

אורית: "רק נסביר קודם שלא צריך להתחייב למנוי או לשנה. כל ילד בוחר את הקורסים שהוא אוהב לפי תחומי העניין שלו. כל קורס מורכב מ-4 שיעורים של 45 דקות שנערכים פעם בשבוע. הרוב המוחלט של הקורסים עולים פחות מ-100 ש"ח לילד שזה באמת זיל הזול. היום החוגים הכי בנאליים יכולים להגיע ל-200 ו-300 ש"ח לחודש, אז זאת באמת בשורה להורים ולילדים שצריכים עיסוק חברתי בתקופה הזאת." 

אפרת: "ואני רוצה להזכיר שזה מגיע יחד עם האתר של התכנים המוקלטים, קבוצות הוואטסאפ הפרטיות והתמיכה המקיפה הרבה מחוץ לגבולות השיעור. הכל קורה מהבית ככה שלא צריך להסיע את הילדים לשום מקום והם נמצאים בידיים טובות לאורך כל התקופה. המטרה פה באמת היא לייצר סביבה בטוחה לילד, דווקא עכשיו, כדי שהוא יוכל לפתח את הביטחון העצמי, את כישורי העמידה מול קה ואת היכולות החברתיות שלו. גם אם אי אפשר לצאת מהבית, זה לא אומר שצריך להזניח את העתיד של הילדים שלנו."

רוצים לקבל את המידע השלם על האקדמיה למשחק ולאמנויות הבמה? לחצו כאן והשאירו פרטים! אפרת ואורית יתקשרו אליכם לתיאום הקורס המועדף על הילד שלכם, כדי ליצור לו אינטראקציה חברתית, מהנה ומלמדת דרך המסך ולאפשר לו בזמן הקורונה לרכוש חברים חדשים וכלים לכל החיים. 

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »