נדל"ן

"בזכות סעיף אחד קטן בחוזה הצלחנו להציל 134,000 ₪ ברכישת הדירה" כך תרגישו בטוחים עם חוזה מקרקעין חסין עוקצים או הפסדים של מאות אלפי שקלים

עם זינוק של 21% במכירת דירות בשנת 2020 ויותר מ-107 אלף עסקאות נדל"ן, כמעט כל אדם בישראל שקונה או מוכר נכס חשוף להונאות ולהפסד כספי של מאות אלפים ולפעמים מיליוני שקלים – בשל חוסר הידע בשפה המשפטית ובתחום המקרקעין הסבוך. יצאנו לשאול את עו"ד אדיר זאבי, מומחה לאיתור פרצות בחוזי עסקאות נדל"ן, מה בדיוק צריך להיות רשום בחוזה בעסקת מקרקעין כדי להבטיח שעסקת קניה או מכירה של דירה לא תסתיים באסון כלכלי?

מור משרקי 19.7.21 // 10:00

"פחד אלוהים לעשות עסקת נדל"ן היום!" טוען ע' (54) מרחובות, "הכל פרוץ, דירות מתפרסמות באינטרנט ואין לך מושג מי בצד השני של המסך. גם אם תגיע ותראה את הדירה, אתה קונה חתול בשק. אני כבר הייתי בשלבי חתימת חוזה על נכס מסחרי שהייתה עליו הערת אזהרה לטובת צד ג' שלא קשור לעסקה – מה שאומר שהנכס לא היה נרשם על שמי, גם אחרי העברת מלוא הסכום. איבדתי 144,000 ש"ח כספי מקדמה על ביטול העסקה, אבל כמה שזה כואב, זה רק 10% ממה שהייתי יכול לאבד בעוקץ הזה…"

"המצב המצער שקיים היום בשוק הנדל"ן, הופך גם מוכרי וקוני דירות 'מחוספסים' לטרף קל", מספר עורך דין אדיר זאבי המתמחה בתחום החוזים והמקרקעין, "בקניה או מכירה של נכסי מגורים, נדל"ן מסחרי וקרקעות – יש כל כך הרבה מקומות ליפול בהם, אם באופן מכוון כמו בעוקץ או בשל חוסר ידע מתאים בתחום. כמעט כל אחד חשוף ל'מוקש' שעלול לעלות לו במאות אלפי ש"ח ואפילו בדירה שלו".

עו"ד אדיר זאבי, מתמחה בעסקאות נדל"ן: "גם מוכרי וקוני דירות 'מחוספסים' עלולים להפוך לטרף קל"

עו"ד זאבי, מהם הדברים שיכולים להפיל אותי בעסקת נדל"ן, איפה אני יכול להיות חשוף לסיכון?

"לצערי, לא חסר איפה ליפול בעסקת נדל"ן. לאורך יותר מ-12 שנות ניסיון בעסקאות, אני יכול לומר בצניעות שראיתי הרבה ועדיין – כל פעם מתגלים מקרים חדשים שלא יעלו על הדעת. 

תחשוב, קנית דירה, היא נראתה מצוין והמחיר היה אטרקטיבי. הגעת לדירה, עשית סיורים, ביצעת בדיקות ונהגת כמו שכל קונה סביר היה נוהג. קיבלת את החזקה בדירה, חולפת חצי שנה, מגיע החורף ופתאום אתה מגלה רטיבויות ונזילות ש'שכחו' לספר לך עליהם. 

שילמת 2.3 מיליון לרכישת הדירה ועכשיו תצטרך נניח עוד הוצאה של כ-300 אלף שקלים על שיפוצים. אם היית יודע מראש שקיימות בדירה נזילות ורטיבויות, היית מתמקח יותר על המחיר הראשוני כדי להפחית ממנו את סכום השיפוץ, או לפחות את חלקו. 

קיימות גם סכנות נוספות: מה אם למשל אתה קונה דירה מאדם שמתיימר להיות בעלי הדירה אך מתברר בדיעבד שהיא לא שלו? מה קורה במצב שמתגלות 'הפתעות' במצב הקיים ביחס להיתר הבניה, לדוגמא מרפסת לא חוקית שעלולים לקנוס אותך בגללה בעשרות אלפי שקלים, ועוד ידרשו ממך לפרק אותה על חשבונך? 

מה אם קורה משהו לנכס אחרי הרכישה ולפני שקיבלת חזקה, למשל, פגיעה ביסודות עקב הצפה או שריפה ואתה מקבל דירה אחרת מזו שרכשת? כל אחד מהמקרים האלה ואחרים עלול להשאיר אותך עם הפסד כספי, נכס לא ראוי למגורים, או כזה שלא היית רוצה לרכוש מלכתחילה, תסכול ועוגמת נפש של כל המשפחה והוצאות נלוות אחרות".

וואו, באמת לקנות נכס נדל"ן עלול להיות חתול בשק. אבל אם אני מוכר דירה, מה כבר יכול לקרות לי?

"גם אם אתה מוכר נכס עליך להיות זהיר ומתוכנן – גם כאן עלולים להתגלות בדיעבד כשלים. סעיף סטנדרטי בחוזה המכר מבטיח שהדירה לא תימסר לקונה כל עוד לא הועברו כל התשלומים ובכך למעשה הבעלות בדירה נותרת שלך עד שתקבל את הכסף. 

תאר לעצמך שקיבלת מקדמה של 135,000 ש"ח וכבר נרשמה הערת אזהרה על שם הקונה. מה יקרה אם הוא נקלע לחובות במהלך העסקה ובשל כך הוא אינו יכול להשלים את העסקה, או אולי מראש לא תיכנן להעביר לך את שאר הכסף? היעדר מנגנונים מתאימים בהסכם עלול להביא הפסד גדול. 

ויש גם מקרים פחות קיצוניים אבל עדיין מסוכנים. מה אם הקונה 'גילה' בדיעבד ליקוי בדירה והחליט לבטל את העסקה? העיכוב שלו גרם לך לפספס קונים פוטנציאליים אחרים ועכשיו אתה אבוד! 

מה גם שעלול להיווצר מצב שכבר תיכננת לקנות דירה חדשה ואין לך מספיק הון עצמי – כי הקונה ביטל את העסקה או מעכב את התשלומים, ואתה כמוכר וכרוכש בדירה החדשה בנית על התשלומים שלו. בשביל מקרים כאלה צריך לקבוע מנגנונים, 'ביטוחים' משפטיים בחוזה ששומרים על הזכויות שלך, מחייבים את הקונה לשלם פיצוי שיחייב אותו להשלים את העסקה, או לחילופין, ישמור את הכיס שלך בטוח מהפסד".

עו"ד זאבי: "יש אינספור כשלים בחוזה שאנשים בכלל לא מודעים אליהם, שירות משפטי יכול להציל אותם מהפסד כלכלי ועוגמת נפש"

טוב, אלה סיכונים רציניים, אבל אם אני מכיר את הצד השני בעסקה וסומך עליו, אני בטוח, לא?

"לא לגמרי. חשוב להבין שלא כל מוקש הוא מכוון. בתור עורך דין אני אומר לך, לא כולם בחוץ אנשים רעים. ובכל זאת, גם אנשים תמימים לחלוטין יכולים לעשות טעויות הרות אסון ששוות עשרות ומאות אלפי שקלים.

היו אצלי זוג שקנו דירה חדשה מקבלן אמין ומוכר במרכז הארץ. רגע לפני שחתמו על החוזה הם קיבלו המלצה מבת משפחה להתייעץ איתי, ליתר ביטחון. אפשר להגיד שזה הציל להם את החיים, ואני לא מגזים. בעקבות הערה שנתתי להסכם המכר התגלה שהדירה הייתה אמורה להיות ממוקמת בסמוך לחדר שנאי חשמל, כלומר חדר שיש בו שדות מגנטיים וחשמליים עם מערכות חשמל השייכות לכל הבניין. 

דירה כזאת עלולה לסכן את הבריאות של בני המשפחה בשל חשיפה מוגברת לקרינה. לא רק זה, מכירה עתידית של דירה כזאת עלולה להיות קשה ולא מתגמלת – המיקום הצמוד לחדר שנאי חשמל עלול לפגוע בשווי הדירה בצורה משמעותית וגם אם השווי לא נפגע, הסמיכות לחדר שנאי החשמל עלולה להביא לפיצוץ העסקה (מקרה שקרה לי לפני מספר שנים באחת העסקאות). 

בזכות המידע המקדים הזה, בני הזוג התמקחו עם הקבלן והצליחו להחליף לדירה אחרת באותו הבניין, בלי לסכן את הבריאות שלהם ואת ההון הכלכלי העתידי של המשפחה".

קרינה מסכנת בדירה שהשקעתי בה מיליונים... מפחיד. אז איך אני יכול להגן על עצמי מדברים כאלה?

"בפשטות, שירות של איש מקצוע שמתמחה בכל הנוגע לחוזים ולעסקאות נדל"ן, יכול להציף את רוב התקלות ו'ההפתעות' שאולי יצוצו במהלך הדרך. יש מגוון מנגנונים משפטיים ואחרים שאפשר להכניס להסכם, או פעולות שניתן לעשות לפני ביצוע העסקה – כדי להבטיח שהכסף שלך יהיה מוגן לפני הרכישה, וגם שתקבל את התמורה שמגיעה לך, בלי סעיפים קטנים ובלי 'פרצות', כדי שתדע שאתה בטוח ותישן בשקט בלילה.

עורך דין מקצועי יבדוק משפטית את הנכס שאתה מוכר או קונה, ימליץ לך להזמין חברות בדק שיגלו ליקויים מבעוד מועד (כולל בדיקת נזילות 'בלתי נראות' בקירות), יבחן את הנכסים האחרים שברשותך כדי לראות איך ניתן לחסוך במיסים בצורה המקסימלית, יקיים משא ומתן אפקטיבי מול הצד השני בעסקה ויערוך הסכם הכולל מנגנונים שיגנו על הזכויות ועל הכסף שלך. 

ככה אתה ניצל מ'מוקשים' שיכולים להיות שווים לך אלפי ומאות אלפי שקלים: במיסים, בשיפוץ לא מתוכנן או בקנס עקב 'הפתעות' במצב הקיים ביחס להיתר הבניה. ולא רק זה, אתה גם משיג שקט נפשי וביטחון בנכס שלך, כדי שבאמת תוכל להתעסק במה שחשוב: העתיד המשפחתי שלך".

בכל עסקת נדל"ן חשוב להזמין חברת בדק, לבחון את הנכס, ובעזרת שירות מקצועי של עו"ד מומחה - להכניס את כל המנגנונים המשפטיים שישמרו עליך מוגן בעסקה.

אז כל ייעוץ של עורך דין לפני עסקת נדל"ן יכול להציל אותי מ'מוקשים', הבנתי נכון?

"נכון, אבל לא מדויק. אני מעריך ומוקיר הרבה מעורכי הדין שנמצאים בתחום, אבל חייבים להבין ש-3.5 שנות לימוד משפטים באוניברסיטה, שנת התמחות ומבחן הסמכה של לשכת עורכי הדין הם לא מדד לעבודה מקצועית, ולצערי יש גם עורכי דין שהעבודה שלהם, כנראה לא במכוון, פשוט לא מספיק מקיפה.

למה אני מתכוון? כמו בכל מקצוע, יש מי שעושים מה שצריך לפי הספר ומי ש'מגדילים ראש' ועושים יותר. יהיו עורכי דין שיגבו ממך שכר טרחה, יכתבו לך חוזה מצוין עם כל הסעיפים הנדרשים, אבל לא יעשו את האקסטרה שמבחינתם מצריך אולי עוד קצת עבודה, ומבחינתך יכול להיות שווה זהב טהור. לדוגמה, חסכון במיסים, הגנות מיוחדות על הזכויות הכספיות ועוד.

מיסוי מקרקעין למשל, הוא נושא מורכב, ויש עורכי דין לחוזים בלבד שלא עוסקים במיסים. עם זאת, מאוד חשוב להבין שבכל עסקת קניה או מכירה של נכס נדל"ן חייבים לבדוק את סוגיית המיסים! לעיתים יש תשלומי מיסים גבוהים שהקונה או המוכר צריך לשאת בהם, אפילו 25% משווי הרווח, כמו מס שבח למשל כאשר במקרים מסוימים ניתן לקבל פטור של 100% מהמס!

איך? באמצעות עמידה בסטנדרטים שנקבעו בחוק מיסוי מקרקעין. לדוגמה, אבי מראשון לציון קנה דירה חדשה קצת לפני הקורונה, בפברואר 2020. עם זאת, במאי 2021 הוא ואשתו החליטו לעבור קרוב יותר להורים שגרים בחיפה ולכן רצו למכור את הדירה שקנו. בשל עליית מחירי הדירות, הם יוכלו למכור ברווח של 500,000 ש"ח, ובאותה נשימה יצטרכו לשלם מס שבח גבוה מאוד של כ-125,000 ש"ח!

עורך דין שאינו עוסק במיסים היה מכין להם חוזה לעסקה ושלום על ישראל. אבל עורך דין שעושה עבודה מקיפה ומתעסק גם במיסוי מקרקעין, או לפחות משלב יועץ מיסוי בעסקה. ייתכן והיה ממליץ להם להמתין עם המכירה עד לצבירת התקופה המספקת לצורך קבלת פטור של 100% ממס שבח, כך שיותר מ-125 אלף ש"ח היו נשארים אצלם בכיס, מחיר של מכונית משפחתית חדשה!

איך מתקבל פטור שכזה? לפי החוק, מי שהייתה בבעלותו דירה יחידה במשך 18 חודשים לפחות לפני המכירה, ובעת המכירה לא החזיק יותר מדירת מגורים אחת (עד 50% מהחזקות בדירה לא תיחשב לצורך העניין דירת מגורים) זכאי למכור אותה בפטור מלא ממס שבח! אלה הסעיפים בחוק שאנשים לא מכירים ויכולים בתכנון מושכל מראש לחסוך להם מאות אלפי שקלים".

וואלה! באמת לא ידעתי. אבל אתה רוצה להגיד לי שאין את המידע הזה במדריכים באינטרנט?

"היית מוכן לסכן את הכסף שלך בעקבות משהו שקראת באינטרנט?! כנראה שלא. עסקת הנדל"ן שלך היא לא המקרה הסטנדרטי שמציגים במדריכים החינמיים ברשת. כאן בדיוק נופלים לתוך 'מוקשים', מתוך מחשבה שמדריך באינטרנט יעשה אותך חכם יותר מעורך דין המתמחה בתחום. 

באותה מידה אפשר גם לטפל במחלה לפי ההמלצה של 'ד"ר גוגל', אבל זה לא הטיפול הנכון אם לא זיהית את המחלה, או קישרת תסמינים אחרים שבכלל לא רלוונטיים. חוקי המקרקעין סבוכים, התהליכים מול רשויות המס ומול רשם המקרקעין צריכים להיות מקצועיים, בלי לפספס שום פרט מידע חיוני או מסמך. 

אנשים שאינם מתמחים בתחום לא יידעו לעשות את זה כמו שצריך, ויותר מזה, הם מעורבים רגשית בעסקאות שלהם. במיוחד אם מדובר בדירת המגורים של המשפחה, או הנכס המסחרי של העסק שעליו חלמת כל החיים. באמת היית רוצה לקחת סיכון עם הנכס שלך רק כי אתה לא אובייקטיבי מספיק?"

אין מצב שאני לוקח סיכון. אבל צריך עו"ד גם אם כבר ביצעתי עסקת נדל"ן? אני הרי יודע מה צריך…

"גם אם 'ישבת על הראש' של עורך הדין שלך בעסקת הנדל"ן הראשונה וכתבת לפרטי פרטים את כל מה שהוא עשה, סביר להניח שהידע הזה לא יהיה רלוונטי לעסקה הנוכחית, פשוט כי הניסיון שצברת היה רלוונטי לעסקה הקודמת וניסיון של עסקה אחת הוא פשוט לא מספיק. 

אם היית צריך חס וחלילה ניתוח לב פתוח, היית מנתח את עצמך רק כי ידעת פעם לקחת אקמול שבזכותו הרגשת רגעית יותר טוב? התשובה ברורה. לאורך למעלה מ- 12 שנים מה שעשיתי מדי יום היה לכתוב חוזים, לאתר מבעוד מועד הונאות ו'מוקשים' פוטנציאליים שחסכו ללקוחות שלי מאות אלפי שקלים בהגנה על הכסף שלהם ועל הזכויות שלהם בנכס. הניסיון פה הוא קריטי.

למשל, הגיעו אליי 2 אחים שקיבלו בירושה 2 דירות ורצו למכור אותן. לכל אחד מהם הייתה דירת מגורים בבעלות, מה שאומר שהם חשופים למיסי שבח גבוהים בגין מכירת דירות הירושה, דבר שעלול בצורה אבסורדית – להוציא אותם נפסדים מהעסקה עקב עלויות נלוות, הוצאות תיווך והתעסקות בבירוקרטיה נוספת. 

לכן, עוד לפני המכירה, ביצענו במשרד הערכת חשיפת מס באמצעות יועצי המס שלנו, ובהתאם לזה ערכנו תכנון מדויק של לוחות הזמנים למכירת הדירות כדי לצמצם עלויות מיסים, וגם לתכנן באיזה מחיר ימכרו את הדירות ככה שיצאו עם רווח מקסימלי למרות הוצאות ותשלום מיסים עתידי. התכנון הזה חסך להם 31,700 ש"ח לדירה הראשונה ו-58,200 ש"ח לדירה השניה, סך הכל כמעט 90 אלף שקלים!

אתה מבין? כל עסקת נדל"ן היא מיוחדת ושונה, לכל נכס יש את 'השטיקים' שלו ובשביל להתמודד עם זה צריך את טביעת העין המקצועית של עורך דין שכבר ראה מספיק ויידע להגן עליך בלי למצמץ".

טוב, הניסיון הזה באמת קריטי. אבל מה אם אני רוצה שהנכסים והעניינים הכספיים שלי יישמרו חסויים?

"שאלה מצוינת. נתקלתי בהמון אנשים שלא רצו לערב גורם חיצוני בהחזקות הפרטיות שלהם, אם מתוך סודיות ואם מתוך חשש להתעסקות עם עין הרע. כאן חשוב לי להדגיש שבתור עורך דין, ברגע שאני ואתה נכנסים ליחסי עבודה – יש לנו חיסיון עורך דין לקוח, כמו בין רופא ומטופל. אני מחויב לשמור על סודיות.

עורך דין שנמצא בצד שלך, בייחוד כזה שמגדיל ראש ויודע להשיג לך את העסקה הכי בטוחה, עם הכי הרבה חסכון ועם 'הביטוחים' המשפטיים שאתה באמת צריך, זה נכס (תרתי משמע). ואם עורך הדין הזה מדבר איתך בעברית ולא ב'משפטית' מסובכת, אז בכלל אתה יכול לישון בשקט, כשאתה בטוח ומכוסה מכל כיוון".

עו"ד זאבי, חייב לומר שאני בדרך כלל סקפטי אבל שכנעת אותי. מקצועיות, ניסיון והגדלת ראש בעסקה כל כך קריטית כמו בנדל"ן היא באמת נכס… אז מה, יש מצב להיות לקוח שלך לפני מכירת הדירה שלי?

"בטח, בשמחה! הדבר הראשון שאתה צריך לעשות זה ליצור איתי קשר כדי שנוכל לתאם פגישה ראשונית. רוב התהליך יכול להיות מקוון לגמרי, לנוחותך, כי את המסמכים מעבירים אונליין ואת העבודה השחורה אני עושה בעיקר בעצמי, בלי שתצטרך לבזבז עוד מזמנך. 

השלב שבו ניפגש יהיה כנראה בסיום המשא ומתן מול הצד השני בעסקה והחתימה על החוזה שהתאמתי במיוחד לך ולעסקה עם המנגנונים המשפטיים הרלוונטיים לך. כך הזכויות והכסף שלך יהיו מוגנים מכל משמר, מה שאומר שתוכל להיות מלא ביטחון, לישון בשקט ולפנות יותר זמן למשפחה שלך. 

חשוב לומר שאני מספק לך ליווי מלא עד למסירת המפתח ולקבלת אחרון התשלומים מהקונה, כך שאתה מכוסה כבר מהשלב שבו אתה שוקל למכור את הדירה, ועד שהעברת את המפתח לקונה ואפילו סגרת עסקת קניה של הבית העתידי שלכם. זה אומר שבכל רגע נתון אתה מוגן, יש לך ודאות מלאה לגבי הכסף והזכויות שלך ואתה יכול לספק את הכי טוב שיש לעתיד הילדים שלך".

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

האישה מאחורי הקלעים של שוק הדירות בישראל מחזיקה רשימות המתנה של מאות רוכשים

שוק הנדל"ן רותח – כך תמיד אומרים, אבל כשפרויקטי נדל"ן צצים כמו פטריות אחרי הגשם והופכים את השוק לרווי ותחרותי, כיצד יכול יזם להבטיח מכירה מיטבית של הדירות במינימום עלויות שיווק? ראיון בלעדי עם שרון דידי, האישה שמאחורי המיזם המצליח "דירות בשושו", עם חשיפת הסוד שיכול להציל לכל יזם נדל"ן את הפרויקט – למכור מקסימום דירות למשקיעים מובילים, בלי לשבור את הראש ולהסתבך עם משווקים חיצוניים

לכתבה »

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

האישה מאחורי הקלעים של שוק הדירות בישראל מחזיקה רשימות המתנה של מאות רוכשים

שוק הנדל"ן רותח – כך תמיד אומרים, אבל כשפרויקטי נדל"ן צצים כמו פטריות אחרי הגשם והופכים את השוק לרווי ותחרותי, כיצד יכול יזם להבטיח מכירה מיטבית של הדירות במינימום עלויות שיווק? ראיון בלעדי עם שרון דידי, האישה שמאחורי המיזם המצליח "דירות בשושו", עם חשיפת הסוד שיכול להציל לכל יזם נדל"ן את הפרויקט – למכור מקסימום דירות למשקיעים מובילים, בלי לשבור את הראש ולהסתבך עם משווקים חיצוניים

לכתבה »