תרבות

'מגשים החתונות' בן סבו שובר שתיקה וטוען: "מעצב אמיתי לא קובע את הטון במקום הכלה"

במציאות האינסטגרמית של היום הנראות תופסת מקום חשוב, בייחוד באירועים של פעם-בחיים כמו חתונה. בראיון בלעדי, חושף בן סבו, ממעצבי האירועים היוקרתיים בישראל, מה כלות צריכות לקחת בחשבון רגע לפני שהן בוחרות מעצב כדי שהחתונה תיראה ותרגיש מיליון דולר? (רק בתקציב שפוי החל מ-20,000 ש"ח)

מור משרקי  11.11.21 // 18:00

"חתונה זה עסק מרגש אבל גם די מייאש " חושפת אלונה (26) מהרצליה, "יש המון מה לארגן בעיצוב כדי שהאירוע יהיה כזה שזוכרים אחר כך ולא סתם. חשוב לי מה יגידו אחרי אבל אני מרגישה שאין מי שיקשיב לי, כל מעצב אירועים מנסה למכור את עצמו במקום לשמוע ולהבין מה הצרכים שלי…"

אלונה היא לא הכלה הראשונה שמבטאת את התחושות הללו. מדי חודש בישראל נערכות אלפי חתונות ולמען האמת? כבר נהיה קצת קשה להפתיע בעיצוב ולהפוך את החתונה לאירוע מדהים שנחרט בזיכרון, בלי לאבד בדרך את שביעות הרצון, ההנאה וההתרגשות שאמורות להיות בתהליך. 

"איך עיצוב נכון הופך חתונה לבלתי נשכחת?" חושף בן סבו (29) מעצב אירועים יוקרתי בבראנז'ה שעבד אצל המפיקים הגדולים בישראל ועוסק בתחום כ-7 שנים, "שילוב של שני דברים: שיתוף מלא של הכלה בתהליך והגעה ל-100% שביעות רצון מצידה, יחד עם מעצב, ויצירתיות גדולה מהחיים כדי להגשים חתונה מהחלומות".

בן סבו, מעצב אירועים: "חתונה שנראית מיליון דולר לא שווה אם הכלה לא מרוצה ב-100% ממה שיצא"

בן, בתור מעצב שעיצב חתונות ב-200,000 ש"ח ויותר מה היית ממליץ לכל מי שחולמת על חתונה מהאגדות אבל אין לה צ'ק פתוח בשביל העיצוב?

"תקשיבי, עשיתי אירועים שהיו מוציאים לך את העיניים ולא היית מדמיינת שהם עלו רק 50,000 ש"ח. חופה מפוארת עם זרים יקרים, מרכז שולחן שלא מבייש אירוע של אוליגרכים, והכי חשוב – כלה שמרגישה כמו נסיכה אחרי שבאמת הקשבתי לדגשים שהיא רצתה ועשיתי רק לפי האישור שלה ולא לפי מה שהיה לי נוח. 

למי ש-50,000 גם לא בהישג ידה, יש פתרונות מדהימים גם בתקציב צנוע של 20,000 ש"ח, לא תאמיני לאיזה תוצאות אפשר להגיע כשמשתמשים בשיטת העיצוב הנכונה".

אוקיי אז גלה לי את הסוד, מהי שיטת העיצוב הנכונה ואיך אני משתמשת בה כדי להפוך את החתונה למושלמת?

"עקרון חשוב הוא להתאים את העיצוב לשטח. הרבה מעצבים יבואו אליך עם כמה עיצובים 'מוכנים' שהם רגילים לעשות, בלי  להתאים למקום שבו האירוע נערך.

זה קריטי, כי בפגישה המעצב יראה לך תמונות יפהפיות של אירועים אחרים ואת תתלהבי ותסכימי לרוב מה שהוא יציע, בלי 'להלביש' את העיצוב על האולם שסגרת בו את החתונה, ואז בסופו של דבר תתפשרי על דברים שלא ממש רצית, כי לא תהיה ברירה.

זאת כמובן לא חוכמה, מעצב אמיתי צריך להיות עם טביעת עין ייחודית כדי להתאים את העיצוב למקום שבו הוא נמצא, ולהפוך גם אולם קטן שנראה מעפן או אולם גדול שנראה ריק ולא מזמין – להיכל קסום של חתונות!"

רגע, אתה אומר שעיצוב יוכל לשנות אפילו את הנראות של האולם, בלי להתפשר על הנראות שרציתי?

"כן, זה היופי. חופה פשוטה אפשר להפוך למדהימה עם וילונות בד, פרחים, נרות מיוחדים. אזורים ריקים אפשר למלא עם פריטים דקורטיביים, מעמדים לנרות, אגרטלים מרשימים ואפילו תאורה מיוחדת.

פעם עשיתי אירוע לכלה שמראש הגיעה אליי עם פרצוף תשעה באב בגלל האולם. סיפרה שההעדפה הראשונית שלה הייתה תפוסה והיא חוששת שהאולם הזה לא ייראה מרשים בחתונה, זה ביאס אותה ממש.

אבל אני ידעתי את העוצמה של עיצוב מותאם שהופך כל חלל לחלום מהאגדות. הבאתי וילונות צחורים ושטיחים כדי לכסות את הקירות והרצפה, הרכבתי במות ומפלסים ותאורה מתאימה ליצירת פינות לצילום, את השולחנות כיסיתי במפות אלגנטיות והבאתי כיסאות אחרים.

התוצאה הייתה מדהימה! העיצוב שינה את הנראות של האולם לחלוטין והכלה כמעט בכתה כשהיא ראתה אותו, אמרה שהמקום נראה בדיוק כמו שהיא חלמה לראות את החתונה שלה, אפילו יותר טוב מהאולם המקורי."

יפה אבל זה נשמע קצת גרנדיוזי, צריך תקציב כזה גבוה אם אני רוצה דווקא עיצוב עדין וטבעי?

"למען האמת, אפשר להגיע לכל עיצוב שתרצי וכמעט בכל תקציב. אני יכול להגיד שתקציב של 30 ו-40 אלף ש"ח הוא דווקא סטנדרטי לחתונה עדינה ואלגנטית, למרות שאפשר לעצב גם ב-20,000 ש"ח.

חשוב להבין שההשקעה בתקציב לאו דווקא מעידה על גרנדיוזיות, אלא על חשיבה יצירתית והדגשת הפרטים הכי קטנים שיוצרים חתונה מושלמת ומוקפדת.

למשל היה אצלי זוג שרצו חתונה קלאסית וסגרנו על עיצוב נקי בצבע לבן, מאוד פופולרי היום בחתונות. 

מה זה עיצוב לבן? הכל לבן. מפות לבנות, כלים שקופים, פרחים ונרות לבנים, אפילו הדפסנו תפריט בלבן ומספרי שולחן שקופים ועליו הדפסנו בלבן. התוצאה הייתה עדינה ומרהיבה!

אפילו בעל האולם שראה מאות חתונות ממש התלהב, לא הפסיק לצלם. הוא סיפר שהרבה מעצבים הולכים על המובן מאליו, 'זורמים' עם השולחנות מעץ טבעי והולכים על קונספט פשוט וכפרי. 

אני עם העין שלי דווקא ראיתי את הפוטנציאל למשהו שונה, בעיקר כי הרצפה הייתה לבנה והקירות היו שקופים עם נוף לים, כך שהעיצוב הלבן ישב כמו כפפה וכולם התלהבו. הפרטים הקטנים הם אלה שעשו את ההבדל.

בתמונה: אירוע בעיצוב של בן סבו, קונספט "חתונה לבנה", אלגנטית וקלאסית

התמונות באמת לא יכולות להעביר את האווירה המדהימה והקסומה שהייתה שם. היו 3 זוגות שבאו להתרשם מהאולם וכולם סגרו באותו ערב וגם לקחו ממני פרטים לאירועים שלהם, שלא לדבר על אחת האורחות שמצאה אותי והתחננה שאשריין את תאריך החתונה שלה".

וואלה, יפה. אז איך אני יודעת לבחור לעצמי מעצב שיהפוך את התקציב לחתונת החלומות?

"תני לי לסכם לך את 3 הדברים שהכי חשוב שיהיו במעצב החתונה שלך.

הראשון: מי שמעצב עם חומרי גלם ברמה גבוהה, חדשים ואיכותיים. תתפלאי לדעת אבל המון מעצבי אירועים ממחזרים חומרים,בדים, נרות ואפילו פרחים. זה מביא לתוצאה פחות מרשימה, אין מה לעשות. 

אצלי בכל אירוע תמצאי פרחים טריים שנקטפו הבוקר, בדים מגליל חדש ומבריק, נרות שלמים. הכל פרפקט.

השני: צוות מנוסה ובכמות מספיקה. גם כאן הרבה מעצבים מחפפים. הרי כשתסגרי עיצוב אין הבטחה כמה אנשים באים ומקימים לך הכל. 

כשיש כמות קטנה של עובדים או שהם פחות מנוסים, העבודה לא נעשית בזמן או לא מספיק טוב – ובסופו של דבר זה בא על חשבונך. 

זה מתחיל בעובדים שלא מנקים את הכלים הדקורטיביים ואז רואים עליהם כתמי שעווה של הנרות, ויכול להגיע לזה שכמות העובדים לא הספיקה להרים את העיצוב בזמן וזה מעכב את הצלם ואת כל האירוע.

אז נכון, זה עולה יותר. אני אישית משלם הרבה לעובדים מקצועיים, לא בני 20 אחרי טיול אלא לאנשי מקצוע, שוזרי פרחים מקצועיים בני 40 ו-50 בעלי ניסיון שיודעים לעשות את העבודה בזמן ובאיכות. ככה הרמה של האירוע נשארת גבוהה.

הדבר השלישי הוא יצירתיות. הרבה כלות חושבות שהן יודעות מה הן רוצות, אבל למעשה הן הולכות על דברים שהן ראו בחתונות אחרות ואז התוצאה יוצאת יפה, אבל לא מיוחדת. 

אני יכול להגיד לך שהאירועים שעיצבתי עם יד חופשית היו הכי מיוחדים והכי נחרטו בזכרון והכלות אחר כך הודו לי בלי הפסקה, למרות שכמובן הן עדיין היו חלק בלתי נפרד מהתהליך.

מעצב טוב יידע להוציא לפועל כל עיצוב שתחשבי עליו ולהוציא רעיונות קסומים גם מהכיוון הכי בנאלי. יש כאן גם הרבה עניין של לתת לך את התחושה שאת מובילה את האירוע, אני רק שם כדי לעזור לזה לקרות. 

בתור כלה את גם ככה כבר מיואשת מכל הארגונים, אבל מעצב טוב יודע לתת לך את הביטחון, התמיכה והייעוץ המקצועי. את לא שמה כסף על נראות ואווירה בלבד, אלא על הוודאות שהולך לצאת מושלם – ככה שאת יכולה להיות רגועה".

כן כל תהליך הארגון לחתונה גורם למתח וללחץ, מה קורה אם אני לא סגורה על העיצוב שאני רוצה?

"יש מעצבים שינסו לשכנע אותך בכל זאת, אבל האמת היא שאני לא מאמין בזה. מדובר באירוע של פעם בחיים שאת צריכה להיכנס אליו בלב שלם, מהעיצוב ועד החתן.

לכן אני כמעצב לא עוזב אותך עד שאת מרוצה ב-100%, לא משנה כמה פעמים זה אומר שנצטרך להחליף עיצוב. למעשה זה כבר קרה לי. 

הייתה כלה מקסימה שרצתה בהתחלה קונספט של בוהו-שיק. בנינו סידורי פרחים מיובשים, פרחי פאמפס, כלים מחרס ומקש, שולחנות עץ חשופים, כיוון של צבעי בז' וחום, נורא טבעי. 

אחר כך הזמנתי אותה להתרשם מאירוע נוסף שעיצבתי שבו היה עיצוב שונה, כלים שקופים, פרחים לבנים עם שילוב של ירוק והרבה נרות. כשהיא ראתה את זה – כוכבים נדלקו לה בעיניים! היא התלהבה מהיופי ומהאווירה ופתאום התבאסה קצת על הבוהו-שיק.

אני לא ויתרתי, אמרתי לה שאם היא רוצה שנחליף – אין בעיה, העיקר שתהיה מאושרת. היא בהחלט הייתה. החשיבות הזאת של הגמישות היא עליונה, זה עשה את החתונה, וחתונה יש רק פעם בחיים".

בתמונות: אירועים שעיצב בן סבו לכלות בסגנון ירוק-לבן אלגנטי.

וואו, תקשיב זה הרבה יותר מעיצוב חתונה זה כבר ליווי שלם!

"נכון, זה אחד הדגשים שהכי חשובים מבחינתי בשירות. הרבה פעמים מעצבי אירועים יכוונו אותך למה שהם רגילים לעשות, או למה שהם חושבים שיהיה יפה, בלי באמת להקשיב לצרכים שלך. 

בכנות? אירוע יפה זאת מטרה משנית. המטרה הראשונית היא שתהיי מרוצה! ובשביל זה צריך שיתוף פעולה מלא מצד המעצב, להקשיב לרעיונות ולדגשים שלך ולדעת להפוך את החלום למציאות.

מבחינתי זה אומר להיות שם תמיד עבורך, גם להגיע לאולם להראות לך איפה כל דבר יעמוד, להיות זמין טלפונית אם פתאום את רוצה לשאול משהו או להתייעץ, גם בדברים שמקיפים את העיצוב עצמו.

צריך לזכור שלפני שהתמקצעתי בעיצוב אירועים, עבדתי שנים עם אחד ממפיקי האירועים הגדולים בישראל שארגן את החתונות של המפורסמים בניינטיז, כמו אייל גולן ואילנית לוי למשל. 

זה נותן לי ידע הרבה מעבר לעיצוב עצמו, כך שאני יכול לתת לך ביטחון ולהיות היועץ המקצועי שעוזר לך להפוך אירוע גנרי לכזה שלא יישכח, גם עבור כל האורחים והחברים וכמובן עבורך ועבור בעלך לעתיד".

אהבתי, אז איך זה הולך לעבוד בעצם, מה תהליך העבודה של עיצוב החתונה?

"הצעד הראשון הוא ליצור אתי קשר ולקבוע תאריך לפגישה. את יכולה להגיע עם תמונות של דברים שאת אוהבת או רוצה, אבל אני גם מראה לך את העבודות שלי ונותן לך לבחור את הסגנון שיותר מדבר אלייך. 

נעבור על סגנון של חופה, עיצובי בדים, צבעים שולטים, כלים דקורטיביים לשולחנות, פרחים או נרות ועוד.

בהמשך נתאים את הרצונות והחלומות שלך לתקציב שאיתו את מגיעה, ונוכל לבנות 'תמונות השראה' כלומר המחשה בתמונות של איך ייראה העיצוב מא' ועד ת'. 

זה משאיר אותך עם הרבה שקט וביטחון, לא יהיו שום הפתעות ביום האירוע ותוכלי כבר אחרי הפגישה שלנו לדעת בדיוק איך תיראה החתונה המושלמת שלך.

חשוב להגיד שגם אחרי הפגישה שבה נסגור את פרטי העיצוב, תוכלי להמשיך להתייעץ איתי בכל נושא שקשור לחתונה. 

אני נמצא שם בשבילך, להקשיב, להיות הגורם המקצועי שנותן חוות דעת אובייקטיבית, בקיצור לתת לך את הביטחון שאת צריכה בארגון הכל כך מורכב הזה שיגשים לך אירוע של פעם-בחיים".

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »