שיווק דיגיטלי לעסקים

בעלי העסקים שהצליחו "בין לילה" והפכו מאנונימיים למותגי-העל בתחומם למרות כל הקנאים

מי מאיתנו בעלי העסקים לא רוצה לקום בוקר אחד ולגלות שיש לו קהילת מעריצים, אלפי לקוחות והכרה נרחבת של מומחה ברמה ארצית (ועוד אחרי שכל הסקפטיים אמרו "אתה לא יכול")? עבור כל אותם עסקים שמוכנים ללכת "עד הסוף", עידן דנש טוען שבישראל 2021 כל מי שיודע לעבוד נכון באונליין ולהשתמש בנשק הסודי ("משפך שיווקי"), יכול להגיע לתוצאות חסרות תקדים בעשירית מהזמן המקובל. סקפטיים? גם אנחנו. יצאנו לבדוק.

דניאל איבגי  23.2.21 // 16:15

בעולם העסקים והיזמות, יש את אלה שרוצים רק "לסגור את החודש" בנחת בלי דאגות ולהביא עוד כמה לקוחות כדי למלא את היומן, ויש את אלו שרוצים שיזהו אותם ברחוב (כאילו הם כוכבי ריאליטי) בתור המומחים המובילים בתחום שלהם. אם אתם שייכים לקבוצה השנייה, שווה לקרוא עד הסוף כי ייתכן והראיון שערכתי עם עידן דנש יכול להיות רגע המפנה שלו חיכיתם.

בישראל 2021, בתקופה שבה כל בעל עסק יודע שהלקוחות שלו נמצאים בדיגיטל, מצד אחד קל מתמיד להגיע ללקוחות פוטנציאליים, ומצד שני התחרות בשמיים בזמן שכולם "רבים" על תשומת הלב של הלקוח. 

עבור כל מי שרוצה לעשות את הקפיצה הגדולה אצלו בעסק ולהגיע למעמד של מומחה או מותג חזק ומוכר, נשאלת השאלה – לאיזה כיוון צריך לפנות? ומה המסלול הכי מהיר, בטוח ומשתלם כדי להגיע לפסגה? 

מסתבר, כמו שמיד תראו, שיש שיטה שאיתה אפשר לייצר סטטוס של מותג מוביל תוך 30 יום, גם אם העסק נפתח רק אתמול בבוקר, ולא משנה באיזה תחום.

יש נוסחה, וברגע שעובדים איתה נכון, כל עסק יכול פתאום להתחרות במפלצות פרסום כמו קוקה-קולה, קסטרו, בזק וסנו בקלות בלתי נתפסת

עידן דנש, הידוע בעולם הדיגיטל בתור "יוצר מותגים סדרתי", הוא המוח שנמצא מאחורי הקלעים של כמה מהקמפיינים היותר מוצלחים שהיו פה בשנים האחרונות ברחבי האינטרנט הישראלי. ולא רק בתחום אחד, אלא בתחומים שונים ומגוונים כגון רפואת שיניים, השקעות נדל"ן, כלכלת משפחה, קונדיטוריה, ייעוץ משכנתא, מנעולנות, החזרי מס ורבים אחרים.

לדבריו, "סיפרו לנו שכדי לבנות עסק מצליח ומותג חזק אנחנו צריכים לעבוד קשה 20 שנה ואז 'אולי' זה יקרה, אבל זה כבר מזמן לא האמת. למעשה, המציאות מראה שמי שעובד נכון יכול לעשות לקצר את התהליך לפרק זמן שנחשב בעולם העסקים לבלתי אפשרי".

וואלה... אז פשוט לימדו אותנו לא נכון?

"זה לא שלימדו אותנו לא נכון, זה פשוט שהעולם השתנה. מה שעבד פעם (ממש עד לפני כמה שנים) כבר לא עובד לצערי."

למה אתה מתכוון?

"מאז עידן האינטרנט, אמרו לכולם לבנות אתר, נכון? אבל, האם אתר מביא עבודה בכמויות לכל עסק שבונה אחד כזה? לא ממש. אחר כך הגיעו פייסבוק ואינסטגרם, אמרו לאנשים לעלות פוסטים בלי סוף. האם זה מביא עבודה בכמויות ובונה מותגים? ממש לא, רוב העסקים שמגיעים אלי מגיעים מיואשים אחרי ששום דבר שאמרו להם לא באמת עובד."

איך אתה מסביר את זה?

"פשוט מאוד. עולם השיווק אינטרנט השתנה מאוד בשנים האחרונות, יש כמה נוסחאות שמי שמיישם אותם טס לשמיים (לפעמים תוך 30 יום), ומי שלא נשאר מאחור עם פגיעה רצינית בכיס ותסכול גדול."

מה?! הצלחה תוך חודש? נשמע לי קצת לא הגיוני.

"תקשיב, זה כבר לא צריך לקחת 20 שנה. ברור שמי שממשיך להסתמך בעיקר על הפניות מפה לאוזן או כלים עתיקים (ויקרים) כמו רדיו וטלוויזיה, לא יצליח לפרוץ בגדול מהר וייקח לו הרבה זמן לבנות סביבו מותג מצליח. 

אבל היום, אחרי המהפך של האינטרנט ופלטפורומות הפרסום הגדולות (גוגל, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם), פתאום כל עסק קטן, בתנאי שיעבוד חכם וילמד לעבוד עם הנוסחה של 'משפך שיווקי', יכול להתחרות במפלצות פרסום כמו קוקה-קולה, קסטרו, בזק וסנו בקלות בלתי נתפסת."

"משפך שיווקי"? יכול להסביר מה זה אומר?

"לחלוטין, וזה תהליך די פשוט לביצוע ברגע שמבינים את ההגיון שמאחורי זה. כמו בחיים שהכל נבנה בהדרגה, כמו בזוגיות שלפני שהתחתנת עם אשתך יצאתם לכמה דייטים וקודם עברתם לגור ביחד כדי לבדוק אם הקשר מתאים, בדיוק אותו הדבר צריך לקרות במערכת היחסים עם הלקוח הפוטנציאלי! 

במקום להשתמש בסיסמאות מיושנות כמו 'אמינות, מקצועיות, שירות' שכבר מזמן לא עובדות (ולבקש מאדם זר שעדיין לא מכיר אותך 'להתחתן איתך'), הרעיון הוא לעבוד בשלבים, ולבנות אמון ככה שהלקוח הפוטנציאלי יראה בנו כמומחים ל-פ-נ-י שנבקש ממנו להפוך ללקוח ולתת לנו כסף. 

שעושים את זה נכון, הגלגל מתהפך ובמקום לרדוף אחרי הלקוח הוא מתחיל לרדוף אחרינו."

עידן דנש: "כל מי שאתה רואה בתמונה הזאת זה עסק שהפך למותג מצליח בין לילה, מה שאומר שגם אתה יכול!"

מודה שיש בזה הגיון, אבל זה לא מסובך למי שלא מבין שיווק?

"ממש לא, זה קל כמו להכין חביתה. והאמת, יש נוסחה די פשוטה שברגע שמשתמשים בה לקוחות מתחילים להגיע אליך כמו קסם. זה הולך ככה:

פרסום ממומן X תוכן איכותי X הצעה ייחודית = יצירת מותג חזק.​

איך אתה מסביר שזה עובד כל כך טוב??

"אני אגיד לך למה, במשפך שיווקי טוב יש תוכן איכותי עבור הלקוח, מה שמייצר מעמד מיידי של 'מומחה' למי שנותן את התוכן הזה.

אחרי הכל, כולנו מוכנים לשלם יותר לרופא המומחה (שלוקח 1000 שקל לבדיקה של 8 דקות), או 800 שקל לעורך דין שרק חותם על מסמך שתי שניות, או מחיר כפול למאמן כושר שיש לו 'שם'. זה הכוח של להיות מומחה, אפשר לגבות יותר. וזה למה משפך שיווקי עובד פצצה, כי אתם גורם לאנשים לחשוב שאתה ה-מומחה בתחום שלך, מה שאומר שהם יהיו מוכנים לשלם לך כל סכום שתבקש."

תקשיב, אני מודה שאני עדיין קצת סקפטי… שמעתי הרבה הבטחות כאלה בעבר, אני מאלה שצריכים לראות בעין שזה אמיתי.

"מובן לגמרי, אתה לא היחיד. רוב האנשים שאני מדבר איתם נכוו בעבר בצורה כזאת או אחרת, ושוב, זה בגלל ש-99% מהעסקים פועלים עם נוסחאות שכבר לא עובדות. בוא תראה מה קורה לעסק שעובד עם הנוסחה הנכונה…

לפני כשנתיים הכרנו קונדיטורית מוכשרת בשם רבקה טוטיאשווילי שמכשירה אנשים למקצוע או מלמדת כתחביב כל מי שרוצה להשתפר בהכנת עוגות ועוגיות. לרבקה באותה נקודה היה בזמנו קורס מושקע שנמכר ב3500 שקלים, אבל משום מה הקורס הזה (למרות האיכות שלו) לא נמכר טוב.

אז יישמנו בדיוק את הנוסחה שסיפרתי לך (משפך שיווקי), ייצרנו מערך תוכן שלם שכלל וובינר, מיילים, כתבה ועוד, שינינו קצת את ההצעה שתהיה יותר אטרקטיבית למנוי חודשי מתחדש, והתוצאה הייתה 500 לקוחות חדשים שנכנסו תוך 30 יום."

רבקה טוטיאשווילי | קונדטוריה : 50,000 ש"ח בלקוחות חוזרים מידי חודש “ אם אתם מתלבטים איזה תוכנית לקחת, יש המון מנטורים בחוץ - אין עידן!”

וואו. נשמע די מטורף.

"חכה, עוד לא ראית כלום. למה אני אומר שהפרסום הזה מייצר מותגים? כי התוכן הנכון, שחושפים אותו לקהל הנכון בכמות מספיק גדולה – מייצר פלאים. זה לא רק לקוחות משלמים וכסף בקופה, זה הרבה הרבה מעבר לזה."

מה הכוונה? מה יש מעבר לכסף בקופה?

"לבנות מותג זה אומר שיש הרבה מעבר לנטו כסף בקופה. קודם כל, אתה בונה רשימת תפוצה ענקית של מתעניינים. למען האמת, יש הרבה משווקים בעולם שיגידו שהרשימה הפוטנציאלית שווה פי כמה מאשר הכסף שנכנס ממכירות מיידיות.

בנוסף, אתה בונה מאגר לקוחות שאפשר למכור שוב ושוב מוצרים מתקדמים יותר. בנוסף, כל מי שלא קנה ממך ואפילו לא השאיר פרטים, יודע איך קוראים לך!

זה אולי נראה לך זניח, אבל כל אדם נוסף שמכיר את השם שלך, הוא אדם נוסף שממליץ, שמשתף, שמדבר עליך. ובגלל שאנחנו מפרסמים תוכן איכותי, לרוב יש אפקט ויראלי חזק מאוד ברשת, אנשים מגיבים, משתפים, שומרים את החומר בתור משהו שחשוב להם. תכפיל את זה במיליון איש וקיבלת מותג."

מעניין, לא חשבתי על זה… יש לך עוד דוגמא? ראיתי לא מעט משווקים שיש להם הצלחה אחת רצינית, וזהו. שם זה נגמר 🙂

"יש יותר מאחד, אבל אני אספר לך על הראשון שלי. כמו באהבה הראשונה, את הראשון אף פעם לא שוכחים…

ביולי 2016, אחרי תקופה שחקרתי ובדקתי את הנושא של משפך שיווקי ובכלל שיווק באינטרנט, התחלתי לתת ייעוץ שיווקי וזמן קצת אחר כך הכרתי מכללה חביבה ללימודי שוק ההון. אותה מכללה (שנמצאת במרכז תל אביב) מכרה הכשרה בזמנו שעלתה 4000 שקלים, במטרה לפתוח כיתה כל חודשיים פלוס מינוס עם 30 תלמידים.

הם בזמנו עשו כמובן מה שכולם עושים כי לא הכירו משהו אחר…

הם העלו קמפיינים בפייסבוק, בנו דפי נחיתה, הקימו צוות מכירות קטן. ואכן, באמת היו מכירות ונסגרו כיתות, אבל באותם הימים ההרגשה הייתה שזה ק-ש-ה.

כל סגירה של לקוח הייתה מלחמה, מישהו אומר לך "כן" ואחרי 24 שעות מבטל, כולם רוצים הנחות.

קשה.

(בדיעבד אני יודע שבגלל שהם לא עבדו עם משפך באותם ימים, הם לא יצרו סטטוס של מומחה, לא יצרו מספיק רצון וחשק למוצר שלהם ולכן הם רדפו אחרי לקוחות במקום שזה יהיה ההיפך).

זמן קצר אחרי שנפגשנו, בא אלי הראש של אותה מכללה, ושאל: 'דנש, פייסבוק שמייסבוק… אני רוצה משהו גדול. אני רוצה להיות מותג מוביל בשוק שלי, אני רוצה שיזהו אותי ברחוב. מה עושים??'

בלי להסס, עניתי לו שהוא חייב לבנות משפך שיווקי. והוספתי גם שהמחיר שלהם נמוך והם צריכים לעלות אותו ל-5800 שקלים. מפה התפתחה שיחה שהסברתי לעומק איך עובד משפך טוב, למה הנוסחה הזאת כל כך אפקטיבית ולאיזה תוצאות (מטורפות) אפשר לצפות אם עובדים נכון…

אחרי שעתיים וחצי מתישות, אותו בעל מכללה היה קצת המום, ואחרי זמן קצר של חשיבה, החליט שהוא הולך על זה. מכאן, הכל כבר היסטוריה…

במאי 2016 התחלנו להתארגן, ולמרות שהיו מלא מלא הכנות, ביולי באותה שנה יצאנו לדרך. ההחלטה הייתה לצאת לדרך עם תקציב פרסום של 150,000 שקל, דבר שעד לאותו רגע לא חוויתי או ראיתי מעולם (אתה לא מבין איך רעדו לי הברכיים באותם ימים).

אני לא אשכח עד היום שסמנכ"ל הכספים של אותה החברה ניגש אלי לפי שהתחלנו (עם מבט מאיים), ואמר שהוא צריך לפחות 83 תלמידים בקמפיין הזה כדי לא להפסיד כסף. זה הלחיץ אותי נורא, כי זאת הייתה הפעם הראשונה שלי ופחדתי שלא אצליח לעמוד ביעד הזה, מה שאומר שאפשר לקבור את העסק הנחמד שלי עוד לפני שהתחלתי אותו!

בכל מקרה, אני אקצר לך ולא אשאיר אותך במתח…

אותו קמפיין הביא 25,000 לידים, 420 תלמידים ב-30 יום עם הכנסה של 2.2 מיליון שקלים. כל המערכת, מאחרון העובדים ועל בעל המכללה – היו בשוק.

וכן, גם אני.

6 חודשים אחר כך, התארגנו לקמפיין נוסף. הפעם, למרות שהעלינו מחיר (6900), הבאנו מעל 40,000 לידים ונמכרו מעל 950 קורסים בשווי כספי של כ-6.5 מיליון שקלים.

ט-י-ר-ו-ף. פה, כבר היה ברור שזה לא סתם "טעות", ושיש פה איזה קסם כלשהו שיודע לייצר מותגים ולקצר עבודה של שנים לימים. אותה שנה הסתיימה עם 1900 לקוחות (התחלנו עם קרוב ל-0), והרבה מאוד מיליונים בקופה, שלא נדבר על רשימת תפוצה איכותית של 100,000 איש.

למעשה, אותה חברה הפכה למותג מוביל בתחום שלה עד עצם היום הזה עם אלפי לקוחות ורזומה עשיר."

גיא ברנד | שוק ההון : 12 מיליון ש"ח בשנה - "איש עם יכולות שיווקיות יוצאות דופן! לעידן יש נתח רציני מאוד בהצלחה של big shot"

תקשיב, זה סיפור מדהים. אבל אתה באמת חושב שזה יכול לקרות לכל אחד? ​

"את האמת? אחרי עבודה עם אותה מכללה, בניתי בשנים האחרונות עשרות קמפיינים כאלה בתחומים שונים, מרפואת שיניים ועד דיאטות, שיפוצים, החזרי מס, מדרסים, תמ"א 38 ועוד הרבה.

ואני אגיד לך מה, זה לא קשור לתחום בכלל. זה קשור ליזם וכמה שהוא רעב, ובאיזה שיטת שיווק משתמשים. 

אם אני צריך לשים על זה את האצבע, הייתי אומר שיש פה 2 תנאים שברגע שהם מתקיימים, תהיה פה הצלחה:

1. רצון להיות מותג-על

2. מוכנות לשלם את המחיר

ולא, אני לא מדבר רק על המחיר הכספי (למרות שלעבוד איתי זה לא זול), ממש לא. אני מדבר על המחיר של הזמן, האנרגיה, המוכנות להתפרסם (לא כל אחד מוכן לזה), הרצון לתת שירות מעולה להרבה אנשים ובאמת להשפיע. זה נשמע כמו חלום, אבל זאת עבודה קשה. ולא כל אחד מוכן לשלם את המחיר הזה."

שמע, אני מסכים איתך. בסופו של דבר זה כמה היזם נחוש להצליח ומוכן ללכת "עד הסוף". גם אם תיתן לו מרצדס והוא לא יהיה מוכן להיכנס לאוטו ולנהוג, זה לא יעבוד.

"אתה סופר צודק. זה למה אני לא לוקח כל אחד, וקודם כל בודק את רמת האחריות והנחישות של מי שעומד מולי. אבל מי שבאמת עונה על 2 הקריטריונים האלה, אני יכול להוות קיצור דרך עבורו של 20 שנה. וכן, זה כיף."

ותגיד, מה עם עסקים מסורתיים יותר שהם לא קורסים? זה מתאים גם להם?

"בוודאי. במהלך המשבר בסגר הראשון, הכרנו מרפאת שיניים ליד כפר סבא שמתמחה בהשתלות. המרפאה הזאת הייתה במצב לא טוב שנפגשנו בגלל שאנשים פחדו לבוא באותה התקופה…

בנוסף, זה אזור מאוד תחרותי, ובעצם היה להם אתגר די גדול להביא הרבה לקוחות והכנסה תוך זמן קצר.

אז עשינו מחקר קצר, ובנינו משפך שיווקי שכלל סרטונים, כתבה וסדרת מיילים שיווקיים, ויחד עם מתאמת פגישות מהצד שלהם תוך 30 יום קרה הבלתי יאומן…

מתקציב של פחות מ-15,000 ש"ח, הגיעו למערכת מעל 1000 לידים טובים, מתוכם היו 90 פגישות טובות ועסקאות נסגרו בהיקף של יותר מ400,000 שקל בפחות מחודש. המהלך הזה ממש הציל את הקליניקה בימים הכי קשים שלה, וזה גדילה במחזור שאף אחד לא האמין שאפשר לעשות."

שמע, אתה לא עוצר באדום… תגיד, מי שרוצה לעבוד איתך מה הוא צריך לעשות? ​

"קודם כל, אותו אדם צריך לשאול את עצמו את שתי השאלות שדיברנו עליהן מקודם. כלומר, האם הוא רוצה להפוך למותג (באמת, לא סתם) והאם הוא באמת באמת מוכן לשלם את מחיר הגדילה. לגדול, להכניס כסף, להביא עוד לקוחות – זה הכל נחמד ויפה, אבל אם לא באמת רוצים את זה ומוכנים להתאמץ איפה שקשה, זה לא יעבוד.

אם מי שרואה את הראיון הזה החליט שמה שתיארתי מאפיין אותו טוב, אז אני אשלח לך טופס בדיקת התאמה שתוכל לשים בסוף הראיון, ואנחנו ניצור קשר אם זה יהיה רלוונטי."

למי במיוחד זה מתאים לדעתך?

"מעבר לקריטריונים של הרצון לגדול ומוכנות לשלם את המחיר, הייתי אומר שיש יתרון למי שיש לו מוצר יקר עם רווחיות גבוהה (משפכי שיווק באינטרנט מצטיינים בלמכור דברים יקרים). בנוסף, תנאי נוסף חובה הוא קהל יעד גדול של לפחות  50,000 איש, פחות מזה והמשפך לא יעבוד כי יהיה בלתי אפשרי למצוא את האנשים ולהפוך את הפרסום לרווחי."

נשמע מעולה. מילה לסיום?

"כן. לכל היזמים הרעבים ששומעים או קוראים את הראיון הזה, אתם לא חייבים לחכות 20 שנה לפריצה שלכם, וגם לא שנתיים. זה יכול לקרות כבר בחודשים הקרובים, ויש לי את הדרך להוביל אתכם לשם. תמשיכו לעשות מה שאתם עושים, אתם השראה בשבילי ואשמח לעבוד אתכם."

כתבות דומות

לא רק תחביב: הכנסה נוספת מסריגה?

בעידן של היום, כשהקריירה הסטנדרטית לא מספיק מעניינת ולא מניבה משכורת מספיק גבוהה, צעירות מכל הארץ מוצאות דרכים מקוריות להכנסה נוספת, הרבה פעמים מתחביב DIY – עשה זאת בעצמך – בלי לצאת מהבית. יצאנו לחקור את אפרת אברהם, מפתחת שיטת ה"ניט פרפקט", איך הופכים תחביב סריגה (גם בלי ידע מוקדם) להכנסה נוספת של כ-3,850 ש"ח בחודש?

לכתבה »

עובדים במקומך: משרד הפרסום שהחליט לעשות מהפכה

מאמן, יועץ, מתווך, חשמלאי, קוסמטיקאית וכל בעל עסק עצמאי בארץ יודע ש״תעודת מקצוע״ לא תגרום לעסק לעבוד, ושכדי להצליח חייבים לקוחות, והרבה. איש העסקים המפורסם שב-2 העשורים האחרונים מכר עשרות אלפי מוצרים ושירותים בשווי כולל של מיליונים רבים, החליט לתת יד לעצמאים ולהגשים להם את החלום. במקום ללכת לחברת פרסום דיגיטלי ולשלם אלפי שקלים מדי חודש עבור כמה פוסטים בפייסבוק (שלא עובדים ברוב המקרים), הוא מפרסם בעצמו עבור בעל העסק ב-8 פלטפורמות שונות, מתאים את הפרסום עבורו, מלווה אותו באופן צמוד, וכל זה ב-¼ מהמחיר ובזמן שמתחילים לשלם רק חודשיים לאחר שמתחילים לקבל את השירות.

לכתבה »

מציאת הכישרון, הסיפוק ועוד 2,000 ש״ח בחודש ״על הדרך״

מסתבר שידע בסיסי בעיצוב גרפי הוא אחת התכונות הנדרשות ביותר בישראל של 2021. זה מתחיל באנשים שיושבים בבית ורוצים לבטא את האמנות שבהם, ומגיע לבעלי עסקי שמשלמים אלפי ועשרות אלפי שקלים על תוצרי גרפיקה מדי שנה. העניין הוא, שזה מקצוע שקל ללמוד אותו (מהר), בלי להסתבך מבחינה טכנית, בלי להוציא הרבה כסף, בלי לבזבז זמן ואפילו להרוויח עוד 2,000-3,000 ש״ח בחודש ״על הדרך״.

לכתבה »

כיצד תשדרגי את הסלון המיושן לרמה של מותג איטלקי?

בד דהוי, עור שרוט, עץ שחוק ומיליון כריות שצריך להזיז כדי בכלל לשבת על הספה (וגם איתן לא באמת נוח…) יצאנו לבדוק איך החיפאים שמבינים עניין ורצו לחדש את הספות המאוסות שרואים בכל בית – מצאו את הפירמה המובילה שמביאה את סדרת מערכות הישיבה של המותגים האיטלקיים הגדולים, והכניסו אליהם הביתה חידושים שיכולים להפוך כל סלון ישן ללובי מפנק כמו של ארמון?

לכתבה »

כתבות דומות

לא רק תחביב: הכנסה נוספת מסריגה?

בעידן של היום, כשהקריירה הסטנדרטית לא מספיק מעניינת ולא מניבה משכורת מספיק גבוהה, צעירות מכל הארץ מוצאות דרכים מקוריות להכנסה נוספת, הרבה פעמים מתחביב DIY – עשה זאת בעצמך – בלי לצאת מהבית. יצאנו לחקור את אפרת אברהם, מפתחת שיטת ה"ניט פרפקט", איך הופכים תחביב סריגה (גם בלי ידע מוקדם) להכנסה נוספת של כ-3,850 ש"ח בחודש?

לכתבה »

עובדים במקומך: משרד הפרסום שהחליט לעשות מהפכה

מאמן, יועץ, מתווך, חשמלאי, קוסמטיקאית וכל בעל עסק עצמאי בארץ יודע ש״תעודת מקצוע״ לא תגרום לעסק לעבוד, ושכדי להצליח חייבים לקוחות, והרבה. איש העסקים המפורסם שב-2 העשורים האחרונים מכר עשרות אלפי מוצרים ושירותים בשווי כולל של מיליונים רבים, החליט לתת יד לעצמאים ולהגשים להם את החלום. במקום ללכת לחברת פרסום דיגיטלי ולשלם אלפי שקלים מדי חודש עבור כמה פוסטים בפייסבוק (שלא עובדים ברוב המקרים), הוא מפרסם בעצמו עבור בעל העסק ב-8 פלטפורמות שונות, מתאים את הפרסום עבורו, מלווה אותו באופן צמוד, וכל זה ב-¼ מהמחיר ובזמן שמתחילים לשלם רק חודשיים לאחר שמתחילים לקבל את השירות.

לכתבה »

מציאת הכישרון, הסיפוק ועוד 2,000 ש״ח בחודש ״על הדרך״

מסתבר שידע בסיסי בעיצוב גרפי הוא אחת התכונות הנדרשות ביותר בישראל של 2021. זה מתחיל באנשים שיושבים בבית ורוצים לבטא את האמנות שבהם, ומגיע לבעלי עסקי שמשלמים אלפי ועשרות אלפי שקלים על תוצרי גרפיקה מדי שנה. העניין הוא, שזה מקצוע שקל ללמוד אותו (מהר), בלי להסתבך מבחינה טכנית, בלי להוציא הרבה כסף, בלי לבזבז זמן ואפילו להרוויח עוד 2,000-3,000 ש״ח בחודש ״על הדרך״.

לכתבה »

כיצד תשדרגי את הסלון המיושן לרמה של מותג איטלקי?

בד דהוי, עור שרוט, עץ שחוק ומיליון כריות שצריך להזיז כדי בכלל לשבת על הספה (וגם איתן לא באמת נוח…) יצאנו לבדוק איך החיפאים שמבינים עניין ורצו לחדש את הספות המאוסות שרואים בכל בית – מצאו את הפירמה המובילה שמביאה את סדרת מערכות הישיבה של המותגים האיטלקיים הגדולים, והכניסו אליהם הביתה חידושים שיכולים להפוך כל סלון ישן ללובי מפנק כמו של ארמון?

לכתבה »