תרבות

הקונדיטורית בחשיפה מרגשת: "תחום האפייה עזר לי להיות אמא טובה יותר…"

כולנו רוצים להיות הורים טובים, אנחנו מנסים תמיד להשתפר ולתת לילדים שלנו את החינוך הטוב ביותר. עינת בוימן (30) הצליחה לתקוע את הדגל על פסגת ההר, והיום היא מספרת בגאווה: ״כל אישה יכולה להצטיין באפייה. הרבה יותר קל להיות אמא טובה לילדים שלנו, כשאנחנו עושות מה שעושה לנו טוב…״. האם היא עלתה על הנוסחה הפשוטה ליצירת אושר בקרב הורים וילדיהם? יצאנו לבדוק …

 

דניאל איבגי 25.3.21 // 10:15

“אני לא מדריכת הורים, וגם לא מתיימרת להיות כזו. אני בסך הכל אומרת את האמת שלי.״ ככה פתחה בוימן את השיחה שלנו, בוגרת בית הספר בישולים, קונדיטורית כבר 10 שנים טובות, נשואה באושר ומגדלת משפחה עם 2 ילדים קטנים, היא עברה דבר או שניים בחיים אבל אולי דווקא בגלל זה היא כל כך בטוחה בעצמה ובבחירות שלה.

״אני לא יכולה להגיד שנשים שיודעות לאפות הן אימהות טובות יותר. כי זה פשוט לא נכון. כל אחת מאיתנו טובה בדרכה שלה. אבל אני כן יכולה להגיד שתחום האפייה מכניס המון תשוקה, שמחה ויצירה אל חייהן של נשים רבות כל כך. ומתוך המקום הזה, אנחנו אימהות טובות יותר, נגישות וקשובות יותר אל הילדים שלנו.

אני יכולה להעיד על עצמי ולספר שכבר בגיל קטן גיליתי את האהבה שלי לעוגות. הייתי יושבת על השיש במטבח ומסתכלת על אמא שלי אופה. אני זוכרת שזה תפס לי את העין והייתי שואלת אותה המון שאלות, זה סקרן אותי ובאותן שנים זה היה נראה לא פחות מיצירת אומנות.

רציתי ללמוד את התחום ולנסות ליצור בעצמי מאפים. אבל זה היה ברור שזה בסך הכל חלום רחוק שאין סיכוי שיתגשם. אצלנו במשפחה היה ברור שכולם הולכים ללמוד תואר. תחום האפייה לא נכלל ברשימת המקצועות האלו. ופה מתחילה הבעיה לדעתי.״

אני לא מצליחה להבין, מה הבעיה בלימודי קונדיטוריה? זה אחלה מקצוע.

"אני מסכימה איתך! אבל אצלנו זה לא היה מקובל. הייתי צריכה לעשות מה שהיה מבוקש ומתקבל על הדעת באותה תקופה. אז הלכתי ללמוד תואר בכלכלה וניהול והתחלתי לעבוד בחברת ביטוח. עברו הרבה מים בנהר אבל היום אני יכולה להגיד שאני מאוד גאה בעצמי ובדרך שעברתי. אם בעבר הייתי מתביישת להודות שאני קונדיטורית, היום אני מספרת את זה בחיוך גדול.״

את אומרת שידעת מה את רוצה, אז מה בעצם עצר אותך?

״תראי זה תמיד היה בתוכי, החלום הזה ללמוד אפייה. אבל הלחצים מהבית השפיעו עליי. אמא שלי אף פעם לא האמינה בזה. היא תמיד אמרה לי ׳עינת, קונדיטוריה זה לא מקצוע, אי אפשר להרוויח מזה כסף וממש לא להתפרנס מזה.

את צריכה מקצוע אמיתי׳. וכשאת שומעת דברים כאלה, זה מחלחל. באותה תקופה המילים שלה מאוד ערערו אותי, זה גרם לי לחשוב פעמיים לפני שעשיתי צעד מסוים וללא ספק זה הוריד לי את הביטחון ואת האמונה. אני חושבת שאם היא הייתה יותר דוחפת ומאמינה בי, מלכתחילה לא הייתי הולכת ללמוד את התואר בכלכלה וישר הייתי לומדת את מה שאני אוהבת ומגשימה את החלום שלי.

והיום כשאני כבר מקצועית בתחום, אני יכולה לספר שאפייה זה באמת קל. כל אחת יכולה ללמוד את התחום בקלות ולהתעסק בו. אני לא מדברת על משהו מקצועי, אלא על תחביב בשעות הפנאי. זה תחום מספק ומעורר התלהבות בכל בית.״

מה את יכולה לספר על התקופה שעבדת בחברת ביטוח ובעצם לא עשית מה שאת אוהבת?

״זה לא מדויק, אני כן עסקתי באפייה. למען האמת במהלך התואר עבדתי ברולדין בתור קונדיטורית במטבח ועזרתי להכין מאפים, עוגות ועוגיות. למדתי המון באינטרנט כי נושא האפייה בער בי, וכל הזמן הייתי מכינה מאפים ומנסה דברים חדשים. אפילו לימדתי קבוצות בנות, כל פעם קצת … לא הייתה לי הכשרה אמיתית.

אבל אנשים מאוד אהבו לטעום מהעוגות שהכנתי, וזה נתן לי ביטחון להכין עוד ולהעביר את הידע שלי הלאה. בתוך כל זה, עבדתי גם בחברת ביטוח כ-8 חודשים בסך הכל, וכל בוקר כשהגעתי לשם שאלתי את עצמי מה את עושה פה? למה את מבזבזת את הזמן שלך? זה פשוט לא היה אני, לא הייתי מסוגלת לשבת במשרד והיה לי משעמם.

מה קרה שקיבלת החלטה ללכת על זה ברצינות?

״קמתי בבוקר, לעוד יום רגיל. הלכתי למשרד ושוב כמו כל יום שאלתי את עצמי, מה את עושה פה? וזהו. הרגשתי שאני חייבת את זה לעצמי. היה לי רעב גדול ללמוד אפייה בצורה מקצועית, זה בער בי והבנתי שאני חייבת לעשות את הצעד הזה.

זו הייתה אחת ההחלטות המפחידות שעשיתי. עזבתי מקצוע שהוא כביכול בטוח. עם עבודה טובה, כסף טוב וביטחון מסוים. היה לי גב כלכלי, בכל זאת הייתי שכירה והיה מישהו שדאג לי ולתלוש משכורת שלי. ועכשיו לקום ולהחליט על כיוון אחר לחלוטין, להיות עצמאית ולעסוק באפייה, זה חתיכת סיכון.

לא ידעתי אם אני אצליח, אם מישהו ירצה להזמין ממני עוגות בכלל, הייתי נשואה טרייה ורציתי להיות בטוחה שאני לא עושה טעויות. אבל לא הייתה לי דרך לדעת את זה, רק ללכת אחרי החלום ואחרי האמונה הגדולה שהייתה לי. לא הייתי מוכנה לעבוד בביטוח עוד יום אחד נוסף.

כל הזמן שאלתי את עצמי, למה את עושה את זה לעצמך? למה את עובדת במקום שאת לא אוהבת? זה הדהד לי בראש כמו מנטרה ובסופו של דבר הביא לי את האומץ שהייתי צריכה כדי לקום ולעשות שינוי.

את אומרת שעשית שינוי, במה זה בא לידי ביטוי?

״קודם כל השינוי שלי התבטא בביטחון העצמי שלי. אם פעם פחדתי לאפות עוגות, לקחת סיכונים או לערבב מתכונים, היום אין לי את הפחד הזה. אני מאוד פרפקציוניסטית וחייבת שהכל יהיה מושלם עד הפרט האחרון, אז כן היו רגעים שהיה לי חשש להכין עוגה לחברים או להביא לגן של הבת שלי מאפים מתוקים. אבל היום אני במקום אחר, אני יודעת מה אני שווה ואני יודעת שאני פי מיליון יותר טובה ממה שהייתי פעם, אני לא מפחדת להגיד מה אני חושבת, וממש לא מפחדת להראות או להציג את העוגות שלי.״

מה את יכולה להגיד לכל הנשים שרוצות להכין עוגה ליום ההולדת בגן של הילד שלהן, אבל הן לא יודעות לאפות?

״אני יכולה להגיד שאני ממש מבינה אותן. הרי גם אני הייתי שם. בהתחלה העוגות נשרפו לי, גלשו לי, נפלו לי. אבל כל פעם הייתי טובה יותר, לא וויתרתי לעצמי, למדתי כמה שרק יכולתי ובעיקר למדתי מהטעויות שלי כדי לא לחזור עליהן שוב. זה כל הסוד בעצם.

את חושבת שכל אמא צריכה להיות אופה?

״אני חושבת שלא בהכרח אמא שיודעת לאפות היא האמא הכי טובה. אבל אני כן חושבת שמבחינת האושר והבריאות לילדים שלנו, כל אמא צריכה לדעת לאפות. זה לא חייב להיות בצורה הכי מקצועית, אבל כן… להכין עוגת שוקולד, עוגת גבינה, עוגת שמרים … אלו בסך הכל עוגות קלות ופשוטות לביצוע.

גם העלות היא הרבה יותר זולה ממה שתוכלי למצוא בסופר. לכן זה שווה את זה. ואם לומר את האמת, זה גם הרבה יותר כייף לילד לקבל עוגה שאמא שלו אפתה מאשר עוגה שקנו אותה במאפייה ליד הבית.״

מה יכולה לעשות אמא שרוצה לאפות אבל היא לא יודעת איך?

״פשוט ללמוד! זה כל כך פשוט, רק צריך לנסות ולתרגל כל הזמן. בהתחלה אולי יהיה קשה ואפילו מאתגר. אבל זה לגמרי אפשרי. ואם כל אחת תעשה את הצעדים הנכונים, היא תצליח להגיע למצב שהיא יודעת לאפות בצורה מקצועית וטובה.

את יכולה לתאר לעצמך איך זה מרגיש? את מזמינה את המשפחה שלך לארוחת שישי ואת מוציאה להם לקינוח עוגות גבינה עם שכבה דקה של ריבת תותים שמרחת למעלה. את פורסת את העוגה ומגישה לכל אחת חתיכה, כולם טועמים, עוצמים את העיניים ומתענגים על כל ביס. איזו הרגשה מדהימה זאת. לדעת שאת עושה משהו שאת אוהבת ובדרך את גם גורמת לאנשים שאת אוהבת לחייך. 

אמרת שכל אחת צריכה לעשות את הצעדים הנכונים, מהם הצעדים הנכונים?

״שאלה מצוינת!!! ואני מאוד שמחה ונרגשת לענות עליה. אז האמת שאת ממש לא צריכה לשבור את הראש או לנחש. כי אני הכנתי סדרת סרטונים שהולכת להראות לך את כל הצעדים מא׳ ועד ת׳. אני בעצם נותנת לך יד ומציעה לך לעבור איתי את המסע המרתק הזה אל עולם האפייה. מדובר על סדרת סרטונים חינמית לגמרי! את לא משלמת עליה שום דבר. רק מפנה כמה דקות מהזמן שלך כדי להקדיש לצפייה.

שכנעת אותי! איפה אני מוצאת את סדרת הסרטונים שתהפוך אותי לאופה מקצועית? ​

"זה פשוט מאוד, את נכנסת לצפות בסדרת סרטוני ההדרכה שיצרתי במיוחד עבור אותן נשים שרוצות להיות אימהות טובות יותר, ולהצליח לאפות עוגות ועוגיות טעימות ופריכות. סדרת הסרטונים הזו היא בחינם וחושפת את השלבים המדויקים שצריך לעבור (שלב אחר שלב) כדי להגיע למצב שאת יודעת לאפות! חד וחלק!"

רגע, אמרת שזה בחינם?

"בטח בחינם! אני מדברת על כלים פרקטיים ומעשיים שכל אחת יכולה לקחת וליישם במטבח שלה החל ממחר בבוקר!"

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »