תרבות

נמצאה המתנה המושלמת לעצלנים: סלסלת פירות מהודרת עם 98% שביעות רצון למקבל המתנה, בלי צורך בתכנון ועם משלוח שמגיע עד אליך תוך 3 שעות בלבד

כולנו מכירים את זה. התאריך המיוחל מגיע, הגלגלים בראש מתחילים להסתובב והזיעה מהמתח כבר מצטברת. מה אפשר לקנות לאדם שיש לו הכל?! כשהמתנות הולכות ומשתדרגות ובמקביל כל דבר כבר נדוש, יקר או מורכב מדי, זה נס למצוא מתנה שתיראה מושקעת ושווה בלי שום מאמץ. יצאנו לחקור את דוד וינר בעל מותג המתנות המצליח "סלסלה", האם קיימת מתנה כזאת?

מור משרקי  17.3.21 // 13:00

"כל שנה אני מסתבכת, אבל עכשיו זה כבר מוגזם!" מתלוננת ענבל (28) מתל אביב, "אמא שלי חוגגת 54 בחודש הבא ואני כבר אבודה. קניתי לה ספרים, תכשיטים, בשמים, מה לא. סיורי יין, שובר למסעדה, הכל! 

נמאס לי לשבור את הראש, לחשוב מה יתאים לה, מה היא אוהבת, מה יהיה עדיין מושקע בלי שאני אצטרך להשקיע. איך ב-2021 לא מצאו מתנה שתתאים לכל אחד ולא תדרוש את כל הסיבוכים האלה?!"

חדשות טובות לענבל ולעוד מיליוני ישראלים שמדי שנה נדרשים למצוא מתנות עבור אהוביהם. דוד וינר, בעלי מותג המתנות המצליח "סלסלה" טוען שנמצאה המתנה המושלמת המתאימה לכל אחד, ולא רק בימי הולדת. 

המתנה האמורה מתאימה לכל אירוע: גיוס, סיום לימודים, הכרת תודה לשכן או למכר, הבעת הערכה לקולגה או לנותן שירותים מסוים ואפילו בישיבות במשרד או כמתנה מפנקת לעובדים.

וזה לא הכל, המתנה לטענתו של דוד לא דורשת תכנון וחשיבה מראש, כך שגם אם לא מכירים את מקבל המתנה ורק רוצים להודות לו, יכולים לזכות ב-98% הצלחה בשביעות רצון מההשקעה במתנה. החלק הכי טוב, דוד מסכם, הוא שאת המתנה הזאת אפשר להזמין בלחיצת כפתור ותוך 3 שעות בלבד.

דוד, אני חושבת שמתחת אותנו מספיק. מה זאת המתנה המושלמת-לעצלנים הזאת??

"לא תאמיני אבל: מגשי פירות מעוצבים זה ה-טרנד של 2021! מדי יום יש לנו עשרות הזמנות לכל רחבי הארץ. הביקוש לזה הפך מדהים בעיקר בתקופת הקורונה, כשהקניונים היו סגורים ואנשים לא רצו להסתכן בקניה של משהו מחו"ל שאולי לא יגיע. אבל חייבים לומר שגם אחרי המשבר כמות ההזמנות נשארה גבוהה".

דוד וינר, מנכ"ל המותג "סלסלה": "מגשי פירות מעוצבים זה ה-טרנד החם של 2021!"

וואלה? זה די מפתיע, בסך הכל מגש פירות, למה שזה יהיה מתנה כל כך מבוקשת?!

"כשחושבים על זה לעומק, למה לא?? אבל אני אפרט. בואי ניקח את שלושת המאפיינים הקריטיים ביותר במתנה: התאמה למקבל המתנה, איכות המתנה, מהירות וקלות הזמנת המתנה. 

תסכימי איתי שככל שהמתנה מתאימה יותר למי שמקבל אותה, ככל שהיא מושקעת ושהיא פשוטה מבחינת התכנון שלך לקנות אותה – כך היא מועדפת יותר מבחינתך וגם מבחינת מקבל המתנה כמובן.

מגש פירות עונה על כל הקריטריונים האלה באופן מושלם. קודם כל, פירות זה מרענן, זה עסיסי, זה קליל. מי לא אוהב פירות, נכון? אפשר לאכול את זה תמיד, בוקר, צהרים וערב וזה תמיד כיף. 

זה הופך את המתנה לכזאת שמתאימה לכל אחד! בני נוער, מבוגרים, אנשים עם תחומי עניין שונים לחלוטין. 

לא מדובר בספר או במשחק מחשב – מה שחייב להיות מותאם לתחביב, או בבחירת תכשיט בגד או בושם – מה שחייב להיות מותאם לטעם. בדברים האלה תמיד נופלים, כי איך אפשר לקלוע בול, נכון? אבל פירות זה מנצח, אי אפשר לטעות. כולם אוהבים פירות, נקודה. 

עוד נקודה קריטית זה שמדובר במתנה אכילה, טעימה ומתוקה – אבל טבעית ובריאה, לעומת מתנות של שוקולד וממתקים ש-50% מהאנשים היום בדיאטה וירגישו רע עם עצמם לקבל, מה שממש חוטא למטרה! 

את יודעת כמה פעמים קיבלתי הזמנות של בעלים מתוסכלים שרצו לקנות משהו אכיל, ואמרו שלא נעים להם לקנות שוקולד לאישה, כי היא תשגע להם את השכל אחר כך שהשמלה לא עולה עליה וסתם תתבאס בסוף. כשהם שמעו על סלסלת פירות כל כך הוקל להם! זה בריא, זה מתוק ולא יעשה להם צרות…

הנה מה שאומרים לקוחים מרוצים של 'הסלסלה'

או מישהי שחברה שלה בדיוק ילדה, לא רצתה להעמיס עם שוקולדים כי היא בדיוק ילדה ולא רוצה לאכול כלום, וגם גיפט קארד עכשיו יסבך אותה, להתרוצץ עם התינוק בין חנויות. היא רצתה בשבילה משהו מזין עם ויטמינים, טעים ומתוק, צבעוני. משהו שישמח אותה וירענן אותה מהכבדות של הלידה – מגש פירות זה בול.

זה תופס גם במתנות לא אישיות. למשל הייתה לנו הזמנה של מישהו שרצה לשמח אדם שמצא לו את הכלב – פרגן לו עם מגש פירות. מישהו שעורך הדין שלו זכה בשבילו בתביעה והשיג לו המון כסף – הזמין לו מגש פירות כתודה. עכשיו זה לא אנשים שהם מכירים באופן אישי, אבל פירות תמיד זוכה, מביע הערכה וטעים.

אפילו לא כמתנה, היו לנו לקוחות שעשו פיקניק משפחתי בחוץ, ושלחו לנו צילום שהכל חוסל תוך פחות משעה. תחשבי על אנשים שמארחים וכל אחד בא אליהם עם דרישות: זאת טבעונית, זה רגיש לחלב, ההיא אלרגית לבוטנים, הוא רגיש לגלוטן, במקום לשבור את הראש איזה קינוח להביא ולא כולם יוכלו לאכול ממנו – מגש פירות מסדר אותם ומתאים לכולם!"

בתמונה: לקוחות של המותג "סלסלה" שחיסלו את מגש הפירות בפיקניק המשפחתי תוך שעה בלבד.

כן, פירות באמת מתאים לכולם. אבל מה הופך את זה לאיכותי? כולה פירות מהשוק…

"אהה, אז כאן מגיעה הייחודיות. אם מגשי פירות מעוצבים היו סתם פירות חתוכים מהשוק, כל אחד היה מכין את המתנה הזאת בעצמו, לא ככה? אבל כאן בדיוק נכנסת הייחודיות של מקומות כמו 'סלסלה' שעושה את מגשי הפירות יחידים ומיוחדים במינם, ממש כמו לקבל את השמיים והכוכבים על מגש. 

אני אסביר לך איך זה בא לידי ביטוי. כשאת חושבת על פירות, מה עולה לך בראש? תפוחים, בננות, אגסים… אבל שימי לב, אלה פירות שמשחירים! כלומר שחצי שעה אחרי שתחתכי הם כבר יהיו חצי רקובים, חומים, נפולים. מבאס וממש לא מתאים למתנה. 

במגשי פירות מעוצבים יהיו לך רק הפירות שגם לאחר החיתוך וזמן המשלוח ייראה מבריקים, ממש כאילו אתמול קטפו אותם מהעץ. פרי צריך להיות מבריק, יפה, סימטרי, גדול ומרשים. אלה הפירות שמזמינים לאכילה, שעושים שמח.

מעבר למראה, צריך להיזהר גם עם פירות כמו גויאבה שהריח משתלט ולא כולם אוהבים אותו, זה יכול להרוס הכל. או פטל למשל, שיש סיכוי גדול יותר שהוא מכיל תולעים וגם בדיקת האיכות הכי מדוקדקת לא תגלה את זה. אי אפשר לשים פטל במתנה ודווקא אז ליפול על חתיכה עם תולעת, זה יהיה נורא!

לכן צריך את המומחיות של מי שמכיר פירות מקרוב, שיודע איזה פירות הם טריקיים ואילו יהיו מושלמים על מגש. יש כאן מבחן משולב של צבע, של ריח ושל טעם, צריך לבדוק שהפרי לא מדי בוסר ולא מדי בשל. צריך גם להכיר את השוק, יש פירות שלא קונים בסוף עונה כי הם בטוח באיכות פחותה. 

אצלנו ב"סלסלה" שמים את הפירות הכי חדשים שרק הגיעו לשוק, בתקופה הזאת למשל אז יש דובדבנים, מנגו, ליצ'י – דברים שאנשים לא אכלו כמעט חצי שנה וכבר התגעגעו לטעם, הם שמחים לראות את זה, מתלהבים ונשארים עם חוויה טובה וגם עם פרי שהוא איכותי ולא פגום או נפול.

דוד וינר, מנכ"ל המותג "סלסלה": "על המגש שלך יהיו הפירות שאתמול נקטפו מהעץ..."

יש גם חשיבות לחקלאי שממנו קונים את הפרי כמובן. תלכי לשוק לא תדעי מאיפה מביאים את הפירות, אולי הם הגיעו מחקלאים פיראטיים שהאיכות שלהם לא מפוקחת? שהפירות הושקו במי ביוב או רוססו? ממש לא משהו שאפשר לשים במתנה. פרי למתנה צריך להיות באיכות ייצוא ולא בשאריות של שוק מקומי בתאילנד.

אצלנו לוקחים את הפירות המובחרים מהחקלאים הטובים ביותר, הכל מפוקח, מקפידים לקנות מופחת ריסוס ובכל מקרה שוטפים היטב, מחטאים ובודקים בקפדנות למניעת תולעים וחרקים.

הייתה לקוחה שהזמינה מגש שלם רק ענבים. מצחיק, נכון? את יכולה לחשוב, מה, למה לא לקנות ארגז ענבים לשטוף ולשים? אבל זה לא אותו דבר. ענבים מהשוק יהיו חלק רקובים, חלק לא מבריקים או חמוצים. צריך מומחיות להבין בפירות כדי לשים רק את המושלמים והטעימים ביותר על המגש. שמנו לה 3 סוגי ענבים על המגש, ירוקים אדומים ושחורים וחתכנו לאשכולות קטנים שיהיו קלים לנגיסה ונוחים, זה איכות אחרת.

בתמונה: החיתוכים המיוחדים של הפירות של המותג "סלסלה"

בהקשר הזה יש לנו מגשי זכוכית מיוחדים שאנחנו מזמינים אישית ממפעל לפי הגדלים המדויקים שאנחנו רוצים, לפעמים בצורה של לב נניח – ליום האהבה זה הולך מאוד חזק. או טרנדים כמו סושי פירות שזה דפי סויה מרוחים בקרם קוקוס עם רצועות של 4-5 סוגי פירות חתוכים שמגלגלים וחותכים כמו ברול של סושי. זה טעים פצצות ונראה ממש מיוחד.

כך או כך, מבחר הפירות מאוד איכותי, בכל מגש יש בין 15 ל-18 סוגי פירות שזה מגוון מטורף וגם שמים את הפירות המיוחדים שלא ייצא לך לאכול כל יום, כמו קרמבולה, פיטאיה, קובו, אננס, קיווי, פסיפלורה, תמר לח, ליצ'י, תות שדה, תות יער, אוכמניות ועוד.

כל המגש מפוצץ בפירות, לעומת סלסלאות אחרות שימלאו אותן בקש ופתיתי נייר, אצלנו אין את השטויות האלה. לא ממלאים נפח בשטויות, רק בפירות. זה שפע שנותן תחושה יוקרתית, מי שמקבל מתנה כזאת מבין שלא התקמצנו עליו".

"אני יכול להבין למה את חושבת ככה, אבל במגש פירות מעוצב זה ממש לא מה שקורה. הכל מקולף, מגיע מוכן לאכילה, את לא מתעסקת עם שום דבר מלכלך או דביק. זה ממש להיפך – יש מזלגונים מצורפים, כלי פלסטיק מהודרים קשיחים, רק לנעוץ בפרי ולאכול. 

זה לא מלכלך, לא מסורבל, טוב בהרבה מכל מתנה אכילה אחרת שיש לה רטבים, פירורים, בלאגנים שצריך עכשיו התארגנות שלמה עם מפיות וצלחות. 

עוד יתרון חשוב זה שפירות לא משאירים לכלוך בשיניים, זה באמת מאוד אלגנטי, משאיר אותך נקי. מתאים במיוחד לישיבות במשרד עם לקוחות, עם עובדים. אתה יכול להיות בפגישה חשובה, לקחת ביס מפרי ולהישאר נקי, זה עדיין מכובד. צבעוני אבל לא ילדותי כמו כדורי שוקולד, ועדיין עם הלוק היוקרתי. 

דוד וינר, מנכ"ל המותג "סלסלה": "בלי לכלוך או פירורים, בלי התעסקות או התארגנות - פשוט לנעוץ ולאכול!"

הייתה לנו לקוחה, מזכירה במשרד גדול ומעכשיו לעכשיו נקבעה ישיבה עם לקוחות גדולים. הייתה מאוד לחוצה ובסוף התקשרה אלינו והתחננה למגש פירות לזמן הקרוב – תוך שעה היה להם במשרד מגש פירות ענקי ומהודר. איך היא הייתה מבסוטה! סיפרה שהבוסים היו מרוצים, זה הציל את הישיבה, הפיג את המתח, ביס מפרי הפך את כל האווירה ליותר קלילה ונינוחה, כמו קסם". 

יפה. אבל מה אמרת מבחינת מהירות וקלות הזמנה, זה לא מסובך לי עכשיו להרכיב מגש פירות?

"ממש לא! יש מגשי פירות מוכנים בעיצובים מיוחדים שאפשר להזמין בלחיצת כפתור דרך האתר בלי שום מאמץ או הרכבות מסובכות. לפעמים כן מבקשים מאתנו דברים ספציפיים, רוצים יותר דובדבנים, פחות אבטיח, יותר פירות אקזוטיים או משהו דווקא סטנדרטי שכולם בטוח יאהבו. כך או כך, שיחה של 5 דקות בטלפון ומתחילים לבנות את ההזמנה במקום.

בסופו של דבר, מרגע שהזמנת את המגש – תוך 3 שעות המשלוח כבר אצלך או אצל מי שצריך לקבל את המתנה, ממש במהירות הבזק! הייתה מישהי שהזמינה 100 כוסות פירות מעוצבות לעובדים ואחרי 20 דקות התקשרה אמרה שזה עף והיא צריכה עוד 50 כוסות. תוך פחות משעתיים זה כבר היה אצלה.

עם מהירות כזאת תביני שאת יכולה לשכוח בכלל שיש לחברה שלך יום הולדת, להבין את זה רק בצהריים כשחברה אחרת מזכירה או כשהפייסבוק פתאום מתריע, לעשות את ההזמנה צ'יק צ'ק ו-וואלה, עד הערב היא מקבלת את המשלוח ישר אליה ואין לה בכלל מושג ששכחת מזה!

דוד וינר, מנכ"ל המותג "סלסלה": "תוך פחות מ-3 שעות אפשר לקבל את המגש עד אלייך!"

חייבים גם להגיד משהו על העניין של משלוח. אי אפשר להוריד ערך מההפתעה של משהו אישי שמגיע עד אליך. זה שווה לאין ערוך יותר ממתנה קנויה שאת נזכרת להביא כשנפגשים. שליח שמגיע במיוחד עם מגש ארוז רק בשבילך, זה באמת מרגש, נותן לך תחושה שחושבים עליך".

דוד, שכנעת אותי. בא לי להזמין מגש פירות מעוצב לעצמי! אז מה האופציות שלי בהזמנת משלוח?

"יש לך שתי אופציות, שתיהן קלות ומהירות: הראשונה, לעשות הזמנה בקליק של מגש פירות מעוצב דרך האתר. השנייה, להתקשר אלינו ולבקש מגש מעוצב עם דגשים מיוחדים או בקשות ספציפיות. תוך פחות מ-3 שעות המשלוח יגיע ליעדו לשמחת כולם.

מצחיק, אבל זאת המתנה שהכי קל ומהר להזמין – והיא עדיין נתפסת אצל מקבל המתנה כמשהו שווה, יקר ערך, מלא כוונה אישית ואכפתיות. גם כי זה איכותי מאוד, מושקע ונראה מיליון דולר, ובעיקר כי זה כל כך כיף לקבל משהו טעים שאתה בטוח אוהב. אף אחד לא מתבאס כשהוא מקבל כזה מגש, זאת באמת המתנה המושלמת".

כתבות דומות

לא רק תחביב: הכנסה נוספת מסריגה?

בעידן של היום, כשהקריירה הסטנדרטית לא מספיק מעניינת ולא מניבה משכורת מספיק גבוהה, צעירות מכל הארץ מוצאות דרכים מקוריות להכנסה נוספת, הרבה פעמים מתחביב DIY – עשה זאת בעצמך – בלי לצאת מהבית. יצאנו לחקור את אפרת אברהם, מפתחת שיטת ה"ניט פרפקט", איך הופכים תחביב סריגה (גם בלי ידע מוקדם) להכנסה נוספת של כ-3,850 ש"ח בחודש?

לכתבה »

עובדים במקומך: משרד הפרסום שהחליט לעשות מהפכה

מאמן, יועץ, מתווך, חשמלאי, קוסמטיקאית וכל בעל עסק עצמאי בארץ יודע ש״תעודת מקצוע״ לא תגרום לעסק לעבוד, ושכדי להצליח חייבים לקוחות, והרבה. איש העסקים המפורסם שב-2 העשורים האחרונים מכר עשרות אלפי מוצרים ושירותים בשווי כולל של מיליונים רבים, החליט לתת יד לעצמאים ולהגשים להם את החלום. במקום ללכת לחברת פרסום דיגיטלי ולשלם אלפי שקלים מדי חודש עבור כמה פוסטים בפייסבוק (שלא עובדים ברוב המקרים), הוא מפרסם בעצמו עבור בעל העסק ב-8 פלטפורמות שונות, מתאים את הפרסום עבורו, מלווה אותו באופן צמוד, וכל זה ב-¼ מהמחיר ובזמן שמתחילים לשלם רק חודשיים לאחר שמתחילים לקבל את השירות.

לכתבה »

מציאת הכישרון, הסיפוק ועוד 2,000 ש״ח בחודש ״על הדרך״

מסתבר שידע בסיסי בעיצוב גרפי הוא אחת התכונות הנדרשות ביותר בישראל של 2021. זה מתחיל באנשים שיושבים בבית ורוצים לבטא את האמנות שבהם, ומגיע לבעלי עסקי שמשלמים אלפי ועשרות אלפי שקלים על תוצרי גרפיקה מדי שנה. העניין הוא, שזה מקצוע שקל ללמוד אותו (מהר), בלי להסתבך מבחינה טכנית, בלי להוציא הרבה כסף, בלי לבזבז זמן ואפילו להרוויח עוד 2,000-3,000 ש״ח בחודש ״על הדרך״.

לכתבה »

כיצד תשדרגי את הסלון המיושן לרמה של מותג איטלקי?

בד דהוי, עור שרוט, עץ שחוק ומיליון כריות שצריך להזיז כדי בכלל לשבת על הספה (וגם איתן לא באמת נוח…) יצאנו לבדוק איך החיפאים שמבינים עניין ורצו לחדש את הספות המאוסות שרואים בכל בית – מצאו את הפירמה המובילה שמביאה את סדרת מערכות הישיבה של המותגים האיטלקיים הגדולים, והכניסו אליהם הביתה חידושים שיכולים להפוך כל סלון ישן ללובי מפנק כמו של ארמון?

לכתבה »

כתבות דומות

לא רק תחביב: הכנסה נוספת מסריגה?

בעידן של היום, כשהקריירה הסטנדרטית לא מספיק מעניינת ולא מניבה משכורת מספיק גבוהה, צעירות מכל הארץ מוצאות דרכים מקוריות להכנסה נוספת, הרבה פעמים מתחביב DIY – עשה זאת בעצמך – בלי לצאת מהבית. יצאנו לחקור את אפרת אברהם, מפתחת שיטת ה"ניט פרפקט", איך הופכים תחביב סריגה (גם בלי ידע מוקדם) להכנסה נוספת של כ-3,850 ש"ח בחודש?

לכתבה »

עובדים במקומך: משרד הפרסום שהחליט לעשות מהפכה

מאמן, יועץ, מתווך, חשמלאי, קוסמטיקאית וכל בעל עסק עצמאי בארץ יודע ש״תעודת מקצוע״ לא תגרום לעסק לעבוד, ושכדי להצליח חייבים לקוחות, והרבה. איש העסקים המפורסם שב-2 העשורים האחרונים מכר עשרות אלפי מוצרים ושירותים בשווי כולל של מיליונים רבים, החליט לתת יד לעצמאים ולהגשים להם את החלום. במקום ללכת לחברת פרסום דיגיטלי ולשלם אלפי שקלים מדי חודש עבור כמה פוסטים בפייסבוק (שלא עובדים ברוב המקרים), הוא מפרסם בעצמו עבור בעל העסק ב-8 פלטפורמות שונות, מתאים את הפרסום עבורו, מלווה אותו באופן צמוד, וכל זה ב-¼ מהמחיר ובזמן שמתחילים לשלם רק חודשיים לאחר שמתחילים לקבל את השירות.

לכתבה »

מציאת הכישרון, הסיפוק ועוד 2,000 ש״ח בחודש ״על הדרך״

מסתבר שידע בסיסי בעיצוב גרפי הוא אחת התכונות הנדרשות ביותר בישראל של 2021. זה מתחיל באנשים שיושבים בבית ורוצים לבטא את האמנות שבהם, ומגיע לבעלי עסקי שמשלמים אלפי ועשרות אלפי שקלים על תוצרי גרפיקה מדי שנה. העניין הוא, שזה מקצוע שקל ללמוד אותו (מהר), בלי להסתבך מבחינה טכנית, בלי להוציא הרבה כסף, בלי לבזבז זמן ואפילו להרוויח עוד 2,000-3,000 ש״ח בחודש ״על הדרך״.

לכתבה »

כיצד תשדרגי את הסלון המיושן לרמה של מותג איטלקי?

בד דהוי, עור שרוט, עץ שחוק ומיליון כריות שצריך להזיז כדי בכלל לשבת על הספה (וגם איתן לא באמת נוח…) יצאנו לבדוק איך החיפאים שמבינים עניין ורצו לחדש את הספות המאוסות שרואים בכל בית – מצאו את הפירמה המובילה שמביאה את סדרת מערכות הישיבה של המותגים האיטלקיים הגדולים, והכניסו אליהם הביתה חידושים שיכולים להפוך כל סלון ישן ללובי מפנק כמו של ארמון?

לכתבה »